Jump to content

Ilkun Paxton's Supercharged GTA '87

Recommended Posts

Kirjoitettu

tuolla laturilla ei varmasti virta lopu kesken m/ mutta ennen tuollaisen asennusta kannataisi hoitaa laturin jäähdytys kuntoo ettei pala heti alkuunsa.

Ajan haaskausta, ensin poltetaan jannitesaadin/diodit ainakin 3 kertaa. Sitten haukutaan laturinvalmistaja ihan paskaks ja kolmen vuoden paasta aletaan tutkii onko jossain vikaa jne... \m/

Kirjoitettu

Mä laitan varmaan seuraavaks jonku nipponiin tarkotetun sellasen paremmin tuulettuvan

nykyaikasemman mallin, jos jaksan, kun toi nykyinen poikii :P

Taitaa mun autossa olla ainoo osa joka uusittu vähintään kakskertaa renkaita lukuunottamatta :o

Kirjoitettu

itellä hyviä kokemuksia delcon rempatuista latureista, hyvin tuntuvat kestävän. Kiinalaiset hyvä jos vuoden kestää...

Kirjoitettu

Ei taida kayda kun ne on serpentiini hihnalla ja muistaakseni ilkulla in kiilahihna malli. Buickin latureita saa jopa 200A :W

Kyllä mulla on ihan moniurahihnalla tuo laturinremmi.

• 3 weeks later...
Kirjoitettu

Lienee helpompi lähettää tänne uusi Haltech E6GM-X boksi, ellei se nykyinen tule jo pikkuhiljaa kuntoon.  :W

Kirjoitettu

kyllä se 3 viikkoa korjausreissun kestosta on täyttä pskapuhetta ;D

Kirjoitettu

kyllä se 3 viikkoa korjausreissun kestosta on täyttä pskapuhetta ;D

Taitaa olla lavallinen korjattavaa...  :W

Kirjoitettu

Pitäisi tässä talven aikana ratkoa tuota koneen lämpöongelmaa.

Jotenkin vaan tuntuu, että järjestelmässä on "ilmalukko", kun kabiiniin ei ole tullut hetkeenaikaan kuumaa (lämmintä) ilmaa lainkaan. Se on semmosta halosta...

Mielestäni auto lämpenee liian nopeasti normaaliajossa ja nostaa lämpöjä tuonne 107 asteeseen, jonka jälkeen se lykkää syylärin korkin kautta vetet paisuntasäiliöön. Kun tuo lämpö alkaa nousta, niin siihen ei kertakaikkiaan auta enää mikään. Ei esim. enää auta lähteä suoralle ajamaan tasaista nopeutta.

Nyt kysymystä:

Mulla lähtee imusarjasta (siitä läppärungon alapuolelta edestä) letku lämppärin kennolle ja palaa takaisin alakautta syylärin yläpäähän apukuskin puolelle.

Vanhemmissa F-bodyissa taas lähtee vesipumpulta letku, joka menee suoraan lämppärin kennolle ja paluu on hoidettu yksinkertaisesti suoraan imusarjaan.

Eli voiko tuota tulpattua vesipumpun lähtöä hyödyntää ja muuttaa tuota kiertoa lähtemään tosiaan suoraan nipalla vesipumpusta, kuten tuossa vanhemmassa koneessa on?

Poistaisiko tämä kenties tuon ilmalukon? Näin ainakin tuli ymmärtääkseni kuumempaa ilmaa kabiiniin tarvittaessa.

Toinen ongelma on sitten tuo dumpvalve, joka ei ole toiminut oikein, mutta siihen tulee toivottavasti pian muutos.

Tälläkin on varmaan osasyynsä lämpöongelmaan, kun ahdin "vatkaa" ilmaa kaasuläppiä vasten alipaineella ajettaessa (eli normaaliajossa).

Kirjoitettu

Mulla on kierto lämppärille otettu vesipumpulta ja paluu lämppäriltä syylariin (siiihen nippaan mihin alunperin kuuluu)Ne alkuperäiset rautaputket sieltä paluupuolelta karsin vi*tuseen jo vuosia sitten, kun rupesivat vuotamaan.

Kirjoitettu

Mulla on kierto lämppärille otettu vesipumpulta ja paluu lämppäriltä syylariin (siiihen nippaan mihin alunperin kuuluu)Ne alkuperäiset rautaputket sieltä paluupuolelta karsin vi*tuseen jo vuosia sitten, kun rupesivat vuotamaan.

Eikö sen paluun pitäisi mennä imusarjaan? Ja kumpaanko suuntaan tuo vesi nyt sitten oikein kiertääkään?

Kirjoitettu

Eikö sen paluun pitäisi mennä imusarjaan? Ja kumpaanko suuntaan tuo vesi nyt sitten oikein kiertääkään?

Ei kait tämä kysymys ollut liian vaikea "kaikkitietäville alan harrastajille" ?  :W  ::)

Kirjoitettu

Ei kait tämä kysymys ollut liian vaikea "kaikkitietäville alan harrastajille" ?  :W  ::)

;D

Ja asiaan: vesipumppu -> kenno -> imusarja

Kirjoitettu

;D

Ja asiaan: vesipumppu -> kenno -> imusarja

Kiitos.

Onko tätä nyt sitten vaan muutettu vuosien saatossa eri vuosimallien kesken, kun uudemmissa se menee seuraavasti:

imusarja->lämppärinkenno->syyläri(apukuskin puoleinen pääty)?

Luulen, että mulla on tuola nyt vaan jonkinlainen ilmalukko, kun auto lämpiää jo normiajossa liikaa.

Kirjoitettu

Kiitos.

Onko tätä nyt sitten vaan muutettu vuosien saatossa eri vuosimallien kesken, kun uudemmissa se menee seuraavasti:

imusarja->lämppärinkenno->syyläri(apukuskin puoleinen pääty)?

Luulen, että mulla on tuola nyt vaan jonkinlainen ilmalukko, kun auto lämpiää jo normiajossa liikaa.

Ollos hyvä  :)

Onhan tuossa sitten muutos tapahtunut. Vesipumppu antaa paineen imusarjaan josta sitten kennoon.

Laita kone käymään ja löysää lämppärinkenon ylempää letkua varovasti. Josko sieltä tulisi ilmat pois.

Kirjoitettu

Pitäisi tässä talven aikana ratkoa tuota koneen lämpöongelmaa.

Nyt kysymystä:

Mulla lähtee imusarjasta (siitä läppärungon alapuolelta edestä) letku lämppärin kennolle ja palaa takaisin alakautta syylärin yläpäähän apukuskin puolelle.

Vanhemmissa F-bodyissa taas lähtee vesipumpulta letku, joka menee suoraan lämppärin kennolle ja paluu on hoidettu yksinkertaisesti suoraan imusarjaan.

Eli voiko tuota tulpattua vesipumpun lähtöä hyödyntää ja muuttaa tuota kiertoa lähtemään tosiaan suoraan nipalla vesipumpusta, kuten tuossa vanhemmassa koneessa on?

Poistaisiko tämä kenties tuon ilmalukon? Näin ainakin tuli ymmärtääkseni kuumempaa ilmaa kabiiniin tarvittaessa.

Toinen ongelma on sitten tuo dumpvalve, joka ei ole toiminut oikein, mutta siihen tulee toivottavasti pian muutos.

Tälläkin on varmaan osasyynsä lämpöongelmaan, kun ahdin "vatkaa" ilmaa kaasuläppiä vasten alipaineella ajettaessa (eli normaaliajossa).

Mulla on pikapissa 6.5TD'ssälämppärin  paluu myöskin alunperin syylärin yläosaan.

Muutin paluun tulpattuun vesipumpun nippaan siinätoivossa että lämppäri alkais lykään nopeammin ja kuumempaa.

Homma toimi

Kirjoitettu

Hetkinen... hetkinen.

Mutta eikös nyt tule sittenkin kaksi painetta vastatusten, jos laittaa toisen letkun vesipumpun tulpattuun lähtöön ja toisen pään imusarjaan? Eikös se pitäisi mennä sitten kin kanteen?  :o  :-\

Kirjoitettu

Hetkinen... hetkinen.

Mutta eikös nyt tule sittenkin kaksi painetta vastatusten, jos laittaa toisen letkun vesipumpun tulpattuun lähtöön ja toisen pään imusarjaan? Eikös se pitäisi mennä sitten kin kanteen?  :o  :-\

Panteran modaushan toimi joten olisko tuo tulpattu vesipumpun nippa sitten imupuolella?
Kirjoitettu

Panteran modaushan toimi joten olisko tuo tulpattu vesipumpun nippa sitten imupuolella?

Oliskohan kuitenkaan noin?

Kirjoitettu

Oliskohan kuitenkaan noin?

Voi olla, tai sitten ei...  :P

Senhän kyllä näkee ihan silimällä kummallapuolella impelleriä lähtö on

Kirjoitettu

Voi olla, tai sitten ei...  :P

Senhän kyllä näkee ihan silimällä kummallapuolella impelleriä lähtö on

Edestä katsottuna vesipumpun lähtö on vasemmalla/vasemmalle puolella kallellaan.

Kirjoitettu

Lisää viripalikkaa tilattu.  m/

Ens kuussa kenties taas lisää tilausta.  :-P

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...