Jump to content

68 Camaro, carbon fiber, "BIG GUN".

Recommended Posts

Kirjoitettu

Jahas, tämähän on kiintoisa projekti! Näköijään sama materiaali eksynyt tähänkin projektiin kuin mulla tulee olemaan käytössä..  :W Olikos minkä hintaista ja mistä tilasit? Tähän mennes paras tarjous on ollu n. 190 g/m2 hintaan 30 Eur/m2.

Tuolta löytyy apua niin osien valmistukseen kuin materiaalin hankintaan. Soittele sinne.

http://www.comprocks.com/

• 2 weeks later...
  • Replies 2,4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• tarmo68

1200

• cam68

242

• -vellu

108

• pantera

59

Top Posters In This Topic

Posted Images

Kirjoitettu

Nostetaas vähän taas.

Joo kesäloma alkaa viikolla 27 ja toivottavastai alkaa tulemaan taas jotain valmista.

Pari pakettia odottaa kotona emännän kertoman mukaan. Kuvia tulee sitten taas kun on jotain mitä näyttää.

Kirjoitettu

Ruostumaton bensatankki paikoillaan ja sit kardaani joka näyttäis olevan jokusen sentin liian pitkä.

Pakoputken tekoon seuraavaksi käyttäen Magnaflow 3" ruostumatonta sarjaa apuna.

Ei niin hauskaa olla selällään auton alla tässä iässä.

Saa antaa risuja tai kehuja. Tyhmää tää yksin puhelu ja loppuu kohta jos ei tuu kommentteja.

DSC03390-resized.JPG}

Kirjoitettu

mä en tajuu  ::)  mikä toi luukku on tossa tankin päällä olevas pellis  ???

Mun autossa tuota sanotaan bensiinin täyttöaukoksi ::)

Kirjoitettu

Mun autossa tuota sanotaan bensiinin täyttöaukoksi ::)

mun autossa ei...  miettikäähän uudelleen  :W

asiasta toiseen... mistä toi rosteri tankki tuli ? vaiko homemade ?

Kirjoitettu

kyllähän tuo reikä on ihan rekisterikilven kohdalla takahiekkapellissä bensan täyttöaukko on hiukkasen ylempänä kellä se vielä siinä on ;D eli mulla sitä ei ole mutta tarmollehan tais tulla sellainen hieno alumiininen täyttö "reikä" siihen orkkiksen paikalle

Kirjoitettu

mikä toi luukku on tossa tankin päällä olevas pellis  ::)

Tuosta reiästä saa kiristettyä klemmarit jolla liitetään alumiininen täyttöputki tohon tankkiin. Putki asennetaan yläkautta ja tankki alakautta?

DSE:N tuote kuten suurin osa autossa olevista PRO osista. Laadukkaan näköinen tuote.

Huomenna Alastaroon kisoja katsomaan.

Kirjoitettu

Etkös meinannut tehdä uuden tankin homemade mutta ostit valmiin.  ??? Sopiko sinne hyvin kun kaikenlaisia muutoksia on tehty? :-P

Kirjoitettu

Etkös meinannut tehdä uuden tankin homemade mutta ostit valmiin.  ??? Sopiko sinne hyvin kun kaikenlaisia muutoksia on tehty? :-P

Joo tarkoitus oli tehdä itse just sopivan mallinen tankki mutta aikaa on vaan niin rajoitetusti käytettävissä joten päädyin valmiiseen tuotteeseen ja kun vielä vannoivat että 3" putkisto mahtuu tolla tankilla, niin mikä ettei.

Kirjoitettu

Pakoputken teko aloitettu ja huomenna ehkä jo jotain kuvan tynkääkin. Helppo homma ohitella coil over ja heti perään 90 asteenkulma jolla ohitellaan tankki ja sit taas 90 kulma ja putki kohti takapäätä. :W

Kirjoitettu

Pakoputken teko aloitettu ja huomenna ehkä jo jotain kuvan tynkääkin. Helppo homma ohitella coil over ja heti perään 90 asteenkulma jolla ohitellaan tankki ja sit taas 90 kulma ja putki kohti takapäätä. :W

Joo siellä saa muutaman hetken pyöritellä pätkiä ja mutkia kunnes alkaa hahmottuu mitkä mahtuu minnekkin :)

Kirjoitettu

Vasemman puolen tankin ohitus alkaa olemaan kohdallaan ja hitsausta vaille mutta oikean ei ole edes aloitettu. Panhard tanko sotkee liikaa ja 3" putki siellä perässä vaatii aika lailla tilaa. Ihan p...seestä.

Tuli ostettua sellaisia 90 ja 45 asteen kulmia joista on aika lailla apua. Toi Magnaflow sarja on hyvä proto mutta ei millään sovi sellaisenaan, jenkkien taivutukset ihan mitä sattuu. Parempi purkaa koko sarja ja käyttää vaan x- putki ja vaimentimet.

TIG:llä mukava vedellä rosteria mutta kovin suuria ilmarakoja se ei salli.

Kirjoitettu

joudutko tekemää toiselle puolen erillaiset mutkat?

minusta tuo putkien tekeminen on mukavaa kun näkee heti miten hienot niistä tulee  ;)

Kirjoitettu

Pyritään tekee vastaavaat mutta kuten tiedät, kun itse tekee niin saa sellaiset kun sattuu tulemaan. Toi takahiekkapellin läpi veto on vielä mietinnässä sillä pääsis aikalailla helpolla jos jättäis päät takarenkaan taakse piiloon.

Kirjoitettu

teillä taitaa olla / tulla liian mutkikkaat putket ;D

Joo pitää merkitä nuolet putkien sisään jotta kaasut osaa ulos. m/

Kirjoitettu

Pyritään tekee vastaavaat mutta kuten tiedät, kun itse tekee niin saa sellaiset kun sattuu tulemaan. Toi takahiekkapellin läpi veto on vielä mietinnässä sillä pääsis aikalailla helpolla jos jättäis päät takarenkaan taakse piiloon.

tee ensin ne reijät hiekkapeltiin niin  on helpompi päättää miten putket vetää ;D

Kirjoitettu

tee ensin ne reijät hiekkapeltiin niin  on helpompi päättää miten putket vetää ;D

Joo näin tehdään.

Kirjoitettu

Tuolta näyttää kun putki ylittää akselia ja väistää oletettua tankkia.

Huomennä pitää hakea 1.5mm haponkestävää peltiä ja putkea jotta saa alkaa suunnittelemaan pakoputkenpäätä.

DSC03401-resized.JPG}

Kirjoitettu

Tein tossa pienen "testi" pakoputkenpään mutta se väänteli hitsatessa niin ettei sitä kehtaa mihinkään käyttää joten jos huomenna tekis uuden ja toisella tekniikalla.

Toi viimeinen mutka on klemmarilla kiinni sillä jos sen olisi hitsannut  niin putkea ei olisi saanut paikoilleen, kokeilin senkin ja ei taittunut paikoilleen.

Kirjoitettu

Tuossa noita 3" mutkia joista aiemmin mainitsin ja jotka sitten osoittauivat hyväksi hankinnaksi.

DSC03392-resized.JPG}

Kirjoitettu

Tuossa noita 3" mutkia joista aiemmin mainitsin ja jotka sitten osoittauivat hyväksi hankinnaksi.

uuden koneen pakosarjojen primääritko ne siinä ? ;D

Kirjoitettu

Molemmat taka-akselin ylitykset valmiit ja huomenna isketään collektorin kimppuun.

DSC03402-resized.JPG}

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

• Luo uusi...