Jump to content

rstuningin Musta GTA 5.7 -87

Recommended Posts

Kirjoitettu

Kuullu joskus kaverilta että katukauppias jossain etelän auringossa suivaantui kun ei tinkiny :o

Koskaan ei voi tietää mitä myyjän päässä liikkuu ja kaikille on vaikee olla mieliksi ;)

• Replies 1,1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• rstuning

548

• GTATL

50

• BlackZ

41

• Z-mo

38

Top Posters In This Topic

Posted Images

Kirjoitettu

Mitäs muuten tälle PROJEKTILLE kuuluu?

Vakionako kesällä ajellaan ja rakentelu vasta 2010 ???

Kirjoitettu

Mitäs muuten tälle PROJEKTILLE kuuluu?

Vakionako kesällä ajellaan ja rakentelu vasta 2010 ???

Juu suht vakiona menee tää kesä... Alustaa ja jarruja pääasiassa.

Lista tulevasta:

-Exide Maxima DC akku

-C4hd etujarrulevyt ja 4gen 98-02 takajarrulevyt

(odottanu jo kaupan hyllyssä tovin. :-X)

-Oikeenlaiset 17"-18" vanteet uusien jarrujen päälle

-Uusille vanteille tietysti renkaat,

jotku radalle ja kadulle käypäset

-Subframe connectorit hitsaamaan paikalleen,

ku saa tuolta ladan kokosesta tallista ulos auton

-Jos rahaa riittää niin ehdottomasti Konin keltaset

tms. säädettävät iskarit

Koneenosia hankitaan sitämukaa kun rahaa (yllämainittujen jälkeen) ja löytöjä tulee.

Tarkotus ainaki alottaa uuden koneen kasaaminen ens syksynä/alku talvesta. ::)

Kirjoitettu

Ongelmana vuoden päästä on että laitanko 6v manuaalin vai yritänkö löytää

4-5vaihteisen automaatin joka kestää riittävästi jatkossakin eli ylimitoitettu pitäs olla. ::)

Mutta en viitti kysyä siitä vielä mielipiteitä, ettei kenenkään pää rasitu turhia vielä.

Kirjoitettu
Mutta en viitti kysyä siitä vielä mielipiteitä, ettei kenenkään pää rasitu turhia vielä.

Varsinkaan oma ;D

Kirjoitettu

Ongelmana vuoden päästä on että laitanko 6v manuaalin vai yritänkö löytää

4-5vaihteisen automaatin joka kestää riittävästi jatkossakin eli ylimitoitettu pitäs olla. ::)

kerron silti.. paas se 700 tohon hussolle laitettavaks niin rupiaa kestää  m/

Kirjoitettu

kerron silti.. paas se 700 tohon hussolle laitettavaks niin rupiaa kestää  m/

Joo vaihtoehtoina on

-Alkuperäsen vahvistus

-Uus tomaatti, mutta vaihtoehtoja useita

-T56 tai TKO600 tms. Manuaali

Mutta niinku sanoin koitan itte päättää jossainvälissä, koska

siitä tulee kuitenki 30 sivun väittely ja se ei oo ny ajankohtastakaan.

Kirjoitettu

Varsinkaan oma ;D

Onko täälä jollain jo idoleitakin?

Kirjoitettu

Joo vaihtoehtoina on

-Alkuperäsen vahvistus

Mutta niinku sanoin koitan itte päättää jossainvälissä, koska

siitä tulee kuitenki 30 sivun väittely ja se ei oo ny ajankohtastakaan.

mitä sillä on väliä, varmaan sieltä väittelyn "lomasta" jokunen tideonjyvänenkin löytyy  *clap*
Kirjoitettu

mitä sillä on väliä, varmaan sieltä väittelyn "lomasta" jokunen tideonjyvänenkin löytyy  *clap*

No ku mulla on sitä "tideotakin" jo, mutta jotkut pitää mua idioottina, kun kysyn mielipiteitä.

Kirjoitettu

No ku mulla on sitä "tideotakin" jo, mutta jotkut pitää mua idioottina, kun kysyn mielipiteitä.

Mielipiteiden ja neuvojen kysyminen on ihan ok, mutta pitää varautua että mielipiteet ja neuvot ei tue omaa näkemystäs. Jos näin sattuu käymään, niin ne "väärät" mielipiteet ja neuvot ei muutu vittuilemalla yhteneväksi sun mielipiteiden kanssa.

Kirjoitettu

Mielipiteiden ja neuvojen kysyminen on ihan ok, mutta pitää varautua että mielipiteet ja neuvot ei tue omaa näkemystäs. Jos näin sattuu käymään, niin ne "väärät" mielipiteet ja neuvot ei muutu vittuilemalla yhteneväksi sun mielipiteiden kanssa.

Ei se oo vielä mun mielestä vittuilemista jos kyseenalaistan jonku asian, tai jos väittelen jostain asiasta.

Kirjoitettu

Joo vaihtoehtoina on

-Alkuperäsen vahvistus

Helpoimmalla pääset jos pidät automaattina, sehän on sanomattakin selvää. Manuaalikonversio ei tosin ole mikään mahdoton urakka, minäkin onnistuin siinä.

Manuaalisvappiin saa helposti menemään pari tonnia ylimääräistä lootan hinnan lisäksi: kytkinkoppa, vauhtipyörä, kytkin, kytkimen hydrauliikat ja polkimet ynnä pikkutarvikkeet, pultit ja mutterit yms. Riippuu paljolti siitä hankitko uusia osia, käytettyjä hipo-osia vai käytettyjä orkkisosia. Niillä tehoilla mitä haaveilet, ei varmaan tee vakio kytkimellä enää mitään, ja saatat himoita samalla teräsvauhtipyörää ja "kytkinräjähryksenkestävää" kytkinkoppaa, ihan vaikka vaan omien jalkojesi suojaksi. Hups vaan sinne meni äkkiä se pari tonnia. Sitten on vielä keskikonsolin kantta, vaihdekeppiä ja nuppia yms mitä voit haluta/joutua vaihdella tai uusia. Niin polkimet tietenkin myös, 4genistä käy pikkuisen yhtä pultinreikää suurentamalla/siirtämällä. Osta polkimet ja me kojelaudan alle sovittelemaan, se on siinä heti silmän alla näkyvillä se kohta.

T5 loota, noilla tehoilla, unohda.

Jos tremekkiä meinaat, niin valitse suosiolla TKO 600, se on pääosin kokonaan järeämpää palikkaa kuin tko 500 ja hinnan ero oli jotain naurettavia kymppejä. Torque armille ei löydy paikkaa tremekin perästä, joten joudut hankkimaan/valmistamaan tko-sväppiä varten vaihteiston kannatinpalkin jossa on torque armin paikka, sen saa esim täältä: www.spohn.net . TKO 600 vaatii myös kartaanitunnelin suurennosta. Onnistuu varmaan kun antaa vaan lekaa kartaanitunneliin, kyse on muutamista milleistä. Itte toteutin tilan laajennuksen siten että asensin vaihteiston kannakkeen alemmas, ei hyvä kartaanin kulman kannalta. TKO vaatii myös ford tyyppisen yoken kartaaniin, mutta muuten vanha kartaani käy. Etumainen ristikko pitää toki vaihtaa, mutta tässä yhtydessä ne kannattaa ehkä muutenkin vaihtaa, molemat. Perävälityksen saatat haluta vaihtaa samalla. Alkuperäinen on 2.7x luokkaa. Kannattaa huomioida että tremekin ykkönen on aika tiuha, eli ei tehdä samaa virhettä kuin minä. Ittellä on nyt 4.11 välitys jolla toi varmaan vain sutii ykkösellä. Parempi ruuvi olis kai joku 3.4 tai 3.7.

Uus TKO 600 maksoi 2008 keväänä panteralta ostettuna jotain 2300 euron luokkaa kaikki kulut mukana. Suattaa olla nykyään halvempi tai kalliimpi tai miten vaan.

T56 kestävyys kovemmilla tehoilla on vähän kysymysmerkki. T56 lootia on saatavana vahvistettuina, mutta taitaa hinta sitten pompsahtaa. Saattaa olla että kutosvaihteen hinta ajaa hyötyjen ohi.

Sitten on vielä vaihtoehtona kaikki jericot ja richmondit ynnä muut. Niiden asennukseen kait pätee aikalailla samat hommat kuin tko:hon. Itse lootat voivat olla kalliimpia, mutta ehkä kestävyyskin on eri luokkaa.

Kirjoitettu

Helpoimmalla pääset jos pidät automaattina, sehän on sanomattakin selvää.

Manuaalikonversio ei tosin ole mikään mahdoton urakka, minäkin onnistuin siinä.

Tehtiin kerran yks konversio päinvastoin, eli tomaatti +ruiskukone manuaalin ja kaasarin tilalle,

mutta tämä ei oliskaan T5, eli pulttaa kiinni, joten askartelua varmasti olis.

vauhtipyörä, kytkin Niillä tehoilla mitä haaveilet, ei varmaan tee vakio kytkimellä enää mitään,

Vetolevy ja turbiinikin olis jokatapaukses vaihtolistalla. Kytkimen takia en ehkä manuaalia laitakkaan,

koska siinä tulee harmaita hiuksia ennenkö löytää ns. "kultaisen keskitien" kytkimen mukavan

toiminnan ja kestävyyden kannalta.

T5 loota, noilla tehoilla, unohda.

Joo yks T5 on jo tallissa toiseen rojektiin, en oo meinannukkaa. Tienny noi heikkoudet

jo kauan ennen tämän auton hankintaa.

Torque armille ei löydy paikkaa tremekin perästä, joten joudut hankkimaan/valmistamaan tko-sväppiä varten vaihteiston kannatinpalkin jossa on torque armin paikka, sen saa esim täältä: www.spohn.net . TKO 600 vaatii myös kartaanitunnelin suurennosta. Onnistuu varmaan kun antaa vaan lekaa kartaanitunneliin, kyse on muutamista milleistä. Itte toteutin tilan laajennuksen siten että asensin vaihteiston kannakkeen alemmas, ei hyvä kartaanin kulman kannalta. Perävälityksen saatat haluta vaihtaa samalla. Alkuperäinen on 2.7x luokkaa. Kannattaa huomioida että tremekin ykkönen on aika tiuha, eli ei tehdä samaa virhettä kuin minä. Ittellä on nyt 4.11 välitys jolla toi varmaan vain sutii ykkösellä. Parempi ruuvi olis kai joku 3.4 tai 3.7.

Uus TKO 600 maksoi 2008 keväänä panteralta ostettuna jotain 2300 euron luokkaa kaikki kulut mukana. Suattaa olla nykyään halvempi tai kalliimpi tai miten vaan.

Ahaa torque armin kiinnitys onkelmasta en tienny vielä. Jos se ei vakio kartaanitunneliin mee, niin se on iso miinus

en viittisi koria pahoinpidellä. Eikös GTAssa oo ihan sopiva välitys 3.27? Jos hyvän manuaalin saa alle 3t€ niin harkinnassa vielä.

Kyllähän hyvin tehty tomaatti manuaali koneistolla houkuttelis kovasti, mutta kyllähän manuaalikin kiva olis

ja katu-uskottavampikin ;D Taitaa kuitenki mennä tomaatin puolelle, koska tarkotus olis pysyä mahdollisimman

mukavana kruisaulu autona, vaikka radalla kaydäänkin välillä, joskus jopa vartilla.

Kirjoitettu

Eikös GTAssa oo ihan sopiva välitys 3.27? Jos hyvän manuaalin saa alle 3t€ niin harkinnassa vielä.

Ei paljoa tarvi laittaa päälle tohon 3 tonniin, niin saat vielä samaan syssyyn ihan hyvän moottorinkin.

Mulla on kans 3.27 välitys ja tulossa T56... veikkaan että on aika pahanlaatunen aavikkovälitys. Mutta sillä mennään ainakin alkuun. Jos jostain löytäis joskus Borgin perään manuaalivaihteisen 3.45 välityksen tai sit jostain vielä hiukan tiheämmän.

Kirjoitettu

Onko täälä jollain jo idoleitakin?

ON...Tiedä sitten vaan kenellä ja mitä ::)

Kirjoitettu

Ei paljoa tarvi laittaa päälle tohon 3 tonniin, niin saat vielä samaan syssyyn ihan hyvän moottorinkin.

Mulla on kans 3.27 välitys ja tulossa T56... veikkaan että on aika pahanlaatunen aavikkovälitys. Mutta sillä mennään ainakin alkuun. Jos jostain löytäis joskus Borgin perään manuaalivaihteisen 3.45 välityksen tai sit jostain vielä hiukan tiheämmän.

Mutta jos sen loodan ostaa kaupasta, tai malttaa kattella nii eikös niihinkin saa useita eri välityksiä?

Pitäs kuitenki onnistua maantie kruisailukin mahdollisimman matalilla kierroksilla.

Kirjoitettu

Komia musta 3-gen Comero! :o

ps. Komia käyntiääni ja kierrosherkkäkin. Aika paljo samaa palikkaa ja osittain kesympää kuin mulla tulee :W

Kirjoitettu

Mul on TKO600:ssa torque armille paikka. Ooks sä Jukka saanu jonku ford version??

Samaa mahtumisongelmaa mulla sen laatikon kanssa, mulla ongelma vaan paheni kun poly puslat nosti konetta liian ylös niin en saanut mitenkään kardaanikulia just kohilleen.

tärisytti hennosti +120kmh  vauheissa. Pitää linjata koko voimansiirto jahka pääsen suomeen päin takaisin.

Kirjoitettu

Mul on TKO600:ssa torque armille paikka. Ooks sä Jukka saanu jonku ford version??

Samaa mahtumisongelmaa mulla sen laatikon kanssa, mulla ongelma vaan paheni kun poly puslat nosti konetta liian ylös niin en saanut mitenkään kardaanikulia just kohilleen.

tärisytti hennosti +120kmh  vauheissa. Pitää linjata koko voimansiirto jahka pääsen suomeen päin takaisin.

Mun teekoo-ooo mahtaa olla juurikin joku ford racingin kampe. Ei haittaa, oli muutenkin suunnitelmis irrottaa torkuearmi laatikosta

Kirjoitettu

Ei välttämättä paha, menee kolmosella 180kmh eli jonkun 13-13.3 vartilla eikä tarvii vaihtaa just ennen kennoi nelosta+sutii hillitymmin 1sel tai sit ei m/
Kirjoitettu

Ei välttämättä paha, menee kolmosella 180kmh eli jonkun 13-13.3 vartilla eikä tarvii vaihtaa just ennen kennoi nelosta+sutii hillitymmin 1sel tai sit ei m/

Kuulostaa kyllä ihan hyvälle.  m/

Ja highway kulutus on varmaan kohillaan...

Kirjoitettu

Kuulostaa kyllä ihan hyvälle.  m/

Ja highway kulutus on varmaan kohillaan...

Vakio koneella ja ohjelmalla alle 8l mun n.9l, jos nopeudet 80-100kmh,mutta 10l vaikka nopeus 140kmh jatkuvasti m/
Kirjoitettu

Vakio koneella ja ohjelmalla alle 8l mun n.9l, jos nopeudet 80-100kmh,mutta 10l vaikka nopeus 140kmh jatkuvasti m/

Eli tää oli ny sit tolla 3.45 välityksellä vai millä ???

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

• Luo uusi...