Jump to content

Ilkun Paxton's Supercharged GTA '87

Recommended Posts

Kirjoitettu

Tää ei sinällään liity Ilkun topicciin mutta ihmettelen että miten porukka saa akut talviseisonnan aikana paskaksi  ???

Mulla Camarossa tav. piilteman akku, pari kertaa talven aikana latailen. Akunkengät on kiinni, radion muisti on ainoo virrankuluttaja.

Kylmä talli jossa kuoma majailee, pakkanen pääsee panemaan (myös)  :D

Kirjoitettu

Tää ei sinällään liity Ilkun topicciin mutta ihmettelen että miten porukka saa akut talviseisonnan aikana paskaksi  ???

Mulla Camarossa tav. piilteman akku, pari kertaa talven aikana latailen. Akunkengät on kiinni, radion muisti on ainoo virrankuluttaja.

Kylmä talli jossa kuoma majailee, pakkanen pääsee panemaan (myös)  :D

Sama juttu mut ollut lämmin talli enkä oo edes lataillut välillä ::)
Kirjoitettu

Olisko sammumiseen vika:

- akussa (oikosulkua->menee tänään vielä kuormitustestiin. Optiman RedTop, joka pääsi mulla kyllä kerran syväpurkautumaan talvella, kun autossa oli virtahävikkiä ja en sitä huomannut)

Tässä vastaus edellisiin ja mulla myös varmaan jotain pientä virtahävikkiä, jota en oo tutkinu, koska toimii kesällä

huonollakin akulla, vaikka seisoo välillä paripäivää. Nytkin seisoi pariviikkoa jonka jälkeen latasin tunnin ja

laturin starttivirralla käyntiin. Nykyään vanha hyytynyt perus akku, joka herää aina riittävästi.

Se akuista, mun vakiokone pärjää hyvin pienelläkin virralla, mutta Ilku tarvii kyllä omaansa hyvän akun...

Kirjoitettu

Mulla on ollut joskus kanssa autossa virtahävikkiä ja tuo Optima on mennyt kerran tyhjäksi, eikä meinannu herätä millään (paitsi Recond -toiminnolla, joka löytyy CTEK -laturista). Olisko saanut siinä sitten siipeensä... vai onko ollut huono jo alusta lähtien, kun eipä tuolla ole paljoa parissa vuodessa ehtinyt ajella.

Tosin tuo akku myytiin mulle uutena autotarvikeliikkeestä 2010 ja akun kyljessä on valmistusvuosi 2006, siis vanhaa varastoa jo valmiiksi.  m- Nykyään tiedän, kyllä mistä akut aina tästälähtien haen, eli luotettavasta akkuliikkeestä.

Sain tänään purettua toisen bensakiskon irti autosta ja se on pian siis työnalla, eli saan taas kasailla pian konetta ja testailla, miten pelittää jatkossa...

Kirjoitettu

Mulla on ollut joskus kanssa autossa virtahävikkiä ja tuo Optima on mennyt kerran tyhjäksi, eikä meinannu herätä millään (paitsi Recond -toiminnolla, joka löytyy CTEK -laturista). Olisko saanut siinä sitten siipeensä... vai onko ollut huono jo alusta lähtien, kun eipä tuolla ole paljoa parissa vuodessa ehtinyt ajella.

Tosin tuo akku myytiin mulle uutena autotarvikeliikkeestä 2010 ja akun kyljessä on valmistusvuosi 2006, siis vanhaa varastoa jo valmiiksi.  m- Nykyään tiedän, kyllä mistä akut aina tästälähtien haen, eli luotettavasta akkuliikkeestä.

Sain tänään purettua toisen bensakiskon irti autosta ja se on pian siis työnalla, eli saan taas kasailla pian konetta ja testailla, miten pelittää jatkossa...

Kyllä mulla on vaihdettu 2 vuotta vanha akku kun olen käynyt valittamassa. Oli tosin akkukaupasta.

Kirjoitettu

virtaa tarvitaan yllättävän paljon,hommaa uusi akku vaan mutta älä optimaa.

Kirjoitettu

Ja syystä että ? Mulla Optima toiminut jo vuosia ja toista merkkiä en edes harkitse.

Exide oli kerran ja se oli viimeisen kerran = vuoden kesti.

Kirjoitettu

Ja syystä että ? Mulla Optima toiminut jo vuosia ja toista merkkiä en edes harkitse.

hinta laatu suhde ei kohtaa.piltemastakin saa paremman hinta laatu suhteen. mutta niinhän se on että toiset tykkää tyttärestä ja toiset äireestä ja onpa niitäkin jotka katsoo samaa sukupuoltakin.
Kirjoitettu

Hommasin jo uuden... Keltainen Optima tälläkertaa. Sain mukavasti...  m/ Antoi mukavasti virtaa ulos, eli 1270A hetkellisesti, kun tuo mun akku antoi sen 200A.  ::)

Vanha akku jäi toiseen liikkeeseen ja katsotaan saako sitä takuuseen, vai ei. Asia selvinnee parin viikon sisällä, kun "akkuexpertti" palaa kesälomilta töihin.

Kirjoitettu

Mulla oli kans noita Exidejä, mutta aina sai hakea kesän jälkeen uuden takuuseen. Kyllästyin siihen ja ostin Optiman... saattaa olla, että tuo laturi ei ole aivan kunnossa, kun näitä akkuja menee tiuhaan tahtiin...  m-

Uutta "alumiinibillettiosaa" odottelen täs sorvarilta, että saa taas kasata moottorin toimintaan... josko loppuisi bensavuoto,  m/

Kirjoitettu

ostin Optiman... saattaa olla, että tuo laturi ei ole aivan kunnossa, kun näitä akkuja menee tiuhaan tahtiin...  m-

kuumuus on myös yksi tekijä,joka lyhentää akun ikää

Kirjoitettu

Kummallisia autoja teillä.Ite oon ostanut komeroon kolme akkua, ja auto on ollut omistuksessa vuodesta -90.

Kirjoitettu

Kummallisia autoja teillä.Ite oon ostanut komeroon kolme akkua, ja auto on ollut omistuksessa vuodesta -90.

niin on  :o  kyllä se akku on mulla kestäny eri autois 6-8. v

btw.webasto autois saa akut 2.v loppuun

Kirjoitettu

niin on  :o  kyllä se akku on mulla kestäny eri autois 6-8. v

btw.webasto autois saa akut 2.v loppuun

kremikses ollu 7 v yellow toppi
Kirjoitettu

Mulle ei tule enää koskaan optimaa, jos ei perinteinen lyijyakku käy ni in sitten odyssey.

Kolme optimaa omistanut ja kaikki kuollu ennen aikojaan, orange toppi kylläkin kesti 5 vuotta

Kirjoitettu

Mulle ei tule enää koskaan optimaa, jos ei perinteinen lyijyakku käy ni in sitten odyssey.

Kolme optimaa omistanut ja kaikki kuollu ennen aikojaan, orange toppi kylläkin kesti 5 vuotta

Mulla on ollut normi Hankookin akku T/A:ssa nyt neljä vuotta ja vielä toimii, vaikkakin auto on seissyt välillä useamman vuoden  m/

• 2 weeks later...
Kirjoitettu

Meni sitten samaan putkeen käyttöautostakin akku (johan se kestikin 1,5v), alkaa nämä akut olemaan aika huonoa kamaa...  m-

Edelleen odottellen sorvarilta fuelrailia ja uutta pitävää sorvattua/hitsattua lähtöä siihen... sais vaan pian kasaan tuon romun, ennenkuin taas loppuu into.

• 2 weeks later...
Kirjoitettu

Eipä ole fuelrailia näkynyt... ajelut jää siis vähemmälle tälle vuotta. No, ensi talvena uudet kujeet.  ;)

Akun kanssakin on ongelmaa takuun suhteen. Myyjä yritti sovitella ja ehdotti alennusta jostain tavarasta, mitä ostaisin heiltä. Väitti samalla, että tuossa Optiman akussa on vain vuoden takuu ja että takuu homma kestää ainakin 1,5kk... ihme hommaa... tietääkseni Optimalla on kahden vuoden takuu?!  >:(

Sanoin, että laita se nyt vaan sinne maahantuojalle menemään. Mitäs myivät mulle 2006 vuoden optiman uutena 2010 (pääsin tästäkin mainitsemaan).

Olis pitäny ostaa kunnon akkuliikkeestä akku.  >:(

Kirjoitettu

Optimassa käsittääkseni 5vuotta takuu jos ei ole kilpailu/ammatti käytössä

Ihme peliä että ei voi takuuseen antaa uutta jos on todettu että akku on rikki.

Varmaan siksi ei uutta koska tehdastakuu on mennyt umpeen jo koska myi vanhaa varastoa täyteen hintaan.

Takuu sillä silti pitää olla.

Kirjoitettu

Optimassa käsittääkseni 5vuotta takuu jos ei ole kilpailu/ammatti käytössä

Ihme peliä että ei voi takuuseen antaa uutta jos on todettu että akku on rikki.

Varmaan siksi ei uutta koska tehdastakuu on mennyt umpeen jo koska myi vanhaa varastoa täyteen hintaan.

Takuu sillä silti pitää olla.

En kyllä tiedä ketään, joka 5v takuun noille antaa. Meidän maahantuoja antaa sen 2v-takuun ja sillä sipuli. Jos joku niille sen 5 vuotta antaa, niin ei tartte meiän myydä enää ikuna ko. akkuja....

Ja ei voi Ilku olla kiskoista kiinni...esim. AMW olis tehnyt noi sulle metritavarasta jo seitsemän kertaa tällä aikaa... ;)

Kirjoitettu

No mä tykkään tehdä kaikki itse (tai teettää jollakin).  m/

Tänään saan kyseisen kiskon. Pääsen siis kasaamaan taas konetta. Eipä tässä ole ollut kovin kiire, kun rahatkin auton suhteen alkaa olla lopussa...  :-\

Kirjoitettu

Eipä ole fuelrailia näkynyt... ajelut jää siis vähemmälle tälle vuotta. No, ensi talvena uudet kujeet.  ;)

Akun kanssakin on ongelmaa takuun suhteen. Myyjä yritti sovitella ja ehdotti alennusta jostain tavarasta, mitä ostaisin heiltä. Väitti samalla, että tuossa Optiman akussa on vain vuoden takuu ja että takuu homma kestää ainakin 1,5kk... ihme hommaa... tietääkseni Optimalla on kahden vuoden takuu?!  >:(

Sanoin, että laita se nyt vaan sinne maahantuojalle menemään. Mitäs myivät mulle 2006 vuoden optiman uutena 2010 (pääsin tästäkin mainitsemaan).

Olis pitäny ostaa kunnon akkuliikkeestä akku.  >:(

tuo takuu asia on aika jämerä kaiken kaikkiaan vaikka tehdas antaisi 10 v takuun sitä ei tarvi maahan tuojan noudattaa,mutta saa nourattaa jos haluaa .sama pätee siihen että jos maahan tuoja antaa esim. 2 v takuun niin ei jälleen jyyjän tarvi sitä antaa vaan he antavat itse takuun myymälleensä tuotteelle minimissään kuitenkin sen 6kk .jos tilanne on tämä että jälleenmyyjällä on lyhee takuu kuin maahantuojalla tai valmistajalla niin loppukäyttäjä voi hakea suoraan joko maahantuojalta tai valmistajalta takuuseen tuotetta ,mutta omalla kustannuksellaan .ei jälleen myyjän rahoilla.tämän 6kk jälkeen
Kirjoitettu

No niin... kauan odotettu FuelRail saapui taas kotia.

Hyvältä näyttää... ei pitäisi enää vuotaa... josko tuon mosan saisi taas kasaan jollain aikavälillä.

DSC01050.jpg.7299f170d41726da0267ef11c36911fa.jpg

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...