pecu_83 Kirjoitettu 16. Lokakuuta, 2018 Kirjoittaja Kirjoitettu 16. Lokakuuta, 2018 Nyt on käyty peanuttien kanssa penkissä. Penkki vahvisti persdynon tuntemukset. Huipputeho tippui pikkuisen, mutta vääntö parani. 4500 rpm asti peanutit ovat tehokkaammat ja vasta 5300 jälkeen pro compit alkoi ottaa selkeämmin eroa. Tämä siis viilattuina. Surratut peanutit olivat 5300rpm asti tehokkaammat kuin pro compit suoraan paketista. Kaikki vedot ajettu samassa dynossa, joten ovat hyvin vertailukelpoisia keskenään. Peanut portattu vs Pro Comp portattu: Eli kyllä noilla peanuteillakin kerkiää ihan hyvin. Näiden vetojen välissä koneessa ei ole kansien lisäksi mikään muu muuttunut kuin, että peanuttien kanssa oli myös toiset äänenvaimentajat putkissa. Tuossa vielä vertailu Peanut portattu vs Pro Comp porttaamaton: Eli kierroskonetta näillä kansilla ei rakenneta, mutta tosi makiasti vetävän vääntömoottorin saa kylläkin tehtyä. Varsinkin jos muu moottori ei ole mikään kauhian raju, niin ei nämä pörrättynä kauheasti rajoita menoa.
BB Kirjoitettu 17. Lokakuuta, 2018 Kirjoitettu 17. Lokakuuta, 2018 Mulla oli joskus 396 noilla peanuteilla ja asiallinen moottori oli ei siinä varmaan huipputehoa hirveästi ollut mutta vetoalue oli laaja,mielestäni aliarvostettu kansi katukäyttöön.
pecu_83 Kirjoitettu 26. Lokakuuta, 2018 Kirjoittaja Kirjoitettu 26. Lokakuuta, 2018 Valmistautumista talveen: Olen aiemmin tehnyt "perinteisiä" pulttirenkaita M6 ja M8 pulteilla ja muttereilla, mutta nyt halusin kokeilla ruuveja. Ruuvien kannan alla on tuulilasin tiivistemassaa, oli tarkoitus laittaa tuulilasiliimaa, mutta ostin vahingossa väärän tuubin Teen seuraavat kaksi rengasta sitten sillä tuulilasiliimalla ja vähän lyhyemmillä ruuveilla, niin ei tule niin suurta momenttia. Parempi lähtökohta olisi renkaat joissa olisi enemmän pintaa, mutta nyt ei ollut vara uhrata uusia kumeja tähän tarkoitukseen. Renkaan sisäpuolelle tulee vielä muutama kerros vesieristemassaa, yrityksenä saada rengast toimimaan tubelessina. Jos se kuitenkin falskaa, niin vesieriste toimii kuitenkin sitten sisäkumin suojana ruuvin kantoja vastaan.
pecu_83 Kirjoitettu 30. Joulukuuta, 2018 Kirjoittaja Kirjoitettu 30. Joulukuuta, 2018 Long time no update. Ollu vähän motivaatiopulaa ja kaikennäköistä perhe-elämää ja vaimomatskua, mutta nyt kun järvet on jo 15cm jäässä, niin vihdoin innostus puraisi taas. Aloin valmistamaan kunnon perseen revitintä että saan murikan vähän iisimmin vaihdettua: Mittakellolla yritin katsoa etten revitä liikaa: Ei ollut mittakellossa riittävää vartta, että olisin saanut suoraan casen reunasta toiseen mitattua, vaan jouduin mittaamaan työkalusta itsestään niin ei se vielä sillä 0,5mm ollut valmis irtoamaan, joten vedin käsituntumalla vähän lisää revitystä, niin silloin lähti nätisti kun vähän sorkalla auttoi Seuraavaksi poskilaakereiden irroitus ja ehjää lukkoa kehiin
selli Kirjoitettu 5. Tammikuuta, 2019 Kirjoitettu 5. Tammikuuta, 2019 On muuten rajun näköiset noi piikkikumit! Voisi sanoa että Brutal! Oikee asenne!
pecu_83 Kirjoitettu 13. Tammikuuta, 2019 Kirjoittaja Kirjoitettu 13. Tammikuuta, 2019 Lainasin kaverilta länget, niin sain perän poskilaakerit ehjänä irti. tarkoitus on tehdä näistä shimmauslaakerit.
Chemical man Kirjoitettu 15. Tammikuuta, 2019 Kirjoitettu 15. Tammikuuta, 2019 Asia meininki sulla. Se mitä ei löydy, se rakennetaan ja homma toimii. Ja noi piikkirenkaat on todella karut
pecu_83 Kirjoitettu 19. Tammikuuta, 2019 Kirjoittaja Kirjoitettu 19. Tammikuuta, 2019 Jääratavanteet tuli putsattua, käännettyä (ettei ota jarrusatulaan kiinni) ja maalattua. Kiinteä lukko tuli vaihdettua sentään vähän lipsuvaan. Hammaskosketus meni vanhoilla shimmeillä suoraan kohdalleen. Poskilaakereihin tuli ehkä hieman extra preloadia kun menivät pikkasen naheemmin paikoilleen kuin vanhoilla laakereilla joita käytin shimmaukseen. (tai tässä tapauksessa shimmauksen tarkastukseen)
mikke Kirjoitettu 20. Tammikuuta, 2019 Kirjoitettu 20. Tammikuuta, 2019 keleistä päätellen radallakin olis penkkaa mihin voi nojata tarpeen vaatiessa ku ei vaan lipsu lukko liikaa kemppikympin jälkeen
pecu_83 Kirjoitettu 2. Helmikuuta, 2019 Kirjoittaja Kirjoitettu 2. Helmikuuta, 2019 keleistä päätellen radallakin olis penkkaa mihin voi nojata tarpeen vaatiessa ku ei vaan lipsu lukko liikaa kemppikympin jälkeen Kelit on semmoset ettei ole edes rataa vaikka onkin "hyvä" talvi ollut Jään päällä on niin paljon lunta että siihen on noussut vesi väliin eikä sitä saa tolla velipojan Pajerolla tuupattua. Pitäs olla linko...
pecu_83 Kirjoitettu 13. Maaliskuuta, 2019 Kirjoittaja Kirjoitettu 13. Maaliskuuta, 2019 Pitkästä aikaa tätäkin. Kaivoin motivaatiota ja niputin peräosaston loppuun. Nyt onnistuu ratakamojen roudaaminen ilman kavereiden avustusta (ellei sitten kotiopäin tulla taas käyden jatkona ) Rallivanteet tuli viimeisteltyä hippusella tuninkia ja kumit pyöräytettyä päälle. Ja auto tuli ensimmäisen kerran omin voimin peruutettua tallista pihalle ihan vaan sen verran, että pääsi ottamaan kuvan ja sanomaan että näin on tapahtunut Nyt sitten kesäkelejä odotellessa, kun jääradat jäi tältä talvelta väliin. Kerrankin on vehkeet nipussa hyvissä ajoin ennen ajokauden alkua
pecu_83 Kirjoitettu 29. Huhtikuuta, 2019 Kirjoittaja Kirjoitettu 29. Huhtikuuta, 2019 Noniin. Tän kesän renkaat tuli ja Camaro on nyt ollut pari viikkoa taas ajossa.
z74 Kirjoitettu 29. Huhtikuuta, 2019 Kirjoitettu 29. Huhtikuuta, 2019 Kunnon läskit alla . Mikäs rengas koko ?
pecu_83 Kirjoitettu 30. Huhtikuuta, 2019 Kirjoittaja Kirjoitettu 30. Huhtikuuta, 2019 Kunnon läskit alla . Mikäs rengas koko ? 295/50R16
pecu_83 Kirjoitettu 3. Kesäkuuta, 2019 Kirjoittaja Kirjoitettu 3. Kesäkuuta, 2019 Jees. Camaro on ollut Huhtikuusta asti ajossa ja hyvin rokkaa. Perjantaina illalla pidettiin kavereiden kesken oma kokoontumisajo. Siellä sain kuulla, että sunnuntaina on Vettepäivät Ahvenistolla. Lauantaina meillä oli kikypäivä ja pääsin vasta illalla kotiin, niin en ehtinyt vääntää slicksejä vanteille. Yöksi oli luvattu sadetta, joten rata tulisi olemaan aamusta muutenkin märkä, niin ei slicksittömyys haitannut. Päätin ottaa ratavanteet mukaan ja sutia niillä olleet viimekesän väliaikaiset kesäkumit loppuun ja vaihtaa sitten slicksit niille vanteille. Vehkeet rokkas hienosti ja säilyi ehjänä. Haetaan sitä uutta kierrosennätystä sitten joku toinen päivä Ei muuta kuin kamat kärryyn ja kotia kohti!
pecu_83 Kirjoitettu 3. Kesäkuuta, 2019 Kirjoittaja Kirjoitettu 3. Kesäkuuta, 2019 Editoin myös muutaman videon ratapäiviltä. Ensiksi aamun ekalta setiltä märältä radalta Corvettejen ohittelua: Sitten yksi nopeahko kierros melkein kuivalta radalta: En päässyt enää päivän päätteeksi kuivalla radalla ajamaan puhdasta kierrosta. Kierros sladitellen: Ja vähän sladittelua lisää: Harmi, ettei ollut ketään kuvaamassa videoo, olisi ollut mukava saada vähän materiaalia ulkokuvakulmastakin. Serkku otti yhden tuosta hevosenkengän lippupisteeltä.
pecu_83 Kirjoitettu 6. Kesäkuuta, 2019 Kirjoittaja Kirjoitettu 6. Kesäkuuta, 2019 Vielä muutama kuva radalta Tero Niemistön kuvaamana:
pecu_83 Kirjoitettu 7. Kesäkuuta, 2019 Kirjoittaja Kirjoitettu 7. Kesäkuuta, 2019 liukkaankelin rata tainnu olla
pecu_83 Kirjoitettu 17. Heinäkuuta, 2019 Kirjoittaja Kirjoitettu 17. Heinäkuuta, 2019 Noniin. Aloitin kummeli-sponsoroinnin ja lätkin kaikki tarrat autoon, mitä osien mukana on ikinä tullut ja tein numerot kylkeen. Maanantaina menin ex-tempore Ahvenistolle pitämään ratapäivän kun siihen tarjoutui mahdollisuus. Tokalla setillä meni kytkinvaijeri poikki, mutta onneksi oli varavaijeri mukana: Neljännellä nopealla sain parannettua aikaani melkein sekunnin, joten päätin pakata kamat kun kaikki oli vielä ehjänä, vaikka ajoaikaa ja bensaa olisikin vielä ollut Unohdin vaan kuvata sen nopeimman kierroksen, niin tuossa on nopeimman kierroksen data yhdistettynä pari kymmenystä hitaamman kierroksen videoon: Radalta menin suoraan anoppilaan, josta nappasin tyttäret mukaan ja kävin heidän kanssaan vielä Kipimeetissä, joka oli tällä kertaa Turengissa: Mahtava päivä kaikkiaan!
Markus Kirjoitettu 17. Heinäkuuta, 2019 Kirjoitettu 17. Heinäkuuta, 2019 m/ On toi kyllä hyvän näkönen yhdistelmä peräkärryn kanssa
pecu_83 Kirjoitettu 28. Elokuuta, 2019 Kirjoittaja Kirjoitettu 28. Elokuuta, 2019 Täällä on tämä kesä lähinnä vaan ajettu Malmilla tuli käytyä Elokuun cruisingeissa: Tyttärien kanssa Forssassa: Historic Grand Racen harrasteparkissa ekaa kertaa omalla harrasteella (jälleen tytöt mukana): Ja viime viikonloppuna Vesivehmaalla kiihtyämässä: Tytöt auttoivat työntämään autoa line-upissa : Omat lähdöt on videolla ajassa 4:24 jossa pääsin siiven kanssa 12,81, 28:02 joka oli päivän paras ajalla 12,56 / 184km/h, ja 47:32 meni aikaan 12,68: 60 jalkaset oli melko huonoja. Paras oli 2,12s. Jousitusta ja alustaa säätämällä vois päästä matalan 12, ehkä jopa korkean 11s. Kaikenkaikkiaan mukava päivä, hienoja autoja, hienoja pyöriä ja muutama tuttukin
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään