BlackZ Kirjoitettu 20. Tammikuuta, 2010 Kirjoitettu 20. Tammikuuta, 2010 niin... täälähän ei nykyään muuta kuin viisastella. Jutut ja tietämys on vissiin loppu?! siis... Mihis kohtaan tuo X-putki pitäisi tehdä putkistossa (vaihdelaatikon jälkeen kenties?) ja onko siitä mainittavaa hyötyä ahdetussa moottorissa? Pilaa vain hyvät sävelet?! Saadaanko sillä vääntöä lisää alakierroksille, vai mitä? Kannattaako siis tehdä lainkaan? Niinpä.. Ei se taida pilata hyviä ääniä, mahtaa olla paremmat kun on tuo X-putki. Muuten kuulostaa vähän sellaselta harlikkamaiselta läpsytykseltä ne pakoäänet, ainakin mun Sportsidessa kuulosti kun siinä oli sivuputket ilman sitä yhdistävää osaa Oli ne kyllä siistit äänet mutta olis voinu olla paremmatkin Muistaakseni se vaikuttaa jotenki koneen toimintaan kun tasoittaa pakopuolen paineita tai jotain eli en jättäs poiskaan. Mutta paljon on autoja niinkin että ei ole tuota X- tai H-palaa joten voi sen tehdä niinkin jos välttämättä haluaa. Ite tekisin lootan jälkeen sen X-palan kun mahtaa niin olla helpompi saada se sinne mahtumaan.
Rale Kirjoitettu 20. Tammikuuta, 2010 Kirjoitettu 20. Tammikuuta, 2010 niin... täälähän ei nykyään muuta kuin viisastella. Jutut ja tietämys on vissiin loppu?! siis... Mihis kohtaan tuo X-putki pitäisi tehdä putkistossa (vaihdelaatikon jälkeen kenties?) ja onko siitä mainittavaa hyötyä ahdetussa moottorissa? Pilaa vain hyvät sävelet?! Saadaanko sillä vääntöä lisää alakierroksille, vai mitä? Kannattaako siis tehdä lainkaan? mulla on h-putki heti vaihdelaatikon takakannakkeen jälkeen. x tai h, molemmat hiljentää hieman ääniä. tuo myös lisää tehoa ja väätöä, näin ainakin oon lukenut chp lehdestä jotkuu vaimentimet esim. noi mun flowmasterit vaativat h/x toimiakseen kunnolla.
Ilku Kirjoitettu 20. Tammikuuta, 2010 Kirjoittaja Kirjoitettu 20. Tammikuuta, 2010 mulla on h-putki heti vaihdelaatikon takakannakkeen jälkeen. x tai h, molemmat hiljentää hieman ääniä. tuo myös lisää tehoa ja väätöä, näin ainakin oon lukenut chp lehdestä jotkuu vaimentimet esim. noi mun flowmasterit vaativat h/x toimiakseen kunnolla. OK, mutta onko hyöty merkittävä ja tarviiko H- tai X-putkea, kun tekee läpihengittävät vaimentimet?
Rale Kirjoitettu 20. Tammikuuta, 2010 Kirjoitettu 20. Tammikuuta, 2010 OK, mutta onko hyöty merkittävä ja tarviiko H- tai X-putkea, kun tekee läpihengittävät vaimentimet? voithan aina lisätä sen yhdistäjän myöhemminkin jos äänet ei miellytä.
Ilku Kirjoitettu 20. Tammikuuta, 2010 Kirjoittaja Kirjoitettu 20. Tammikuuta, 2010 voithan aina lisätä sen yhdistäjän myöhemminkin jos äänet ei miellytä. No joo. Uskon että miellyttää ilman tuota X-putkea parhaiten. Sillä väliputkella nyt varmaan saa pienennettyä ääniä hieman ja käyntiä tasaisemmaksi. Tosin tuosta hyödystä en mene ahdetussa takuuseen, kun vääntöä on jo tuolta alhaalta asti. Saattaa huonontaa asiaa... olis mukava tietää mielipiteitä ja tosiseikkoja nyt kun tuota viimeistä putkistoa tehdään!
GTATL Kirjoitettu 20. Tammikuuta, 2010 Kirjoitettu 20. Tammikuuta, 2010 No joo. Uskon että miellyttää ilman tuota X-putkea parhaiten. Sillä väliputkella nyt varmaan saa pienennettyä ääniä hieman ja käyntiä tasaisemmaksi. Tosin tuosta hyödystä en mene ahdetussa takuuseen, kun vääntöä on jo tuolta alhaalta asti. Saattaa huonontaa asiaa... olis mukava tietää mielipiteitä ja tosiseikkoja nyt kun tuota viimeistä putkistoa tehdään! Muutaman dyno testin loysin ja nayttais etta avonaisen ja x-putken ero olis aika pieni +5hv ja h-putki olis huonoin. Eli jos yhdistamisen tekee kannnattaa tehda x-putki. Putket nayttais olevan muutamassa projektissa tehty vaihteiston tuen jalkeen.
KimmoT Kirjoitettu 20. Tammikuuta, 2010 Kirjoitettu 20. Tammikuuta, 2010 Tuollanen x-liitos tehtiin omaan 3-geniin. Tuolla putkistolla tuli tosi matalat äänet.
BlackZ Kirjoitettu 20. Tammikuuta, 2010 Kirjoitettu 20. Tammikuuta, 2010 h-putki olis huonoin Tuota oon iteki miettiny, sehän jo näyttääki kyllä niin virtauksen tappajalta ettei mitää järkeä
Ilku Kirjoitettu 20. Tammikuuta, 2010 Kirjoittaja Kirjoitettu 20. Tammikuuta, 2010 Tuossa kuvaa uusista vaimentimista. Ei uskoisi, että ne on itse valmistettu. 3" sisään ja 3,5" ulos. Otin toisen jo työnalle ja hieman kiillottelin sitä. Liikaa ei kannata tuunata...
5.7targa Kirjoitettu 20. Tammikuuta, 2010 Kirjoitettu 20. Tammikuuta, 2010 ei muutkuin "peili" kirkkaaksi
Rale Kirjoitettu 20. Tammikuuta, 2010 Kirjoitettu 20. Tammikuuta, 2010 Tuossa kuvaa uusista vaimentimista. Ei uskoisi, että ne on itse valmistettu. 3" sisään ja 3,5" ulos. Otin toisen jo työnalle ja hieman kiillottelin sitä. Liikaa ei kannata tuunata... komeat on pöntöt meinaatko jättää amyrit niin alas että ne näkyy takaa kokonaan vaiko asentaa sinne koteloihin
GTATL Kirjoitettu 20. Tammikuuta, 2010 Kirjoitettu 20. Tammikuuta, 2010 Tuossa kuvaa uusista vaimentimista. Ei uskoisi, että ne on itse valmistettu. 3" sisään ja 3,5" ulos. Otin toisen jo työnalle ja hieman kiillottelin sitä. Liikaa ei kannata tuunata... Kahdella pontolla/ulostulolla ei paase v8 lehteen
pantera Kirjoitettu 20. Tammikuuta, 2010 Kirjoitettu 20. Tammikuuta, 2010 Siistit pöntot Sisäänmenot näyttää paljon pienemmiltä ku puoltuumaa verrattuna ulostuloihin
Jake Kirjoitettu 21. Tammikuuta, 2010 Kirjoitettu 21. Tammikuuta, 2010 tulkaa tekemään mullekki tuplaputket..
Mopo305 Kirjoitettu 21. Tammikuuta, 2010 Kirjoitettu 21. Tammikuuta, 2010 "itse valmistetut",en tiennykkää,että Ilku on metallimiehiä
Ilku Kirjoitettu 21. Tammikuuta, 2010 Kirjoittaja Kirjoitettu 21. Tammikuuta, 2010 "itse valmistetut",en tiennykkää,että Ilku on metallimiehiä Kaikki onnistuu. Olinhan mä 10 kk Preseco Pomiltekilla töissä. . RST on tuttua materiaalia.
Ilku Kirjoitettu 21. Tammikuuta, 2010 Kirjoittaja Kirjoitettu 21. Tammikuuta, 2010 Siistit pöntot Sisäänmenot näyttää paljon pienemmiltä ku puoltuumaa verrattuna ulostuloihin Niinpäs näyttääkin kuvassa hassun pieniltä, mutta on se 76,1mm tuo sisäänmeno.
Ilku Kirjoitettu 21. Tammikuuta, 2010 Kirjoittaja Kirjoitettu 21. Tammikuuta, 2010 komeat on pöntöt meinaatko jättää amyrit niin alas että ne näkyy takaa kokonaan vaiko asentaa sinne koteloihin Kiitokset. Jätetään, niin että näkyy taakse. Helpoin ratkaisu ja pöntöillä on jo sen verran kokoa, että näin on suunniteltu (jäävät siis osittain taka-akselin alapuolelle).
Rale Kirjoitettu 21. Tammikuuta, 2010 Kirjoitettu 21. Tammikuuta, 2010 Kiitokset. Jätetään, niin että näkyy taakse. Helpoin ratkaisu ja pöntöillä on jo sen verran kokoa, että näin on suunniteltu (jäävät siis osittain taka-akselin alapuolelle). joo. niin arvelinkin kun katsoin kuvaa. koteloihin asennettuna ei olis tullut ulostulot linjaan. jos haluaa 3gen:iin vaimentimet ylemmäksi, helpon tapa on madaltaa targapala koteloa.
Ilku Kirjoitettu 22. Tammikuuta, 2010 Kirjoittaja Kirjoitettu 22. Tammikuuta, 2010 Hitsaajaa orotelles ravasin vähä pönttöjä. Saishan nuo ihan kiiltäväksiki, mutta se ei ny oo tarkootus. Siinä ne ny orottaa asennusta (pöntöt on varsin hyvin tehty ja niissä ei ole mitään vekkejä/taitoksia, toiseen pönttöön vain heijastuu valo jostain... oli pakko kertoa tämä, ennenkuin joku pääsee huomauttamaan asiasta. Enkä jaksanut kännykkäkuvaa alkaa korjailemaan. =):
Soppa Kirjoitettu 22. Tammikuuta, 2010 Kirjoitettu 22. Tammikuuta, 2010 Eikös sen x-putken tarkotus ole lisätä kavitaatiota, eli kun toiselle puolelle tulee alipaine kaasun suhahtaessa ulos, x-putken kautta se alipaine pääsee myös toiselle putkelle. Näin muistan jostain alan lehdestä lukeneeni.
Mopo305 Kirjoitettu 22. Tammikuuta, 2010 Kirjoitettu 22. Tammikuuta, 2010 Hienot pöntöt,itse tuskin pystyisin.
Cujo Kirjoitettu 22. Tammikuuta, 2010 Kirjoitettu 22. Tammikuuta, 2010 Teettämällähän saa vaikka mitä
Ilku Kirjoitettu 26. Tammikuuta, 2010 Kirjoittaja Kirjoitettu 26. Tammikuuta, 2010 Eilen sain irti Panhardin ja tukivarret takaa. Lähti kyllä yllättävän helposti irti. Kaveri ehtikin ne jo lasikuulapuhaltaa yö-vuorossa ollessaan ja sain ne jo tänään aamulla takaisin jatkokäsittelyä varten. Nopeaa toimintaa... Nyt sitten vain uuret polyuretaanipuslat tilalle, kaikkien vahvistus hitsaamalla lisää tavaraa tankoihin ja pintaan jokin räikeä väri. Samalla maalataan hieman perämurikkaa yms. Pakoputkiakin tehdään tänään. Homma etenee siis vauhdilla.
Cujo Kirjoitettu 26. Tammikuuta, 2010 Kirjoitettu 26. Tammikuuta, 2010 Kait sulle jäi sitä lohkomaalia vielä jemmaan tuon verran. Ois ainakin hmmm yksilöllinen väritys
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään