Jump to content

rstuningin Musta GTA 5.7 -87

Recommended Posts

Kirjoitettu

joo , tää on helppoo ;D

sun tarttee tietaa vaan maksimi ulkohalkasija joka mahtuu vanteen sisään, , satulan asennuskorkeus, levyn paksuus ja hubin offsetti

eli mars mittomaan ja ja millimetripaperille kaaviota tekemaan vanteesta-navasta

Miks pitäs tietää mitä vanteen sisään mahtuu? Laitetaan sit vanteet sen mukaan mitä päälle mahtuu!

Levyn paksuus on jo mainittu tuola mitoissa!!! Ja sitä hubin offsettia nimenomaan yritin sulta tivata,

eikös vakio offsetti olis ok? Mahdollisimman sisään ne pitäs saada (ettei oo sit sitä ongelmaa ku esim

Mitsun evoissa, ettei mahdu muut kuin 4000+ euron vanteet) ja satula sit kiinni siihen kohtaan

mihin levy määrää, kun paikallaan.

• Replies 1,1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• rstuning

548

• GTATL

50

• BlackZ

41

• Z-mo

38

Top Posters In This Topic

Posted Images

Kirjoitettu

39 sivua tätä topikkia lukeneena voin vakuuttaa sinulle Jukka, ettei se voi olla kovin helppoa...  ::)

Säki voisit sanoo välillä jotain rakentavaa... :-*

Kirjoitettu

sorry kun mulla ei oo kristallipalloo jotta nakisin sun hubi offsetin ja mika on vakio offsetti ???

tossa sulle  laikka jossa on paksuus haarukassa  1.20"

http://www.colemanracing.com/catalog/index.php?cPath=28_468&osCsid=f9c6621e17d513f7375ebce0d6106072

Selvä, eli pitää se vakio mittailla, eikö se vakio levyn kohta olis hyvä säilyttää, tai jopa vähä saada sisemmäks, jos tilaa?

Mitäs näilä solid ja floating malleilla on eroo?

Available to fit solid mount hats or floating sytle hats
Kirjoitettu

Miks pitäs tietää mitä vanteen sisään mahtuu? Laitetaan sit vanteet sen mukaan mitä päälle mahtuu!

Levyn paksuus on jo mainittu tuola mitoissa!!! Ja sitä hubin offsettia nimenomaan yritin sulta tivata,

eikös vakio offsetti olis ok? Mahdollisimman sisään ne pitäs saada (ettei oo sit sitä ongelmaa ku esim

Mitsun evoissa, ettei mahdu muut kuin 4000+ euron vanteet) ja satula sit kiinni siihen kohtaan

mihin levy määrää, kun paikallaan.

Sellaasta vaan että paljo sen sisemmäs ei voi mennä kuin mitä esim ls1 jarrut mene kun niitä satuloita on pirun vaikia muuten saada kiinni.

Tietenki jos teetät jollaki vaikka billetti kimpaleesta jyrsityt olka-akselit niin saat vaikka minkälaaset jarrut.

Vieläkin sanoisin että ls1 tai c5 jarrulevy olis hyvä lähtökohta, mutta et sä taida suuressa viisaudessas kuunnella taaskaan kenenkään neuvoja.

Kirjoitettu

www.thirdgeen.org

tai

KVG

Jep kurkaan tuolta THIRDGENistä myös kolmatta geeniähän täs ei kai etitä ;) ;D

Kirjoitettu

Sellaasta vaan että paljo sen sisemmäs ei voi mennä kuin mitä esim ls1 jarrut mene kun niitä satuloita on pirun vaikia muuten saada kiinni.

Tietenki jos teetät jollaki vaikka billetti kimpaleesta jyrsityt olka-akselit niin saat vaikka minkälaaset jarrut.

Vieläkin sanoisin että ls1 tai c5 jarrulevy olis hyvä lähtökohta, mutta et sä taida suuressa viisaudessas kuunnella taaskaan kenenkään neuvoja.

En tiedä vielä miten adapterit tehään, riippuu pitkälti kuinka sivussa on toisiinsa nähden...

En oo sanonu ettei ne C5 levyt kävis, mutta jos ne on ihan eri kokoset ku alkuperäset

(näihin satuloihin) niin se ei varmaan oo kauheen hyvä asia... ::)

Kirjoitettu

Säki voisit sanoo välillä jotain rakentavaa... :-*

Mun tiedoilla, mitähän hyötyä siitä olisi?  Anna vaan mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos... öööö tai siis toisesta silmästä sisään ja ...  unohda koko juttu.  Mun jutuista ainakin tietää, ettei ne oo ns. "viisaampien vittuilua" vaan ihan vaan fuulaa muuten vaan, eli ei tartte ottaa tosissaan ja mennä hernekauppaan tukehtumaan.

Mulle vaan on välillä tullut sellanen tunne, että sä provosoit ihan piruuttas noita "vanhoja pieruja" ja niiden "minä tiedän kaiken, kakarat ei tiedä mitään" -asennetta. Keep on going!  m/

Kirjoitettu

En tiedä vielä miten adapterit tehään, riippuu pitkälti kuinka sivussa on toisiinsa nähden...

En oo sanonu ettei ne C5 levyt kävis, mutta jos ne on ihan eri kokoset ku alkuperäset

(näihin satuloihin) niin se ei varmaan oo kauheen hyvä asia... ::)

C5 levyt on 13 tuumaa, elikkä 330 milliä.

Kirjoitettu

Mulle vaan on välillä tullut sellanen tunne, että sä provosoit ihan piruuttas noita "vanhoja pieruja" ja niiden "minä tiedän kaiken, kakarat ei tiedä mitään" -asennetta. Keep on going!  m/

Kyllä tos taitaa olla hiukan perääkin... ;D

Kirjoitettu

jos sun satula kiinnitys on kiintee laita uivat laikat jos satulat pasee liikkuun niin sitte solidit

solid-solid =palat kuluu epatasasesti

Ok eli noi mun satulathan on kai solidit, mutta eikös se että molemmilla puolilla on mäntiä

korvaa tavallaan sen floating systeemin, jos nyt ymmärsin oikein niin yks puolisilla männillä olevat

on kelluvilla satuloilla???

Tässä mun ratkasu satulan kiinnitykseen. Kuva on panteran takasatulasta , toivottavasti saat jotain vinkkiä tosta

Hommaa helpottaa paljon se etta hubilla sahaan satulan kiinnityspinta samalle tasolle akselibracketin kanssa jotta kiinnitys hoituu suoralla levyllä.

Jos pykälää jää,on palikka melkeen jyrsittävä jostain umpiaineesta

Prikkakasojenkanssa on konttorille turha mennä ;)

Ja pultit parempi olla 12.9 lujuutta niin on vähemmän väiteltävää katsurin kans

Eli luultavasti näillä mitoilla olevat hubit kävis (C5 brake conversion kit)

http://bigbrakeupgrade.com/images/C5/C5hub.jpg

http://bigbrakeupgrade.com/products2.htm

Vielä ku tietäs mistä niitä vois kysellä erikseen mittojahan ei missään näkyny...

Eli noilla hubeilla saisin C5 levyt jo kiinni ja sit pitäs kattoo mille linjalle satulat asettuu ???

Vakio hubeihin siis ei noi levyt mee mitenkään vai noita hubejako tehään nimenomaan

sen levyn ET:n muuttamista varten? Mutta nua C5 kiinteet levytkö nyt sit ei käykkään,

jos on kiinteet satulat ???

Ainii mikä on: akselibracketti?

Kirjoitettu

Sorvaat tai sorvautat siitä omasta vakiolevystä sen jarrulevyn navan niinkun on kaikki muutkin teheny ja laitat vaan sen kiintiän c5 jarrulevyn. Joissakin vakioautoissakin on kiintiä levy ja kiintiä satula kun satulassa on molemmin puolin männät. Se jarrunesteen paine tasaa sitten sun tekemät asennus ja koneistusvirheet.

VOIKO TÄMÄ TORELLA OLLA JOILLEKIN NÄIN VAIKIAA!?!?

Kirjoitettu

Sorvaat tai sorvautat siitä omasta vakiolevystä sen jarrulevyn navan niinkun on kaikki muutkin teheny ja laitat vaan sen kiintiän c5 jarrulevyn. Joissakin vakioautoissakin on kiintiä levy ja kiintiä satula kun satulassa on molemmin puolin männät. Se jarrunesteen paine tasaa sitten sun tekemät asennus ja koneistusvirheet.

mulle ainaskii..saat tulla sit opettaa  :-*  ;D ;D ;D

Kirjoitettu

mutta milläs rahoilla nyt päivität sitä konetta kun ostit noi satulat.. ja satuloita et laita jutun mukaan kiinni ennen kuin on enemmän voimaa koneessa..  ::)

ja jos ei itse tiedä mitä laittaa tai osaa tehdä niin kättä taskuun ja auto sille kuka osaa  m/ ei tarvi vaivaa mieltä ja kehoa, eikä tuu stressiä..

nyt tuntuu että sä ostat vaan eri näisiä osia mitä mieleen juolahtaa yhtään sen enempää miettimättä ja sitten laitat kuvia ja asenne "lälläälää näin se tehdään" ja sitten meneekin sormi suuhun.. aivan offtopikkia asian vierestä ja sen sivulta mutta kumminkin 

Kirjoitettu

Sorvaat tai sorvautat siitä omasta vakiolevystä sen jarrulevyn navan niinkun on kaikki muutkin teheny

Eli jarrulevystä tehdään spaceri uuden levyn ja hubin väliin vai???

ja laitat vaan sen kiintiän c5 jarrulevyn. Joissakin vakioautoissakin on kiintiä levy ja kiintiä satula kun satulassa on molemmin puolin männät. Se jarrunesteen paine tasaa sitten sun tekemät asennus ja koneistusvirheet.

No tätähän mä vähä yritin ylempänä sanoa: "eikös se että molemmilla puolilla on mäntiä korvaa tavallaan sen floating systeemin"

Ei tää nyt niin vaikeeta oo, mutta piti saada vinkkejä mikä "alkuperäinen" levy olis lähimpänä ja sähän kerroitkin että C5 ja

Thirgeniltä löytyi paljo tietoja kiitos vaan! Mua ei vaan huvita tehdä mitään moneen kertaan, jos on porukkaa jotka osaa

kertoa kuinka asiat tehdään. Sille mä en voi mitään jos on puolin tai toisin ymmärtämis ongelmia ja sit joutuu puolin ja toisin

vääntää rautalangasta! ;D

Kirjoitettu

vilases tota jaken rojektia siinä tehään vanhata levystä hubi uudelle levylle siis sama homma mikä sul näyttäs olevan edessä: http://forum.f-bodyfinland.com/Yabbse/index.php?topic=7200.210

No perskule mä muistin jossaki nähneeni ton ja sitähän jukka tos yritti piikkilangasta vääntää, eli siis alkuperäinen

levy on samalla hubi, jossa laakeripesä on ja siitä kun veistelee ylimääräset pois niin menee "tavallinen" levy päälle?

Mistäs v*tusta mä olisin tienny et 3genissä on alkuperäsenä levyt joissa on napa samassa niinku johnain pirun mazdas?

Muistetaan, että mä en oo vielä purkanu mitään niin ei voi kaikkia pikku jekkuja tietää...

http://forum.f-bodyfinland.com/Yabbse/index.php?action=dlattach;topic=7200.0;attach=21707;image

Annan viela yhen neuvon, osta kirja, vaikka HPBooksin Fred Puhn Brake handbook.

Siina on 176 sivua asiaa vain jarruista,

Ei tartte luulla enaa niin paljon kun lukasee ton eepoksen.

Maksaa parikymppi taalaa ja varmaan saastyy kymmenkertanen rahasumma kun vaha ymmartaa mita on tekemassa....

Ma ostin ja luin vaikka olin ruuvannu ameriikan autoja ton kirjan ostamisen aikaan yli 15 vuotta, en loppujenlopuks  tienny kovinkaan paljon jarruista , miten ja miksi.

Kuulostaa hyvältä m/ Olis vaan niin per*eleen paljo muitaki kirjoja joita pitäs lukee... ::)

Voi olla et olis kuitenki tehokkaampi tapa ku väitellä täälä ja muijaki pitäs mua sivistyneempänä ;D

Kirjoitettu

Eli nyt mun pitäs sit hankkia ylimääräset levyt jotka voin sorvata hubeiksi, koska paikallaan olevat saa vielä olla...

"13" C4 HD setup which uses a 13" x 1.1" J55 rotor"

"the C5 rotors are actually 12.75" ???

No niin sit väitellään seuraavat viis sivua takajarruista, vai onko se muka yhtä "helppo" homma? ;D

Kirjoitettu

plaraa tualta jäsenten projektiista tua jukan gt camaro topikki läpi niin siellä on (ainakin muistaakseni) juttua siit takajarrujenkin isoontamisesta.

edit:ei ollukaan mut jukalla on kokemusta hommasta. väännä sille rautalangasta kysymykset niin saat ehkä epäselvääkin selvempiä vastauksia.

Kirjoitettu

Yritin (väsyneenä silmät ristis) kattella Thirgenistä tietoja, mut en enää löytäny 1LE takajarrulevyjen paksuutta

(eli -89 eteenpäin 12" alkuperäset), jotka olis vissiin helpoin vaihtaa mun omaan, mutta kuinkas käppäri :-X

Pitää vissiin keksiä jostain sellaset takalevyt joissa on pieni rumpujarru käppäriksi ???

Kirjoitettu

Yritin (väsyneenä silmät ristis) kattella Thirgenistä tietoja, mut en enää löytäny 1LE takajarrulevyjen paksuutta

(eli -89 eteenpäin 12" alkuperäset), jotka olis vissiin helpoin vaihtaa mun omaan, mutta kuinkas käppäri :-X

Pitää vissiin keksiä jostain sellaset takalevyt joissa on pieni rumpujarru käppäriksi ???

Mä tein ton swapin. Sanonpa vaan, että ei välttämättä kannata. -89 eteenpäin levyt on 11.75" muistaakseni, LS-takajarrut on sen 12". LS-takajarrut on varmasti parempi vaihtoehto.

Mutta jos kuitenkin teet ton saman 87 to 89 ja eteenpäin takajarruswapin, niin känkkävaijerit täytyy ottaa 90-91 autosta, esim. -89 känkkävaijerit ei käy vaikka jarrut on samaa vuosimallia. Mystisiä pituuseroja yms. kosmista sekoilua.

Kirjoitettu

ja LS:n jarruissa käsijarru on toteutettu rummulla levyn keskiössä

Kirjoitettu

Mä tein ton swapin. Sanonpa vaan, että ei välttämättä kannata. -89 eteenpäin levyt on 11.75" muistaakseni, LS-takajarrut on sen 12". LS-takajarrut on varmasti parempi vaihtoehto.

Mutta jos kuitenkin teet ton saman 87 to 89 ja eteenpäin takajarruswapin, niin känkkävaijerit täytyy ottaa 90-91 autosta, esim. -89 känkkävaijerit ei käy vaikka jarrut on samaa vuosimallia. Mystisiä pituuseroja yms. kosmista sekoilua.

Jep. pitää varmaan haudata toi 1LE jarruidea, kun niissä käppäri on satulas ja mun Bremboissa ei.

ja LS:n jarruissa käsijarru on toteutettu rummulla levyn keskiössä

Noniin, eli näkyy löytyvän ratkaisuja pienen alkukankeuden ja tilastollisen pakollisen väittelyn jälkeen ;D

Kiitos tiedoista, jatkan tutkimuksia Thirgen.orgissa m/

Kirjoitettu

Osta tuolta sedältä http://forum.f-bodyfinland.com/Yabbse/index.php?topic=19047.msg333507#msg333507 noi ls1 takajarrut, ja siihen ls1 satulan tilalle sovitat tuon brembon, helppoa ja nopeaa, valmistuu kätevästi mikrossa, paistovalmiina tuoreena pakkasesta! Voilá!

LS1 etujarrujen osista on monet kuvat mun projektitopikis jäsenpuolella. Käys kattoon niin saat vähä kuvaa minkälaasista osista sellaanen jarrukokoonpano on tehty. Sulla vois olla periaattees samallaanen mutta tuon ls1 jarrusatulan tilalla olis tietty noi brembot

Kirjoitettu

Osta tuolta sedältä http://forum.f-bodyfinland.com/Yabbse/index.php?topic=19047.msg333507#msg333507 noi ls1 takajarrut, ja siihen ls1 satulan tilalle sovitat tuon brembon, helppoa ja nopeaa, valmistuu kätevästi mikrossa, paistovalmiina tuoreena pakkasesta! Voilá!

Just meinasin että rupeen illalla katteleen ;D  m/

LS1 etujarrujen osista on monet kuvat mun projektitopikis jäsenpuolella. Käys kattoon niin saat vähä kuvaa minkälaasista osista sellaanen jarrukokoonpano on tehty. Sulla vois olla periaattees samallaanen mutta tuon ls1 jarrusatulan tilalla olis tietty noi brembot

Käyn illalla kahtomas m/

Kirjoitettu

Juu ei tarvinnu tuolta ostaa, kun ei myy erikseen ja hinta oli sanotaanko "suomalainen" ;D

Näyttää siltä ettei löydy mistään pelkkiä käppärinosia tai edes ilman satuloita noita takajarruja

ja kun se satulan kiinnityskikkare on alumiininen niin suattaapi olla ettei mun brempo passaa siihe...

Merkkiliikkeessä ne ei osaa lukee luetteloita, tai sit ne ei edes löydä niitä... Sviddu mä laitan pian Volvon käppärin tohon! :-X

Etujarruissa ei pitäs olla suurta hämminkiä. Levyiksi tulee (jos ei löydy sopivasti jotain erikoiskokoja laakeripesällä)

C4 HD 13" eli ZR1 Corvetten levyt koska ne on 1/4" isommat ku LS1 ja ne on ohuemmat LS1 on 2mm liian paksut. \m/

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

• Luo uusi...