Jump to content

Ilkun Paxton's Supercharged GTA '87

Recommended Posts

Kirjoitettu

http://www.finjector.com/

Tuolta pystyy aika hyvin katsomaan mitä on tarjolla. Ebaykin on puollollaan EV14 suuttimia. Jos löytyy muuten sopivat suuttimet mutta pituus on liian lyhyt niin sekään ei ole ongelma koska niihin saa jatkoholkkeja. EV14 sarjan kanssa suosittelevat käyttämään semmoisia missä on suodatinsihti jatkoholkissa.

Kirjoitettu

Autoa olis taas kasailtu tässä useampikin tunti. Puskuri alkaa olemaan kohta paikoillaan ja kone taas käyntikunnossa.

Jos vaikka pääsis viimeiseen cruisinkiin täälä Seinäjoen suunnalla.  m/

Kirjoitettu

Mites nuo suuttimet menikään?

Jos päivittelis talven aikana varuuksi nuo Holleyn 50lbs/h isompiin suuttimiin, ettei vaan lopu seuraavassa penkityksessä...  \m/

Muistaakseni Haltech E6GM-X versiossa piti olla korkea ohmiset suuttimet, mitä se ymmärtää.

Noita ei korkeaohmisia ei taida suoraan löytyä kovin isoja kenekään hyllystä ja onko tehtykään???

Voiko laittaa matalaohmiset ja millaiset vastukset johtoihin tulee?

"The E6GMX capable of running up to 8 low impedance or

16 high impedance injectors"

http://www.micksmotorsport.com.au/images/haltech/e6gmx_spec.pdf

mulla on Siemens Deka 52lbs/h jotka on matalaohmiset.

Kirjoitettu

Tekeekö tämmösellä mitään:

http://www.nettikama.fi/obdii-elm327-usb-adapteri.html

Vai onko parempia laitteita tarjolla? Siis olisi ihan vain tarkoitus tutkiskella tulevaisuudessa antureiden toimintaa...

Ehkä sillä Lexuksen antureita voi tutkailla, GTA:han tuo ei sovi.

Pelkällä kaapelillahan ei vielä mitään tee, sitten pitää olla vielä softat läppärille. Näyttää tuossa tulevan jotain mukanakin.

Tai sitten hankkii tuommoisen kapulan joka ei tarvi tietokonettakaan kaveriksi:

http://www.nettikama.fi/scan-tool-obd2-eobd-can-bus-lukulaite.html

http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Tyokalut-ja-korjaamon-varustus/Testauslaitteet-ja-Elektroniikka/Virhekoodien-lukulaite-PRO-151363/

Ei ole kokemuksia kummastakaan kapulasta...

Kirjoitettu

sä näät ilku ne toiminnot jo nyt haltekista.

No näinhän se taitaa olla... tuli vain mieleeni, kun yksi kaveri kyseli, että mikä olisi hyvä ja edullinen obd -lukija. Enhän mä tuota tartte.  ::)

Kirjoitettu

Tänään vois kasailla taas auton loppuun. Muutama pikkuparannus olis taas tehtynä. Helpottaen jatkossa bensalinjojen purkua. 

Jos vaikka ne isommat suuttimet vielä laittaisi talven aikana varuuksi. m/

Kirjoitettu

mulla on ilku edelleen ne 120 :set suuttimet myynnis.olleet autossa kiinni 3 kisa viikonloppua ja yhden dyno session. sen jälkeen puhdistettu ja ajettu virtauspenkis ja todettu  toimivat tasaisesti.

Kirjoitettu

mulla on ilku edelleen ne 120 :set suuttimet myynnis.olleet autossa kiinni 3 kisa viikonloppua ja yhden dyno session. sen jälkeen puhdistettu ja ajettu virtauspenkis ja todettu  toimivat tasaisesti.

Millaiset vastukset nuo vaatii johtoihin?

Kirjoitettu

lue ilku tuolta http://www.micksmotorsport.com.au/images/haltech/e6gmx_spec.pdf

tämä lause:The E6GMX capable of running up to 8 low impedance or

16 high impedance injectors. no sanooko tuo sulle mitää.    eli ei tartte vastuksia.

Joo sanoohan tuo aika paljonkin. Mulla oli vain käsitys, että tuo käytti nimenomaan noita korkeaohmisia suuttimia. Tai siis muistin, että sellaiset on mulla...

Onkohan noi Pile sun vanhat suuttimet mulle liian suuret?!  Eli kärsiikö säätö alemmilla kierroksilla, kun sanoivat mulle joskus tuola Sporttiautossa, että on aikalailla raaka tuo säätö jo nyt noilla 50:llä suuttimilla?? :W

Mutta mites noiden päästöjen kanssa? Saako noita suuttimia enää tyhjäkäynnillä mitenkään sallittuihin arvoihin? Nykyiset 50:set menee ihan hyvin vielä (ei vähäpäästöinen).

Ne 120lbs/h riittää kyllä jonkin matkaa tuonne 1000HV:n puolelle, jos ruokahalu kasvaa...  m/

Kirjoitettu

Kyllä harrastaminen on taas kivaa. Sain auton eilen lopullisesti nippuun ja kaikki näytti toimivan hienosti, kunnes...

useamman käynnistyskerran ja tarkkailujen jälkeen uskalsin sillä kylille (sinne se sitten jäi, onneksi kaverin pihaan kuitenkin).

3. pytyn suuttimen O-rengas antautui yläpäästä (luultavasti pala pois tai jotain) ja bensaa lensi pitkin konehuonetta. Taas kova purkaminen ja kasaaminen yhden suuttimen takia.  :-\

Yritin kyllä varovaisesti asentaa nuo suuttimet paikalleen, mutta oletettavasti eivät tykänneet, kun niitä on revitty useamman kerran jo irti viime aikoina sattuneesta syystä.

Ei ajella sitten ei.

Kirjoitettu

ja bensaa lensi pitkin konehuonetta.

Sulla kävi munkki kun ei palanu koko huussi , kannattaa lotota tälläviikolla

Kirjoitettu

Sulla kävi munkki kun ei palanu koko huussi , kannattaa lotota tälläviikolla

Joo tuli kans mieleen, että voi olla pienestä kiinni näiden vehkeiden kanssa, ettei ala lyömään lieskaa.  ::)

Onneksi oli kone jähtynyt...

Kirjoitettu

Arvaa oliko T-rammissa kiva asentaa suuttimet niin että renkaat pysy ehjänä :W Vaseliini auttaa kitka/reikäongelmissa hyvin ;D Tuo nykynen LT1 on kyllä mukavampi suutinten suhteen m/

Kirjoitettu

Joo sanoohan tuo aika paljonkin. Mulla oli vain käsitys, että tuo käytti nimenomaan noita korkeaohmisia suuttimia. Tai siis muistin, että sellaiset on mulla...

Onkohan noi Pile sun vanhat suuttimet mulle liian suuret?!  Eli kärsiikö säätö alemmilla kierroksilla, kun sanoivat mulle joskus tuola Sporttiautossa, että on aikalailla raaka tuo säätö jo nyt noilla 50:llä suuttimilla?? :W

Mutta mites noiden päästöjen kanssa? Saako noita suuttimia enää tyhjäkäynnillä mitenkään sallittuihin arvoihin? Nykyiset 50:set menee ihan hyvin vielä (ei vähäpäästöinen).

Ne 120lbs/h riittää kyllä jonkin matkaa tuonne 1000HV:n puolelle, jos ruokahalu kasvaa...  m/

mulla on 427 cid tällä hetkellä 160 lbs/h suuttimet novas (ne on kaverilta lainas) ja käy siistiä tyhjäkäyntiä ja talvenaikana vaihdetaan 220lbs/h suuttimet enkä vähääkään epäile että ei toimisi tyhjäkäynnillä.

Kirjoitettu

Arvaa oliko T-rammissa kiva asentaa suuttimet niin että renkaat pysy ehjänä :W Vaseliini auttaa kitka/reikäongelmissa hyvin ;D Tuo nykynen LT1 on kyllä mukavampi suutinten suhteen m/

Katoinki niitä et kylläpä siinä on taas jenkkipoika jaksanu siistiä reunoja...

Meinaan ne reiät käydä läpi reunoja pyöristellen ennen asennusta sitte :P

Kirjoitettu

Tämä alkaa olemaan jo tuttu näky tänä kesänä.

Mutta täytyyhän sitä hinausvakuutusta joskus käyttää...  *clap*

pidetään koko suomen hinauskalusto leivissä  :W ::)

Kirjoitettu

Tämä alkaa olemaan jo tuttu näky tänä kesänä.

Mutta täytyyhän sitä hinausvakuutusta joskus käyttää...  *clap*

Rekkariki on HA eli Hinauspalvelun Asiakas ;)

Kirjoitettu

Aloitin taas purkamaan konetta, että saa bensakiskon käteen... jos tänään saisi vielä auton kasaan.

Omasta varastosta löytyi sentään uudet suuttimien O-renkaat.  *clap*

Kirjoitettu

Omasta varastosta löytyi sentään uudet suuttimien O-renkaat.  *clap*

Onhan ne nitriilikumiset että kestää bensaa?
Kirjoitettu

Onhan ne nitriilikumiset että kestää bensaa?

Luulisin, koska ovat isosta FelPro:n tiivistesatsista, jonka aikoinani ostin autooni. Osa jäi tosin käyttämättä ja osa myytiin eteenpäin. Olivat omassa pussissa.

Hieman ovat nuo Holley tiivisterengasta kapeammat, mutta tuntuvat pitävän varsinkin, kun on ne sokat suuttimissa (pitävät suuttimet ylhäällä ja kunnnolla paikallaan bensakiskon ja imusarjan välissä). Sokat ei ole turhaan laitettu tuonne suuttimien yläosaan.

Kirjoitettu

No niin... auto olisi taas liikenteessä ja täysin kunnossa.

Bensamittarikin korjaantui, kun annoin vähän "possua" autolle. Nyt näyttää taas bensamittari oikein, oli luultavasti koho vaan jumissa.  m/

Ehkä tässä vielä ajellaan ennen lumentuloa.  m/

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...