Jump to content

rstuningin Musta GTA 5.7 -87

Recommended Posts

Kirjoitettu

Eli tää oli ny sit tolla 3.45 välityksellä vai millä ???

Joo 3.42
  • Replies 1,1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• rstuning

548

• GTATL

50

• BlackZ

41

• Z-mo

38

Top Posters In This Topic

Posted Images

Kirjoitettu

Kylläpä oli kusinen homma vaihtaa akku... Kävin oikeen törsäämässä uuden akun kiinnityskiilan ja

siihen ruuvin ku tiesin et ne on kadotettu. Vanha akkuhan oli "minisuksi" tyyppisellä remmillä kiinni

ja navat oli väärinpäin ja miinus oli jatkettu tosi komeesti tälläsellä

Akkuprojekti_2.jpg}

Kirjoitettu

Tässä näkyy se valtavan komia akun kanssa sävysävyyn kiinnitysremmi ja miinuksen jatkoviritys paikallaan

+ uus alkuperäismallinen kiinnityskiila ja ruuvi. Todella karsee viritys Vielä...

Akkuprojekti_1.jpg}

Kirjoitettu

Ilmeisesti joku valopää on yrittäny kehitellä "Toyota" mallista kiinnitystankoa ennen tota remmiviritystä,

koska alkuperäsen pultinreikään oli väkisin survottu M8 kierretanko joka ei lähteny millään (ei edes lämmittämällä).

Se piti sit katkasta ja porailla pois, jolloin loppujen lopuksi oikee pultti sopi paikalleen. *clap*

Tän verran jäi "varaosia" akunvaihdosta vasemmalta jatkokaapeli, kierretanko ja mutteri, Bahco jatkovarsi ???, 2x puulistat

Jatkovarsi ja puulistat oli akun alla korokkeena :-X

Akkuprojekti_3.jpg}

Kirjoitettu

Huomattavasti asiallisempi. Ninkuin se on tehtaalla ajateltu m/

Akkuprojekti.jpg}

Kirjoitettu

Ei muuten hassumpi akku teholtaan. Max starttivirta 750A ja 900A hetkellisesti 0asteessa (ei pakkasella).

Myyjä mittas akun testerillä ettei oo valmistusvikainen ja tulos: 1010A :o \m/

Kirjoitettu

Mistä hait.Jouduin lapin reissulla hakeen sodankylästä volvoon akun hankook ovh 132e,maksoi 92e.Ja ivalossa laitattaan korjaamolla uuden laturin 491e,että pikkuisen lapin lisää,sori ot.

Kirjoitettu

Mistä tommosen kiinnityskiilan löysit ja paljon maksoi?

Skinnarsilta 7euroo pultin kanssa. Mikki oli syömäs ku hain (soitin sille aikasemmin),

mutta bongasin ton "yleisosa" hyllyssä kassan vieressä, kun "mamma" Skinnars ei

meinannu ymmärtää mitä tarkotin. ;D Pultin jengakin piti soittaa ja tarkistaa vielä mikiltä :-X

Eli toihan on ihan yleispalikka GM autoihin, koska mun -79 Oldsissakin on samanlaiset m/

Kirjoitettu

Mahtaa olla tyylikkämpi kuin tuo minun raudanpala-pultti-muttereita-rikkoja-viritys.

Kirjoitettu

Mistä hait.Jouduin lapin reissulla hakeen sodankylästä volvoon akun hankook ovh 132e,maksoi 92e.Ja ivalossa laitattaan korjaamolla uuden laturin 491e,että pikkuisen lapin lisää,sori ot.

Akku Salmiselta. Soittelin muutama päivä ennemmin jolloin hinta oli 176€ ja nyt kun olin hakemassa

(ensi katteltiin ja ihmeteltiin tota ja Optimaa), niin hinta olikin 256€ :o Sanoin, että kylläpäs se

lyijy nopeesti kallistuu ku viikkositte oli 176€... Sit se muka näpytti laskukonetta ja sano et saat sillä ;D

Optima olis ollu 230-240€ mutta eri foorumeita luettuani totesin että Optimoissa on paljo

"maanantai malleja" jotkut kestää isältä pojalle ja toiset vuoden-pari. Nämä Exidet ollu parempia.

Tehdas ilmottaa Exiden Maximalle tarkemmat rajat latausvirralle, kuin Optima ???

Optimassa suositus latausvirta 13.8-14.8V ja Exidessä 14.4V +/-0.2V

Onneks mun laturi näköjään latas kylmänä 14.5V ja lämpösenä 14.3V, eli just täydellisesti \m/

Kirjoitettu

Avaudutaan nyt tänne, että en ite kyllä ymmärrä minkä takia kesäautoihin pitää ostaa n. 200e hitech akkuja.

No ei siinä, kyllä mäkin omaani autoon teen juttuja mitä ei moni ymmärrä, joten minkä takia mun pitäiskään ymmärtää mitä muut tekee omilleen...  ;D

Mutta tulipa nyt kuitenkin avauduttua.

Omaani oon yhen akun ostanu tän yhteisen 8 vuoden aikana. Tais maksaa jotain 90e, ei ongelmia.

Kirjoitettu

Avaudutaan nyt tänne, että en ite kyllä ymmärrä minkä takia kesäautoihin pitää ostaa n. 200e hitech akkuja.

Kaksi sanaa: DEEP CYCLE ;)

Kirjoitettu

onneks saa noit ilmaseks  :W

Toihan on pikkurahaa verrattuna koneen ja alustanosiin ;)

Kirjoitettu

Toihan on pikkurahaa verrattuna koneen ja alustanosiin ;)

nii no koneen osistakaa joudu paljoa maksamaan  m/

Kirjoitettu

Kaksi sanaa: DEEP CYCLE ;)

Ei siinä, on varmasti hyvä akku. Mitenköhän oon pärjännykkään kaikki nää kesät ilman DEEP CYCLEÄ...

Kirjoitettu

meki jouduttii aikoinaa hakee volvoon pari akkua tilalle ku nuo keitteli usein.. m-

Kirjoitettu

Ei siinä, on varmasti hyvä akku. Mitenköhän oon pärjännykkään kaikki nää kesät ilman DEEP CYCLEÄ...

niinku minäkin tuurilla ja apukaapeleilla ;D camaron nokal joku delco vuodelta kypärä ja kirves ja saa luvan pelata siel viel toistaseks ::)

Kirjoitettu

Kyllä mäki pärjäsin vanhalla Vartalla (jotka oon moneen kertaan todennu paskoiksi) viimekesän,

mutta talviseisonnassa se kuoli melko äkkiä. Toki osasyynä on 0.03V virrankulutus

(Amppeereja en hoksannu mitata), josta osa ainakin johtuu siitä että stereot kytketty

jatkuvaan virtaan ja ainakin standby valo palaa kokoajan. Joo olisha sen akun voinu irrottaa...

Myös Volvoon ja Toyotaan jouduin vaihtaan just akut ylläri ku toinen niistäki oli Varta ::)

Onneks niitä ei tarvinnu ostaa, koska Oldsissa oli kaks melki uutta Hankookkia m/

Kirjoitettu

nii no koneen osistakaa joudu paljoa maksamaan  m/

Mä en voi käsittää että kaikki sua sponssaa, mitä sä oot oikeen luvannu tai tehny... :W ;D

Kirjoitettu

Mä en voi käsittää että kaikki sua sponssaa, mitä sä oot oikeen luvannu tai tehny... :W ;D

mietippä mitä kaikkee oot tehny ku nainen nätisti hymyillen pyytää ;D

Kirjoitettu

mietippä mitä kaikkee oot tehny ku nainen nätisti hymyillen pyytää ;D

ilmaisia lounaita ei ole... :W

Kirjoitettu

ilmaisia lounaita ei ole... :W

Sitä mäki oon vähä miettiny... Jos se on matkinu kuolulaisia jotka käy kauppaamassa piparia :-X ;D

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

• Luo uusi...