Jump to content

Ilkun Paxton's Supercharged GTA '87

Recommended Posts

Kirjoitettu

Nyt kun auto tuli suht valmiiksi, niin on aika katsella muita asioita kuntoon...

Tuli laitettua hieman työkaluja seinälle. Meni muuten suuri osa ajasta koneremontian aikaan työkaluja etsiessä tallin nurkista.

100 koukkua tuli ruuvattua levyyn. Vielä kun jaksaisi tuon pöydän siivota ja laittaa loputkin työkalut paikoilleen.  :-\

DSC00378.jpg}

Kirjoitettu

Tuli ulkoilutettua Ponua pihalla, kun vaihdoin toiseen autoon talvikiekot tallissa. Olipas sitä taas mukava pitkästäaikaa käynnistellä ja käännellä rattia.  m/

Kännykällä ei saa oikein hyvää kuvaa pimeässä:

DSC00372.jpg}

Kirjoitettu

Siististi on työkalut seinällä  m/

Ensin katoin että onko nuo talon seinän ulkopuolella  :o ;D

Kirjoitettu

Siististi on työkalut seinällä  m/

Ensin katoin että onko nuo talon seinän ulkopuolella  :o ;D

Joo... se on todellakin JEO -talon ulkoseinä, missä työkalut roikkuu.  :D

Ei kannattanut vuorata sitä levyillä, kun tehtiin uusi talli talon jatkoksi. Antaa mukavan säväyksen talliin tuo tiili.

Kirjoitettu

Ei kannattanut vuorata sitä levyillä, kun tehtiin uusi talli talon jatkoksi. Antaa mukavan säväyksen talliin tuo tiili.

Ok m/

Kirjoitettu

kantsiis laittaa umpeen noi ikkunat(tiilellä tai palolevyllä) ,ei nimittäin ole pykälien mukainen jos siinä on vaan normi lasi.

sitä vaan jos tulee vahinko niin vakuutusyhtiö on hyvin hanakka pienentämään korvausta tai jopa sen eväämääm.

Kirjoitettu

kantsiis laittaa umpeen noi ikkunat(tiilellä tai palolevyllä) ,ei nimittäin ole pykälien mukainen jos siinä on vaan normi lasi.

sitä vaan jos tulee vahinko niin vakuutusyhtiö on hyvin hanakka pienentämään korvausta tai jopa sen eväämääm.

Ei tarvi laittaa umpeen, koska lasit ovat nelinkertaiset! Palotarkastaja on ne hyväksynyt. m/

Kirjoitettu

Ei tarvi laittaa umpeen, koska lasit ovat nelinkertaiset! Palotarkastaja on ne hyväksynyt. m/

palotarkastaja ei ole sitten sitä huomannut(jos olisi huomannut niin ei se piruuttaan tee virkavirhettä) mutta tuo ei ole pykälien mukainen vaikka siinä olis 10 lasia. ensinnäkin se pitäis olla oikea tyypitetty palolasi(jossa on geeli välissä tai vähintään vanhanajan rautalankalasi joka on paloluokiteltu)toisekseen tiiliseinän ja ikkuna smyykin välistä menee tuli yllättävän nopeesti ulkoseinän tuuletus rakoon ja ai ai kun palaa iloisesti. ei sen puoleen ei mun omaisuus ole kiinni tuos mutta ihan oikeesti ilku kyllä tuollaiset asiat kantsii laittaa kuntoon.

Kirjoitettu

palotarkastaja ei ole sitten sitä huomannut(jos olisi huomannut niin ei se piruuttaan tee virkavirhettä) mutta tuo ei ole pykälien mukainen vaikka siinä olis 10 lasia. ensinnäkin se pitäis olla oikea tyypitetty palolasi(jossa on geeli välissä tai vähintään vanhanajan rautalankalasi joka on paloluokiteltu)toisekseen tiiliseinän ja ikkuna smyykin välistä menee tuli yllättävän nopeesti ulkoseinän tuuletus rakoon ja ai ai kun palaa iloisesti. ei sen puoleen ei mun omaisuus ole kiinni tuos mutta ihan oikeesti ilku kyllä tuollaiset asiat kantsii laittaa kuntoon.

Laseista oli nimenomaan puhetta palotarkastajan ja kirvesmiesten kanssa. Asia on kyllä huomioitu.

Nää on taas näitä asioita, joista kukaan ei taida olla ihan varma, miten asioiden tulisi olla tai olisko pykälät muuttuneet...  m/

Kirjoitettu

mä oon itse asentanut muutamia tuhansia laseja ja myös muutamia satoja palolaseja oon tehty autotalleja /katoksia ja voin melkein syörä mittani p******a jos toi on pykälien mukainen . mutta antaa olla noin jos ilmajoen palotarkastaja kerran saa yönsä nukuttua.

on yksi vaihtoehto että lasit kelpaa jos tuo sisäpuolen tila on vaikka pieni autotalli/pannuhuone tai vast. ja siellä on seinissä ja katossa oikea paloluokka.

mutta edelleen tuo tuuletusväli on tulenarka paikka.

Kirjoitettu

voin melkein syörä mittani p******a jos.....

Anna mennä  m/

Et kuitenkaan syö, lupaat vaan  ;)

Kirjoitettu

on yksi vaihtoehto että lasit kelpaa jos tuo sisäpuolen tila on vaikka pieni autotalli/pannuhuone tai vast. ja siellä on seinissä ja katossa oikea paloluokka.

mutta edelleen tuo tuuletusväli on tulenarka paikka.

Seinän takana on tosiaankin autotalli ja pieni varasto... molempien tilojen seinissä on kipsi-/palolevyt kattoja myöden.  \m/

voi tehdä tiukkaa tuo p*skan syöminen.  :W

Kirjoitettu

Seinän takana on tosiaankin autotalli ja pieni varasto... molempien tilojen seinissä on kipsi-/palolevyt kattoja myöden.  \m/

voi tehdä tiukkaa tuo p*skan syöminen.  :W

nam ;D

Kirjoitettu

Anna mennä m/

Et kuitenkaan syö, lupaat vaan ;)

joka päivä syörään vähän pastaaaa mutta missä muorossa/ja kenenkä tai minkä pastaaaa siinäpä vasta kysymys he hee

Kirjoitettu

Jotain pientä taas putkahti Rengastien autotarvikkeen kautta...

Samalla olisi tarkoitus jäykistää vielä hieman alustaa:

DSC00391.jpg}

Kirjoitettu

noilla renkailla mitkä sulla on alla niin ei tuu kova eikä tykky.

Kirjoitettu

Tuossa olisi jollekin keräilijälle ja näprääjälle:

http://cgi.ebay.com/Vintage-1-16-1987-Pontiac-Firebird-GTA_W0QQitemZ320449613537QQcmdZViewItemQQptZLH_DefaultDomain_0?hash=item4a9c490ee1

Itse ostin eBay :stä juuri vastaavan 1:20 Monogram -mallin. Jos sen sitten joskus jaksaisi kasailla. Pitääköhän sitäkin alkaa heti parantelemaan?  :W

Olipas sille tullu hintaa :o

Mullakin taitaa olla Monogrammi. Ostin muistaakseni Panteralta. Se on "vaan" perus TA -86, mutta oli valmiiks

musta myös ja vaihdoin toisesta mallista BBS RS vanteet siihen niin on pitkälti GTA näkönen. TPI kone oli kans. m/

ps. On mulla tollaset puslatki. Muista rasvata hyvin... Unohdin tukivarsien puslat rasvata, niin tuntui osittain

jumittavan jousitusta ja narisi niin pirusti :-X toki rasvasin ne sit parinpäivän päästä. ;D

Kirjoitettu

Unohdin tukivarsien puslat rasvata, niin tuntui osittain

jumittavan jousitusta ja narisi niin pirusti :-X toki rasvasin ne sit parinpäivän päästä. ;D

ite laitoin silloin vaan hiukan tavan vaseliiniä kun asensin puslat(uretaani energy suspension) ja sen jälkeen en ollenkaan ole laittanut mitään. ei narise ei jumita.

Ja toimivat edelleenin vaikka aikaa on jo kulunut pari vuottakin.

Kirjoitettu

noilla renkailla mitkä sulla on alla niin ei tuu kova eikä tykky.

Ja mikäs mun eturenkaissa on vialla?

Kirjoitettu

Ja mikäs mun eturenkaissa on vialla?

eturenkaista en erikseen maininnut mitään mutta

varsinkin takapyörät on aika korkeet ja sitä myören löysät(kyljet antaa myöden) ,toki noilla puslien vaihdolla saat jo jonkin verran jäykkyyttä alustaan mutta

tee siitä kova kun kivi, rockrock!

tälläistä siitä ei tule noilla renkailla,ja hyvä niin.

Kirjoitettu

eturenkaista en erikseen maininnut mitään mutta

varsinkin takapyörät on aika korkeet ja sitä myören löysät(kyljet antaa myöden) ,toki noilla puslien vaihdolla saat jo jonkin verran jäykkyyttä alustaan muttatälläistä siitä ei tule noilla renkailla,ja hyvä niin.

Mitäs hyvää siinä on?  >:(

Meinaatko, että ajan ikuisuuden noilla takakumeilla? Ei taida puolta kesää kestää, kun saadaan auto säätöihin.  :W

Kirjoitettu

Mitäs hyvää siinä on?   >:(

Meinaatko, että ajan ikuisuuden noilla takakumeilla? Ei taida puolta kesää kestää, kun saadaan auto säätöihin.  :W

Ooppa ostanu huonot renkaat, hölömö  ;D

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...