Jump to content

Ilkun Paxton's Supercharged GTA '87


Ilku

Recommended Posts

Koita pile peittää puikin nokka vaikka pressulla ja koita sitte... Mulla on G-body (vaimikäsenyolikaa) Oldsissaki alla samanlainen

tuuliohjain ku pontiacissa keulan alla (toki hiukan kapeempi), vaikka maski on normaali avonainen...

 

Toki Jos Ilkulla on toiminu yli 400hv setupilla samalla syylärillä JA FLEKTEILLÄ niin kattelisin vikaa muutoksista...

Alkuperäset flektit pitäis olla jo tehokkaammat kuin noi Ilkun omat, eli sekin voi olla osasyynä :W

 

Ps. tuola ylempänä linkitetyssä Thirdgenin syylärikeskustelussa oli jossain maininta että esim meetwurstissa

riittää noin 2500cfm jäähdytykseen, mutta firebirdit vaatii enempi tuuletusapua. Toki pitää muistaa että

kirjoittelijat sieläkään ei oo ammattilaisia, mutta eipä sielä kukaan juuri vastaankaan väittänyt...

ei mulla ole ollut koskaan gta:ssakaan lämpöongelmia ja viimeksi ku se dynotetiin niin tehoja oli lähemmäs 800hv ja vääntöä oli yli 1100nm 5500r/min asti.koittakaa ny käsittää että jos ja kun ahdetulla autolla ajetaan normaalia maantie ajoa ,niin olkoonkin sen auton huipputeho kuinka korkea tahansa niin normi maantie ajossa se moottori toimii kuin sitä ei olisi viriteltykään.sitten jos ja kun vapari koneesta puristetaan tehoja nostetaan puristussuhde taivaisiin niin se kyllä hakkaa jopa siinä normi ajossakin. mutta ilkulla ei pitäisi siitä olla kiinni koska puristukset alle 10. mä edelleenkin epäilen suudesti että ilkulla on vaan ja ainoastaan joko anturi tai mittari vika koko hoidossa.vai onko se keittänyt jossain vaiheessa.

kun on suljettu järjestelmä niin ei 100 astettakaan meinaa vielä että kone on niin kuuma että se keittäisi.   

Link to comment
Share on other sites

ei mulla ole ollut koskaan gta:ssakaan lämpöongelmia ja viimeksi ku se dynotetiin niin tehoja oli lähemmäs 800hv ja vääntöä oli yli 1100nm 5500r/min asti.koittakaa ny käsittää että jos ja kun ahdetulla autolla ajetaan normaalia maantie ajoa ,niin olkoonkin sen auton huipputeho kuinka korkea tahansa niin normi maantie ajossa se moottori toimii kuin sitä ei olisi viriteltykään.sitten jos ja kun vapari koneesta puristetaan tehoja nostetaan puristussuhde taivaisiin niin se kyllä hakkaa jopa siinä normi ajossakin. mutta ilkulla ei pitäisi siitä olla kiinni koska puristukset alle 10. mä edelleenkin epäilen suudesti että ilkulla on vaan ja ainoastaan joko anturi tai mittari vika koko hoidossa.vai onko se keittänyt jossain vaiheessa.

kun on suljettu järjestelmä niin ei 100 astettakaan meinaa vielä että kone on niin kuuma että se keittäisi. 

 

Mikä näissä moottoreissa on vielä normaalilämpö kesällä ruuhkassa ajellessa.

 

Ei ole kone keittänyt vielä kertaakaan, mutta syylärin korkki alkaa päästämään tuossa n. 105 asteessa paisuntasäiliöön nestettä (tämän nopean lämmönnousun näkee hyvin Haltechista, oma lämpömittari tulee viiveellä ja ei ole niin luotettava), se tässä vain huolestuttaa... korkki on vaihdettu uuteen ja sama juttu. Teki tuota muutaman kerran. Ehkä turhaan olen huolissani, koska onhan tuo paineen alainen järjestelmä, mutta olisko jollain heittää missä rajoissa koneen lämpöjen pitäisi kesällä pysyä ruuhkassa ajettaessa ja entäpä tienpäällä? Saisin jotain vertailukohtaa... millainen lämpö alkaa "syödä" konetta?

 

Viime perjantaina auto nosti nopeasti ruuhkassa lämmöt 101 asteeseen (ulkona oli lämpö vain +9 astetta), mutta alkoi siitä laskemaan taas nopeasti jonnekin 96-98 asteeseen ja siinä se sitten pysyi.

 

Kokeilen nyt sitten nostaa tuota sytytysennakkoa hieman aivan tyhjäkäynnillä jarrulla seisottaessa, koska tämä on juurikin myrkkyä ja nostaa lämpöjä.

Link to comment
Share on other sites

Löysin sun omalta nettisivulta kuvan syyläristä ja kuulemma sellasella flektien "kopalla/ilmaohjaimella" on

suuri merkitys jäähdytykseen kans, eli ilman sitä menee myös osa jo laiskojen flektien jäähdytyksestä hukkaan.

http://www.nic.fi/~ilku/pics/pic041.jpg

 

Juuri noinkin nuo letit on syylärissä kiinni. Tuulitunnelille kun ei ole oikein tilaa... lämmin ilma ei pääse mielestäni pois tuolta konetilasta.

Link to comment
Share on other sites

Valaises hiukan tota lampoongelmaa, tuleeko se normi cruisailussa matalissa nopeuksissa vai kuormituksessa kun on ahtoa? Ei sinne kummoista tuulitunnelia tartte rakentaa kun se alkaa vaikuttaa paljonkin, nyt jos ilma karkaa syylarin ohi niin tulos on tama. Aikaisemmin kirjoitit etta seos on linjassa, mitas taa tarkoittaa 10/11/12/13/14/15 vai 22 ::)

 

Seokset menee 14-14.5 pinnassa normaaliajossa ja jos polkaisee, niin tietenkin seos rikastuu aikalailla... tuo lämpöongelma on juurikin tasaisesti cruisaillessa pintakaasulla eli 500-1500rpm ja varsinkin heti, kun joutuu pysähtymään vaikka risteykseen kierroksia n. 600-700rpm ja seison jarrulla (auto käy hieman raskaasti). Tuohon voisi tietysti auttaa sytytysennakon nosto.

 

Auto kyllä toimii jotenkin parhaiten tommosella vajaalla 13 seoksella.

Link to comment
Share on other sites

Ei ole kone keittänyt vielä kertaakaan, mutta syylärin korkki alkaa päästämään tuossa n. 105 asteessa paisuntasäiliöön nestettä (tämän nopean lämmönnousun näkee hyvin Haltechista, oma lämpömittari tulee viiveellä ja ei ole niin luotettava), se tässä vain huolestuttaa... korkki on vaihdettu uuteen ja sama juttu.

 

Jos koneen lämmöt nousee äkisti => neste laajenee (paine nousee) niin johonkin sen pitää päästä.  m/ Tuossahan ei ole mitään väärää vielä. Onhan paisari semmonen että pääsee imasee nesteet takaisin jäähtyessään?

Link to comment
Share on other sites

Seokset menee 14-14.5 pinnassa normaaliajossa ja jos polkaisee, niin tietenkin seos rikastuu aikalailla... tuo lämpöongelma on juurikin tasaisesti cruisaillessa pintakaasulla eli 500-1500rpm ja varsinkin heti, kun joutuu pysähtymään vaikka risteykseen kierroksia n. 600-700rpm ja seison jarrulla (auto käy hieman raskaasti). Tuohon voisi tietysti auttaa sytytysennakon nosto.

 

Auto kyllä toimii jotenkin parhaiten tommosella vajaalla 13 seoksella.

Onhan sulla oikee valitys suhde vesipumpulle, eli ettei vaan vesipumppu pyoris liian hiljaa tyhjakaynnilla?

Link to comment
Share on other sites

Jos koneen lämmöt nousee äkisti => neste laajenee (paine nousee) niin johonkin sen pitää päästä.  m/ Tuossahan ei ole mitään väärää vielä. Onhan paisari semmonen että pääsee imasee nesteet takaisin jäähtyessään?

juuri noinhan se kuuluu toimiakkin.ei todellakaan voi olettaa että 0 asteinen vesi sopii samaan tilaan kuin 100 asteinen,sen takiahan tuo paisuntasäiliö sydeemi on kehitettykin.mene ilku käymään vaikka jossain vesikeskuslämmitys pannuhuonees niin huomaat että niissäkin on paisuntasäilö.

tuo korkkihan pitää olla oikean lainen että se ei vuora vesiä ulos lämmetessä vaan ohjaa ne paisunta säiliöön eikä jäähtyessä anna ilmaa jäähryttimeen vaan imee vedet takaisin paisunta säiliöstä.

Link to comment
Share on other sites

juuri noinhan se kuuluu toimiakkin.ei todellakaan voi olettaa että 0 asteinen vesi sopii samaan tilaan kuin 100 asteinen,sen takiahan tuo paisuntasäiliö sydeemi on kehitettykin.mene ilku käymään vaikka jossain vesikeskuslämmitys pannuhuonees niin huomaat että niissäkin on paisuntasäilö.

tuo korkkihan pitää olla oikean lainen että se ei vuora vesiä ulos lämmetessä vaan ohjaa ne paisunta säiliöön eikä jäähtyessä anna ilmaa jäähryttimeen vaan imee vedet takaisin paisunta säiliöstä.

 

Ja letku pinnan alla tai imu pohjasta.

Link to comment
Share on other sites

Onhan sulla oikee valitys suhde vesipumpulle, eli ettei vaan vesipumppu pyoris liian hiljaa tyhjakaynnilla?

Nii ja olitkos vaihtanu vesipumpun, ettei se vaan olis -88+ mallia, eli toimii kyllä jotenki,

mut kierrättää vettä liian hitaasti, kun on väärinpäin?

Link to comment
Share on other sites

Nii ja olitkos vaihtanu vesipumpun, ettei se vaan olis -88+ mallia, eli toimii kyllä jotenki,

mut kierrättää vettä liian hitaasti, kun on väärinpäin?

näitä välityksiä muuttamalahan jotkut köyhät kuvittelee saavansa 1 hv lisää koneesta ja samalla saa juurikin lämpöongelmat ja virrat ei piisaa kun lataa huonosti.

Link to comment
Share on other sites

näitä välityksiä muuttamalahan jotkut köyhät kuvittelee saavansa 1 hv lisää koneesta ja samalla saa juurikin lämpöongelmat ja virrat ei piisaa kun lataa huonosti.

En puhunu välityksistä vaan väärinpäin toimivasta vesipumpusta joka tuli vasta -88 moniurahihnan kanssa.

Link to comment
Share on other sites

En puhunu välityksistä vaan väärinpäin toimivasta vesipumpusta joka tuli vasta -88 moniurahihnan kanssa.

kyllä mä sen tierän mitä tarkoitit.ehkä huonosti tuossa esitetty  mutta noita välitys muunnos sarjoja myirään kaikille helppoheikeille jotka kuvittelee että myn kuopii,no ei kuovi ja muut ongelmat vaan seuraa peräs.

 

Link to comment
Share on other sites

Jos koneen lämmöt nousee äkisti => neste laajenee (paine nousee) niin johonkin sen pitää päästä.  m/ Tuossahan ei ole mitään väärää vielä. Onhan paisari semmonen että pääsee imasee nesteet takaisin jäähtyessään?

 

Kyllä pitäisi paisarin toimia ihan oikein. Kyllä ne takaisin syyläriin menee, eikä vesi häviä yleisesti syyläristä.

Link to comment
Share on other sites

http://www.nic.fi/~ilku/pics/pic041.jpg jos ilku katsot tuota kuvaa tarkasti niin havaattet varmaan että melkein puolet vesikanavista on ilman jäähdytystä. siirrä ne letit siksakkiin niin että toinen on ylälairassa ja toinen alalairassa. *clap* *clap* *clap* *clap*

 

Vai toimisiko ne paremmin tuola ylälaidassa. Eikös lämpö nouse syylärissäkin tuonne ylälaitaan...  ::)

Link to comment
Share on other sites

En puhunu välityksistä vaan väärinpäin toimivasta vesipumpusta joka tuli vasta -88 moniurahihnan kanssa.

 

En ole muuttanut mitään välityksiä. Sama ongelma oli vanhalla rautapumpulla ja kyllä tuo uusi alumiinipumppu on "clockwise" eli '87 koneen vesipumppu tarkoitettuna moniura -vehkeeseen.

Link to comment
Share on other sites

Mulla oli camarossa noi letit niin, että syylärin lähtö ja tulon nurkissa,ei ollu ahdettu,mutta 454 n. 600hp, vakio 2 rivinen syyläri, 2kpl 900:n saabin flektiä. Ei ikinä lämpö ongelmia.

Link to comment
Share on other sites

Vai toimisiko ne paremmin tuola ylälaidassa. Eikös lämpö nouse syylärissäkin tuonne ylälaitaan...  ::)

hopise ny mitä haluat ku on sun synttäritki onnittelut vaan .Nousee se lämpö ylös se on tosi ,mutta jos se nousee syylärissäkin niin sähän voit poistaaa koko alapuolen siitä turhana. :W :W :W
Link to comment
Share on other sites

hopise ny mitä haluat ku on sun synttäritki onnittelut vaan .Nousee se lämpö ylös se on tosi ,mutta jos se nousee syylärissäkin niin sähän voit poistaaa koko alapuolen siitä turhana. :W :W :W

 

Heh. No, ei sitte.  :W

Link to comment
Share on other sites

Tiistaille olis varattuna jälleen penkitys- ja säätöaika Alahärmässä.  m/

 

Nyt jää sitten varmaan nuo suuttimet pieneksi

mulla olis ilku lähes uudet 120lbs(ajettu tään kesän ajot.eli noin 30km) suuttimet jouten ne kun jäi pieneksi itsellä, niin ne sais sopivasti. soittele jos kiinnostaa.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...