Jump to content

Kevyt alustapäivitys

Recommended Posts

Kirjoitettu

Panhard on korkeussäädettävä (nova-malli) Mutta tuon takapäähomman varmistin,eihän jäykässä akselissa säätöjä voi olla....Etupäästä ja sekin korkeussuunnassa... ;)

• Replies 219
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• rstuning

29

• Z-mo

15

• Cosa

8

• mikke

6

Top Posters In This Topic

Posted Images

Kirjoitettu

Mutta tuon takapäähomman varmistin,eihän jäykässä akselissa säätöjä voi olla...

Voipas, jos laittaa säädettävät tukivarret... Niillä olis saanu munkin auton etu-takarengas

etäisyydet säädettyä tasan, nyt heitti jonkun millin toisiinsa nähden 4-piste suuntauksessa. ::)

Kirjoitettu

Voipas, jos laittaa säädettävät tukivarret... Niillä olis saanu munkin auton etu-takarengas

etäisyydet säädettyä tasan, nyt heitti jonkun millin toisiinsa nähden 4-piste suuntauksessa. ::)

Itse akselin kulmaa voi muuttaa mutta ei pyörien!  ::)  ::) Tupla sielmienpyöritykset takasin päin  :P

Et voi säätää takaa campperia tai casteria. Ne on just niin lähellä nollaa kuin akseli on suora.

Kirjoitettu

onkos tuossa takapäässä miten noita säätöjä?

Alkuperäinen kysymys oli näin! Eli kyllä TAKAPÄÄTÄ voi säätää, muttei camberia,casteria eikä aurausta ;)

Kirjoitettu

Alkuperäinen kysymys oli näin! Eli kyllä TAKAPÄÄTÄ voi säätää, muttei camberia,casteria eikä aurausta ;)

eli alkuperäistä kysymystä lainatakseni, takapäätä ei voi säätää jos ei ole hommannu säädettäviä tukivarsia. tätähän se pilkun nussiminen näissä kysymyksisä ja vastaukssissa on. joo ja casteria ja campperiakin voi säätää jos rakentelee erillis jousituksen ponyn perän. ;D

Kirjoitettu

eli alkuperäistä kysymystä lainatakseni, takapäätä ei voi säätää jos ei ole hommannu säädettäviä tukivarsia. tätähän se pilkun nussiminen näissä kysymyksisä ja vastaukssissa on. joo ja casteria ja campperiakin voi säätää jos rakentelee erillis jousituksen ponyn perän. ;D

Ponun uulla... yyllä se on musse ;D Saakai niitä erillisjousitettuja "viripajoilta"... ???

• 2 weeks later...
Kirjoitettu

Jos rs teet jatkossakin noita wondereita niin ota vänkärinpuolen reikää vähän ylemmäs (3mm).Muuten täydellinen m/.

Kirjoitettu

Jos rs teet jatkossakin noita wondereita niin ota vänkärinpuolen reikää vähän ylemmäs (3mm).Muuten täydellinen m/.

Koneenpuoleista siis.Altapäin kun joutuu kattelemaan.. ;)
Kirjoitettu

Joo ajatelin teettää laipat pajalla seuraavaks ja vähä isommilla/ovaaleilla reillä, jos niitä teen lisää,

mutta katsotaan... Piirustukset on kyllä. m/

Kirjoitettu

Ei mulla sinänsä haitannu,meni muutenkin kierteet huonoiks siitä mutta tosiaan kolmisen milliä apparinpuolen sisimmäinen hirtti.Laitoin siihen astetta kapeemman huullosvastamutterilla.. m/

Kirjoitettu

Jos yläpoikittaisen saisit tehtyä pulteilla,eli ei tarvis pyöränkulmia vekslailla niin ottasin semmosen....Siis iskarinjalat joissa reiät tangolle...

Kirjoitettu

Lapset lapset. Nyt otatte sen porakoneen käteen ja kiltisti poraatte iskaritorneihin reijät joihin saatte poikkituen pultattua kiinni. Jos runkonumero on tiellä, niin käytte kattastuskonttorilla anelemas lupaa siirtää se runkonumero toiseen paikkaan, esim iskarin kiinnikkeen takapuolelle tai sivulle. Toi iskarin kiinnikkeisiin tuleva versio on vähä kyseenalainen, kun se estää etupään kulmien säädön

Kirjoitettu

Niin on,sen takia ajattelinkin leveillä rei,illä olevaa ja irrotettavaa.

Kirjoitettu

Niin on,sen takia ajattelinkin leveillä rei,illä olevaa ja irrotettavaa.

Eli sellasta läpipultattavaa tornin etureunaan niinku Edelbrockissa?

Se on helpompi tehdäkki, mutta tilaa on heikosti pellin alla, jos on

vakio konepelti ja joutuu melki tekeen sitte kolmipistemallin, että

tuki ei oo sitte joustava... ::)

Kirjoitettu

Eli sellasta läpipultattavaa tornin etureunaan niinku Edelbrockissa?

Se on helpompi tehdäkki, mutta tilaa on heikosti pellin alla, jos on

vakio konepelti ja joutuu melki tekeen sitte kolmipistemallin, että

tuki ei oo sitte joustava... ::)

Mulla on se Edelbrockin tuki, en ymmärrä mikä siitä joustavan tekee jos se on pultattu suoraan iskaritornin päälle? Ja se kolmiotuki on lähinnä näön vuoksi, se on niin huteraa tavaraa kyllä, että en usko että sillä mitään jäykistävää vaikutusta on...

Kirjoitettu

Mulla on se Edelbrockin tuki, en ymmärrä mikä siitä joustavan tekee jos se on pultattu suoraan iskaritornin päälle? Ja se kolmiotuki on lähinnä näön vuoksi, se on niin huteraa tavaraa kyllä, että en usko että sillä mitään jäykistävää vaikutusta on...

Jaaha, eli tarkotit sellasta jonka tein ittelle, sillä erolla, että olis ovaali reikänen?

On siitäkin jonkunlaiset piirustukset talles, mutta vaikee tehä hyvä, luulen että oli

aika paljo onnea pelissä kun oma tuli niin hyvä ;D

Sehän sit ei mahdu millään vakio pellin alle! Edelihän on noin 19mm paksu suorakaiteen muotonen

ja mulla on 27mm pyöree joka vaati rajua "pahoinpitelyä" konepeltiin, että mahtui. Ohuemmasta

pyöreestä jos tekis niin epäilen että saattais joustaa ylöspäin, kun tulee vääntöä, koska se

on ylöspäin kaarella muutenki... ::) Kuva mun omasta.

TAjaykkarit_4.jpg}

Kirjoitettu

Jaaha, eli tarkotit sellasta jonka tein ittelle, sillä erolla, että olis ovaali reikänen?

On siitäkin jonkunlaiset piirustukset talles, mutta vaikee tehä hyvä, luulen että oli

aika paljo onnea pelissä kun oma tuli niin hyvä ;D

Sehän sit ei mahdu millään vakio pellin alle! Edelihän on noin 19mm paksu suorakaiteen muotonen

ja mulla on 27mm pyöree joka vaati rajua "pahoinpitelyä" konepeltiin, että mahtui. Ohuemmasta

pyöreestä jos tekis niin epäilen että saattais joustaa ylöspäin, kun tulee vääntöä, koska se

on ylöspäin kaarella muutenki... ::) Kuva mun omasta.

Kyllä se edelin omakin vaan asiansa ajaa. Ei se keula silti mitään purukumia ole eikä se nyt niin hirveitä jousta, sen verran kuitenkin että tuen lisäämällä siitä saa huomattavasti jämäkämmän.

Ja vieläkää en laittaisi noihin etuiskarin kiinnikkeisiin kiinni, kun niitä joutuu siirtää jos ohjauskulmia säädetään ja jos ollaan tarkkoja niin keulahan pitäis säätää poikkituen lisäämisen jälkeen!

Kirjoitettu

Ja vieläkää en laittaisi noihin etuiskarin kiinnikkeisiin kiinni, kun niitä joutuu siirtää jos ohjauskulmia säädetään ja jos ollaan tarkkoja niin keulahan pitäis säätää poikkituen lisäämisen jälkeen!

Joo en mäkään, jos olis vaan tajunnu lyödä sen runkonumeron muualle... Säädätin kulmat ennen lopullista asennusta ja

koeasentelun yhteydessä tuli "testattua" mitä ei saa tehdä, jos haluaa pitää kulmat kohdallaan ;D

Tehdas ilmotusten mukaan kulmille oli aika laajat toleranssit, eli aurauksen säädön yhteydessä tuskin tarvii toiste

PAKOSTA yläpäähän koskea, jos ei halua teoreettisiamatemaattisiaviimesenpäälle ratakulmia joskus. ;)

Kirjoitettu

Ne iskarin yläpään pultit ei liiku mihinkään kun ohjauskulmia säädetään, kyllä niihin voi poikkituen kiinnittää.

Pitää vaan huomioida poikkitukea tehdessä että iskarin yläpää sopii siinä vieressä liikkumaan.

Kirjoitettu

Ne iskarin yläpään pultit ei liiku mihinkään kun ohjauskulmia säädetään, kyllä niihin voi poikkituen kiinnittää.

Pitää vaan huomioida poikkitukea tehdessä että iskarin yläpää sopii siinä vieressä liikkumaan.

Eiks ne casteria säädettäess liiku eteen taakse suunnas, siihen en ota kantaa haitanneeko toi oli jäykkä eli ei tuohon säätöö paikalla ollessa...siis toi välitanko. Mut tukeja varsinki tuohon targa peliinkin vois laittaa, tuntuu toi kori elävän varmaa vanhuuttaa alkaa pistehitsit löysää ja rauta pehmenee. "Alustan saumat hehkuu punasena ku antaa TBI:lle hanaa mutkissa" Ei vaan oikeesti pannu merkille yhest tälle kesälle säätäy esim. ovet ja taas "laahaa" eli alustaa ne "sup rame konnektorit"<----suomeksi, vois olla ihan jees. ::)
Kirjoitettu

Eiks ne casteria säädettäess liiku eteen taakse suunnas

Joo näin ne mullekki sano kun menin säädättämään, mutta jostainsyystä -87 ei vielä näköjään ollu

pitkittäissäätöä, eli mulla oli ehkä hiukan helpompi asennus sen kannalta... ::)

Kirjoitettu

Joo näin ne mullekki sano kun menin säädättämään, mutta jostainsyystä -87 ei vielä näköjään ollu

pitkittäissäätöä, eli mulla oli ehkä hiukan helpompi asennus sen kannalta... ::)

Ovat sitte olleet aika vitsikkäitä tuola geeämmällä, kun cowboyn kasineloses on toi caster säätö (pitkittäis) ja mun kasiysissä on.. ja mun kasikutosessakin oli. Jos ne piti 87 välivuoden.

Sitä meinasin että pitäis säätää uudestaan kun on poikkituki asennett, että kun moni nyt asentaa sen poikkituen niin että on pyörät ilmassa, eli kori on ikäänkuin luonnollisessa tilassa (keulan paino ei paina koria "suppuun") niin se etupäähän jää hieman eri asentoon kuin mitä se on pyörät maassa, ja pyöränkulmat muuttuu samalla!!!! AIJJJJJAAA IHANKO TOTTA!??!

;D ;D ;D ;D

Siinä oli loppuviikon kunniaksi pienet perjantaiherneet  ;D

Kirjoitettu

Ohan se noinkin juu... Ei ne juntit Vianorilla ainakaan saanu liikkumaan niitä eteen tai taakse??? >:( Sivuttain liikku hyvin ???

No mulla on halvat käytetyt kumit alla joista näkee sit myöhemmin onko kulunu vinoon ja sit voi korjata, mut kyllä sviduttaa,

jos maksoin 80euroa sen takia ku paljo säätöpaikkoja ja sit ne ei osaa edes niitä säätää! :-\

Olihan ne joskus ajanu sen foorumiltakin tutun Vaasalaisen 3gen Camaron seinään... :o ;D

Kirjoitettu

Ohan se noinkin juu... Ei ne juntit Vianorilla ainakaan saanu liikkumaan niitä eteen tai taakse???

No ne on vaan niin kädettömiä vianorilla

Kyllä ne mullekkin kiven kovaa väitti seinäjoella vianorilla että ei muka liiku eteen-taa, mutta kyllähän muute liikkuu, kun vaan löysää pultit, niin pyörii ku hullun mulkku mielettömän persiis

Kirjoitettu

No ne on vaan niin kädettömiä vianorilla

Kyllä ne mullekkin kiven kovaa väitti seinäjoella vianorilla että ei muka liiku eteen-taa, mutta kyllähän muute liikkuu, kun vaan löysää pultit, niin pyörii ku hullun mulkku mielettömän persiis

Ihmettelin kyllä itteki niitä kun ohjelma väitti, että pitäs olla säätö ja otettiin ruuvit melki irti asti! :-[

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

• Luo uusi...