Jump to content

68 Camaro, carbon fiber, "BIG GUN".


tarmo68

Recommended Posts

  • Replies 2,4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • tarmo68

    1200

  • cam68

    242

  • -vellu

    108

  • pantera

    59

Top Posters In This Topic

Posted Images

Dollari aikas vahva nyt . . . oliskos kantsinut odottaa  ::)

ei jaksa odottaa. Voihan toi taala vahvistua edelleen kun näyttää eurokriisi vaan laajentuvan. Tai sitten ei. Mutta nouseehan mun nykyisten jarrujen hintakin jos niitä alkais myymään...

 

Link to comment
Share on other sites

Tänään pistin tilauksen sisään uusista etujarruista jotka sopii tohon DSE:n apurunkoon ja mitä ne paljon käyttää Amerikoissakin kun näitä autoja värkkäävät. Samaan pakettiin meni muutakin pikku kilkettä.

http://www.summitracing.com/parts/BAE-4301171R/

 

Luulis tohon hintaan saavan myös takajarrut....... Asennettuna  ;D

Miten mä muistan että sun vanteet ois 17" ?

Taitaa mennä uusiksi koska MINIMI  suositus on 18"

 

Muuten kyllä  \m/

 

Link to comment
Share on other sites

Luulis tohon hintaan saavan myös takajarrut....... Asennettuna  ;D

Miten mä muistan että sun vanteet ois 17" ?

Taitaa mennä uusiksi koska MINIMI  suositus on 18"

 

Muuten kyllä  \m/

Ekä vannesetti oli TT2  17" mutta sitten tuli hankittua ne Corveten rinkulat 18"/19", katsotaan miten ne mahtuu kääntymään etupäässä tolla uudella apurunkolla? Vielä viikko niin pääsee autoon käsiksi ja sit olis perän ja sen tuennan maalaus, kattoon äänieristeet ym. Tuli muuten liimattua sikaflexillä kattopelti niihin katon jäykisteihin kiinni niin kummasti loppui kattopellin kuminat. Sain ton vinkin jostain hifi julkaisusta. Jos vaikka olis taas pyörillään parin viikon jälkeen. Sit pikkuvisiitti luukkujen sovitukseen ja maalarille... Näin ainakin suunnittelin. Eihän ne ikinä näin mene mutta toivotaan.
Link to comment
Share on other sites

Meneekö tämä päivä emännän kimpussa ?  :W

Maanantaina kotiin ja emännän kimppuun eiku auton eiku emännän eiku auton... no ainakin toisen noista. :W

Autolla ei ainakaan ole päänsärkyä.  m/

Link to comment
Share on other sites

Piti tuossa vaan nopeasti sovittaa takalevyjarrut ja sitten maalata akseli ja tukivarret, mutta. Vetoakselit on 15 mm pidemmät kuin alkuperäiset joten eihän se setti sellaisenaan sopinut. Akseleissa on varaa sorvata ne samaan mittaan kuin alkuperäiset. Onko jotain asioita jota pitää huomioida kun akseleita sorvaa???

Katon sain maalattua mustaksi, jätin sen yöksi kuivamaan. Sitten sais laittaa äänieristeet kattoon ja maalata auton sisätilat sekä takaluukun.

Link to comment
Share on other sites

Jarrut koe-asennuksessa alkuperäisillä vetoakseleilla. Pitää valmistaa 5mm paksu spaceri perän ja kiinnikkeiden väliin niin jää pieni liikkumavara satulalle. Noi on muuten kelluvat satulat ja varmaan aika toimivat c-clip akselille.

resized-DSC05343.JPG.d9b5e61e65c04fa76efd5169a64329ed.JPG

Link to comment
Share on other sites

Sais tuo osien maalaaminen jo kohta loppua sillä tuntuu että maalia saa hakea joka toinen päivä lisää. Ulkona maalaus tietenkin kuluttaa enempi ja ja osien pienuudesta johtuen maalia menee hukkaa aika lailla.

Link to comment
Share on other sites

Niinpä, itsekkin pidin vuoden tauon ja taas maistuu.

 

Mulla noita taukoja on useampi vuodessa ja välillä käyn potkimassa renkaita ja tekemässä tallilla puhdetöitä :(

 

Nämä sun kuvat antaa taas virtaa, joten jatka samaan malliin \m/

Link to comment
Share on other sites

Sais tuo osien maalaaminen jo kohta loppua sillä tuntuu että maalia saa hakea joka toinen päivä lisää. Ulkona maalaus tietenkin kuluttaa enempi ja ja osien pienuudesta johtuen maalia menee hukkaa aika lailla.

 

Mulla on mennyt 10 litran epoksisatseja jo muutama. Taitaa olla autossa painoa, mutta ei sitten pariin sataan vuoteen ruostu \m/

Link to comment
Share on other sites

Mulla noita taukoja on useampi vuodessa ja välillä käyn potkimassa renkaita ja tekemässä tallilla puhdetöitä :(

 

Nämä sun kuvat antaa taas virtaa, joten jatka samaan malliin \m/

Mä hain motivaatiota sun projektin kuvista ja sä haet mun kuvista. Näin se vaan menee.
Link to comment
Share on other sites

Olen tuossa miettinyt jarrulinjojen kokoa. Markkinoilla on 3/16",1/4" ja 6mm jarruputken kokoja. Äkkiseltään vois ajatella että pääsylinteriltä auton taka-akselille vois linja olla isompaa ja sit t-liittimeltä jarrusatulalle kävis toi 3/16". Olen tuossa googlettanut asiaa ja aika moni on sitä mieltä että 3/16" kävis koko auton jarruputkiksi. Ohessa eräs kommentti:

 

And also to quote another brake guru... "When upgrading to disc brakes front or rear, the car should be upgraded to 3/16" brake line. This size line builds up more pressure and gives a much better pedal feel. 3/16" line is commonly used for disc brakes while 1/4" line is used on full drum brake cars."

 

Voisin saada tuollaista 6mm haponkestävää ja siitä taivutellä putket taka-akselille mutta jos sillä saavuttaa vaan komean ulkonäön ilman mitään muuta vaikutusta niin kannataako?Moottoritilassa haponkestävä vois olla aika näyttävän näköistä???

Putken sisähalkaisijat ovat 3/16"=3mm ja 6mm=4mm.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Piti värkätä tuollainen kärry apurunkolle. Huomatkaa isot pyörät eli liikkuu vaikka hankessa jos nyt sattuisi  innostus loppumaan taas. Huomenna kasataan apurunko ja maalataan pintamaali perään ja sen tuennan osiin.

resized-DSC05353.JPG.808505e45e47f133d8a7739af2143567.JPG

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

×
×
  • Luo uusi...