Jump to content

rstuningin Musta GTA 5.7 -87

Recommended Posts

Kirjoitettu

Vipottiko vanne? Aja jonkin aikaa ja vie renkaat uudelleen tasapainotettavaksi, joskus renkaan pyorayttaminen vanteella jeesaa myos m/

Joo vanteet, tai en tiä tuskin ne niitä eriksen pyöritti, mut toinen kaveri ei ollu paikalla kun vein ja

kerkes laittaa vasta seuraavana päivänä, joten en ollu kattomas. Kaverit on kyllä touhunnu paljo

noiden erikoispyörien kanssa, eikä esim antanu "kesäpoikien" laitettavaksi kun vein. Uskon

niiden tietävän ja näkevän kun vanne on pas*a ja erottavan sen huonosta renkaasta ym...

Toivottavasti ei ny ainakaan ravistaisi hirveesti, muuten joudun palauttaan tai viemään "oikojalle" ::)

• Replies 1,1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• rstuning

548

• GTATL

50

• BlackZ

41

• Z-mo

38

Top Posters In This Topic

Posted Images

Kirjoitettu

Mikäs se Firebirdin keskireikä pitikään olla? Jos kyselis valmiita sovitepaloja ::)

Kirjoitettu

renkaisiinhan on yleensä erikseen ilmoitettu kevyin ja raskain kohta niillä pallukoilla.. jos ei mee kohdilleen,ni varmaan saa punttia lyödä kylkeen!

-vai olenko mää ny ihan mettässä täs rengashommas?

Kirjoitettu

tuo on joskus pirun hankalaa hankalaa  m-   

-kalliissa ja hyvissä vanteissa halvat kumit=hirveesti punttia

-halvoissa vanteissa kalliit ja hyvät kumit=hirveesti punttia

-kumi ei ole alkujaan pyöreä

-ja tuo gta tulilinnun mainitsema : renkaan pyöräyttäminen vanteella toiseen kohtaan

Kirjoitettu

renkaisiinhan on yleensä erikseen ilmoitettu kevyin ja raskain kohta niillä pallukoilla.. jos ei mee kohdilleen,ni varmaan saa punttia lyödä kylkeen!

-vai olenko mää ny ihan mettässä täs rengashommas?

Ehkä hiukan vanhentunutta tietoa. Silti edelleenkin vanhemman polven renkaanostajat haluavat maalitäplän mukaan renkaan kohdilleen... ::)

Kirjoitettu

Ehkä hiukan vanhentunutta tietoa.

Silti edelleenkin vanhemman polven renkaanostajat haluavat maalitäplän mukaan renkaan kohdilleen... ::)

Ööö WTF ??? Mistäs hitosta sen sit tietää missäkohdas vannetta sen pilkun pitäs olla ja onko niis aina joku pilkku ???

Kirjoitettu

ei oo paljoa pilkkuja nakyny mun dunlopin SP9000 tai SP8000 renkaissa  ??? ???

Kirjoitettu

Ööö WTF ??? Mistäs hitosta sen sit tietää missäkohdas vannetta sen pilkun pitäs olla ja onko niis aina joku pilkku ???

Ei oo pilkkuja ku jossain haistapaska chingchongvingvong-renkaissa, joita ostelevat vanhat patut tojotakorolliinsa. Ainakin mun rengasmyyjän/-asentajan urallani törmäsin vain yhteen halparengasmerkkiin, jossa ne pilkut oli.

Nykyaikaisissa renkaissa kun se renkaan rakenne on saatu sellaiseksi, ettei saumakohtaan jää hurjasti painavampaa paikkaa. Ja ihan huippurenkaissa pitäis painon olla just jetsulleen kaikissa kohdissa renkaan kehää. Melkeen jää sit vanteesta kiinni, miten saa tasapainotettua. Renkaissakin kun tottakai on myös maanantaikappaleita.

Kirjoitettu

ei oo paljoa pilkkuja nakyny mun dunlopin SP9000 tai SP8000 renkaissa  ??? ???

myöskään goodyearin Eagle F1'ssä eikä Eagle NCT'ssä ole pilkkuja  ;D ,kun taas noissa omegan alla olevissa nankangkingsingsong'ssa pilkut löytyy..
Kirjoitettu

myöskään goodyearin Eagle F1'ssä eikä Eagle NCT'ssä ole pilkkuja  ;D ,

kun taas noissa omegan alla olevissa nankangkingsingsong'ssa pilkut löytyy..

Joo ja nythän ei ollu käsittääkseni ihan pilipalirenkaat noi Kumhot, eli kyllä ne vanteet on jokka on persiistä ::)

Kirjoitettu

eli kyllä ne vanteet on jokka on persiistä ::)

Mut eiks ne ollukin bemun vanteet.... ;) ;) ;)
Kirjoitettu

Mut eiks ne ollukin bemun vanteet.... ;) ;) ;)

Joo tai sellaseen tarkotettu, kai ne olettaa ettei niiden romujen omistajat huomaa pikku ravistelua ja pompotusta ;D

Kirjoitettu

Mikäs se Firebirdin keskireikä pitikään olla? Jos kyselis valmiita sovitepaloja ::)

Itse itselleni vastaten: Etunavan keskiön halkaisija 70.3mm ja LS takajarrulevyissä on 70.6mm reikä

Kirjoitettu

Itse itselleni vastaten: Etunavan keskiön halkaisija 70.3mm ja LS takajarrulevyissä on 70.6mm reikä

Ma kun tein soviterenkaat muistelin etta se olis ollu 69.8mm Renkaat tehtiin sisahalkasijaltaan 70mm ja tiukat oli.

Toi on tosin muistinvaraista tietoa taas :D.

Kirjoitettu

mä en laittanu soviterenkaita ja hyvin pyörii. Ei t-ä-r-ä-r-ä-r-r-ä-j-ä

Kirjoitettu

mä en laittanu soviterenkaita ja hyvin pyörii. Ei t-ä-r-ä-r-ä-r-r-ä-j-ä

Mihin niitä sovite renkaita tarvii, pultit kantaa-keskittää , ei napa

Kirjoitettu

pultit kantaa-keskittää , ei napa

mutta miten se voi keskittää väärällä jaolla (bemari) olevan vanteen  :-X

Kirjoitettu

Mihin niitä sovite renkaita tarvii, pultit kantaa-keskittää , ei napa

Ei auttanu mulla. Pultit oli kartokantaiset, vanteen jako oikea (jenkkivanteet), ja ristikiristy. Silti vipatti. Ja muttereiden kartio vastas vannettakin.

Ei menny tarinat pois ennen renkaita. Ehka ma vaan huomaan pienet varinat herkenmmin. En tiia.

Ja korjaus panteran kommenttiin. Pultit ei kanna mitaan. vanteen ja pyorannavan valinen kitkaliitos kantaa. Pultit vetaa vanteen napaan ja navan ja vanteenvalinen kitka kantaa.

Muokataan viela kerran, eli navan tasanen pinta ja vanteen tasanen pinta kantaa ja estaa ettei pultteihin tule leikkausvoimia (joka voisi katkaista pultin pahimmassa tapauksessa).

Kirjoitettu

mutta miten se voi keskittää väärällä jaolla (bemari) olevan vanteen   :-X

Kokemuksesta voin minäkin sanoa, että ne vaatii keskittämiseen soviterenkaat.

Kirjoitettu

Ma kun tein soviterenkaat muistelin etta se olis ollu 69.8mm Renkaat tehtiin sisahalkasijaltaan 70mm ja tiukat oli

Oli varmaan kulunu sitte.

mutta miten se voi keskittää väärällä jaolla (bemari) olevan vanteen   :-X

Sepä se. Eipä siitä ainakaan haittaa oo et keskireikä keskittää ::)

Jes vihdoin sain (ilman riittäviä työkaluja) alotettua takasatuloiden levikepaloja ja pulttijako onnistui täydellisesti.

Ihan ilman mitään CNC hömpötyksiä \m/ (kuvia myöhemmin)

Kirjoitettu

Ei auttanu mulla. Pultit oli kartokantaiset, vanteen jako oikea (jenkkivanteet), ja ristikiristy. Silti vipatti. Ja muttereiden kartio vastas vannettakin.

Ei menny tarinat pois ennen renkaita. Ehka ma vaan huomaan pienet varinat herkenmmin. En tiia.

Ja korjaus panteran kommenttiin. Pultit ei kanna mitaan. vanteen ja pyorannavan valinen kitkaliitos kantaa. Pultit vetaa vanteen napaan ja navan ja vanteenvalinen kitka kantaa.

No mutta kun se haluaa mua kiusata, kun hommasin "väärän" merkkiset vanteet ;)

Kirjoitettu

Hyvä kun korjasit, ihan meinas unohtua tuo kitka  joka on tärkeetä...

ja itseäni  korjaten

pultit ei keskitä, vaan kartiomutterin tasopinta joka on vastaavassa kulmassa vanteessa pultinreijän porauksessa siijaitsevan tasopinnan kanssa....hair splitting

mulla on ollu jokunen jenkki, missään ei ole tarvittu eikä käytetty moisia sovite renkaita...mutta jos sellaset haluu niin eikai niistä haittaakaan ole  ;D

Kirjoitettu

Hyvä kun korjasit, ihan meinas unohtua tuo kitka  joka on tärkeetä...

ja itseäni  korjaten

pultit ei keskitä, vaan kartiomutterin tasopinta joka on vastaavassa kulmassa vanteessa pultinreijän porauksessa siijaitsevan tasopinnan kanssa....hair splitting

mulla on ollu jokunen jenkki, missään ei ole tarvittu eikä käytetty moisia sovite renkaita...mutta jos sellaset haluu niin eikai niistä haittaakaan ole  ;D

Totta puhut  ;D

Halusin vaan korostaa ettei ne pultit kanna, aika yleinen harhaluulo. Keskitysrengas auttaa aarioloissa tota venteen ja navan valista liitosta, mutta sen tarkoitushan ei ole kantaa kuormaa vaan keskittaa. Kuten sanoit

Kirjoitettu

eip ole ollut ongelmia bemarin vanteiden kanssa laisinkaan  8)

Kirjoitettu

Eilen yötämyöten sain takasatuloiden levikepalat lähes valmiiksi. m/

Kävin just tilaamassa pari O-rengasta (ei ollu hyllys ku pitää olla EPDM-kumia)

ja kun ne tulee niin saan tehtyä niille pesät ja viimeisteltyä palikat

Kuinkas isoille pulteille noihin modattuihin Spindleihin on porailtu reikiä 10mm vai jopa 12mm?

Eli ne 2kpl alkuperäisiä jarrukilvenreikiä jotka porataan ja kierteitetään satulan kiinnityslevyä varten.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

• Luo uusi...