Jump to content

GTATL.n 1989 Pontiac Turbo Trans Am Indy 500 Pace Car #425 TTA

Recommended Posts

Kirjoitettu

taaksepäin näkyvyys taitaa olla se markkerin ongelma. Kerran näin liikenteessä ratkaisun missä markkerin päälle oli laitettu lisälinssi, jolloin taaksepäin näkyvyysasteet täyttyi ja oli vielä saatu siistin näköinenkin.

On toi taaksenäkyminenkin ihan hanurista, kun autossa on kerran takana ihan omat vilkut.
Kirjoitettu

Magneetilla kiinni joku lyhty, johto pikaliittimillä ja lokarin välistä. Pitää vaan muistaa laittaa takaisin aina leimalle.

Kirjoitettu

On toi taaksenäkyminenkin ihan hanurista, kun autossa on kerran takana ihan omat vilkut.

Se laki on hanurista kun siinä lukee että vaakatasossa, eli samalla korkeudella kuin vilkku. Eli vilkku täytyy näkyä koko auton mitan vilkusta taakse 5-60 asteen kulmassa ::)

Magneetilla kiinni joku lyhty, johto pikaliittimillä ja lokarin välistä. Pitää vaan muistaa laittaa takaisin aina leimalle.

Ei jaksa alkaa rakentelee tälläistä joka vuosi ::) Teen kaiken kunnolla ja loppuun tämän auton kanssa :) Jos jotain tuleva sivuvilkku häiritsee voi katsella toiseen suuntaan ;D

Kirjoitettu

Johtosarja olis asennusta vailla valmis :) Pikku hommia jäi mitkä pystyy tekemään vasta kun sarja on asennettu kiinni :) Nyt voikin lähteä illan "kokoukseen" hyvillä mielin ;D

TTA_konehuoneen_johtosarja_valmis.jpg.687750381b71f5616efa105707f182e9.jpg

Kirjoitettu

Tota markkerin käyttöä vilkkuna tutkittiin ja ei ihan täytä tätä kekkoslovakkian järjetöntä pykäläviidakkoa ::) Loppupelissä ei hirveesti jää vajaaksi mutta kuitenkin :( Kokeilen upottaa kapean ja kirkkaalla vinssillä olevan vilkun tohon sivulistaan :)

Mä  kun kilvittelin aikoinaan noita 3genejä urakalla, liimasin pikaliimalla markkerin päälle pienen talmun ulkonevan vilkunlasin,  15 asteen näkyvyys sääntö täytty.

Kirjoitettu

Mä  kun kilvittelin aikoinaan noita 3genejä urakalla, liimasin pikaliimalla markkerin päälle pienen talmun ulkonevan vilkunlasin,  15 asteen näkyvyys sääntö täytty.

Jos oikein hankala katsastaja sattuu niin on tiukilla se lisälinssivirityskin. 5 astetta kylkilinjasta on aika vähän ja keula kapenee melkolailla.

Ite oon Transameihin laitellu 2-puoliteipillä ledivaloja lokasuojan sieraimen kohalle. Sieltä saa samalla johdonkin sisälle.

Kirjoitettu

Jos oikein hankala katsastaja sattuu niin on tiukilla se lisälinssivirityskin. 5 astetta kylkilinjasta on aika vähän ja keula kapenee melkolailla.

Ite oon Transameihin laitellu 2-puoliteipillä ledivaloja lokasuojan sieraimen kohalle. Sieltä saa samalla johdonkin sisälle.

millón se on muuttunu 5 asteeks ?, ainakin viimmeks kun väännettiin niin se oli edelleen 15 astetta keskilinjasta

Kirjoitettu

millón se on muuttunu 5 asteeks ?, ainakin viimmeks kun väännettiin niin se oli edelleen 15 astetta keskilinjasta

Ainakin kun omaa edellistä Ponua Prismalla kilvitin joku 10v sitten... Tai sitten mua on huijattu mutta ei oo nykyinen eläkeläinen päällikkö ainakaan muuten huijaillu. Hyvin aina pärjätty.

Sanottiin 5 astetta kylkilinjasta eli takakulman kohilta joitain kymmeniä senttejä sivulta.

Kirjoitettu

Kopioitu trafin sivuilta. 1248/2002 ja Ajoneuvo Asetuksen täytäntöönpanopäätös

"Etusuuntavalaisimen tulee näkyä vaakatasossa 80° ulos- ja 45° sisäänpäin.

Sivusuuntavalaisimentulee näkyä vaakatasossa taaksepäin vähintään 5-60° sektorilla auton kyljestä mitattuna.

Takasuuntavalaisimen tulee näkyä vaakatasossa 80° ulos- ja 45° sisäänpäin.

Suuntavalaisimien tulee näkyä vaakatasosta 15° ylä- ja alapuolelle.

Mikäli valaisimet sijaitsevat enintään 750 mm korkeudella, riittää valaisimen näkyvyydeksi 5° vaakatasosta alaspäin. "

Kirjoitettu

Mulla on etuparkit ajovaloumpioissa (tykkään ajaa luukkulamput pystyssä, varmaan siksi, että muut ei niin tee) ja sivumarkkerit toimii vilkkuina, vain vilkkuina.  Katsuri kyllä olis varmaan halunnut sanoa siihen jotakin, mutta mokasi jo aikaisemmin kun rupesi vaatimaan takasumuvaloa. (Kysyin mitä hän etsii ja kovasti etsi sumuvalokytkintä. Meinasi ihan hermostua, kun sanoin ettei ole eikä tule  ;)    ...onneksi vanhempi kolleega käveli ohi ja tämä nuorempi insinööri älysi kysyä neuvoa vanhemmalta: 1993 alkaen pitää olla takasumari...  Siihen loppui valokeskustelu).

Minä olen periaatteessa käynyt kanssa suuren osan valoihin liittyviä johtoliitoksia läpi ja poistanut kaikki viritelmät tinaamalla ja kutistesukkaa käyttäen. Valokytkimen korjaaminenkin onnistui purkamalla, putsaamalla, kokoamalla ja säätämällä kosketinpinnat uudestaan. Mielestäni kannattavaa ja kohtuullisen edullista auton parantamista.

Sun autos on vm-83 ja sivusuuntavalot tuli pakolliseksi vasta 1.1.1985 ;)

01.01.1985 tai sen jälkeen käyttöönotetuissa autoissa

- sivusuuntavalot pakolliset ANA Tpp 26 § ja 236 §, 150/83

Kirjoitettu

Sivusuuntavalaisimentulee näkyä vaakatasossa taaksepäin vähintään 5-60° sektorilla auton kyljestä mitattuna.

Ja sitten niitä sanotaan sivusuuntavaloiks vaikkei niiden tarvi näkyä suoraan sivulle eikä etuviistoon...

Oon joskus ihmetelly uusien autojen peilin kopassa olevia vilkkuja. Eivät kyllä juuri näy taaksepäin.

Kirjoitettu

Ja sitten niitä sanotaan sivusuuntavaloiks vaikkei niiden tarvi näkyä suoraan sivulle eikä etuviistoon...

Oon joskus ihmetelly uusien autojen peilin kopassa olevia vilkkuja. Eivät kyllä juuri näy taaksepäin.

Money talks and bullshit walks ;)

Kirjoitettu

Mitähän jos takamarkkereista tekis vilkut...? Täyttää astemääritelmän...

Kirjoitettu

Mitähän jos takamarkkereista tekis vilkut...? Täyttää astemääritelmän...

Joku ilmeisesti on jo kokeillut kun tämä on lisätty määräykseen ;D

Sivusuuntavalaisin saa sijaita auton etupäästä mitattuna korkeintaan 1800

mm etäisyydellä, paitsi auton rakenteen estäessä näkyvyysvaatimusten täyttymisen

2500 mm.

Kirjoitettu

Taidan omassa siirtää vilkut lokasuojan vent-portin etuseinään kun ei niiden tosiaan tarvi näkyä eteenpäin. Alkaa nykyiset halpis-ledi-muovi-vilkut olemaan vaihtokunnossa muutenkin.

Kirjoitettu

Taidan omassa siirtää vilkut lokasuojan vent-portin etuseinään kun ei niiden tosiaan tarvi näkyä eteenpäin. Alkaa nykyiset halpis-ledi-muovi-vilkut olemaan vaihtokunnossa muutenkin.

corveteissa tuota on harrastettu m/
Kirjoitettu

Kävin viemässä johtosarjan tallille ja samalla otin mukaan lokasuojat/puskurit ja helmalevikkeet :) Jos tekis pohjia noihin viikolla kun ei jaksa ajaa tallille asti :) Huomenna jos menis laittelee osia kiinni :)

Kirjoitettu

Ihme ainetta on tämä kaksikomponentti muovihitsaus liima :)

TTA_levike_rikki8.jpg.5a86142d24a8b8a6af27d20713928af8.jpg

Kirjoitettu

Korjaa helposti vähän isommankin vaurion m/ Tämän korjasin ensin kokeeksi ja vääntelin hitsattua saumaan aikas rajusti, kestää \m/

TTA_levike_rikki7.jpg.06d313abf10b20005bbf283c1de1a99f.jpg

Kirjoitettu

Taas kerkes liimailee :) Liima kuivaa noin 10 min hiontakuivaksi m/

TTA_kikkaliimaa3.thumb.jpg.41cbc1fc5e48f926b96e7b63ea8d0318.jpg

Kirjoitettu

Ei hätää vaikka puuttuu pala, sen voi aina tehdä jeesusteippiä vasten \m/

TTA_kikkaliimaa6.thumb.jpg.35775712b24210943aa1aeabbede6cd5.jpg

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...