Jump to content

GTATL.n 1989 Pontiac Turbo Trans Am Indy 500 Pace Car #425 TTA

Recommended Posts

Kirjoitettu

miks keinujen studit pitää liimata? ei mulla oo ikinä liimattu ja hyvin on kestänyt 8000rpm kierroksilla kiinni. btw. mulla olisi ollut tuollaisia iskarin tolpan yläpään levyjä laser leikattuna hyllyssä. ei ois tarvinnu alkuperäisiä pilkkoa..

Kirjoitettu

miks keinujen studit pitää liimata? ei mulla oo ikinä liimattu ja hyvin on kestänyt 8000rpm kierroksilla kiinni. btw. mulla olisi ollut tuollaisia iskarin tolpan yläpään levyjä laser leikattuna hyllyssä. ei ois tarvinnu alkuperäisiä pilkkoa..

Mulla on yksi irronnut ja siitä lähtien olen liimannut.

Kuinka paksusta levystä ne on leikattu? Voisin alaosan vaihtaa paksumpaan kun noi ei ole hirveen vahvoja :W

Kirjoitettu

Mulla on yksi irronnut ja siitä lähtien olen liimannut.

Kuinka paksusta levystä ne on leikattu? Voisin alaosan vaihtaa paksumpaan kun noi ei ole hirveen vahvoja :W

pitää mitata kun meen tallille, jotain 4-6mm muistaakseni.

Kirjoitettu

pitää mitata kun meen tallille, jotain 4-6mm muistaakseni.

Ok, alkuperäinen puolikas on varmaan 2mm ::) siis 2 x 2mm, eli melkein 4mm ;D

Kirjoitettu

... takoitus tosiaan saada enemmän säätöä/kovaksi...

Ööö... Mitä tarkoittaa kovaksi?

Kirjoitettu

Ööö... Mitä tarkoittaa kovaksi?

Alkuperäisessä iskari on kiinni laakerilevyssä. Laakerelevy ja "tornin" välissä on kumieristys. Ajatuksena olisi hitsata ns kamperilevy suoraan "torniin".

Vaikee selittää mutta jos tosta piirrustuksesta saat ideasta kiinni :)  tuuninkipajat näyttäis myyvän noita kampperilevy settejä ja varmaan sellaisen modaan käymään tohon :)

TTA_iskarinylapaan_fiksausplaani.png.5486ed099b84cc48f55581004e7f8e08.png

Kirjoitettu

Jos nyt asian ymmärsin (eli täysin jäykäks) niin eikös tuosta tuu ongelma kun iskari liikku joustossa ja kääntäessä? Ellei sitten jotain palloniveltä tuu päähän...

Kirjoitettu

Jos nyt asian ymmärsin (eli täysin jäykäks) niin eikös tuosta tuu ongelma kun iskari liikku joustossa ja kääntäessä? Ellei sitten jotain palloniveltä tuu päähän...

Joo semmoinen erikoislaakeri siihen tulee ja sanotaa sitä vaikka sitten palloniveleksi ;D

Kirjoitettu

Joo semmoinen erikoislaakeri siihen tulee ja sanotaa sitä vaikka sitten palloniveleksi ;D

Aaaaa... ok. Käsitin aluks et tulee kokonaan jäykäks. :o Ja onhan tosiaan vaikka minkälaista laakeria ja niveltä mikä liikkuu sivuttain.

Kirjoitettu

Aaaaa... ok. Käsitin aluks et tulee kokonaan jäykäks. :o Ja onhan tosiaan vaikka minkälaista laakeria ja niveltä mikä liikkuu sivuttain.

Jäykällä tarkoitin että kumi jää pois :)

Kirjoitettu

Se laakeri on tyypiltään GE laakeri. http://tuotteet.etra.fi/fi/g2763463/nivellaakerit  Askartele samalla tuohon systeemiin korkeussäätö. Meillä on endurance autossa tuon säätöpalikan keskellä kierre. Sitten siihen on sorvattu sellainen putkimainen osa missä ulkokehällä sama kierre kuin kuin siinä camperin säätölätkässä. Pötkön pohjalle on sitten sorvattu pesä GE laakerille. Todella kätevää kun saa konehuoneesta ruuvattua keulan mihin korkeuteeen haluaa. Näin pystyy säätämään tolpasta jousen esijännityksen miten haluaa ja sitten keulan korkeuden erikseen konehuoneesta.  En nyt tähän hätään löytänyt tuolta minun kuvasivustolta hyvää kuvaa systeemistä mutta näistä saa hieman osviittaa.

http://team1000.kuvat.fi/kuvat/galant%202.3%20TD%20endurance/2013%20rakentelua/DSC_0195.jpg?img=img1280

http://team1000.kuvat.fi/kuvat/galant%202.3%20TD%20endurance/IMG_0022.JPG?img=img1280

Kirjoitettu

Mielenkiintoinen ratkaisu toi korkeus säätö, täytyypä tuumia lisää m/ Kiitos laakerilinkistä m/

Kirjoitettu

Juu ne löytänyt säädettäviä tönäreitä mistään vaikka 100 varmasti kaksi olen ostanut :( No äkkiähän tollaiset tikut tekee :W 7.7" päädyin tikkujen oikeaksi pituudeksi studien shimmauksen jälkeen :) Niin mulla on 7.9" tikut joten tilaukseen meni ::) äkkihän ne jenkeistä tänne saadaan :W

TTA_studien_shimmit_ja_mitta_tikut.jpg.735f06c504f8087e58eddfcc8cee50f7.jpg

Kirjoitettu

Ennen kuin tilailet niin katso vielä tämä. Tuo sweep on kyllä keskellä, mutta aika leveä.

Moni pitää tärkeämpänä että geometria on oikein kuin että rulla liikkuu täsmälleen keskellä. Omassa projektissa en saanut Compin keinuilla geometriaa kunnolla kohdalleen, mutta Cranen keinuilla sai helposti.

Kirjoitettu

Ennen kuin tilailet niin katso vielä tämä. Tuo sweep on kyllä keskellä, mutta aika leveä.

Moni pitää tärkeämpänä että geometria on oikein kuin että rulla liikkuu täsmälleen keskellä. Omassa projektissa en saanut Compin keinuilla geometriaa kunnolla kohdalleen, mutta Cranen keinuilla sai helposti.

Tartteis ottaa tuplajouset pois jos alkais tolleen hifistelee :W Joo 1mm ehkä tartteis lisää shimmiä niin ton vaeltamisen sais pienemmäksi. Vaikka mä lisäisin 1mm shimmiä niin menee hyvin vielä säätöihin noilla uusilla tikuilla. Tarttee kokeilla vielä 4mm shimmeillä kunhan ensin saa ne uudet tikut.  Niin mulla ei ole toista vaihtoehtoa keinuille kun nämäkin on jo kustomina teetetty :W No voinhan mä laittaa vakio peltilämärit takaisin ::)

Kirjoitettu

Tolla Straubin metodilla tähtäsin itelle tikkujen pituuden.Enskesä näyttää syökö ohjureita.

Kirjoitettu

Tolla Straubin metodilla tähtäsin itelle tikkujen pituuden.Enskesä näyttää syökö ohjureita.

Joo, meikä on vanhanliiton miehiä ja jälki tarttee olla keskellä ;D Voipi olla että noi kannet hajoo ennen kuin ohjarit ehtii kulua \m/ ;D

Kirjoitettu

Joo, meikä on vanhanliiton miehiä ja jälki tarttee olla keskellä ;D Voipi olla että noi kannet hajoo ennen kuin ohjarit ehtii kulua \m/ ;D

samalla tavalla olen aina omasta tönärien pituudet mitannu. jälki keskellä , thats it. hyvin on toiminut vaikka 4v on koneita kierrätetty 8000rpm lukemille.

Kirjoitettu

Onkos tuossa hydraulinostajat? Eikös ne mene vähän kasaan tuplajousilla, jos kone ei ole käynnissä ja öljynpainetta, kun konetta pyöritetään käsin?

Vai oliko sulla mitoituksessa käytössä sellaiset 'oikeat' mitoitusjouset, jotka jaksavat tyyliin just ja just pitää venttiilin ylhäällä, mutta eivät tee ylimääräistä painetta nostajille? Tai porakoneella 'jakajatyökalulla' öljynpainetta pyörittelyn ajan?

Kirjoitettu

Onkos tuossa hydraulinostajat? Eikös ne mene vähän kasaan tuplajousilla, jos kone ei ole käynnissä ja öljynpainetta, kun konetta pyöritetään käsin?

Vai oliko sulla mitoituksessa käytössä sellaiset 'oikeat' mitoitusjouset, jotka jaksavat tyyliin just ja just pitää venttiilin ylhäällä, mutta eivät tee ylimääräistä painetta nostajille? Tai porakoneella 'jakajatyökalulla' öljynpainetta pyörittelyn ajan?

On joo hydrauliset. Ei ollut testijousia, öljynpaineet pyörittelin jakajasta tehdyllä työkalulla. Liiallisella hifistelyllä ei tule kuin liian hyvää ;D

Kirjoitettu

Syylärin koeasennusta, joo on hiukan isompi tämä mishimoton syyläri :W Kyllä se sinne lopulta mahtui :)

TTA_syylariakonehuoneeseen.thumb.jpg.d92182600e476714326762e975ab63a8.jpg

Kirjoitettu

Välijäähyäkin tuli koesovitettua :) Etra.sta tartte varmaan hakea muovia että saa kotelon tehtyä :W Imuilman ajattelin ottaa kylmastä syylärin alapuolelta kun tossa on reilusti tilaa ;D

TTA_valijaahyakonehuoneeseen.jpg.86447637c2805f6ab031fc59dbcbd7e9.jpg

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...