Jump to content

camaro-75


hlappis

Recommended Posts

Kirjoitettu

tänään kasailin yläkerran kasaan ja huomasin että yksi pari keinuja on vakiomallisia  >:(

jos jollain makaa noita vortec keinuja hyllyssä ni tarjotkaa.

pitää huomenna kysellä vauhtikaupoista,jospa noita löytyis hyllystä.

tuskin... :P

  • 2 weeks later...
  • Replies 304
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • hlappis

    147

  • Z-mo

    13

  • HFB

    10

  • jpe

    10

Top Posters In This Topic

Posted Images

Kirjoitettu

 

 

siinä pari videoo Väljästä Vortecista.

venakopat puski ölppää pakosarjoille koska ei ollu yhtään venakopan tiivistettä pikkulohkoon ni piti leikellä vanhoista moparin tiivisteistä ja eihän ne nyt oikein pitäny.

kaasarina toimi vanha hiekkanen Holley  :D,paremmasta 700cfm holleyssa vuoti bensaa pahasti se mr.gasketin krominen bensaputki..eikä ensiapukaan oikein siihen auttanut :-\.

mutta käy se nyt jotenkin.

 

Kirjoitettu

Nopeeta toimintaa.  m/

juu...vaihoin jo nokankin tuohon  ;D

eli hylkäsin sen L-79nostalgian ja vaihdoin perus tylsän XE-262 tilalle,toi L-79 nokka tosiaan vaatis ruttua enempi toimiakseen.

selailin noita jenkkiboyfoorumeita ja kehuivat tuota vortec-XE262 comboo hyväksi ni pitää nyt koittaa sitten.

Preloadit tsekkaan vielä kertaalleen ja lampun kanssa pitää hipostella ajoitus kohilleen.

  • 2 weeks later...
Kirjoitettu

challenstein%2520045.JPG

Väljästä vortecista tsekkasin nostajien preloadit vielä kerran ja nyt on kaikki kohillaan.

eilen illalla rupesin purkamaan Camaron konehuonetta ja laskin nesteitä pihalle ja tänään aamupäivästä motti jo loju lattialla

challenstein%2520046.JPG

nappasin motin pukkiin ja rupesin etsimään motista syytä viime syksyn ongelmille,eli tuo motti pikkasen huohotti kovilla kierroksilla ja öljynkäry valtasi monesti kabiinin.

öljyä se ei kumminkaan syöny tai ei tikusta sitä huomannu,omaa mieltä askarrutti tuo alakerta koska ostin tuon lohkon alakerta valmiiksi koottuna ja ennen yläkerran kasausta en tuota alakertaa ottanu milään tavalla auki.

 

yläkerrassa ainakin kaikki hyvin:

challenstein%2520053.JPG

 

sitten toinen kansi irti ja ihan hyvältä näyttää edelleen:

challenstein%2520058.JPG

challenstein%2520057.JPG

 

toisen puolen sylinterit olivat ihan kunnossa sekä nokka,nostajat ja palotilat olivat ihan "nätit" myös.

 

joten seuraavaksi alakertaan.

öljypohjastakaan ei löytyny mitään outoa.

challenstein%2520052.JPG

mutta,mutta..sitten nappasin ykköspytyn kangenlaakerin nakkisormiini ja siinähän mukavat skraidut olikin:

challenstein%2520064.JPG

 

mikä helvetti tuon on tehny?

tzekatkaa tuota kampuran veivinkaulaa,siinä on tuollainen monttu missä varmaan ollu terävät reunat.

challenstein%2520062.JPG

(paska kuva mutta huomenna otan paremman)

jos toi on paskasena koottu ni en kyllä ymmärrä miten tuohon kampuraan ois monttu tullu?tai mujua öljynkierrossa ni ei se noin nättiä monttua tuonne kyllä tee.

noh,olisihan mulla hyllyssä vakio ehjä kampura tuohon mutta pitää miettiä mitä tuolle motille sitten tekis,stroukkaus?ahtaminen?rullanokkaa+lisää viritystä?

huomenna puran loputkin ja rupeen voimistelee Vortec mottia paikalleen,hommasin myös B&M 10" +3000rpm stallilla olevan turbiinin tuohon Camaroon saa nähä miten tulee toimimaan  :D

ja se öljynkäry johtui todennäköisesti pahasti vuotavasta takapään stefasta mikä sotki öljyä peltisarjoille ja kärytti.

Tö Be ConTinUe......

challenstein%2520066-001.JPG

Kirjoitettu

pikkasen putsailin konehuonetta ja ujuttelin "uuden" motin paikalleen,jos huomenna jaksais tuon

kyhätä jo käyntiin asti mikäli töiltä ehtii.

chevy%2520003.JPG

chevy%2520025.JPG

 

chevy%2520002.JPG

aikamoinen ero vanhalla ja uudella turbiinilla  8) .

 

chevy%2520024.JPG

tuossa vielä kuva siitä kampuran naarmusta,varmaan mäntää sylinteriin asentaessa möhlitty ja kangen studi tavottanu tuohon pintaan aika ikävästi  :-\

Kirjoitettu

sehän käy ja pörisee.

pikkasen liikaa tuota lunta ja jäätä ni ei pääse oikein testailee mutta hyvin tuntuu liikkuvan.

siinä 20sekkaa kestävä täysin turha teaseri video.

  • 2 weeks later...
Kirjoitettu

 

Camaro taas alkais olemaan valmis tähän kesään uusin tuohon vielä uudet tulpanjohdot,jakajan sekä hitachin tehostartin mitä voi käännellä 360astetta rungossaan ihan kätevä kapistus.

vielä persettä pitäs madaltaa ja tankin paikkaa muuttaa sekä putkisto tehä uusiksi.

 

camala%2520009.JPG

camala%2520003.JPG

camala%2520006.JPG

 

pikku klipin tallensin vesilammikko kurvailusta pikkusen kaasulla härkkien perse heittää ihan söpösti,kuivilla teilläkin vähän uskalsin testata mutta sitä ei "oikeasti" tapahtunu koska ei ole vielä tähän leimaa haettu :clown: .

 

 

tuossa hallilla olellessa olen aina ihmetelly kuka käy välillä syömässä minun Domino keksit?

camala%2520011.JPG

tuossa näyttäs olevan syyllinen,hiiri perkele tehny tuon w123 takakonttiin pesän.

yllätin tänään sen nukkumasta tuolla takakontissa ja annoin sen rauhassa siellä koisata,tuntus olevan hiirellä arvot kohillaan koska se nukkuu mersussa ja vessana käyttää Corveten konehuonetta sillä imukannen päälle paskottu papanaa ihan huolella  ::)

taitaa mesessäkin olla hitsattavaa tiedossa koska pohjan puolelta se tuonne aina menee  :o .

  • 3 weeks later...
Kirjoitettu

 

Camaron kävin katsastaa tuossa viime viikolla ja sehän oli taas mielenkiintoinen reissu se.

veli oli edellisenä päivänä testannu tuota camaroa ja valitteli jostain äänistä mutta en itse kyllä kuullut mitään outoa,mutta just kun katsastukseen olin tuolla lähössä ni välillä kauhee metallinen ääni kuului jostain päin konetta.

nappasin venakopat pois jos vaikka keinujen lukitusmutteri ois vaikka löysällä mutta ei,kaikki oli ok.

ajattelin että tuleehan se vika pihalle ja päräytin GeeÄmmällä katsastukseen.

 

leimahan sieltä tupsahti ilman valittelua vaikka vähän jäi tarkistuksia tekemättä koska katsuri ei saanu nostinta mahtumaan alle  ::).

katsastusasemalta lähtiessäni kolina ja meteli sen kuin yltyi ja mietin että mihinköhän tämä hyytyy sekä mikä tuon aiheuttaa.

pari sataa metriä ennen hallia rupes turbiini luistaa ja sillo välähti että oiskohan turbiinin kiinnityspultit ja mutskut löystyny.

no nehän ne oli löystyny tai oikeastaan kadonnut/irronnu,oli enään yhdellä pultilla vetolevyssä kiinni  ja meteli tuli noista irroneista pulteista ja muttereista mitkä tavoitti vetolevyn startin hammaskehään.

 

olin pärinä päissäni vetäny ehkä liian tiukkaan ne ja kaikista oli jengat korkannu,uudet tilalle ja taas toimii cheers .

tyyppäsin Camaron kulkua pikkasen tuolla G-techillä ja tasasia 5.5-5.7sek aikoja tuolla kellottaa tosin joutuu tyhjäkäynniltä lähtemään ja kaasua ei voi kuin nätisti painaa mutta silti aina tahtoo nankikanki ruveta sutimaan,mutta ihan kiva kruisailumotti tuosta tuli.

camala%2520001.JPG

 

tänään oli niin hieno ilma ni ajattelin pesasta Camaron ja tuon R129 mersun sekä annoin vähän rakkautta maalipinnalle vahalla.

Camaron maalipinta nyt on vähän huonohko ja aika naarmunen.

tuossa kuvaa molemmista pesun ja vähän perusteellisemman vahauksen jälkeen.

(camaro keräs jo vähän pölyä ku piti käydä hiekkatiellä kurvailemassa :W)

camala%2520006.JPG

camala%2520016.JPG

camala%2520010.JPG

camala%2520001.JPG

 

camala%2520016.JPG

hlappis%2520007.JPG

hlappis%2520012.JPG

camala%2520014.JPG

hlappis%2520015.JPG

 

 

Kirjoitettu

Camaron maalipinta on just hyvä. Lisää paukkua ja kevennystä.  \m/

Kirjoitettu

tänään käväs timpurikin kyselemässä että jokos hallin perustuksia ruvettais väsäämään.

tuossa vaiheessa se hallin teko tällä hetkellä lojuu

camala%2520017.JPG

tarkoitus ois tuon valmistua syksyksi.

 

 

Kirjoitettu

Camaron maalipinta on just hyvä. Lisää paukkua ja kevennystä.  \m/

putkiston teko ja toisenlaisen bensatankin laitto ois seuraavana edessä.

ja tottakai woimoo pitäs loihtia seuraavaan mottiin lisää  8)

 

Challekin on edenny vähäsen.

lähinnä aika menny Ron francisin sähkösarjan kanssa temutessa,mutta kyllä se jo avaimesta pärähtää käyntiin  :)

chevy%2520003.JPG

chevy%2520013.JPG

starttireleet sun muuta piilottelin kabiiniin tuonne apurin puolelle tulipeltiin ja kickpanelin paikalle.

pitää räpsiä kuvia jossain vaiheessa tuostakin,noi kuvat jo melkee kuukauden vanhoja ::)

 

  • 1 month later...
Kirjoitettu

444000%2520%25281%2520of%25201%2529.jpg

wat%2520%25281%2520of%25201%2529.jpg

 

pari räpsyä Camarosta sekä pieni Filmin pätkä renkaiden lämmittelystä  :o

  • 4 weeks later...
Kirjoitettu

pientä modausta olen tehnyt Camaroon viime aikoina kuten takavalojen tummennus sekä takavalojen kromien PlastiDippaus mustaksi.

sekä poistin 3"tuuman roikkuvan putkiston ja ensin viritin peltisarjojen jatkeeksi simonsin suht isot 21/4"ovaalivaimentajat.

no nehän muuti äänet ihan helvetin rumiksi,lähinnä kuullosti kierroksilla viripönttö civiciltä,tyhjäkäynnillä oli ihan ok.

yhden lenkin heitin kaupungilla noilla simonsseilla ja sen jälkeen puukkosaha käteen ja pörisijät mäkeen.

ostin sitten seuraavaksi Dynomaxin 2,5"tuuman superturbo pöntöt ja ripustelin ne ilman mitään H tai X-pipe virityksiä ja nyt kuullostaa ihan hyvälle,äänet varmasti päranee mikäli tekis vaimentimien jatkoksi tuon H-pipen.

 

challenstein%2520006.JPG

challenstein%2520007.JPG

challenstein%2520003.JPG

myös takapäätä madalsin about sentin mutta vielähän tuota vois sentin tiputtaa jotta tuo olisi keulan kanssa tasallaan,tai keulan korotus vois olla järkevämpi ;D.

sisustaa piti myös puunata kuten myös pestä ja puunata myös Fury.

challenstein%2520012.JPG

challenstein%2520008.JPG

 

Challe on jääny nyt vähän vähemmälle huomiolle.

mitä nyt jarrut kasailin loppuun sekä umpioita modailin ja muuta pientä.

challenstein%2520009.JPG

challenstein%2520096.JPG

 

hommasin myös tuohon 350cid mottiin speedpron männät joka on 030"ylikoossa.

ihan perus hyperi männät ja rutut pitäs olla n.9:7 64cc kansilla.

challenstein%2520085.JPG

challenstein%2520086.JPG

lohkon hoonasin kevyesti ja pesin kuumapainepesurilla.

uuden vakioiskuisen Scatin kampuran ostin tuohon koska vanha oli aika pahoilla urilla sekä se ihme monttu oli yhdessä kaulassa.

täytyis vaan viedä noi vakio veivit koneistamoon jotta sais männät prässättyä niihin ni sen jälkeen pääsee mottia kasailemaan.

 

yksi sunnuntai päivä oli vähän tylsää ja älysin myyntiilmoituksen sbc koneesta,hinta oli aika lailla kohdillaan ja kunto kuulema hyvä.

noh..kävin sen noukkimassa myyjän nurkista pois parilla satkulla ja sehän oli oikein rullalohko m/

challenstein%2520122.JPG

kuntokin on oikein hyvä,menisi ihan pelkällä hoonauksella mutta täytyy toi pistää toistaiseksi jemmaan ja miettiä minkälaista settiä tuohon laittais.

 

ja niin..tuota yksi romu tuli perheeseen lisää.

Ukon kanssa ostettiin tuommonen 3gen 88vuosmallin avo camaro.

oikein 305Tbi raketti race motilla  ;D

challenstein%2520013.JPG

challenstein%2520019.JPG

täysin räpeltämätön ja aika orkkis.

ylimaalattu jossai vaiheessa ja katto uusittu.

muutama pikku vikakin löytyy,kuten takakontti ei mene kiinni?makaa omalla painollaan vain,kiekkamittari ei ole synkrossa motin kiekkojen kanssa?rätin asentaja vetäny apurin puolen ikkunan vierestä rätin vähän rikki.

 

pitihän tuotakin jo vähän tuunata eli vanhan camaron keskinit alle  ;D

challenstein%2520026.JPG

challenstein%2520035.JPG

challenstein%2520032.JPG

näyttää ihan perunalle koska älytön wheelgappi ja takana 265 venykumit 11" vanteella  ;D ;D

mutta jospa tuon madaltais alkuviikosta mikäli ehtii ja helmat maalais korinväriin ja kalvottais umpioita ni ihan menevä vehje siitä tulee.

vanteet voi vielä vaihtua näihin Ebaysta ostettuihin Kerscher rs koottaviin,täytyy vain purkaa nuo ja ulkolipat korjata sekä kiillotella.

challenstein%2520021.JPG

challenstein%2520020.JPG

semmosta tällä kertaa.

 

 

 

 

Kirjoitettu

3g huutaa: Rape ME!!

 

Yllattavaa. ;D

 

Ihan niin kuin ma oisin kuullut etta "SAVE ME!!!", mutta taisin sitten kuulla vaarin... :W

Kirjoitettu

3g huutaa: Rape ME!!

 

m/

kannatan tätä ilmiötä.

mutta sellai hellästi ja sievästi.  ;)

Kirjoitettu

Hyviä rojekteja siellä on ja hyvät tilat rassailla! Ja mun ei varmaan tarvii sanoa mitään ton 3gennerin kohtalosta? :) Hyvältä näyttää kiekot mitkä vaihoit siihen.

 

Kirjoitettu

challenstein%2520004.JPG

challenstein%2520024.JPG

challenstein%2520016.JPG

challenstein%2520014.JPG

 

jotain pientä kerenny jo tuunailemaan tuohon kolmoskoppaan.

ölpät vaihdoin,madallusta,takakontin korjaus,vanteiden keskiöiden plastidippaus.

persettä madallan lisää mikäli saahaan noille takavanteille sopiva kumit.

helmat jossai vaiheessa vielä korinväriin ja toi antenni lyhenee noin metrillä  ::).

kyllä se siitä muuttuu hiljalleen.

Kirjoitettu

Kyllähän tuo tontitus tekee vaan hyvää viilistä!

 

Veit jalat suusta, vanteet ja tiputus tekee vaan ihmeitä. Ihan eri peli.  8)

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

×
×
  • Luo uusi...