Jump to content

rstuningin Musta GTA 5.7 -87

Recommended Posts

Kirjoitettu

Ilmeisesti on suositellut hiomo kantasta

No jospa ne olisivat jo oppineet sitten tekeen oikeen laadukastakin työtä.  ???

• Replies 1,1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• rstuning

548

• GTATL

50

• BlackZ

41

• Z-mo

38

Top Posters In This Topic

Posted Images

Kirjoitettu

mm. kaikis niis koneistamois mihinkä ei missään nimessä kannata vierä palikoita.

Tähän unohtu tarttua... Parista paikasta joskus kyselly ja sanoivat että väriaineella kattovat

ja toisessa jopa sanoivat että osta kaupasta sitä ainetta ja tarkista itte :o

Eli missä kannattais särötarkastus tehdä? Täs niinku lähellä,

ettei tarvi joka työvaihetta teettää eri puolella suomee :-X

Ilmeisesti on suositellut hiomo kantasta

No jospa ne olisivat jo oppineet sitten tekeen oikeen laadukastakin työtä.  ???

Jos ny noin vaivaa, niin Jyväskylässä KESKISUOMEN KONEISTAMO.

Korostan, että mulla ei oo muuta kokemusta kuin yks puhelu ja kaveri tuntui tietävän

asioista mm mainitsin lohkon normaalia vahvemmaksi ja se kysy heti "onko Dartin tai Worldin lohko."

Sen jälkeen sanoi että "no sitä kannattaa vielä koneistellakin, nehän maksaa vissiin pari tonnia uutena"

Kirjoitettu

Mutta onhan tuossa sadellut neuvojakin ja varmaan kannattaa ainakin osasta ottaa oppia eikä heti hermostua, tuskin täällä kukaan yrittää sua väärille poluille johdattaa. Jollet varmalla tiiä mitä teet, niin kuuntele neuvoja ja selvittele asioita ennenku teet yhtään mitään, eipähän mee ainakaan väärin ja tule kalliiksi  ::)

Joo on toki neuvojakin tullu ja paljo suuntaa antavaakin, mutta jos ei suoraa tavaa kysymystä

(rautalangasta), niin osa luulee että mulla on jo työkalu kädessä ja menossa tekemään sitä :P

Esim tuo kampiakselin laakerikaulojen hiominen ohuemmaksi??? Sitähän on paskemmille akseleille tehty

maailman sivu ja useimmiten hyvin on pelannu, mutta kunnon takokikkareeseen ei saisi tehdä mitään

pientä pintasipaisua lukuunottamatta. Voisko joku kertoa onko jollekin käyny huonosti tällästä tehtäessä

tms. miksi ei? Vai onko se vaan siksi että on helpompi ostaa aina uus ja on niin halpaa ym.

Ennen vaihdettiin jarrukenkiinkin kulutuspinnat, eikä koko kenkiä ja erikoisin mitä oon kuullu niin jopa

virranjakajan kansiin on hiili vaihdettu erikseen :o Nykyään ei tulis mieleenkään...

Kirjoitettu

onko tumppe ja rstuning.. veljeksiä,kaksosia?  ::) onneks olkoon, eikä noihin cossuihin kannata hurahtaa  :-X

Jovain ;) Joo no onhan ne sellasia kivoja... Tumpella tulossa sairas kone omaansa (nyt 400hv)

taitaa mennä ainakin 600hv nurkille, mutta son yhtä köyhä ku mä ja mun kone on varmaan

ensi valmis, mutta toivottavasti kerkeen saada ahtimen kylkeen, kun se saa sen valmiiks

niin saan näyttää sille kuinka auton pitää kulkee \m/

Ps. Eli kertokaa vaan kaikki pienetkin vinkit niin saa hiottua ton koneen viimesenpäälle, ettei tartte Foorttille nöyrtyä ;D

Kirjoitettu

Joo on toki neuvojakin tullu ja paljo suuntaa antavaakin, mutta jos ei suoraa tavaa kysymystä

(rautalangasta), niin osa luulee että mulla on jo työkalu kädessä ja menossa tekemään sitä :P

Esim tuo kampiakselin laakerikaulojen hiominen ohuemmaksi??? Sitähän on paskemmille akseleille tehty

maailman sivu ja useimmiten hyvin on pelannu, mutta kunnon takokikkareeseen ei saisi tehdä mitään

pientä pintasipaisua lukuunottamatta. Voisko joku kertoa onko jollekin käyny huonosti tällästä tehtäessä

tms. miksi ei? Vai onko se vaan siksi että on helpompi ostaa aina uus ja on niin halpaa ym.

Ennen vaihdettiin jarrukenkiinkin kulutuspinnat, eikä koko kenkiä ja erikoisin mitä oon kuullu niin jopa

virranjakajan kansiin on hiili vaihdettu erikseen :o Nykyään ei tulis mieleenkään...

joo ennen miekin tein noita mutta nyt vaan jotenkin tuntuu että kaikelle vaivalle ei saa vastinetta kun rahaa on eri lailla käytettävissä ja osatarjontaa on eri lailla ja hinta taso on tullut lähemmäs harrastajaa.

ennenmuinoin jopa tehtiin itse mopoihin/moottoripyöriin männänrenkaita haettiin purkaamoilta edes lähelle sopivia ha hiottiin oikean korkusiksi ja väkisin sovitetiin sylinterihin, nyt ei tulisi enää mieleenkään.silloin se oli vaan pakon sanelemaa kun ei ollut rahaa niin jos meinas edes vähänkin ajaa niin jotain oli yritettävä. nyt vaan aika on toinen.

niin ja sori jos oon loukannu sua noilla kommenteilla. se ei ollut asian ydin.

Kirjoitettu

No joo toi keskisuomen koneistamo on todellakin hyvä paikka ja voi suositella  m/

Tekevät sellaista koneistus työtä jossa muut nostavat kädet pystyyn, ja nää hoitaa homman kunnialla loppuun asti.

Kirjoitettu

Noita viritelmiä on nähdäkseni siksi hyvä vältää, kun sinulla nuo teho tavoitteet ovat kuitenkin melko kovat ja palikat joita tarvit ja olet jo hankkinut eivät ole ihan ilmaisia niin ei kannata alkaa säästämään muutamaa satasta jos siitä voi tulla muutaman tonnin vahinko. Ja tätä kai monet ovat sanoneet mikäli olen oikein ymmärtänyt.

Jos olisit tekemässä siitä 200-300 hevon konetta niillä osilla mitä sattuu olemaan ja halvalla saamaan niin sittenhän se olisi jo ihan eri asia.

Kirjoitettu

Noita viritelmiä on nähdäkseni siksi hyvä vältää, kun sinulla nuo teho tavoitteet ovat kuitenkin melko kovat ja palikat joita tarvit ja olet jo hankkinut eivät ole ihan ilmaisia niin ei kannata alkaa säästämään muutamaa satasta jos siitä voi tulla muutaman tonnin vahinko. Ja tätä kai monet ovat sanoneet mikäli olen oikein ymmärtänyt.

Jos olisit tekemässä siitä 200-300 hevon konetta niillä osilla mitä sattuu olemaan ja halvalla saamaan niin sittenhän se olisi jo ihan eri asia.

Kyllä mä senkin ymmärrän. :-[

Kuinkas pitkälle noita runkolaakereita on olemassa "normaali" 350 alikokoja?

Itte löysin 0.01 ja 0.02" vaimitänenytoli, voi olla et oli vielä nollat pilkun takana... ???

Kirjoitettu

No joo toi keskisuomen koneistamo on todellakin hyvä paikka ja voi suositella  m/

Tekevät sellaista koneistus työtä jossa muut nostavat kädet pystyyn, ja nää hoitaa homman kunnialla loppuun asti.

Kuulostaa hyvältä... Mutta se tais mainita puhelimessa että stressilevyt pitää hankkia jostain (OLISKO JOLLAIN LAINATA?)

ja linjahoonaus ei vissiin onnistu jos on alle 2.75" linja (350cid se on siis 2.45"), kun pitäis saada kaikki kerralla kuntoon. :'(

Pitääpä koittaa soittaa vielä kokkolaan, jos onnistuis noi lohkotyöt... Kampiakseli sit johki ku tietää tarviiko uuden...

Semmonen on vähä mietityttäny, kun mäntiä löytyy sekä 3.48" että 3.5" iskulle ja puristuskorkeuksia (comp heght)

vastaavasti 1.260" ja 1.250" niin todennäkösesti molemmat vissiin jää silti alle kansitason, jos ei oo laskettu?

Eli jos tilaan mittatilaus männät niin otanko korkeemmalla "hatulla" ja isommalla syvennyksellä, vai mielummin

flat topit (tai pienemmällä syvennyksellä) jotka jää hiukan kansitason alle niinku alkuperäiset?

Jos on vahva alakerta ja kannet niin onko korkeammasta puristussuhteesta muuta haittaa kuin,

että joutuu käyttämään korkeampi oktaanisia polttoaineita nakutuksen estämiseksi?

Kirjoitettu

puristukset pitää sovittaa siihen kokoonpanoon eli nokka pitää houmioida ja laskee sekä staattinen että dynaaminen puristus, liian mieto nokka korkeisiin puristuksiin ni nakuttaa varmasti semmosta menovettä ei mistään pumpulta saa (omakohtanen kokemus :( ), matala taas hukkaa hyötysuhdetta.

hommaan löytyy netistä hieno ja halppokäyttönen DCR Calculator vaikka tuolta: http://www.empirenet.com/pkelley2/DynamicCR.html

Kirjoitettu

Ainakin mitä aikoinaan (viime syksynä) kysyin 350 linjahoonausta niin ei ollut mitään ongelmaa ko firmassa.  ???

Kirjoitettu

"406":lla on ollunna ressilevy,kysyy häneltä

Jyväskylästä löytyi kuitenki, mutta... :'(

Olin viemässä lohkoa särötarkastukseen ja päätin vielä vilkasta taskulampun kanssa...

Olihan se lohko ihan paskana!!! Halki poikki uloinpien pulttien kohdalta niinku orkkiksetki meneehttp://www.volvolandia.com/SVF/Smileys/classic/poru.gif http://www.volvolandia.com/SVF/Smileys/classic/repiatukka.gif http://www.volvolandia.com/SVF/Smileys/classic/asiaan.gif

Tähän ei oo ny kuin yks lääke jäljellä...

http://www.dartheads.com/products/shp-small-block-chevy-short-blocks.html

Kirjoitettu

Ongelmana on vaan nyt se, että ostanko vaan lohkon, vai valmiin koko p*skan ???

Dartilta varmaan tulle laadukasta kamaa, jos valmiin tilaa, mutta ilmeisesti

pitäs sit ostaa Dartilta suoraa, eikä välittäjältä??? Menee taas v*tun vaikeeks >:(

Kirjoitettu

Ou shit... Olis varmaan kannattanu tarkistaa tuo jo ostaessa vaan hyvähän se jälkiviisas on olla  ???

Se kaveri vissii ottaa sen lohkon takas ja palauttaa rahat?

Kirjoitettu

Ou shit... Olis varmaan kannattanu tarkistaa tuo jo ostaessa vaan hyvähän se jälkiviisas on olla  ???

Se kaveri vissii ottaa sen lohkon takas ja palauttaa rahat?

Joo ei oo ollu kunnon valoo missään ja kampura paikallaan...

No onneks ei tarvinnu maksaa romuraudan pesusta ja kalliista särötarkastusaineesta.

Vein suoraa samalla menolla kaverille takas sen firmalle. Sillä on rahat vielä kotona,

haen huomenna päivällä rahat kun ajelen sen firman ohi.

Onhan nuo Eaglen H-veivit vielä talles... Toisaalta, jos laitan ne niin sit kannattais

ostaa lohko erikseen ja eihän mulla valmiiseen ikinä varaa oliskaan ku tako optioilla 4500$ :o :-X

Kirjoitettu

"Jännä" homma että asiantunteva kaveri joka rakentelee kisavehkeitä on niin sokea ettei "tienny" ton lohkon oleva paska...........  ::) m-

Kirjoitettu

Niin ja kyllä se vakiolohko kestää vielä ihan hyvin 500 hv tehot ja enempikin ku betonoi, joten kannattanee ny miettiä mihin rahas pusket..  ::)

Kirjoitettu

"Jännä" homma että asiantunteva kaveri joka rakentelee kisavehkeitä on niin sokea ettei "tienny" ton lohkon oleva paska...........  ::) m-

tais kokeilla kepillä jäätä.

jos dartin lohkoo ajattelet niin rp:tä saat sen kaikkein helpoiten ja todennäköisesti myös edullisimmin.

mutta jos oikeesti tuo tehotavoite liikkuu tuola 5-600 hv välillä niin osta tuo gm:n perhormance lohko sen saat alle tonnilla kotiin ja kestää varmasti noi tehot ja se mittaus rulianssi ei todellakaan ole niin vaikea sitä kantsii pelätä.kyllä me mitattiin dartin lohkokin.

mun gta:n on tuollainen gm:n lohko työn alla  ja itse aattelen ottaa sieltä sen 7-800 hv eikä yhtään hirvitä.

novaan taas tehdään(on lähes valmis) oikein oikeaa konetta ja siinä on tuo dartin iron eagle lohko ja siitä otetaan sitten jo 4 numroisia ulos.

Kirjoitettu

Ei se vaan ollu kattonu, niinku sanoin ei sitä "kilometrin" päähän nähny. En mä ainakaan olis niin tyhmä että

kaverille myisin suden vaan ottaakseni sen pian takas, ku vielä sanoin että teen särötarkastuksen ja rahat takas,

jos jotain häikkää (en mä kyllä myisi oudollekkaa tahallani sontaa, mut helpompi se olis).

Niin ja kyllä se vakiolohko kestää vielä ihan hyvin 500 hv tehot ja enempikin ku betonoi, joten kannattanee ny miettiä mihin rahas pusket..  ::)

Niin kuinkas se menikään ;) ;D

kun sinulla nuo teho tavoitteet ovat kuitenkin melko kovat ja palikat joita tarvit ja olet jo hankkinut eivät ole ihan ilmaisia niin ei

kannata alkaa säästämään muutamaa satasta jos siitä voi tulla muutaman tonnin vahinko. Ja tätä kai monet ovat sanoneet mikäli

olen oikein ymmärtänyt.

Jos olisit tekemässä siitä 200-300 hevon konetta niillä osilla mitä sattuu olemaan ja halvalla saamaan

niin sittenhän se olisi jo ihan eri asia.

Otetaan huomioon, että eihän sitä tiedä jos ne tehot karkaa tavoitteiden yli

(kun en käytä mitään noita "teholaskureita"kaan vaimikäsenytoli)

tai nälkä kasvaa mm. ahtimia myydään isompiakin

Kirjoitettu

tais kokeilla kepillä jäätä.

jos dartin lohkoo ajattelet niin rp:tä saat sen kaikkein helpoiten ja todennäköisesti myös edullisimmin.

mutta jos oikeesti tuo tehotavoite liikkuu tuola 5-600 hv välillä niin osta tuo gm:n perhormance lohko sen saat alle tonnilla kotiin ja kestää varmasti noi tehot ja se mittaus rulianssi ei todellakaan ole niin vaikea sitä kantsii pelätä.kyllä me mitattiin dartin lohkokin.

mun gta:n on tuollainen gm:n lohko työn alla  ja itse aattelen ottaa sieltä sen 7-800 hv eikä yhtään hirvitä.

novaan taas tehdään(on lähes valmis) oikein oikeaa konetta ja siinä on tuo dartin iron eagle lohko ja siitä otetaan sitten jo 4 numroisia ulos.

Jaahas... Voishan sitä tietysti vähä kierrellä "ikkunaostoksilla", mutta eikös siinä Perfomääns lohkossa oo ne samat p*skat

suorapulttiset runkolaakeripukit kuin tossa mun sudessa, GM6.2dssä ja muissakin GM nelipulttisissa?

Tahtoo vaan olla noi lohkot lasia ulomman pultin kohdalta... 6.2dssäkin ne lohkot on aina halki

(nimiimerkillä ehjän rakentanu pikkupaloista).

Kirjoitettu

Otetaan huomioon, että eihän sitä tiedä jos ne tehot karkaa tavoitteiden yli

(kun en käytä mitään noita "teholaskureita"kaan vaimikäsenytoli)

tai nälkä kasvaa mm. ahtimia myydään isompiakin

Hehheh, ei ne yleensä yli karkaa...  ;D

Sulla vielä monta yllätystä edessä mitä vaatii yli 500 hv koneen tekeminen 3-geniin. Ei se niin vaan tuu että laitat sellaset palikat koneeseen että "niillä pitäs" se teho irrota. On paaljon pikkupikku  pullonkauloja jotka joudut eliminoimaan ennenku sinne pääsee ja sinnehän pääsee ku viitsii vaan rakentaa maltilla. Tämän forumin sivuilla on paljon pettymyksiä oma projekti mukaanlukien mutta vähemmän niitä 500 hv ylityksiä vaikka on varmaan moni alkanu tekee sillä mentaliteetillä konetta että yli 500 hv menee ja helposti  :o ;D

Kirjoitettu

Hehheh, ei ne yleensä yli karkaa...  ;D

Sulla vielä monta yllätystä edessä mitä vaatii yli 500 hv koneen tekeminen 3-geniin. Ei se niin vaan tuu että laitat sellaset palikat koneeseen että "niillä pitäs" se teho irrota. On paaljon pikkupikku  pullonkauloja jotka joudut eliminoimaan ennenku sinne pääsee ja sinnehän pääsee ku viitsii vaan rakentaa maltilla. Tämän forumin sivuilla on paljon pettymyksiä oma projekti mukaanlukien mutta vähemmän niitä 500 hv ylityksiä vaikka on varmaan moni alkanu tekee sillä mentaliteetillä konetta että yli 500 hv menee ja helposti  :o ;D

Aivan, mutta niitä pettymyksiä kun oon lueskellu niin melkein aina sieltä hyppää joku pullonkaula silmille...

Onneks on aikaa, kun toi vakio saa ny rauhas pauhata konehuonees m/

Kirjoitettu

Tuanoinniii.... Eikös toissa vuonna (2007) kerhon nopein ollutkin gm tuotantolohko, 305 vieläpä. Toki betonoituna ja 4pulttiseksi muutettuna. Ja oli ihan normi lohko ettei mikään pervormanssi osaston kehitelmä. Ja ol vissii menny ihan lujaakin tuo auto

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

• Luo uusi...