Guest Jake77 Kirjoitettu 3. Elokuuta, 2008 Kirjoitettu 3. Elokuuta, 2008 Ja jos vielä pitemmälle mietitään niin mitä hyötyä jäykemmästä panhardista kun kuitenkin siirtelee persettä...Jäykät jousethan on periaatteessa ainut lääke
Guest Jukka Kirjoitettu 3. Elokuuta, 2008 Kirjoitettu 3. Elokuuta, 2008 Ja jos vielä pitemmälle mietitään niin mitä hyötyä jäykemmästä panhardista kun kuitenkin siirtelee persettä...Jäykät jousethan on periaatteessa ainut lääke Siitä on se hyöty että panhardi itsessään ei jousta ja perä ei sitä kautta siirtyile. Eihän tuo siirtyileminen nyt niin vakava ongelma ole että koko 3-4gen f-body kanta pitäis sen takia paalata, kuten useimmat uskottelevat, vaan normaalissa ajossa ihan toimiva systeemi. Uskallan jopa väittää että 3-4gen camaroissa on yksi parhaita sen aikaisia jäykän taka-akselin tuentoja jos puhutaan vakioautoista. Ja mutkaradalla, hyvällä pinnalla, jäykkä akseli ei häviä suorituskyvyssä erillisjousitetulle
Guest Jake77 Kirjoitettu 5. Elokuuta, 2008 Kirjoitettu 5. Elokuuta, 2008 Tuli äsken laitettua tanko uretaanipuslineen kiinni ja kyllähän tuosta vaan hyötyä on!Sitä pitää ensin joskus epäillä... :-[
CamRaato94 Kirjoitettu 5. Elokuuta, 2008 Kirjoitettu 5. Elokuuta, 2008 Tuli äsken laitettua tanko uretaanipuslineen kiinni ja kyllähän tuosta vaan hyötyä on!Sitä pitää ensin joskus epäillä... :-[ Tulee jonkun verran lisää pintakovuutta. Mulla on polyuretaanipuslat + vakaajien päät ja jäykkä panhardi takana eikä se ihan pienistä railoista tärskyttele. Isommassa kuopassa pamahtaa sitten ja kunnolla, kuin ei suuremmin iskunvaimennusta edes olisi... Pitää ottaa osaa ratapäiville ni näkee totuuden suorituskyvystä (niin auton kuin kuskinkin).
Guest Jukka Kirjoitettu 6. Elokuuta, 2008 Kirjoitettu 6. Elokuuta, 2008 Pitää ottaa osaa ratapäiville Joo niin pitää, se että sanoo ottavansa osaa ratapäiville, ei vielä valitettavasti ole aivan riittävästi, sinne pitää myös ilmaantua ja ajaa sillä autolla siellä radalla.
rstuning Kirjoitettu 6. Elokuuta, 2008 Kirjoitettu 6. Elokuuta, 2008 Joo niin pitää, se että sanoo ottavansa osaa ratapäiville, ei vielä valitettavasti ole aivan riittävästi, sinne pitää myös ilmaantua ja ajaa sillä autolla siellä radalla. Niinku mä kävin pelkkien madallusjousien kanssa ja hienostihan se meni... suurimmaks osaks, mut se suoran loppuminen liian aikasin ei ollu auton vika Enskesänä viimestään uudestaan... Alusta osittain päivitetty ja lisää syksyllä+talvella, ehkä jotain konehuoneeseenkin...
Trans Am 350tpi Kirjoitettu 6. Elokuuta, 2008 Kirjoitettu 6. Elokuuta, 2008 Uskallan jopa väittää että 3-4gen camaroissa on yksi parhaita sen aikaisia jäykän taka-akselin tuentoja jos puhutaan vakioautoista. Ja mutkaradalla, hyvällä pinnalla, jäykkä akseli ei häviä suorituskyvyssä erillisjousitetulle Kuulostaa hyvältä MUTTA . . . Olen saamaa mielta kanssasi, "mutta" nämä ns. autolehtientoimittajat ovat jostain saaneet päähänsä, että ilman taka-akselin erillisjousitusta AUTOSSA ei voi OLLA MINKÄÄNLAISIA AJO-OMINAISUUKSIA !! Tätä ne toitottaa aina kaikissa Suomen autolehdissä, sekä esim. hauskassa Top Gear-ohjelmassa ihan vitutukseen asti . . . Esimerkiksi uusi Mustang:kin on näiden "toimittaja-ihmisten" mielestä ihan täyttä PASKAA mutkaradalla !!!!!!!!!!! Brittien ylpeys näissä asioissa on kyllä sitä luokkaa, että . . .
KimmoT Kirjoitettu 7. Elokuuta, 2008 Kirjoitettu 7. Elokuuta, 2008 Joo mutta se uusi mustihan oli ihan paska mutkaradalla. Karmean näköistä menoa Tosin syyt surkeaan ajettavuuteen ei varmastikkaan johdu pelkästään jäykästä taka-akselista.
Guest Jake77 Kirjoitettu 7. Elokuuta, 2008 Kirjoitettu 7. Elokuuta, 2008 Top gear toimittajien kriteerit ovat myöskin lievästi tiukemmat kuin normaalicruisailijoilla.. Ainakaan itseni tyyppisen "peruscruisailijan" ei kannata heidän mielipiteisiin juuri suhtautua kuin naureskellen! Jätkät ajelee töikseen superautoja ja väliin haukutaan niin lamboja kuin ferrareitakin,se kertoo jotain.
Guest Jukka Kirjoitettu 7. Elokuuta, 2008 Kirjoitettu 7. Elokuuta, 2008 Tiesittekö että Top Gear on televisioviihdettä. Televisioviihde ei välttämättä edusta absoluuttista totuutta.
Guest Jake77 Kirjoitettu 7. Elokuuta, 2008 Kirjoitettu 7. Elokuuta, 2008 Juuri näin. Varmasti löytyy silti aina joku rikas poikarukka joka vie lexuksen takaisin kauppaan jos ilkeä setä top gearissa on sanonu pahan sanan...
KimmoT Kirjoitettu 7. Elokuuta, 2008 Kirjoitettu 7. Elokuuta, 2008 Totta mutta mustin kierrosaika ei ollut häävi verrattuna muihin vastaaviin autoihin. Jo sivusta näki että alusta oli aivan lulla. Täytyyhän uutta mustangia vertailla muihin saman ikäisiin "sporttiautoihin"
Crisis Kirjoitettu 7. Elokuuta, 2008 Kirjoitettu 7. Elokuuta, 2008 Ja täällä käytävä keskustelu mustangin alustasta ja top gearistä liittyy alustan päivittämiseen miten? Itse olin sanomani että jos haen katukäyttöön alustaa niin otan mielelläni jäykät tölpat ja kyösähköt jouset (tolppiin verrattuna löysät) niin mukavuus ja ajettavuus on paljon parempi kuin asentamalla kisakireet vieterit puoli jäykkiin tolppiin jollon auto pompottelee menee.. Oon vähä haaveillu että joku joskus kokeilis vakio WS6 jousisarjaa koni sport tolppien kanssa. Vois olla aika hyvä katuautossa
Soppa Kirjoitettu 8. Elokuuta, 2008 Kirjoitettu 8. Elokuuta, 2008 Oon vähä haaveillu että joku joskus kokeilis vakio WS6 jousisarjaa koni sport tolppien kanssa. Vois olla aika hyvä katuautossa Mulla on vakio iroc-z -jouset ja koni specialit, liian löysä on, vaikka säätää tappiin iskarien jäykkyyden. Kurvissa keventää sisäpuolen takarengasta liikaa. Mukavuus on ihan riittävä kyllä. Koni sportit vois kyllä toimia paremmin.
Cosa Kirjoitettu 8. Elokuuta, 2008 Kirjoitettu 8. Elokuuta, 2008 Special on tiukimmillaankin liian löysä. Sportit pitää olla. Saritalla on Irocin vakiojousilla Konin Sportit. Paljon parempi, kun mun vessa
pate Kirjoitettu 8. Elokuuta, 2008 Kirjoitettu 8. Elokuuta, 2008 mulla on eibachin alusta sarja ja konin spesialit. konit on toiseksi löysimmällä. liian kova.
Cosa Kirjoitettu 8. Elokuuta, 2008 Kirjoitettu 8. Elokuuta, 2008 Makuasioita siis Toisaalta joskus on vaikea löytää jousiin ja iskareihin oikea balanssi kuten riisi jo mainitsi. Jos jouset on liian tymäkät, ei iskareiden löysääminen tuota tulosta.
CamRaato94 Kirjoitettu 8. Elokuuta, 2008 Kirjoitettu 8. Elokuuta, 2008 Joo niin pitää, se että sanoo ottavansa osaa ratapäiville, ei vielä valitettavasti ole aivan riittävästi, sinne pitää myös ilmaantua ja ajaa sillä autolla siellä radalla. Auto dynotettu ja kiikalassa tänä kesänä viralliset varttimailiajat ajettu. Mutkaradalle vaan minun mielestä tarvitaan lisävarustelua. Sinne otetaan osaa sitten kun auto on valmis. Vielä on tulossa mm poikkituki, sekä sopivia vanteita, renkaita ja jarrupäivityksiä olen katsonut sillä silmällä. Tällä ajokaudella on pörrätty jo yli 8000km. En ole vaivautunut uudelleen menemään kiihdyttelemään, koska ei viitsi turhaan rääkätä vehkeitä, jos mitään uutta ei ole tehty. Joka tapauksessa mutka-ajokäytös äärirajoilla kiinnostaa ja aion asiaa harrastaa, tällä tai sitten tulevalla F-Bodyllä - ja radalla.
rstuning Kirjoitettu 8. Elokuuta, 2008 Kirjoitettu 8. Elokuuta, 2008 Mä kävin ainakin "hakemassa tuntumaa" ja testaamassa auton rajat nimenomaan vakiona, niin on paljo mukavampi mennä päivitetyllä parantelemaan aikoja ja tuntumakin on varmaan sitte paremman tuntuinen kun on ensi kaahannu vessa alustalla
Guest Jake77 Kirjoitettu 9. Elokuuta, 2008 Kirjoitettu 9. Elokuuta, 2008 Olikohan patella eibachin pro vai sport...Nuo jousethan ei oikein selviä kun testaamalla,iskareissa oma valinta nuo AGX:t,ja mahdollisesti kokeilla omilla vietereillä...Tuota pro-settiä kyllä vahvasti meinaan kanssa kokeilla.
rstuning Kirjoitettu 9. Elokuuta, 2008 Kirjoitettu 9. Elokuuta, 2008 mulla on eibachin alusta sarja ja konin spesialit. konit on toiseksi löysimmällä. liian kova. Luulempa, että tämän painoluokan rotteloista ei saa sekä mukavia, että tukevia... Mulla on jotkut madallusjouset ja Gabrielin perus kaasuiskarit, muuten mukava ja kohtuu tukeva, mutta edes yksin ajellessa ei voi kynnyksistä, hidastetöyssyistä eikä kaivonkansien yli ajella vauhdikkaasti, koska jousitus pohjaa kovalla kolahduksella (pohjaanlyöntikumit on lyhennetty). Maastoautoakaan en tosta rupee tekemään, joten on hommattava vähintään jäykemmät iskarit jossainvälissä, joka taas tekee autosta hiukan kovemman... Silti on vielä piiiiiitkä matka siihen miltä muijan madallettu (iskarit ja jouset) Carina tuntuu 17" aluilla ja 40srj kumeilla Sitten taas toisaalta Faijan mielestä sen vakio alustaisessa (Volvo V70 2.5t Titanium) oli liian kova kyyti ja vaihtoi alkuperäiset 17" vanteet uusiin 16" http://www.volvolandia.com/SVF/Smileys/classic/simmut.gifEli se on makuasia monesti...
Guest Jake77 Kirjoitettu 9. Elokuuta, 2008 Kirjoitettu 9. Elokuuta, 2008 Liekkö tuo muuten oikeasti totta että samat jouset tuntuu toisilla madaltavan eri verran kuin toisilla..? Luulis nyt ettei laatu voi huippujousissa kovin paljon heitellä . Ainakin konin jouset edellisessä laski vakioon nähden tasan sen 40mm minkä lupasivatkin..
rstuning Kirjoitettu 9. Elokuuta, 2008 Kirjoitettu 9. Elokuuta, 2008 Liekkö tuo muuten oikeasti totta että samat jouset tuntuu toisilla madaltavan eri verran kuin toisilla..? Luulis nyt ettei laatu voi huippujousissa kovin paljon heitellä . Ainakin konin jouset edellisessä laski vakioon nähden tasan sen 40mm minkä lupasivatkin.. Jos on jenkeissä tehdyt niin en menis toleransseista takuuseen... En oo varma missä tehty, mutta vaihdatin hiljattain -79 Oldsmobile Cutlass Cruiseriin Heavyduty etujouset kun olin laittanu 6.2d koneen, mutta Heavy dutyt madalti keulaa ainakin 40mm Paremman näkönen se noin on, eli onni onnettomuudessa
pate Kirjoitettu 9. Elokuuta, 2008 Kirjoitettu 9. Elokuuta, 2008 Olikohan patella eibachin pro vai sport...Nuo jousethan ei oikein selviä kun testaamalla,iskareissa oma valinta nuo AGX:t,ja mahdollisesti kokeilla omilla vietereillä...Tuota pro-settiä kyllä vahvasti meinaan kanssa kokeilla. sportlinet puottaa sen minkä lupaakin.
cmro85z Kirjoitettu 10. Elokuuta, 2008 Kirjoitettu 10. Elokuuta, 2008 ja pieni varoituksen sananen. edestä täytyy mitata ennen lyhentämistä, että paljonko voi ottaa pois. painaa iskarin pohjaan ja mittaa. muuten voi käydä höpsis ilmattaessa.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään