Jump to content

GTATL.n 1989 Pontiac Turbo Trans Am Indy 500 Pace Car #425 TTA

Recommended Posts

Kirjoitettu

Takalasista nappasin kehyksen ja sisävahvikkeen irti maalausta varten :)

TTA_takalasin_kehys.jpg.db080c14ddf9ee513287a341840f7899.jpg

Kirjoitettu

Takalasin kehys ja vahvikerauta sai tuoreen värin :)

TTA_takalasin_kehykset_ja_vahvikerauta_maalattu.jpg.73f9e843274466cd07702fd67cbc5995.jpg

Kirjoitettu

Hifistelin tinalla lokarin kulman kun ei ollut mun mielestä hyvä :W Nyt istuu ja raot on tasaiset molemmilla puolilla :)

TTA_kontin_kulma.png.57e4e73abb698515f1dc311123f76d12.png

Kirjoitettu

Tämäkin tuli valmiiksi :) Jos vaihteen runko vielä lohkeaa katselin että ei ole hirveen iso vaivan tukea vaihde hiukan paremmin. Nyt kun tuokin tuli purettua niin voin kyllä sanoa että jos kontin räväyttää alas voimalla vaihteen runko halkeaa varmasti.

TTA_hatch_pull_down_valmis.jpg.bc78d5a2e8e13efce1fd89e5d9b3de20.jpg

Kirjoitettu

Nämä on kertakäyttökamaa sellaiselle joka tykkää jysäyttää täysillä luukun kiinni. Oon yhen pohjan "ommellu" rivoista rautalangalla ja liimalla kasaan...

Onneks ovat geeämmällä tajunneet jättää pois nuo muovirimpulat.

Tuossa sun autossa alkaa olemaan se vaara et tulee hyvä... ;) ;D m/

Kirjoitettu

Nämä on kertakäyttökamaa sellaiselle joka tykkää jysäyttää täysillä luukun kiinni. Oon yhen pohjan "ommellu" rivoista rautalangalla ja liimalla kasaan...

Onneks ovat geeämmällä tajunneet jättää pois nuo muovirimpulat.

Tuossa sun autossa alkaa olemaan se vaara et tulee hyvä... ;) ;D m/

Loppujen lopuksi ei olis iso homma "lukita" toi "hissi" oikealle kohdalle niin jäis nämäkin murheet pois :W

Joo ja sitten kun se vihdoin on valmis, kolmannessa mutkassa vanha pieru laskee avensiksella ovesta sisään :W ;D

Kirjoitettu

Joo ja sitten kun se vihdoin on valmis, kolmannessa mutkassa vanha pieru laskee avensiksella ovesta sisään :W ;D

...ja vakuutusyhtiö tarjoaa muutaman satasen kertakorvauksena vanhan auton oven vaihtoon... ???

Kirjoitettu

...ja vakuutusyhtiö tarjoaa muutaman satasen kertakorvauksena vanhan auton oven vaihtoon... ???

Tai lunastaa vanhan jenkkilotjan tonnilla, onhan noita nettiauto väärällään perusteella :o

Kirjoitettu

Tai lunastaa vanhan jenkkilotjan tonnilla, onhan noita nettiauto väärällään perusteella :o

Voihan ne aina hommata sillä tonnilla mulle samallaisen tilalle :W

Kirjoitettu

Voihan ne aina hommata sillä tonnilla mulle samallaisen tilalle :W

ja jos yhtähalpoja löytyy enempikin niin lunastetaan kaikki pois  :W ;D

Kirjoitettu

Sain repsikanpuolen takakulman siedettäväksi istumaan kontin kannen kanssa. Sitten alkoikin epoksilla sutiminen :W

TTA_epoksilla_sotkemista.jpg.338d8e04475f9f251304ae2b6cb7151e.jpg

Kirjoitettu

Takaluukun kannen kittaus valmistui. Tulis nyt se mun tilaamani teltta niin pääsis suihkii maalia :( Täytyy kirjoitella tonne saitko HUONOA vai hyvää palvelua topikkiin stoori tosta teltan tilauksesta kun se joskus tulee :W

TTA_takakontin_kansi_kitattu.jpg.5b1bfff13954fdd59ba36ef0bfd2345c.jpg

Kirjoitettu

Viimeisiä kohtia kopassa työn alla, eli tuulilasin ympäristö. Melkoinen yllätys paljastui kun aloin putsailee repsikan puolen a-tolpan ylänurkkaa.  Muutama piste mistä pintamaali oli irronnut, ei mitenkään ihmeellinen. Joo tollaista löyty :o Yksi kuva jäi ottamatta missä näkyis pitstehitsit ::) Toi saattaa olla vuotavien T-toppien aikaansaannos ::) Täytyy hommata pitkä putki millä sais kotelosuojaa sisäpuolelle.

TTA_repsikanpuolen_etutolppa.jpg.507530fc96e07502dcbff07817646ec6.jpg

Kirjoitettu

Hyvännäköstä perusteellista tekemistä  m/

Kai sä kuitenkin vielä irroitat lasin ennen pintavärin vetoa?

Kirjoitettu

Hyvännäköstä perusteellista tekemistä  m/

Kai sä kuitenkin vielä irroitat lasin ennen pintavärin vetoa?

Lasi uusittiin kuukausi ennen suomeen lähettämistä, juu ei hirveesti kiinnosta irroittaa/uusia lasia :W

Kirjoitettu

Ilman muuta lasi pois.

Mua alkoi oikeasti kiinnostamaan miksi lasi pitäisi ottaa pois  :W

Kirjoitettu

Voihan sen lasinvaihdon tehä monella tavalla varsinkin kun karmin kulma oli tuon näköinen... Ei kai sitä kannata turhaan irroitella ellei sitten ruosteen takia. Aina riski särkeä.

Omassa otatin projektin ajaks irti. Oli lasin yläreunassa liian vähän liimaa jolloin yläreunasta n. 20cm matkalta ei ollu kiinni ollenkaan. En tiedä missä tai milloin oli vaihdettu mutta tuskin tehtaan jäljiltä...

Lasiliikkeen sedät kävi paikalla irrottamassa ja myöhemmin liimaamassa takas.

Kirjoitettu

Olin itse paikalla kun lasi vaihdettiin. Ainut paikka missä oli pintaruostetta oli kuskinpuolella alareunassa ja sekin tiiviste uran ulkopuolella. Paikka putsattiin huolella ja maalattiin. Olen saman paikan putsannut uudestaan ja nyt siinä on epoksit päällä. Toi yläkulma on kyllä aika erikoinen kun muualta en ruostetta havainnut ::)

Kirjoitettu

Maalausteltta vihdoin saapui ::) Jos hyvin käy niin pääsen maalailemaan viikonloppuna :)

Kirjoitettu

Maalaatko ihan yli asti ja minkälainen tuo teltta on....meinaan onko tuo joku kertakäyttöinen tms maalausta varten...pitäiskö jollain ylipaine saaha.

Kirjoitettu

Ihan normi ulkokäyttöön tarkoitettu autoteltta. Olisi tarkoitus laittaa lattialle pressut ja tiivistää ylipaineiseksi. Joo katsotaan miten onnistuu. Tarkoitus olisi tehdä ovien/konepellin ja takaluukun sisäpuolimaalaukset osina teltassa. Kasauksen jälkeen jos maalausteltta toimii vedän koko autoon värin+lakan.

Kirjoitettu

Ok....ennakkoluuloton asenne on a ja o

Itte arvostan juuri tämän kaltaista harrastamista kun ite tehdään eikä teetetä... Toki ymmärrän myös niitä harrastajia joilla ei ole puitteita tehdä...

Mutta joo toivottavasti tulee jees..

pitkä projekti tämäkin ja mukava seurata

Kirjoitettu

Juu ei pelota epäonnistua ;D No ehkä vien sitten kolmannen epäonnistuneen yrityksen jälkeen oikealle maalarille ;D Tai voihan tässä käydä hyvinkin ;D Miten se sanonta meni " ei aina voi hävitä" :W

Kirjoitettu

tollaisella halvemmalla kalustolla on hyvä aloittaa maalarinura  :W ;D

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...