Jump to content

camaro-75


hlappis

Recommended Posts

  • Replies 304
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • hlappis

    147

  • Z-mo

    13

  • HFB

    10

  • jpe

    10

Top Posters In This Topic

Posted Images

Kirjoitettu

http://www.compcams.com/Company/CC/cam-specs/Details.aspx?csid=219&sb=2

jos tuota pykälää pienempää kovaa laahuria testais?

Thumperin jos hommaan ni mieluiten sitten jo rullana ja ehkä tuohon Camaron nykyiseen mottiin sitten jossain vaiheessa kun sen otan työn alle.

täytyy huomenna tilata nokka ja jouset koska tilaan huomenna mopariin pienen läjän osia ni vois samaan konkurssiin ostaa nokan ja jouset sun muuta pientä.

onhan tuossa yö aikaa pähkäillä  :o

Kirjoitettu

http://www.compcams.com/Company/CC/cam-specs/Details.aspx?csid=219&sb=2

jos tuota pykälää pienempää kovaa laahuria testais?

Thumperin jos hommaan ni mieluiten sitten jo rullana ja ehkä tuohon Camaron nykyiseen mottiin sitten jossain vaiheessa kun sen otan työn alle.

täytyy huomenna tilata nokka ja jouset koska tilaan huomenna mopariin pienen läjän osia ni vois samaan konkurssiin ostaa nokan ja jouset sun muuta pientä.

onhan tuossa yö aikaa pähkäillä  :o

Mulla ainakin oli isoja eroja ohjureiden korkeuksissa valurautakansissa. Osassa nostoa mahtui vain 0,48" ja osassa meni reilusti yli puoli tuumaa, mutta kuten jo mainitsin tuon ohjureiden madaltamisen voi helposti tehdä itse, muistaa vaan poistaa jäysteet sisäpuolelta.
Kirjoitettu

Compilta saa ainakin poraan sopivia teriä ohjureiden koneistamiseen

Kirjoitettu

easy homma tuo on tehdä tuolla compin cutterilla.

 

ootko F350 tehny itse miten tuon toimenpiteen?

tuolla compin työkalulla vai jollain muulla?

Kirjoitettu

easy homma tuo on tehdä tuolla compin cutterilla.

 

ootko F350 tehny itse miten tuon toimenpiteen?

tuolla compin työkalulla vai jollain muulla?

Tuolla cutterillahan tuo on jo pro-hommaa ;D

Rälläkkään uus laikka ja sillä kahteen suuntaan 90asteen välillä ja varoo ettei kuumene liikaa, sitten putkikalvaimella jäysteet reiästä pois.

Kirjoitettu

Kateellisena täällä luen aina näitä nokkavaihtoehtoja ku ei tarvii pakokaasuja mittailla :) Thumpperit kyllä kuullostaa erinomaiselta! 

Kirjoitettu

 

ensimmäinen laatikollinen osia saapui eilen.

jospa ensi viikolla saapuis toinen lähetys  ::).

challenstein%2520009.JPG

 

challenstein%2520012.JPG

Made in China edelin kopion hommasin imariksi.

 

mopariin pitäs vielä tilata jordaani ja ylä sekä alavesiletku ni vois jo koitella taas tuota käyntiin ja pääsis testaa toimiiko loota.

challenstein%2520003.JPG

DSC_0045.JPG

Kirjoitettu

katoin ekana,et asennusjuomat tuli mukana  ;D

mut tuo onkin watter wetterii  m/

Kirjoitettu

pieni mopar-päivitys.

Rota merkkiset vanteet hommasin ja speksit on:takana 18x12,ET20 ja eessä 18x9,5,ET12.

rengastus on vielä johokki nissaniin tarkoitetut mutta tuleevat vaihtumaan jonnin verran leveämmäksi  ::)

377608_4767486178261_897823245_n.jpg

485333_4767485298239_1696024454_n.jpg

537912_4767486658273_1818186853_n.jpg

223501_4767487498294_530942527_n.jpg

282650_4767487138285_1545354109_n.jpg

 

Kirjoitettu

Rota:lla on hienoja vanteita.Hyvältä näyttää.

  • 2 weeks later...
Kirjoitettu

osa läjä ruppee olemaan jo kohtuullinen ja muutama paketti challeen pitäs vielä saapua lähi kuukausina sekä kardaani pitäs vielä mitata ja tilata.

camala%2520037.JPG

 

Challeen tuli Lokar kickdown kaapeli,peräöljyä,bensasuodatinta,öljytikku,lootan jäähdytin ja vesiletkut sekä kaikkee muuta pientä.

tuohon chevyn kaatiskoneeseen saapu loputkin osat ja pääsen kasailee sen loppuun.

nokkavalinta sattui tuohon compin Nostalgia+L-79 hydrauliseen laahuriin,ei varmasti paras vaihtoehto mutta nyt mennää tuolla.

http://www.compcams.com/Company/CC/cam-specs/Details.aspx?csid=110&sb=2

nostajiksi tuli perus Compin nostajat ja jäykemmät single jouset kansiin sekä niihin sopivat retskut sekä lukot.

tönärit ja jakopää myös compin tuotteita ja mellingin Hi-volume öljypumppu sekä Hi-volume vesipumppu gatesilta.

imariksi tuli se air-gap kopio ja dampperi tais olla pro compilta ja kannentiivisteet Felproon milliset sekä ARP kannenpultit.

 

kannet jo niputin läjään ja nokan ujutin mottiin jo paikalleen.

camala%2520039.JPG

camala%2520048.JPG

 

ihan pikkasen siistin kanavia noista kansista mutta en millään tavalla suurentanu kanavia,ainakaan tarkoituksella  ;D.

 

tuli myös ostettua tuommoinen suht matala Moparin M1 yksitaso imari

camala%2520052.JPG

jos vaikka koittas tuon istuttaa furyyn samalla kun öljyt siihen vaihtaa kevväällä.

Kirjoitettu

Vortecin kansia kanssa viimeaikoina tullut opiskeltua ja uskoisin että tuo nokkavalinta on kyllä melkolähellä parasta noille kansille mitä laahuripuolelta vaan löytyy. Kai tuon penkkiin viet, kiinnostaisi kovasti kuulla tuleeko tällaisesta paketista lukemia joita ameriikan joet hehkuttavat? Voi yllättää positiivisesti nuo.

 

Kirjoitettu

tuota Chevyn mottia kasailin ja kuvassa on öljypumpun asennus menossa ja tsekkasin alakerran pultit vielä kertaalleen ennen öljypohjan asennusta jotta oisko noi pysyny momentissaan ja olihan nuo.

hlappis%2520002.jpg

 

 

 

seuraavaksi motti ympäri ja pintojen putsaus sekä kannentiiviste paikalleen ja kansi päälle.

hlappis%2520007.JPG

 

ARPin pulttien rikkoihin molyrasvat ja lisäksi jenkoihin kierremömmö pitämään momentit kohillaan ja nesteet kurissa.

hlappis%2520012.jpg

 

 

pultit naksuttelin ensin 40nm sitten 80nm ja sitten vasta 101nm ja ohjekirjan mukaisessa järjestyksessä.

heitin ykköspyttyyn nostajat sekä tönärit paikalleen ja tsekkasin dampperin nolla ajoitusmerkin paikkansa pitävyyden ja näytti sekin olevan kohillaan.

nostajat jätin lillumaan pystyyn öljyastiaan ja katsoo jos yläkerran jaksais huomenna kasailla loppuun.

hlappis%2520031.JPG

 

ehkä ensi viikonloppuna tuon sais junttipenkissä jo käyntiin ;D..oikeaan tehopenkkiin tuota turha viedä,iloinen olen jos tuo jotenkin edes toimis eikä veisi öljyä ja osat pysyttelis lohkon sisäpuolella.

Kirjoitettu

Olihan ARPeissa prikat oikeinpäin?

Nähty kasattavan mitensattuu... ja sitten alkaa vuotamaan.

Kirjoitettu

on kyll oikeinpäin.

kartio "ylöspäin".

hyvin noi ARPit on aina pitäny eipä ole ollu ikinä ongelmia.

Kirjoitettu

Onko nuo ihan gm:n vakiot keskittävät pellikeinut ?

 

Ja vielä tarkennuksena noista kannenpulttien prikoista, eli tulevat kupera puoli alas kanttapäin ja kartiopuoli pultin kantaa päin?  Hyvä tieto, olisin takuulla laittanut väärinpäin.

Kirjoitettu

on vakiot keskittävät.

tuli noitte Vortec kansien mukana,liekkö vain näissä vorteceissa tollaset keinut.

en ainakaan ole muissa kansissa tollasiin törmänny.

Kirjoitettu

 

Ja vielä tarkennuksena noista kannenpulttien prikoista, eli tulevat kupera puoli alas kanttapäin ja kartiopuoli pultin kantaa päin?  Hyvä tieto, olisin takuulla laittanut väärinpäin.

Kattele niitä pultteja ja prikkoja niin kyllä huomaat. Prikat saa "väärinpäin"kin laitettua...

Kirjoitettu

ok, pitääpä avata arpin paketti ja tutkia.

 

Mielestäni mulla on noissa vanhoissa kansissa tuollaset keskittävät pelliset keinut eli sellaset pienet nystyrät tulee venttiilinpään molemminpuolin. Vai erooko nuo vielä jotenkin, saisitko jossainvälissä napattua vaikka kuvat tuosta keinun keskittävästä päästä? Auttaisi tiedossa, että joutuuko ite tilailemaan uudet keinut. Ymmärtääkseni näihin vortecceihin pitää laittaa nimenomaan keskittävät ja ehdottomasti ilman quide platea.

 

edit:

eli ovatko tällaset:

http://www.summitracing.com/parts/nal-12495490/media/images

Kirjoitettu

ovat juuri tuollaiset.

sul on ihan oikeat keinut.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

×
×
  • Luo uusi...