Z-mo Posted June 21, 2007 Share Posted June 21, 2007 TPI-kone oli optio Camaroissa malleihin Z-28 ja Iroc-Z. Böördeissä sitä on saanut Formulaan, Trans Amiin ja GTA:han. Trans Amin peruskone oli 5.0TBI, ellei ottanut TPI-optiota. Tuo vertailu on aika veikeetä, koska samalla rahalla voi saada 5.7tpi-koneisen, 5.0tbi-koneisen ja 2.8 kutosen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
forssi83 Posted June 21, 2007 Share Posted June 21, 2007 OTSIKKO ON TBI:N VIRITYS!!! vänkääminen ja TPI:t helvettiin tästä topicista!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
balez Posted June 21, 2007 Share Posted June 21, 2007 bensapumpun voi joutuu ihan alkutekijöis vaihtaa.. on nii onneton se alkuperänen TBI:ssä... jos haluaa ääniä parantaa ja fiilistä ja nopeuden tunnetta ni peltisarjat ja putkisto... ilmansaanti vähän parantaa toisenlaisella putsarilla... siinäpä ne mitä kannattaa tehä Link to comment Share on other sites More sharing options...
forssi83 Posted June 21, 2007 Share Posted June 21, 2007 Täällä on Jukka ihan selvästi saanu kohtalotoverin!! true, mitä enemmän väitätte vastaan ni sitä enemmän laitetaan hanttiin jukka, otetaanko kisa ens kesäks mitens on, mahtaakos se 454 suutin sopia tohon 305 kanteen? epäilen kyl... saako sen "sovitettuu" siihen? isontamal aukkoo ja uuret kierteet?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jukka Posted June 21, 2007 Share Posted June 21, 2007 Kyllä se 454 suutin siihen menee muuten, mutta liittimet tais olla eri. Ei ihan 100 varma mutta voinen varmistaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haapis Posted June 26, 2007 Author Share Posted June 26, 2007 Minkälaiset suunnitemat Jukalla ja Forssilla on ECM:n kanssa. Meinaatteko tunata vakio ECM:n prommia vai vaihtaa jonkin muun ohjelmoitavan "laatikon"? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jukka Posted June 26, 2007 Share Posted June 26, 2007 Megasqurit tai haltec. Haltec jos on rahaa enemmän, mega jos vähemmän Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Vemu Posted June 26, 2007 Share Posted June 26, 2007 Mulla olis tulossa "TBI" seuraavilla palikoilla: Commander 950 and Pro–Jection TBI Service Parts Throttle Body Injection Part #: 500-16S http://www.holley.com/500-16S.asp Chevrolet Small Block – EFI EFI Intake Manifold Part #: 9901-101-1 http://www.holley.com/9901-101-1.asp Ja tietty pitäähän TBI:lle olla korotuspala: http://store.summitracing.com/partdetail.asp?autofilter=1&part=NOS%2D12510NOS&N=700+400047+4294842330+115&autoview=sku Imusarjan paineistuksesta vastaa pari Holsettia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haapis Posted June 26, 2007 Author Share Posted June 26, 2007 Mulla olis tulossa "TBI" seuraavilla palikoilla: Commander 950 and Pro–Jection TBI Service Parts Throttle Body Injection Part #: 500-16S http://www.holley.com/500-16S.asp Chevrolet Small Block – EFI EFI Intake Manifold Part #: 9901-101-1 http://www.holley.com/9901-101-1.asp Ja tietty pitäähän TBI:lle olla korotuspala: http://store.summitracing.com/partdetail.asp?autofilter=1&part=NOS%2D12510NOS&N=700+400047+4294842330+115&autoview=sku Imusarjan paineistuksesta vastaa pari Holsettia. Melkoinen ruutta TBI Mitäs tuon alle tulee (mitä moottoriin)? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Vemu Posted June 26, 2007 Share Posted June 26, 2007 Melkoinen ruutta TBI Mitäs tuon alle tulee (mitä moottoriin)? 010 lohko muutettuna nelipulttiseksi billet main capsein, syvemmälle poratuin studein + main cap gridle. Kampi on 3.250 iskulla oleva AISI4340 forged ja veivit on 6 tuumaiset AISI4340 forged H-beamit. Koneesta tulee siis destrokattu 350->327 kun yritän saada koneen pysymään nipussa kierroksilla. KB:ltä löytyy yhdet sopivat takomännät, mutta vähissä on. Saattaa mennä tilaustavaraksi. Nokka+kannet on vielä hieman epäselvät kun rahoitus tuntuu tökkivän Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haapis Posted June 26, 2007 Author Share Posted June 26, 2007 010 lohko muutettuna nelipulttiseksi billet main capsein, syvemmälle poratuin studein + main cap gridle. Kampi on 3.250 iskulla oleva AISI4340 forged ja veivit on 6 tuumaiset AISI4340 forged H-beamit. Koneesta tulee siis destrokattu 350->327 kun yritän saada koneen pysymään nipussa kierroksilla. KB:ltä löytyy yhdet sopivat takomännät, mutta vähissä on. Saattaa mennä tilaustavaraksi. Nokka+kannet on vielä hieman epäselvät kun rahoitus tuntuu tökkivän Vaikuttavan oloinen paketti. Tämä ei ole nyt mihinkään suuntaan vidhuilua mutta kysyn vaan ihan mielenkiinnosta miksi päädyit TBI:iin etkä esimerkiksi kaasariin tai MPFI:iin? Link to comment Share on other sites More sharing options...
balez Posted June 26, 2007 Share Posted June 26, 2007 totta mutta toi uhoominen tosta TPIsta alkaa jo pikku hiljaa vituttaan ku sitä joka helvetin TBI-osiossa! kuten ketä nyt kyselikin niin jos meinaa pitää sen TBI virityksen alta tonnin niin putkisto, pellit, kannet muokata, ennakko, ja jotain pientä mitä voi itte tehä. tonnilla tekee aika tiukkaa... tai tietysti jos saa putkiston itse tehtyä... kansia portattua... eikös siihen TBi:hin saanu vedettyy silleen putsariin, että saa ilman molemmilta puolilta? vai onko siihen joku vielä parempi ratkasu? yleensä vaan ku kannet käy irti niin mopo karkaa käsistä ja tonni ei riitä Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Vemu Posted June 26, 2007 Share Posted June 26, 2007 Vaikuttavan oloinen paketti. Tämä ei ole nyt mihinkään suuntaan vidhuilua mutta kysyn vaan ihan mielenkiinnosta miksi päädyit TBI:iin etkä esimerkiksi kaasariin tai MPFI:iin? Jos tarkemmin katsot tuota osalistaa, niin eihän tämä paketti ole oikeastaan kuin "puoliksi-TBI". Imusarja on Holleyn EFI (single plane) johon tulee 1. pankki suuttimia MPFI installaationa. TBI-tornilla ratkaisen läppärungon (+tps & iac) ja lisäsuuttimet (2. pankki). Link to comment Share on other sites More sharing options...
forssi83 Posted June 26, 2007 Share Posted June 26, 2007 tonnilla tekee aika tiukkaa... tai tietysti jos saa putkiston itse tehtyä... kansia portattua... eikös siihen TBi:hin saanu vedettyy silleen putsariin, että saa ilman molemmilta puolilta? vai onko siihen joku vielä parempi ratkasu? yleensä vaan ku kannet käy irti niin mopo karkaa käsistä ja tonni ei riitä Tiukkaa?? putki n 350e-400e, peltisarjat riippuen 150e-300e... eiks tosta tu max 700e? sanoin kannet muokata= portata.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
balez Posted June 26, 2007 Share Posted June 26, 2007 Jos tarkemmin katsot tuota osalistaa, niin eihän tämä paketti ole oikeastaan kuin "puoliksi-TBI". Imusarja on Holleyn EFI (single plane) johon tulee 1. pankki suuttimia MPFI installaationa. TBI-tornilla ratkaisen läppärungon (+tps & iac) ja lisäsuuttimet (2. pankki). mihin autoon nää sulla tulee ja mitä jatkoksi? Link to comment Share on other sites More sharing options...
balez Posted June 26, 2007 Share Posted June 26, 2007 Tiukkaa?? putki n 350e-400e, peltisarjat riippuen 150e-300e... eiks tosta tu max 700e? sanoin kannet muokata= portata.. sulla on herneet nyt syvällä nenussa en vittuillu muokata=portata ihan sama... mutta sekin maksaa jo muutaman satasen... sit jos teet jo tän verran ni nokkakepin vaihdat kumminkin... sit sulla on tulpat jo pyöriny lattialla vaihdat nekin... sit huomaat, että prkl vanha jakaja ihan hapettunut... no sit seuraavaks tarttisin viel tulpanjohdotkin... plus asennus juomat jos varaat 1500-2000 € niin ei tuu pettymyksiä.. ja voi yllättyä positiivisesti Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soppa Posted June 26, 2007 Share Posted June 26, 2007 Ei se porttaaminen mitään maksa ku ite surauttelee Link to comment Share on other sites More sharing options...
balez Posted June 26, 2007 Share Posted June 26, 2007 Ei se porttaaminen mitään maksa ku ite surauttelee sitä tässä just utelin tai jos joku asuu forssin liepeillä ni surauttaa sopivasti kansia Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Vemu Posted June 26, 2007 Share Posted June 26, 2007 mihin autoon nää sulla tulee ja mitä jatkoksi? Alunperin piti rakentaa '89 Pick-Up Camaroon, mutta huomenna pitäisi hakea ehjä '89 RS Camaron kori aihioksi. Pick-Upin kanssa olisi tullut ongelmia turvakehikon rakennuksessa. Jotta FHRA:n säännöt olisi saanut täytettyä, olisi osa putkista tullut lavalle (sitten ei taas leimalle olisi aihetta). Ahdoista vastaa kaksi läpikäytyä Holsetin 3LD:tä, laatikon teen kokonaan itse TH350 runkoon ja perä tulee olemaan Chevyn 12-pulttinen. Konepelti pitäisi saada säilytettyä orginaalina RS:nä ilman kuhmuja tai reikiä. Liikenteeseen se olisi tarkoitus rekisteröidä. Täytyy vaan osata tehdä viritys tarpeeksi huonosti. Link to comment Share on other sites More sharing options...
forssi83 Posted June 26, 2007 Share Posted June 26, 2007 sulla on herneet nyt syvällä nenussa en vittuillu muokata=portata ihan sama... mutta sekin maksaa jo muutaman satasen... sit jos teet jo tän verran ni nokkakepin vaihdat kumminkin... sit sulla on tulpat jo pyöriny lattialla vaihdat nekin... sit huomaat, että prkl vanha jakaja ihan hapettunut... no sit seuraavaks tarttisin viel tulpanjohdotkin... plus asennus juomat jos varaat 1500-2000 € niin ei tuu pettymyksiä.. ja voi yllättyä positiivisesti ei ol syväl nenus no nokkakeppei täältäkin löytyy siis LT1 joita on kaupattu 70e, jakajan kansi+ pyörijä oli muistaakseni 30e. miks ne tulpat siel lattial pyöris? en tie mitä ne sun remonttimiehes noita tulppia lattialla pyörittää.. Jos vaan itse viittii/osaa tehä ni ei tartte maksaa ylimäärästä jolloin pääsee halvemmalla. miksi asennusjuomia? edelin cat back- makso 400e... Link to comment Share on other sites More sharing options...
balez Posted June 26, 2007 Share Posted June 26, 2007 ei ol syväl nenus no nokkakeppei täältäkin löytyy siis LT1 joita on kaupattu 70e, jakajan kansi+ pyörijä oli muistaakseni 30e. miks ne tulpat siel lattial pyöris? en tie mitä ne sun remonttimiehes noita tulppia lattialla pyörittää.. Jos vaan itse viittii/osaa tehä ni ei tartte maksaa ylimäärästä jolloin pääsee halvemmalla. miksi asennusjuomia? edelin cat back- makso 400e... mulla makso pelkät sarjat ja y-putki n 400€... loppu putkiston hintaa en muista.. dynomax 3"... no ei niistä tulpistakaan tuukku 50€ lisää hintaa.. jakopäätä ja sen sellasta.. sit lasket kumminkin uudet pakkasnesteet ku vanhat oot pois ottanut... öljyt plus plus plus... mutta hain tällä sitä, että kaikista pienistä jutuista tulee yhdessä sit loppu peleis helposti se pari-kolme sataa lisää mitä ei ajattele... ei en mä niitä tulppia lattialla pyörittele...mut ajattelin jos/kun ajattelit, että auto seisoo ens kesään ni nehän kerkee jo katoo matkalla ja miksi asennusjuomia.. koska tuppaa kuuma tulee ku pyörii ja pohdiskelee... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haapis Posted June 26, 2007 Author Share Posted June 26, 2007 Jos tarkemmin katsot tuota osalistaa, niin eihän tämä paketti ole oikeastaan kuin "puoliksi-TBI". Imusarja on Holleyn EFI (single plane) johon tulee 1. pankki suuttimia MPFI installaationa. TBI-tornilla ratkaisen läppärungon (+tps & iac) ja lisäsuuttimet (2. pankki). No niinpä onkin Onko tuota tarkoitus terästää vielä naurukaasulla? Uskaltaako ollenkaan veikata minkälaisia tehoja tuolla kombinaatiolla voisi irrota? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Vemu Posted June 26, 2007 Share Posted June 26, 2007 No niinpä onkin Onko tuota tarkoitus terästää vielä naurukaasulla? Uskaltaako ollenkaan veikata minkälaisia tehoja tuolla kombinaatiolla voisi irrota? Nitrous plate tulee kiinni imarin ja TBI:n väliin, mutta muuten kaasujen kanssa ei ole asiaa kadulle tai Street-luokkaan. Kaasuja voi testata epävirallisemmissa yhteyksissä. Engine analyzerin mukaan paketti tuottaa sen verran tehoa/vääntöä että joko vehje räjähtää tai sitten kulkee - Kummassakin tapauksessa kovaa. Tehotavoitteet on jossain vaiheessa nelinumeroisten puolella. Aloitellaan kuitenkin hieman maltillisemmin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haapis Posted June 26, 2007 Author Share Posted June 26, 2007 Nitrous plate tulee kiinni imarin ja TBI:n väliin, mutta muuten kaasujen kanssa ei ole asiaa kadulle tai Street-luokkaan. Kaasuja voi testata epävirallisemmissa yhteyksissä. Engine analyzerin mukaan paketti tuottaa sen verran tehoa/vääntöä että joko vehje räjähtää tai sitten kulkee - Kummassakin tapauksessa kovaa. Tehotavoitteet on jossain vaiheessa nelinumeroisten puolella. Aloitellaan kuitenkin hieman maltillisemmin. Hyvältä vaikuttaa Toivottavasti kuullaan jatkossa lisää projektin etenemisestä vaikkapa tuolla projektit osiossa... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jukka Posted June 26, 2007 Share Posted June 26, 2007 tonnilla tekee aika tiukkaa... tai tietysti jos saa putkiston itse tehtyä... kansia portattua... eikös siihen TBi:hin saanu vedettyy silleen putsariin, että saa ilman molemmilta puolilta? vai onko siihen joku vielä parempi ratkasu? yleensä vaan ku kannet käy irti niin mopo karkaa käsistä ja tonni ei riitä Pellisarjat+y-putki maks 400+ metritavarana 3" putkia ja tarvike äänenvaimentaja (tai teköö vaimentajankin itte)+ yläpään tiiviste sarja joitain kymppejä ja jos on pakko se nokka vaihtaa niin 70€ lt1 nokasta+ romikselta tai kaverin nurkista tai mistä vaan parempi putsarin kotelo (tai siihenkin voi itte sovitella toisen imutorven), joltain tpi-virittäjältä vielä halvalla toimiva tpi-vakio pensapumppu. Kokonais pudjetti mennee noin tonnin luokkaan ja tuossa on jo hieman yläkertaakin räplätty. pitää osata tehdä itte. Jos on kädetön niin kaikki maksaa. se että onko jotain autoa järkevä virittää vai ei on niin turhaa paskan jauhantaa. Se jonka mielestä autoharrastus yleensä on jotenkin järkevää voi mennä tarkistamaan lääkitystään Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now