Jump to content

Ilkun Paxton's Supercharged GTA '87

Recommended Posts

Kirjoitettu

Komiat putket m/ ja oon edelleenkin tuollaasia laippoja vastahan pakoputkistossa.

Kirjoitettu

Komiat putket m/ ja oon edelleenkin tuollaasia laippoja vastahan pakoputkistossa.

Laipat toimii sopivasti vaimentimina.  :-X

Ehkä tuonne etupäähän olis voinu tehdä sen erilaisen supistusliitoksen, mutta itsessään Hookerit tulee jo varsin alas sarjoina (tuo muutama kymmenen senttiä kollektorista eteenpäin on nyt yhtä alhaalla), toivottavasti ei nyt sitten kuitenkaan tartu mihinkään ja repäisi putkia irti.

Tuola pönttöjen lähellä laipoilla ei ole merkitystä (vaimentaa vain ja on helppo purkaa).

Kirjoitettu

Ilta meni taas tallissa. putkisto on nyt valmis ja mieli tyttyväinen, olihan tuossa oma hommansa.

Tukevat tuli ja linjaavat autoa mielestäni joka suunnassa (hieman piti miettiä muutamaa asiaa putkia tehdessä...)

ne on nyt siis tehty...

kuva1:

Kuva-143.jpg}

Kirjoitettu

Putkia ei jaksanu hinkata ihan vimposen päälle, koska ne tummuu ja vaihtaa väriä...

kuva2:

Kuva-128.jpg}

Kirjoitettu

Lambdan paikat (auton oma lambda ja laajakaista lambda)

kuva5:

Kuva-132.jpg}

Kirjoitettu

Autoa laskiessa hieman valahti nestettä vielä putkista ja sotki laatikon öljypohjan.

Viimeisenä kuva6:

Kuva-154.jpg}

Kirjoitettu

taka-akselin alta  m- muuten kyllä  m/

Miksi ei ? On mulla ollut autossa putket, jotka meni taka-akselin yläpuolelta (tosin siitä on jo aikaa)  :W

Ei tuu samanlaisia, jos väkerrät ne yläpuolelta. Kaikki menee vikaan, tutkittu on asia jo moneen kertaan. ;)

Kirjoitettu

Miksi ei ? On mulla ollut autossa putket, jotka meni taka-akselin yläpuolelta (tosin siitä on jo aikaa)  :W

Ei tuu samanlaisia, jos väkerrät ne yläpuolelta. Kaikki menee vikaan, tutkittu on asia jo moneen kertaan. ;)

Paremminhan ne virtaa (aavistuksen) kun ei ole mutkia matkassa  ;D m/ Hieno on Ilkun putkisto  m/ Vaikken minäkään noita laippaliitoksia ymmärrä mutta ei kait niistä isompaa haittaa saatikka hyötyäkään ole  :)

Kirjoitettu

Vaikken minäkään noita laippaliitoksia ymmärrä mutta ei kait niistä isompaa haittaa saatikka hyötyäkään ole  :)

niillähän liitetään kaksi erillistä kappaletta toisiinsa  ;D

Kirjoitettu

Miksi ei ?

Paletsi varmaan tarkoitti sen takia  m- ,koska maavara kärsii pahasti ja akselin alitte menevät putket ei näytä ihan niin hyvältä kuin pohjaa pitkin menevät. Näyttää roikkuvan auton alla.

Kirjoitettu

Kyl mulla ainakin tahtoi 2gennerissä raapia,kun oli sopivia heittoja.

Kirjoitettu

Kyl mulla ainakin tahtoi 2gennerissä raapia,kun oli sopivia heittoja.

No tuo alusta ei paljoa notku.  8)

Kirjoitettu

mulla on ollut vuosia noin ,ainut mistä iso putki ottaa helpsti kiinni on aksilavälin puolesta välistä(kuljettajan istuimen kohdalta) töyssyihin mutta sillä ei ole mitään merkitystä onko putket takaaksilan ylä vai alapuolelta.

jos olis sellainen alusta että auto leijuisi ja joustovaroja olis mielettömästi niin silloin heittoihoin ajettaessa hakkaisi helposti perään.

eli hyvä noin toimii \m/

Kirjoitettu

hienosti on tehty putket m/ hitsaaja selvästi hallitsee puikon ja osaa hitsata pyörittämällä. toi akselin alitus oli vähän yllätys, kun mielestäni yläkautta pystyy tekemään vaikka onkin erittäin paljon työläämpi. laippaliitokset on fiksu valinta huollon kannalta ja luulempa että ensimmäisien ajokilometrien jälkeen haluat yhdet vaimentimet lisää ::) riippuu sun nokasta äänet, mutta ainakin mulla on 4 vaimentimen kanssa tyhjäkäynti 95db ja kaasua polkaistessa 125db auton takaa mitattuna.

Kirjoitettu

hyvän näköiset hormit.mistä hommasit noi joustopätkät?

itellä ois samat talkoot edessä.

Kirjoitettu

Noita kuvia katsellessa tuo alitus näyttää ihan fiksulta. Auto on matala, joten putkia ei juurikaan akselin alta näy ja maavara on pysynyt riittävänä putkista huolimatta. Jos alustakin on jäykkä, niin mikä ettei m/ 

Onkos se sama kaveri hitsannut pakoputket joka teki ahtoputket?

Kirjoitettu

miksi nuo -03 jälkeen olevat kuvat ei avaudu isompina  ???

Sulla on varmaan PopUP esto selaimessa päällä. Olen näemmä tehnyt tuo koodauksen hieman erilailla joskus noille sivuille, enkä sitten ole jaksanut korjata, tuo ylempi on Javaa).

Nuo '03 ja sitä vanhemmat kuvat aukee "selaimen uuteen ikkunaan".

Kirjoitettu

hyvän näköiset hormit.mistä hommasit noi joustopätkät?

itellä ois samat talkoot edessä.

Joustopätkät löyty Seinäjoelta ja Rengastien autotarvikkeelta.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...