Jump to content

Ilkun Paxton's Supercharged GTA '87


Ilku

Recommended Posts

No niin... kauan odotettu FuelRail saapui taas kotia.

Hyvältä näyttää... ei pitäisi enää vuotaa... josko tuon mosan saisi taas kasaan jollain aikavälillä.

siis mikä tuos vei kuukauden aikaa mitä sellaista tuolle tehtiin mitä et itse olisi voinut tehdä.

fuel raili näyttäis olevan vakio ja putki ja mutkat ihan normi kamaa mitä saa 10minuutis lakeuden hydrosta ku vaan hakee.ittees saat syyttää jos et kerkee ajeleen enää juurikaan.

Link to comment
Share on other sites

siis mikä tuos vei kuukauden aikaa mitä sellaista tuolle tehtiin mitä et itse olisi voinut tehdä.

fuel raili näyttäis olevan vakio ja putki ja mutkat ihan normi kamaa mitä saa 10minuutis lakeuden hydrosta ku vaan hakee.ittees saat syyttää jos et kerkee ajeleen enää juurikaan.

 

Se, että mä en osaa hitsata, enkä sorvata....

Tuohon kun ei saanut tehtyä kierteitä, kun meni seinämä liian ohueksi. Tuohon sorvattiin tuo kierreosa alumiinista ja hitsattiin kiinni tikillä. Laiska metallimies.

Link to comment
Share on other sites

Minkähän takia noihin Novin ahtimiin on tehty noin huono "huuli" imusuodattimelle?  :(

 

Riipaisin sitten eilen koko ahtimen irti ja vein alumiinihitsarille, saa tehdä siihen klemmarille kunnon korokkeen.

Ei jaksa enää kiristellä irtoavaa imusuodatinta (onhan tuossa normaalia enemmän painoa ja siksi se ei pysyny kiinni).

Link to comment
Share on other sites

Minkähän takia noihin Novin ahtimiin on tehty noin huono "huuli" imusuodattimelle?  :(

 

Riipaisin sitten eilen koko ahtimen irti ja vein alumiinihitsarille, saa tehdä siihen klemmarille kunnon korokkeen.

Ei jaksa enää kiristellä irtoavaa imusuodatinta (onhan tuossa normaalia enemmän painoa ja siksi se ei pysyny kiinni).

 

sama ongelma meinaa olla myös ainakin prochargerin p600b mallissa, todella vaikeaa saada suodin pysymään kunnolla paikallaan

Link to comment
Share on other sites

Olen töissä metallipajassa täällä vantaalla ja mielelläni koneistelen hitsautan osia ilmaiseksi tai pientä korvausta vastaan työajasta riippuen.

Nosturia / monttua ei käytössä, joten sfc:t jne. on kiikun kaakun.

Link to comment
Share on other sites

no niin... pitäisi varmaan päivittää tuo vesi-/metanoliruisku talvenaikana säädettävään versioon...

onko jollain kokemuksia näistä valmissarjoista?

 

Sporttiauto ja Summit Racing ainakin myy näitä sarjoja.

Hienoimmissa näyttää olevan virtauksen seurannat ja ahtojen laskeminen vikatilanteessa...  ::)

Link to comment
Share on other sites

Miten kuumaa sun ahto-ilma on? Mietin vaan et kuinka tarpeellinen tuo ruutta mahtaa katuautossa olla..? Sulla on kuiteski asiallista osaa moottorissa et ei tartte niitä heti pelätä. Ajattelis niiden kestävän sen mitä vakio(?) lohkokin.. ???

 

Link to comment
Share on other sites

muista että noi on pikkuautoihin tarkoitettuja.sä tarviit "sangoollisen" vettä minuutis ku läpät on auki huomioi se kun teet hanginnan.

 

Eikö toi Sporttiauton tsydeemi ainakin ole tuottava?

Link to comment
Share on other sites

Miten kuumaa sun ahto-ilma on? Mietin vaan et kuinka tarpeellinen tuo ruutta mahtaa katuautossa olla..? Sulla on kuiteski asiallista osaa moottorissa et ei tartte niitä heti pelätä. Ajattelis niiden kestävän sen mitä vakio(?) lohkokin.. ???

 

Onhan tuo aika kuumaa varsinkin kesäisenä lämpimänä päivänä. Ja tuohan tuo lisäheppoja helposti, kun vaan saa lämpötilakartat kohilleen. Onhan koneessa kaikki tako-osia, en niinkään pelkää koneen puolesta, mutta hieman kuumana tuo käy ja lisäviilennys on aina paikallaan.

Link to comment
Share on other sites

normi ajossahan ei vesiruutta ole käytössä vaan ainoastaan kun polkaistaan ahtojen puolelle.tuli ilku mieleen että onkos sulla millaiset dumpit konees nyt ku sulla on kohtuu tehokas ahdin niin se vispaa ilmaa ns. kovaa vasten koko ajan ja näin ollen lämmittää ilmaa turhaan .käsititkö mitä tarkoitan.

Link to comment
Share on other sites

normi ajossahan ei vesiruutta ole käytössä vaan ainoastaan kun polkaistaan ahtojen puolelle.tuli ilku mieleen että onkos sulla millaiset dumpit konees nyt ku sulla on kohtuu tehokas ahdin niin se vispaa ilmaa ns. kovaa vasten koko ajan ja näin ollen lämmittää ilmaa turhaan .käsititkö mitä tarkoitan.

 

Hyvin paljon mahdollista, että "dumppi" on liian pieni ja sitten toinen asia, että ilmaa menee koneeseen myös normiajossa Novin lykkäämänä, eikä ns. vapaasti.

 

Tämä varmaan osaltaan nostaa koneen lämpöjä. Vanhalla Paxtonilla tätä ongelmaa ei ollut (no, eipä tuota ilmaa enää koneeseen mennytkään samalla tavalla ;)

Link to comment
Share on other sites

Otin kuvan tuosta dumpista.

 

Dumpissa on kolme kuvan mukaista reikää kehällä ja yhden reiän koko on 3,5cm x 1cm.

Dumpin sisähalkaisija on 45mm sisältä.

 

Ehkä noita reikiä voisi vähän vinguttaa isommiksi.

 

Onkohan tuo liian pieni, vai hoitaako tehtävänsä?

DSC01067.thumb.jpg.7fa1aba7ae0ef0a94ee784f63c4611fc.jpg

Link to comment
Share on other sites

Onkohan tuo liian pieni, vai hoitaako tehtävänsä?

 

Onko toi dumppi sen mallinen, että alipaineella on auki ja päästää ylimääräisen ilman pois ahtoputkesta? Muuten sulla on melkein samanlainen hyötysuhde pintakaasulla ku roots ahtimella.

Link to comment
Share on other sites

Onko toi dumppi sen mallinen, että alipaineella on auki ja päästää ylimääräisen ilman pois ahtoputkesta? Muuten sulla on melkein samanlainen hyötysuhde pintakaasulla ku roots ahtimella.

 

Tämä toimii siis alipaineella. Nyt se on vaan ollut kiinni jopa pintakaasulla ja mietinkin, että nostaako tuo nyt sitten sitä koneen lämpöä tarpeettomasti kun Novi puhaltaa ilmaa koneeseen aikalailla suurella välityksellä?

 

Eikö tämän dumpin kuuluisi olla auki, kun ajellaan pintakaasulla ja menee heti kiinni, kun voimaa tarvitaan ja läpät oikenee?

 

Nyt en vissiin ymmärtänyt? Mites tämä vaikuttaa hyötysuhteeseen?  :-\

Link to comment
Share on other sites

Venttiilin koon valitseminen on helppoa. Tarviit sen kokoisen venttiilin, mikä virtaa vähintään saman, mitä novi tuottaa suurimmilla matka-ajokierroksilla. Näin ylimääräinen ilma pääsee pois putkista rasittamasta. Sillä on selvä vaikutus kulutukseen.

Link to comment
Share on other sites

Tämä toimii siis alipaineella. Nyt se on vaan ollut kiinni jopa pintakaasulla

 

Niin turbolla dumppi aukee vaan ku kaasu nostetaan ylös --> päästää paineen pois putkesta

Remmiahdetussa kuuluu olla venttiilin auki kun moottori on alipaineella, jolloin päästää ylimääräisen paineen pois ja sulkeutuu, kun kone menee paineen puolelle.

 

 

Link to comment
Share on other sites

ja sulkeutuu, kun kone menee paineen puolelle.

 

pieni korjaus: "sulkeutuu" kun kaasua aletaan painamaan (läpät aukeaa) ja paine tasoittuu dumpin männän ylä ja alapuolella, ei siis tarvitse varsinaisesti painetta sulkeutuakseen. tätä sulkeutumista voidaan sitten säätää joko dumpin jousta vaihtamalla tai säätöruuvilla joka on dumpissa, jos on.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...