cam68 Kirjoitettu 6. Tammikuuta, 2009 Kirjoitettu 6. Tammikuuta, 2009 K&M Customs oli samoissa hinnoissa nettikuvien perusteella mutta paikan päällä ne eivät vielä ole käyneet,niillä tuntuu olevan aika kiirettä.Maalin hinta tuntuu hinnassa tietenkin eli jos jotain Atlantic Blue niin 900 euroa litra.Ei kai me enää maalissa lähdetä säästämään??? no eihän tuossa nyt kannata säästelemään jos vain 900e litra vaan saattaa olla sitten näköinenkin.. toki pohjat täytyy olla jo sit just eikä melkein sinnepäin.. saattaa ruveta hieman nyppimään jos jossain paistaa loimotus silmään.. toki suoraa ja uutta peltiähän sulla on melkein kokonaan.
Nova Kirjoitettu 7. Tammikuuta, 2009 Kirjoitettu 7. Tammikuuta, 2009 3000 tonnia on aika edullinen kuiteski. Jenkin maalaus alusta lopppun saattaa olla äkkiä 5000 eur jos tehään siis oikein ja kunnolla. Vanhat pois ja uudet värit päälle.
BlackZ Kirjoitettu 7. Tammikuuta, 2009 Kirjoitettu 7. Tammikuuta, 2009 3000 tonnia on aika edullinen kuiteski. No on tuo 3000 tonnia jo aika kova, enpä oo kuullu että ois joku noin kalliilla maalauttanu
Nova Kirjoitettu 7. Tammikuuta, 2009 Kirjoitettu 7. Tammikuuta, 2009 No on tuo 3000 tonnia jo aika kova, enpä oo kuullu että ois joku noin kalliilla maalauttanu Jos se sisältää kaiken....mulla on normi kamat maksaneet aina 1000 eur. Siis maalit, paperit yms. tarvikkeet.
Mika Kirjoitettu 7. Tammikuuta, 2009 Kirjoitettu 7. Tammikuuta, 2009 No on tuo 3000 tonnia jo aika kova, enpä oo kuullu että ois joku noin kalliilla maalauttanu Ainakin yksi maalaamo ottaisi 2500 euroa Transun ympärimaalauksesta eli aika lähellä ollaan summassa.
Nova Kirjoitettu 7. Tammikuuta, 2009 Kirjoitettu 7. Tammikuuta, 2009 Ainakin yksi maalaamo ottaisi 2500 euroa Transun ympärimaalauksesta eli aika lähellä ollaan summassa. Ja pelkkä yli veto. Kun tehdään kunnolla niin maalataan konehuoneet ja oven välit. Tulee paljon työtä joka maksaa.
BlackZ Kirjoitettu 7. Tammikuuta, 2009 Kirjoitettu 7. Tammikuuta, 2009 Jos se sisältää kaiken....mulla on normi kamat maksaneet aina 1000 eur. Siis maalit, paperit yms. tarvikkeet. Joojoo, ohan se 1000 euroa ihan eri hehtaarilla hinnottelussa ku 3000 TONNIA!! Ette te ny hokannu, kirotusvirheestä kettuilin.. 3000 euroa on suht normi raha auton ku auton maalautuksessa jos ei ite kummempia siihen ala tekemään
Mika Kirjoitettu 7. Tammikuuta, 2009 Kirjoitettu 7. Tammikuuta, 2009 Ja pelkkä yli veto. Kun tehdään kunnolla niin maalataan konehuoneet ja oven välit. Tulee paljon työtä joka maksaa. Niinpä. Tuo 3000 euroa on halpa hinta, jos kaikki nuo vaiheet tehdään ja vieläpä laadukkaasti.
Nova Kirjoitettu 7. Tammikuuta, 2009 Kirjoitettu 7. Tammikuuta, 2009 Joojoo, ohan se 1000 euroa ihan eri hehtaarilla hinnottelussa ku 3000 TONNIA!! Ette te ny hokannu, kirotusvirheestä kettuilin.. 3000 euroa on suht normi raha auton ku auton maalautuksessa jos ei ite kummempia siihen ala tekemään
tarmo68 Kirjoitettu 9. Tammikuuta, 2009 Kirjoittaja Kirjoitettu 9. Tammikuuta, 2009 Itselläni olisi kiinnostusta hiilikuidusta valmistettuihin nokkapeltiin, takaluukun kanteen sekä etu- että takaspoileriin. Jenkeistä ton setin sais noin 4000 usd +rahdit ym maksut. http://www.anvilauto.com/ No Suomessa ja Nokialla on liike joka tekee hiilikuidusta osia ja kyselin heidän kiinnostusta ko, asiaan http://www.comprocks.com/ He tekisivät mun pelleistä muotit ja sitten ko, osat mutta ongelma on nyt hinta eli jos yksin tilaan noi niin muottien hinnat tulee pelkästään mun maksettavaksi joten jos jollain on kiinnostusta asiaa niin jakamalla muottien hinnat tasan niin saataisiin kevyet ja kestävät osat autoihimme.Enää on rahasta kiinni sillä varmaan kiinnostusta on kyllä. Nokkapellin ja takaluukun sais toimimaan omilla saranoilla ja lukoilla ja hiilikuitu näkyisi molemmin puolin ja laatu tulisi olemaan hyvä. Tuosta hinnasta vielä tarkempaa arviota: Muottikustannukset konepellille noin 2500e, takaluukulle noin 2000e, spoilereille noin 1000e/kpl. Kappaleet itsessään: konepelti noin1000-1500e, takaluukku noin1000e, spoilerit noin 500e. Eli kiinnostuneet ottakaa yhteyttä.Osien hinnat olisi jenkkien kanssa kilpailukykyisiä mutta noi muotit rasittaa kukkaroa.Kommentoikaa.
pantera Kirjoitettu 9. Tammikuuta, 2009 Kirjoitettu 9. Tammikuuta, 2009 muottien hinnat on astronomiset
tarmo68 Kirjoitettu 9. Tammikuuta, 2009 Kirjoittaja Kirjoitettu 9. Tammikuuta, 2009 Muotit olisi ns, kakspuoliset eli luukut näyttäisi alapuolelta kuten alkuperäinen luukku. Maksaahan noi mutta jos mies jotain haluaa niin...
-vellu Kirjoitettu 9. Tammikuuta, 2009 Kirjoitettu 9. Tammikuuta, 2009 Mikä on hyöty verrattuna lasikuituiseen? Noi jenkkimallit ainakin on toteutettu näin: 67-69 CAMARO COWL INDUCTION HOOD CARBON FIBER TOP LAYER AND BLACK PAINTED FIBER GLASS UNDERSIDE. HALF THE WEIGHT OF A STEEL HOOD.
tarmo68 Kirjoitettu 9. Tammikuuta, 2009 Kirjoittaja Kirjoitettu 9. Tammikuuta, 2009 LIGHT WEIGHT "BARE" HOOD 100% CARBON FIBER WITH NO MIDDLE UNDERSTRUCTURE (PERIMETER FRAME) 17 LBS. oisko toi jotain 7 kg. Oli siinä noitakin.Mulla on yksi lasikuituinen nokkapelti 3" taakse aukeavalla scoopilla ja sitä kun siirtelee niin tuntuu että se repee ja ratisee,halpa paska. Lupasivat teräksen jäykkyden ja lasikuituakin kevyemmän. Eikä tarvii maalata.
-vellu Kirjoitettu 9. Tammikuuta, 2009 Kirjoitettu 9. Tammikuuta, 2009 En vieläkään tajua miksi se carbon on tässä tärkeää? $699 carbon pinnoitettu ja $1499 täyscarbon. - kumpaakaan ei tarvitse maalata jos tykkää carbon pinnasta - täyscarbon muutaman kilon kevyempi (kevennyksellä on paljon hintaa) - perus metallinen maksaa noin €200 - perus lasikuitu maksaa noin €300 Jos pinnasta tykkää, niin miksi ei pinnoita carbonilla?
pantera Kirjoitettu 9. Tammikuuta, 2009 Kirjoitettu 9. Tammikuuta, 2009 En vieläkään tajua miksi se carbon on tässä tärkeää? $699 carbon pinnoitettu ja $1499 täyscarbon. - kumpaakaan ei tarvitse maalata jos tykkää carbon pinnasta - täyscarbon muutaman kilon kevyempi (kevennyksellä on paljon hintaa) - perus metallinen maksaa noin €200 - perus lasikuitu maksaa noin €300 Jos pinnasta tykkää, niin miksi ei pinnoita carbonilla? taisit jo vastata itse omaan kysymykseen hiilipelti ->money talks
6768 Kirjoitettu 10. Tammikuuta, 2009 Kirjoitettu 10. Tammikuuta, 2009 noita saa myos alumiinisina ainakin 69siin
AnttiK Kirjoitettu 10. Tammikuuta, 2009 Kirjoitettu 10. Tammikuuta, 2009 Jäykkyys on tosiaan homman nimi. Eli lasikuidusta jos tehdään, se vaatii melkoiset jäykkärit sisään. Amerikan kuiduissa ei ole riittääviä jäykkäreitä, jotta konepeitot pysyis ajaessa aloillaan ja jos sellaista seisottaa esim. auringossa pidempään, saattaa menettää muotonsa. Yleensä lasikuituosat tehdään katkokuidusta ja polyesterihartsista kuten useimmat veneetkin mutta konepeittojen muodon ja tavoitepainon takia niistä tulee liian heikkoja. Hiilikuituosat tehdään lähes poikkeuksetta kudotuilla hiilikankailla ja epoksihartseilla ja laminointi tehdään vähintäänkin "säkittämällä". Osat pistetään tiiviseen muovisäkkiin, valmis pinta muottia vasten ja toiselle puolelle ensin karhennuskangas ja sen päälle vielä imukangas johon ylim. hartsi imetään ja säkkiin imetään alipaine. Tällöin hartsin ja kuidun määrästä tulee optimaalinen, ja siitä saadaan perusmateriaalin osalta painonsäästöä. Lujuus tulee itse kuidusta, siitä että se on kudottua mattoa sekä hartsista joka on siis yleensä epoksia hiilikuiduissa. Vaikka tuollaista hiiliosaa ei valmistettaisikaan autoklaavissa pre-impegroiduista kankaista (säkitys=alipaine + autoklaavin +6 bar ylipaine + n. 60-100 astetta lämpöä ja liima itse kankaassa valmiina) voi tuollaisen kylmänä säkitetyn hiili/epoksi komposiitin lämpökarkaista jälkeenpäin vaikkapa saunassa! Lasi/epoksi komposiitit on kans ihan hyviä, jos käytetään kudottuja lasikankaita. mutta siinä tapauksessa materiaalien hinta lähenee hiiliosien hintaa koska johtuen materiaalien hinnasta ja koska valmistustekniikka on samanlainen. Lasilla vain ei saada yhtä jäykkää osaa. Monesti paras ratkaisu on tehdä hilli/lasi/epoksi komposiitti mutta vaatii jonkin verran tietotaitoa jotta sellaisen saa toimimaan/kestämään halutulla tavalla. Eli hiiliosien kovaa hintaa varmaan selittää kalliimman materiaalin lisäksi työläämpi valmistustekniikka. Ja jos osia tehdään säkittämällä, on muotin oltava todella jäykkä. 2,5ke muotista ei kuulosta ollenkaan pahalta, koska sen tekemiseen kuluu paljon tunteja. Pistä Tarmo mun nimi listalle, jos saadaan vielä kolme nimeä lisää, lähden mukaan! Tosin täytyy vielä kollata tarkemmin se miten kaverit meinaa osia tehdä.
tarmo68 Kirjoitettu 10. Tammikuuta, 2009 Kirjoittaja Kirjoitettu 10. Tammikuuta, 2009 3 nimeä vielä niin pistetään homma käyntiin...
pantera Kirjoitettu 10. Tammikuuta, 2009 Kirjoitettu 10. Tammikuuta, 2009 Ja jos osia tehdään säkittämällä, on muotin oltava todella jäykkä. 2,5ke muotista ei kuulosta ollenkaan pahalta, koska sen tekemiseen kuluu paljon tunteja. joo, siltikin vaitan etta toi muottien hinta on kova silla ei nuotten formujen teko niin paljon poikkee lasille tarkoitetusta, silla tehdaanhan lasillakin samaa tekniikkaa kayttaen formuihin huulet jotta saa vacuumikalvon kiinni. Ainakin takalaiset venefirmat kayttaa samankaltaisia formuja riippumatta siita onko lasi vai hiili BTW Charger Composites firman omistaja asuu tossa tien toisellapuolella mun naapurissa ja ollaan joskus visioitu tohon mun panteraan kaikenlaista hiilipalikkaa... visiointia pidemmalle ei olla viela paasty no onhan enstalvikin tulossa
tarmo68 Kirjoitettu 10. Tammikuuta, 2009 Kirjoittaja Kirjoitettu 10. Tammikuuta, 2009 joo, siltikin vaitan etta toi muottien hinta on kova silla ei nuotten formujen teko niin paljon poikkee lasille tarkoitetusta, silla tehdaanhan lasillakin samaa tekniikkaa kayttaen formuihin huulet jotta saa vacuumikalvon kiinni. Ainakin takalaiset venefirmat kayttaa samankaltaisia formuja riippumatta siita onko lasi vai hiili BTW Charger Composites firman omistaja asuu tossa tien toisellapuolella mun naapurissa ja ollaan joskus visioitu tohon mun panteraan kaikenlaista hiilipalikkaa... visiointia pidemmalle ei olla viela paasty no onhan enstalvikin tulossa Pantera kysyy nyt sieltä kotopuolen Firmasta tarjousta samoista osista niin saadaan vertailukohtaa hinnalle.Kyllä noi osat voidaan kiikuttaa vähän kauemmaksikin.
pantera Kirjoitettu 10. Tammikuuta, 2009 Kirjoitettu 10. Tammikuuta, 2009 Pantera kysyy nyt sieltä kotopuolen Firmasta tarjousta samoista osista niin saadaan vertailukohtaa hinnalle.Kyllä noi osat voidaan kiikuttaa vähän kauemmaksikin. voinhan kysasta, onhan toi veneala hiljentyny niin etta vois olla niilla aikaa teha jotakin .... siirosen mikollahan olis formut noihin... entiija sitte voiko niita kayttaa..luultavasti ei
cam68 Kirjoitettu 10. Tammikuuta, 2009 Kirjoitettu 10. Tammikuuta, 2009 Mikko tais lopettaa ainakin tekemisen kokonaan kun tuli niin paljon aiheettomia narinoita toimitusajoista ja laadusta.. vaikka mies teki muun työn ohella ja myös sen rajoittamana harraste pohjalta kuituosia.. mulle tais tulla viimeinen osa minkä teki.. (takapuskuri) teki aikaisemmin myös etupuskurin.. ja minun mielestä hyvää laatua..
pantera Kirjoitettu 10. Tammikuuta, 2009 Kirjoitettu 10. Tammikuuta, 2009 Mikko tais lopettaa ainakin tekemisen kokonaan kun tuli niin paljon aiheettomia narinoita toimitusajoista ja laadusta.. vaikka mies teki muun työn ohella ja myös sen rajoittamana harraste pohjalta kuituosia.. mulle tais tulla viimeinen osa minkä teki.. (takapuskuri) teki aikaisemmin myös etupuskurin.. ja minun mielestä hyvää laatua.. mikko luki lvi inssiks ja alotti urakointi firman, aika ei riita kaikkeen.
cam68 Kirjoitettu 11. Tammikuuta, 2009 Kirjoitettu 11. Tammikuuta, 2009 Millaista painon säästöä noilla hiilari osilla saavutetaan jos nyt puhutaan vain painosta eikä mistään muusta?? esim. jos vaika vain konepelti ja takaluukun kansi? verrattuna peltisiin ja sitten varrattuna kuituosiin?? noin niinkuin keskiarvollisiesti?? -10kg-20kg yht.??
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään