Guest Jake77 Kirjoitettu 13. Marraskuuta, 2009 Kirjoitettu 13. Marraskuuta, 2009 Nonni..Suomen johtavien tehopajojen dynot on väärässä ja g-techicään ei toimi..Mutta entäs jos dyno olis antanu vaikka 180 tai 210hv lukemat,sillonhan se olis kaikkien mielestä ollu oikeassa... Onhan tämä virittäminen tämmöstä ikuisuuskeskustelua,paljon on hyvää ja asiallista vinkkiä ja paljon on kaikennäköstä muuta.Näin kai se aina menee,samanlainen inttäminen se on vaikka perhokalastuksessa.
Senior Kirjoitettu 13. Marraskuuta, 2009 Kirjoitettu 13. Marraskuuta, 2009 Soon vaan niin että varttimaili kertoo totuuden kaikkein parhaiten. Ja siinäkin peräruuvin numerot vaikuttaa aika paljon...
Soppa Kirjoitettu 13. Marraskuuta, 2009 Kirjoitettu 13. Marraskuuta, 2009 Niin on valtava merkitys,omassa se oli 9 ennakolla 8 hv enemmän mutta vääntöä 30 vähemmän,eli tiedän että on merkitystä.Mutta mitä se viriboxi siihen sytkään tekee?Noi mun esimerkit oli jakajasta kääntämällä. viriboksilla pystyy säätämään ennakon eri parametrejen mukaan, vakioboksilla se menee kuten on vakiokoneelle tehtaalla lyöty. Sytkäkäyrä ei ole tasainen eikä kaikilla koneillla samanlainen.
Senior Kirjoitettu 13. Marraskuuta, 2009 Kirjoitettu 13. Marraskuuta, 2009 Ma kun olen luullut etta se on sae moottoridyno
Guest Jake77 Kirjoitettu 13. Marraskuuta, 2009 Kirjoitettu 13. Marraskuuta, 2009 Jotta tulilintu saadaan tosta ihmettelemästä niin 272 moottori ja 251 takapyörä.Ja tuo 272 on se mikä nykyäänkin ilmotetaan autoille,ei vanha mittayksikkö.Tossa mulla on varttimaililla vaan semmonen ongelma että heittää välillä kolmoselta kakkoselle vaikkei tarvis,varsinkin matalavääntökoneessa haittaa aikaa aika paljon mutta koitetaan sillekkin tehdä jotain.Vaikuttaisko tuo vajaa puoli litraa liikaa öljyä,eli jos paine nousee liian isoks?en tiiä mutta kokeillaan eri öljyllä ja pienemmällä määrällä.
Rale Kirjoitettu 13. Marraskuuta, 2009 Kirjoitettu 13. Marraskuuta, 2009 Jotta tulilintu saadaan tosta ihmettelemästä niin 272 moottori ja 251 takapyörä.Ja tuo 272 on se mikä nykyäänkin ilmotetaan autoille,ei vanha mittayksikkö.Tossa mulla on varttimaililla vaan semmonen ongelma että heittää välillä kolmoselta kakkoselle vaikkei tarvis,varsinkin matalavääntökoneessa haittaa aikaa aika paljon mutta koitetaan sillekkin tehdä jotain.Vaikuttaisko tuo vajaa puoli litraa liikaa öljyä,eli jos paine nousee liian isoks?en tiiä mutta kokeillaan eri öljyllä ja pienemmällä määrällä. asia korjaantuu kun vaihdat laatikon johonkin uuteen tci:n askiin vaikka näin esimerkiksi.
Guest Jake77 Kirjoitettu 13. Marraskuuta, 2009 Kirjoitettu 13. Marraskuuta, 2009 Ei oikein viittis kun on aika uunituore.. :-\Jos siinä ongelmaa on vielä ens kesänä niin kokeilis vielä turbiininvaihtoa,ei kai se paljo muusta voi olla kiinni?
Rale Kirjoitettu 13. Marraskuuta, 2009 Kirjoitettu 13. Marraskuuta, 2009 Ei oikein viittis kun on aika uunituore.. :-\Jos siinä ongelmaa on vielä ens kesänä niin kokeilis vielä turbiininvaihtoa,ei kai se paljo muusta voi olla kiinni? viritys askien öljyn paineet on ihan toiselta planeetalta versus vakio "vahvistettu" aski.
Soppa Kirjoitettu 13. Marraskuuta, 2009 Kirjoitettu 13. Marraskuuta, 2009 Tarkoitat kai etta pystyy saatamaan ennakon moottorin ominaisuuksien mukaa tietylla kierrosalueella. Jep, eli käytännössä imusarjan alipaineen ja kierrosluvun mukaan.
Rale Kirjoitettu 13. Marraskuuta, 2009 Kirjoitettu 13. Marraskuuta, 2009 Tai ilmavirtaaman maf/rpm tai kaasulapan asento tps/rpm mulla toimii kone noin , kaasuläpän asento tps/rpm haltech:in kanssa. eli en tarvii map:ia enkä maf:ia.
Juhani LS1 Kirjoitettu 13. Marraskuuta, 2009 Kirjoitettu 13. Marraskuuta, 2009 .Tossa mulla on varttimaililla vaan semmonen ongelma että heittää välillä kolmoselta kakkoselle vaikkei tarvis. Tämä nyt on aika outoa. turbiini ei vaikuta tohon , täyden kaasun vaihto kierrokset säätää govenor, tarkoitatko että vetää kakkosen loppuun esim 5000rpm vaihtaa kolmosen mutta sitten sysää takas kakkoselle ja lämä on levällään kokoajan?
Guest Jake77 Kirjoitettu 13. Marraskuuta, 2009 Kirjoitettu 13. Marraskuuta, 2009 Vaihteistoon:Oletetaan että satanen vauhtia,ja linttaa kaasun tiskiin,lähtee loistavasti kolmosella,hetken päästä nakkaa turhaan kakkoselle,jolloin kierrokset lähellä punasta.Hetikohta älyää virheensä ja antaa kolmosen takasin.Joskus tekee ton kakskin kertaa.Boxeista:Tuo haltecci olis se jonka itse laittasin,olen kuullu siitä hyvää kaverilta joka ajelee kilpaa.Ja tosiaan sais sen maffin heivata.ELI:onko se sillä selvä näissä että piuhoihin kiinni ja läpiskä käteen ja säätää seokset?
Guest Jake77 Kirjoitettu 13. Marraskuuta, 2009 Kirjoitettu 13. Marraskuuta, 2009 Ja tulilintuhan se tietää semmosen sarjan jenkeissä kun D1-drifting? Tuli vaan mieleen kun etkös sä siellä vaikuta? Edullista ls-2 konetta manuaalilootalla voi muuten tarjota.
Soppa Kirjoitettu 13. Marraskuuta, 2009 Kirjoitettu 13. Marraskuuta, 2009 Boxeista:Tuo haltecci olis se jonka itse laittasin,olen kuullu siitä hyvää kaverilta joka ajelee kilpaa.Ja tosiaan sais sen maffin heivata.ELI:onko se sillä selvä näissä että piuhoihin kiinni ja läpiskä käteen ja säätää seokset? Liittimeen MAP-anturin piuha lisää, ja sen jälkeen E6GM tai E6GMX suoraan kiinni orggisliittimiin.
Guest Jake77 Kirjoitettu 13. Marraskuuta, 2009 Kirjoitettu 13. Marraskuuta, 2009 Entä tässä kun on se toinen eli maf?
Guest Jake77 Kirjoitettu 13. Marraskuuta, 2009 Kirjoitettu 13. Marraskuuta, 2009 Ei se driftaile t/a:lla... Tapio murtoon esimerkkiä seuraa että toi ls-2 manuaalilla ostotarjous on oikeasti voimassa.
Guest Jake77 Kirjoitettu 13. Marraskuuta, 2009 Kirjoitettu 13. Marraskuuta, 2009 Meni ristiin kirjotukset,eli nisukkaan ls-2:sta.Pelleilyähän se minustakin on mutta jos on hyvä pelleilemään ni ei kai siinä mitään..
Guest Jake77 Kirjoitettu 13. Marraskuuta, 2009 Kirjoitettu 13. Marraskuuta, 2009 En siis tarkota samaa miestä kun sä.
Guest Jake77 Kirjoitettu 13. Marraskuuta, 2009 Kirjoitettu 13. Marraskuuta, 2009 Kemissä kävin yhen kisan kattomassa toissavuonna ku se varmisti suomenmestaruuden niin oli kyllä todella kaukana autourheilu siitä,muutama sata metriä radalla mittaa :D.Jenkeissä ny on kummiskin vähän älykkäämmät radat.Ens vuodeks vissiin siirtyvät japaniin ku menee tuo d-1 organisaatio vähä vituiks.
Guest Jake77 Kirjoitettu 13. Marraskuuta, 2009 Kirjoitettu 13. Marraskuuta, 2009 Mulla on lohko mäntineen odottelemassa osia.Edeliltä on pakovehkeet,imuosat ehkä edel+spl,Ehkä stealth.Ehkä 2032 tai ehkä joku muu.Kuten sanoin,kerran tän koneen teen.Uskon kyllä että toi nokka ei voi olla este matkalla kolmeensataan,mutta katotaan ny,kevääseen on vielä aikaa..
Guest Jake77 Kirjoitettu 13. Marraskuuta, 2009 Kirjoitettu 13. Marraskuuta, 2009 Sori mutta välilllä keittää...
Z-mo Kirjoitettu 13. Marraskuuta, 2009 Kirjoitettu 13. Marraskuuta, 2009 Sori mutta välilllä keittää... Älä anna keittää. Jos oot eri mieltä jonkun muun kanssa niin so what, kannattaa kuunnella kuitenkin eikä heti pillastua. Tpi-koneita on kuitenkin tälläkin palstalla jonkun verran viritelty, väitän että Suomen paras tietolähde siihen hommaan.
Guest Jake77 Kirjoitettu 13. Marraskuuta, 2009 Kirjoitettu 13. Marraskuuta, 2009 Nii-i,mitä siinä on enää tpi:tä muuta kun lohko...?Vituttaa vaan nuo "ei niistä ja niistä ole mitään hyötyä", eikä ammattilaisten dynotkaan tiedä mitään,paitsi sillon jos ne näyttää pieniä lukuja...Toi ei ole rakentavaa tietoa kuten joiltakin teistä saa,kyse ei olekkaan siitä että pitäis hehkuttaa että joo sillä ja sillä saa 3 tai 400,vaan justiin tommosta rakentavaa ja asiallista argumentinheittoa.Tommosta joutavaa leukojenlouskutusta ei jaksa katella kun pitäis oikeasti päättää mitä tekee,ja on melkolailla eläytyneenä tähän hommaan niinsanotusti.
Guest Jake77 Kirjoitettu 13. Marraskuuta, 2009 Kirjoitettu 13. Marraskuuta, 2009 Se että oon myöntäny olevani ensikertalainen näitten kanssa,ei tarkota sitä olisin autojen kanssa muuten enskertalainen..Lopulliseen tavotteeseen pääsin tänä kesänä,harrasteen suhteen sitä edellisenä mut tänä kesänä tuli perheautokin.Sen sanon että jenkkiautoilu jatkuu 4ever,mutta viiminen harrasteruisku on tämä,siks haluan tehä sen kunnolla.Jenkkejä tulee autot aina olemaan,käyttöauto ruiskuna tästedeskin,mutta 7,2 kaasari tulevaisuudessa harraste.Toinen harraste siis, koska ponusta (gta:sta)olen sitä mieltä että legenda.Ei myydä.
Z-mo Kirjoitettu 13. Marraskuuta, 2009 Kirjoitettu 13. Marraskuuta, 2009 Nii-i,mitä siinä on enää tpi:tä muuta kun lohko...? Mulle TPI on TPI niin kauan kun autossa on orkkis TPI-tyyppinen imusarja. Vaihtamalla baseplaten ja runnerit johonkin viri-versioihin, on se kone siltikin TPI-imusarjalla. Samat TPI-koneen heikkoudet ja vahvuudet siinä siltikin on. Mitään 400hv kierroshirmua siitä ei saa ikinä. Vituttaa vaan nuo "ei niistä ja niistä ole mitään hyötyä", eikä ammattilaisten dynotkaan tiedä mitään,paitsi sillon jos ne näyttää pieniä lukuja...Toi ei ole rakentavaa tietoa kuten joiltakin teistä saa,kyse ei olekkaan siitä että pitäis hehkuttaa että joo sillä ja sillä saa 3 tai 400,vaan justiin tommosta rakentavaa ja asiallista argumentinheittoa.Tommosta joutavaa leukojenlouskutusta ei jaksa katella kun pitäis oikeasti päättää mitä tekee,ja on melkolailla eläytyneenä tähän hommaan niinsanotusti. Jos nyt vertaa vaikka sun autoa, missä oli putkisto tehty, muuten vakio? Balezin autoon, missä koneessa tehty käytännössä kaikki mitä nyt TPI-koneeseen kannattaa tehdä, ja sulla dyno näyttää enemmän jerkkua. Kyllä se vaan pikkasen epäilyttää että onko dynot ihan samalla asteikolla... Se on vaan sellasta. Mutta kuten gta tulilintu aikasemmin sanoi, niin vertailukohtana tuleviin muutoksiin toimii tietysti hyvin. Kyllä mun mielestä esimerkiksi tohon kansi hommaan tuli aika asiallista argumentointia orkkis kansien puolesta ja vastaan. Sun kirjotusten perusteella ainakin mä saan helpolla susta sellasen kuvan, että oot jo päättäny asian ja sitten vasta kysyt muilta mielipiteitä. Sitten kun jotkut on sun mielipiteitä vastaan, niin otat sen aika huonosti vastaan. En tietysti sua tunne ollenkaan, mutta ainakin mä saan tollasen kuvan näitten kirjottelujen perusteella. Tärkeintähän on kuitenkin se, että virittää.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään