Ilku Kirjoitettu 6. Helmikuuta, 2008 Kirjoittaja Kirjoitettu 6. Helmikuuta, 2008 Ootko koittanu ilman msd:n boksia? En ole koittanut, kun en muista enää, miten alkup. kytkentä oli... Mittasin että MSD:lle tulee virtalukolta 12v ja samoin akulta tulee 12v ja puolalle tuleva maajohto ( - johto) on kunnossa. MSD:ltä ei tule kuitenkaan +12v puolalle. Kysymys: pitääkö jakajan sisällä olla kaikki kunnossa, ennenkuin MSD antaa +12v puolalle??? Tämä puolalle tuleva jännite on nyt hukassa! Kytkentäkaava löytyy täältä: http://www.msdignition.com/pdf/6%20series/6series.pdf (sivulla 9 on ohjeet, miten kipinän voi tarkistaa, mutta en saanut kipinää aikaiseksi). Boksihan on tuo 6BTM ja vielä, kun joku kertoisi mulle, mitä kytkentätapaa tässä on käytetty, kun en muista enää... Toinen kysymys: selviääkö jollekin, minkävärisiin johtoihin säätöpotikka tulee kytkeä oikeasti MSD:hen, koska se ei ole mulla ollut koskaan käytössä ja johtojen väri ei täsmää potikan ja MSD boksissa, eikä potikka toimi. Miten voi olla, että potikan liitin sopii kyllä musta/harmaaseen johtoon boksissa ja sen liittimeen, vaikka boksissa on violetti/vihreät johdot, niinkuin boksissa olevan toisen potikan johdotkin, mutta eipäs liitin olekaan enää sopiva??? IHMEELLISTÄ! Nyt tarvitsen todella apua!
Markus Kirjoitettu 6. Helmikuuta, 2008 Kirjoitettu 6. Helmikuuta, 2008 Mulla meni msd:n boksi yht'äkkiä paskaks, oli kylläkin 6al, tulin ehtoosti kotiin ja jätin auton ihan normaalisti pihaan, seuraavana päivänä piti lähtee ni eipä toiminu msd enää, tiedä mikä tuli
Ilku Kirjoitettu 6. Helmikuuta, 2008 Kirjoittaja Kirjoitettu 6. Helmikuuta, 2008 Mulla meni msd:n boksi yht'äkkiä paskaks, oli kylläkin 6al, tulin ehtoosti kotiin ja jätin auton ihan normaalisti pihaan, seuraavana päivänä piti lähtee ni eipä toiminu msd enää, tiedä mikä tuli hyviä vehkeitä! :'(
Ilku Kirjoitettu 6. Helmikuuta, 2008 Kirjoittaja Kirjoitettu 6. Helmikuuta, 2008 Olisko nyt sitten kuitenkin noin, että tuo "Timing Control Unit" on mulla sisäänrakenne boxiin (6BTM, PN 6462), koska sitä ei tosiaan paketissa ole ja siksi tuo sytytyksen viivästyspotikka (johtojen värit purppura ja vihreä) kytketään tosiaan erivärisiin johtoihin, eli tässä tapauksessa nyt eri väriin (musta ja harmaa). Selviääkö kytkentäkaaviosta s.12 ja eka kuva: http://www.msdignition.com/pdf/6%20series/6series.pdf Mutta tässä kuva, miten tuo säätöpotikka istuu "väärän värisiin" johtoihin (yläpuolella tuo toinen liitin, johon liitin ei sovi, mutta värit täsmäisi):
Ilku Kirjoitettu 6. Helmikuuta, 2008 Kirjoittaja Kirjoitettu 6. Helmikuuta, 2008 Ja kun nyt tämä sytkä asia on mennyt näinkin pitkälle, niin kysynpä, että moniko pinninen tämä HEI Moduli on???, vai joku ihan omansa??? Modulissa on päällä "vain" tyyppinä: 466. Kuvasta ei selviä välttämättä (taas huono kännykkäkuva ja p*skainen moduli):
xaekx Kirjoitettu 7. Helmikuuta, 2008 Kirjoitettu 7. Helmikuuta, 2008 Olisko nyt sitten kuitenkin noin, että tuo "Timing Control Unit" on mulla sisäänrakenne boxiin (6BTM, PN 6462), koska sitä ei tosiaan paketissa ole ja siksi tuo sytytyksen viivästyspotikka (johtojen värit purppura ja vihreä) kytketään tosiaan erivärisiin johtoihin, eli tässä tapauksessa nyt eri väriin (musta ja harmaa). Selviääkö kytkentäkaaviosta s.12 ja eka kuva: http://www.msdignition.com/pdf/6%20series/6series.pdf Mutta tässä kuva, miten tuo säätöpotikka istuu "väärän värisiin" johtoihin (yläpuolella tuo toinen liitin, johon liitin ei sovi, mutta värit täsmäisi): Tuo pikkuliitin on MSD:n Crank Triggerin anturille, jos sellanen sattuis olemaan. Eli tuo potikka tulee vissiin ihan niinkuin se nyt on, eli "vääränvärisiin" johtoihin.
Ilku Kirjoitettu 8. Helmikuuta, 2008 Kirjoittaja Kirjoitettu 8. Helmikuuta, 2008 Tuo pikkuliitin on MSD:n Crank Triggerin anturille, jos sellanen sattuis olemaan. Eli tuo potikka tulee vissiin ihan niinkuin se nyt on, eli "vääränvärisiin" johtoihin. Näin asian täytyy olla. Tuntuu vain niin hassulta, kun vieressä on oikeanvärisetkin johdot!
Ilku Kirjoitettu 11. Helmikuuta, 2008 Kirjoittaja Kirjoitettu 11. Helmikuuta, 2008 Lauantaina sain vaihdettua jarrunesteet ja ilmattua jarrut Cujon hyvällä avustuksella sekä purettua toisen puolen etujarrut. Levyt, palat, laakerit ja stefat menee uusiksi (jarrulevyt olivat nimittäin halki useammasta kohtaa molemmilta puolilta edestä). Kuvaa haljenneesta jarrulevystä (ei kestänyt oikein viimekesäistä rata-ajoa) ja muutenkin levy on aika huonossa kunnossa:
Cujo Kirjoitettu 11. Helmikuuta, 2008 Kirjoitettu 11. Helmikuuta, 2008 Helppoa hommaahan se oli kun samalla otti tsuppia. ja ihmeen helpolla lähti ilmausruuvitkin irti. Etujarrut kun korjaa niin sitten melkein voiki ajokausi alkaa
Ilku Kirjoitettu 12. Helmikuuta, 2008 Kirjoittaja Kirjoitettu 12. Helmikuuta, 2008 pari kysymystä: Kuinka kireelle sopii laittaa pyöränlaakerit, onko jokin keino, miten saa laakerit oikeaan kireyteen? ja toinen ongelma... voiko näissä vehkeissä jättää sytytysmodulin pois, jos autossa on MSD:n boksi? Ja jos voi, niin onko haittaa ja miten se kytketään?
set28 Kirjoitettu 12. Helmikuuta, 2008 Kirjoitettu 12. Helmikuuta, 2008 MSD:n sivuilta löytyy muistaakseni noita ohjehia PDF:nä notta
Guest Jukka Kirjoitettu 12. Helmikuuta, 2008 Kirjoitettu 12. Helmikuuta, 2008 pari kysymystä: Kuinka kireelle sopii laittaa pyöränlaakerit, onko jokin keino, miten saa laakerit oikeaan kireyteen? haynessin manuaali sanoo ettei enempää ku 12 ft-lbs kireälle. Pyöritä sitä levyä samalla kun kiristät että laakerit asettuu paremmin (näin mua on neuvottu ja näin oon ittekin tehny ja hyvin on pärjätty). Itse henk koht, jos ei momenttiavainta jaksa käyttää, kiristän niitä sen verran että pyöriminen muuttuu hiukan nahkeammaksi, siis vain hiukan, ja otan siitä sen verran takasin päin, löyhälle siis, että saa sokan reikään. Sen verran vähän takasin päin että levyyn/laakereihin ei jää klappia.
xaekx Kirjoitettu 12. Helmikuuta, 2008 Kirjoitettu 12. Helmikuuta, 2008 pari kysymystä: Kuinka kireelle sopii laittaa pyöränlaakerit, onko jokin keino, miten saa laakerit oikeaan kireyteen? ja toinen ongelma... voiko näissä vehkeissä jättää sytytysmodulin pois, jos autossa on MSD:n boksi? Ja jos voi, niin onko haittaa ja miten se kytketään? Ei voi jättää modulia pois, sillä moduli muuttaa reluktorin signaalin kanttiaalloksi, jota taas boksi tarvitsee.
Ilku Kirjoitettu 12. Helmikuuta, 2008 Kirjoittaja Kirjoitettu 12. Helmikuuta, 2008 Ei voi jättää modulia pois, sillä moduli muuttaa reluktorin signaalin kanttiaalloksi, jota taas boksi tarvitsee. OK. Kiitoksia. Tästä johtunee, että boksi ei anna nyt sitten kipinää, jos moduli on rikki?
Ilku Kirjoitettu 12. Helmikuuta, 2008 Kirjoittaja Kirjoitettu 12. Helmikuuta, 2008 haynessin manuaali sanoo ettei enempää ku 12 ft-lbs kireälle. Pyöritä sitä levyä samalla kun kiristät että laakerit asettuu paremmin (näin mua on neuvottu ja näin oon ittekin tehny ja hyvin on pärjätty). Itse henk koht, jos ei momenttiavainta jaksa käyttää, kiristän niitä sen verran että pyöriminen muuttuu hiukan nahkeammaksi, siis vain hiukan, ja otan siitä sen verran takasin päin, löyhälle siis, että saa sokan reikään. Sen verran vähän takasin päin että levyyn/laakereihin ei jää klappia. ok, eli sama juttu, kuin tavallisissa (euro-autoissakin)... joskus vaan tuntuu, että vedän kaikki pultit ylikireelle.
Ilku Kirjoitettu 12. Helmikuuta, 2008 Kirjoittaja Kirjoitettu 12. Helmikuuta, 2008 Lauantaina saatiin Cujon kanssa hinattua auto pukeille, purettiin myös vasen etupää jarrujen osalta ja tänään irtosi ovi:
Ilku Kirjoitettu 12. Helmikuuta, 2008 Kirjoittaja Kirjoitettu 12. Helmikuuta, 2008 Etujarrusatula ja -levy sekä laakerit purettuna. Uudet uralevyt ja Hawkin palat on jo tilattu. Samalla sisälokasuoja irti, puhdistus ja kotelosuoja -ainetta kaari täyteen:
Ilku Kirjoitettu 12. Helmikuuta, 2008 Kirjoittaja Kirjoitettu 12. Helmikuuta, 2008 Ovi odottaa uusia saranatappeja (ovessa on pientä välystä ja uudet ovitiivisteet eivät istu kunnolla oven kanssa):
Ilku Kirjoitettu 12. Helmikuuta, 2008 Kirjoittaja Kirjoitettu 12. Helmikuuta, 2008 Konehuoneen puolelle odotellaan uutta modulia (tuli jo yksi sellainen ja sehän oli tietenkin väärä, jokin AMC:hen sytkäboxi, heh). Kone alkaa pian olla kasassa, vain öljyt puuttuu koneesta:
xaekx Kirjoitettu 12. Helmikuuta, 2008 Kirjoitettu 12. Helmikuuta, 2008 OK. Kiitoksia. Tästä johtunee, että boksi ei anna nyt sitten kipinää, jos moduli on rikki? Olet varmaan kokeillut MSD:n ohjeiden mukaan testata boksia (triggeripiuhojen räpsyttelytesti)? Jos kytkennät on oikein mutta kipinää ei tule, niin silloin vika on MSD:n boksissa tai puolassa. Tai jomman kumman +12v syötössä tai maassa.
Ilku Kirjoitettu 12. Helmikuuta, 2008 Kirjoittaja Kirjoitettu 12. Helmikuuta, 2008 Olet varmaan kokeillut MSD:n ohjeiden mukaan testata boksia (triggeripiuhojen räpsyttelytesti)? Jos kytkennät on oikein mutta kipinää ei tule, niin silloin vika on MSD:n boksissa tai puolassa. Tai jomman kumman +12v syötössä tai maassa. Olen kokeillut joo, mutta en saanut aikaiseksi kipinää. Kaveri meinasi, että moduli pitää olla kuitenkin kunnossa, ennenkuin kipinää tulee MSD:ltä tulpille asti??? Puolakin on vaihdettu (GM:n orkkispuolalla ei ainakaan tullut kipinää). Voi olla, että MSD:n boksikin on vielä kaput!
BlackZ Kirjoitettu 13. Helmikuuta, 2008 Kirjoitettu 13. Helmikuuta, 2008 ok, eli sama juttu, kuin tavallisissa (euro-autoissakin)... joskus vaan tuntuu, että vedän kaikki pultit ylikireelle. Ne muuten menee helposti liian kireelle Ite tein aikalailla kuten Jukkakin sanoi, mutta niinpä siinä vaan kävi että liian kireelle meni ja lämpeni niin perkeleesti vannetta myöten ne laakerit.. Piti purkaa ja ottaa puoli kierrosta tuosta Jukan neuvomastakin löyhemmälle jos oikeen muistan
xaekx Kirjoitettu 13. Helmikuuta, 2008 Kirjoitettu 13. Helmikuuta, 2008 Olen kokeillut joo, mutta en saanut aikaiseksi kipinää. Kaveri meinasi, että moduli pitää olla kuitenkin kunnossa, ennenkuin kipinää tulee MSD:ltä tulpille asti??? Puolakin on vaihdettu (GM:n orkkispuolalla ei ainakaan tullut kipinää). Voi olla, että MSD:n boksikin on vielä kaput! Välillä MSD - puola ei ole modulia välissä.
Ilku Kirjoitettu 14. Helmikuuta, 2008 Kirjoittaja Kirjoitettu 14. Helmikuuta, 2008 no niin... voinpa kertoa, että modulin pitää olla kunnossa. vaihdoin modulin ja tuli samantien kertakaikkiaan hieno kipinä. Saattaa olla, että kaikki säätöongelmat ovat johtuneet viallisesta modulista. Nyt tuntuisi "höpöttävän" aivan eri lailla...
Ilku Kirjoitettu 14. Helmikuuta, 2008 Kirjoittaja Kirjoitettu 14. Helmikuuta, 2008 pienellä työllä sain Konitkin (kuva etupäästä) näyttämään taas iskareilta:
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään