rstuning Kirjoitettu 6. Syyskuuta, 2008 Kirjoittaja Kirjoitettu 6. Syyskuuta, 2008 vakio aski muuten sanoo sopimuksen irti 500nm jälkeen, ainakin mulla. ihan vaan tiedoksi No niimpä ja "huonolla onnella" sattaa tulla enemmän vääntöä, kuin Stealthilla Ja jos ei joku oo perillä niin viimeistään suunniteltuihin virityksiin loppuu omat ja lainatut rahat, niin siihen konkurssiin on enää paha suunnitella sitä vahvempaa lootaa ja alakertaa, puhumattakaan muista mahdollisista. Niitä sitte parin vuoden sisään...
balez Kirjoitettu 6. Syyskuuta, 2008 Kirjoitettu 6. Syyskuuta, 2008 No niimpä ja "huonolla onnella" sattaa tulla enemmän vääntöä, kuin Stealthilla katso tuota mun käyrää.. aski kestänyt ainakin vielä.. monoakin saanut.. jotain halpoja osia laatikko sisällä tosin pitää
xaekx Kirjoitettu 6. Syyskuuta, 2008 Kirjoitettu 6. Syyskuuta, 2008 Aikanaan V8:ssa oli mielenkiintoinen projekti, jossa tehtiin tyypillinen "bolt-on" -viritys 1991(?) IROC-Z 350cid TPI Camaroon. Kokoonpanossa oli Edelbrock alukannet, Edelbrock high flow runnerit, aika mieto virinokka (crane 2032?), peltisarjat, cat-back,...Tuloksena 287hp konetehoa. Härskimmällä nokalla ja base platen ja plenumin porttauksella olisi varmaan saanut vielä jonkun verran lisää? Vartilla tuo meni 13.94s loppunopeudella 162.25km/h, katurenkailla. Vaikea sanoa missä ne TPI:n rajat sitten kulkee. Tuossa projektissa ei vielä otettu ihan kaikkia keinoja käyttöön, kaikki oli puhtaasti bolt-on.
rstuning Kirjoitettu 6. Syyskuuta, 2008 Kirjoittaja Kirjoitettu 6. Syyskuuta, 2008 Aikanaan V8:ssa oli mielenkiintoinen projekti, jossa tehtiin tyypillinen "bolt-on" -viritys 1991(?) IROC-Z 350cid TPI Camaroon. Kokoonpanossa oli Edelbrock alukannet, Edelbrock high flow runnerit, aika mieto virinokka (crane 2032?), peltisarjat, cat-back,...Tuloksena 287hp konetehoa. Härskimmällä nokalla ja base platen ja plenumin porttauksella olisi varmaan saanut vielä jonkun verran lisää? Vartilla tuo meni 13.94s loppunopeudella 162.25km/h, katurenkailla. Vaikea sanoa missä ne TPI:n rajat sitten kulkee. Tuossa projektissa ei vielä otettu ihan kaikkia keinoja käyttöön, kaikki oli puhtaasti bolt-on. Mikäs ton Magazinen numero mahtaa olla, kun prkl sain 5 aiheeseen liittyvää lehteä, mutta yksikään ei ollu toi Kyllä mulla helposti se 300 menee rikki vaikka jäis vakio ECM, mutta onko se sit enää TPI jos se vaihtuu... 350hv voi olla 600euroa kalliimpi toteuttaa vakio ECMllä, mutta toisaalta vielä saa laittaa toisen mokoman jos haluaa 20-30hv enemmän ja tulevaisuuden varalle säätövaraa, eli Haltecki yms. :'(
Soppa Kirjoitettu 6. Syyskuuta, 2008 Kirjoitettu 6. Syyskuuta, 2008 Mikäs ton Magazinen numero mahtaa olla, kun prkl sain 5 aiheeseen liittyvää lehteä, mutta yksikään ei ollu toi Kyllä mulla helposti se 300 menee rikki vaikka jäis vakio ECM, mutta onko se sit enää TPI jos se vaihtuu... 350hv voi olla 600euroa kalliimpi toteuttaa vakio ECMllä, mutta toisaalta vielä saa laittaa toisen mokoman jos haluaa 20-30hv enemmän ja tulevaisuuden varalle säätövaraa, eli Haltecki yms. :'( Tais olla 5 tai 6 eri lehteä jossa sitä iroccia rakenneltiin, olikohan vuosilta 97 ja 98. Oli nimittäin ne jutut, mitkä sai mut irokin hankkimaan 300hv asti muuten riittää ainaki huipputehoille vakio-ecm, ainki stealthin kanssa. Paremmin käyttäytyvä siitä sitten tuli Haltechin kanssa, huipputehot ei valtavasti noussu. Mun projektitopikissa lisää asiasta, kun jaksaa selata.
camaro82 Kirjoitettu 6. Syyskuuta, 2008 Kirjoitettu 6. Syyskuuta, 2008 Mikäs ton Magazinen numero mahtaa olla, kun prkl sain 5 aiheeseen liittyvää lehteä, mutta yksikään ei ollu toi Numerosta 7/97 numeroon4/98
rstuning Kirjoitettu 6. Syyskuuta, 2008 Kirjoittaja Kirjoitettu 6. Syyskuuta, 2008 Jaa ne oli niin vanhoja... Ei se ettiny ku 2004 asti taaksepäin, mutta löytyi toinen tuoreempi rojekti, josta oli vähä apua siitäkin, mutta tahtoo vaan olla noi lehtien rojektit kaasareilla ja aina mennään yli 400hv??? En tiedä sitte onkohan nää ruisku vehkeet ihan serpeestä, kun kyhnytetään 300-350 nurkilla?
Soppa Kirjoitettu 6. Syyskuuta, 2008 Kirjoitettu 6. Syyskuuta, 2008 En tiedä sitte onkohan nää ruisku vehkeet ihan serpeestä, kun kyhnytetään 300-350 nurkilla? Ei
mikke Kirjoitettu 6. Syyskuuta, 2008 Kirjoitettu 6. Syyskuuta, 2008 lehtijuttuihin en ota kantaa mut muutamana vuonna dynopäivillä käuneenä oon huomannu et tosi tiukassa on 400 hepan raja vapari pikkulohkolle on se sit sbc, lt1 tai ls1 se ei vaan haluu ylittyä. ja mitä lt1 kans huomannu niin siin on lähtökohtana parempi imari ja kannet, pakosarja ja imuputki muutoksi se tuottaa helposti 300 hepoo mut sit alkaa hankaluus siinäkin onhan niitä 330-350-370 koneita mut kannattaa kokonnpanoa miettiessä panostaa osien keskinäiseen toimivuuteen muuten käy niinku mulle ja viripannu sanoo poks ja tehotavottet jää saavuttamatta . niijoo suosittelen lämpimästi ostamaan rojektikonetta mistä voi ajankanssa tehä sen virikoneen ja vaihtaa vaan sen sokalle sit ku se on valmis ei katkee ajokausi osien odotteluun ja jos virimosa poksahtaa on heittää vakio keulille ja jatkaa kautta sillä, nimimerkillä kone vaihettu kahesti ja loota ollu pöydällä kolmesti tällä ajokaudella
rstuning Kirjoitettu 6. Syyskuuta, 2008 Kirjoittaja Kirjoitettu 6. Syyskuuta, 2008 niijoo suosittelen lämpimästi ostamaan rojektikonetta mistä voi ajankanssa tehä sen virikoneen ja vaihtaa vaan sen sokalle sit ku se on valmis ei katkee ajokausi osien odotteluun ja jos virimosa poksahtaa on heittää vakio keulille ja jatkaa kautta sillä, nimimerkillä kone vaihettu kahesti ja loota ollu pöydällä kolmesti tällä ajokaudella Näinhän se tahtoo mennä, mut ku mä en voi tehä noin ku se projekti venyy sit ja jos se tulis joskus valmiiks miljoonan hevosvoiman kanssa, nii ei se enää tollaseen peltinorsuun kävisi ja olis turhaa tehty koko keuhko Mulla on jo yks ikuisuus rojekti tallilla johon tein jo yhen koneen ja myin pois ku se oli vaan 4 pyttynen (jolle ei pitäny tehä mitään) ja sit piti saada Alumiini V8 johon on nyt ripakopallinen osia, mutta meni mielenkiinto, kun kaikki "loput" rupes maksamaan nii svidusti... Jos vaikka tän jaksais virittää, niin siihen olis kiva sit päivittää myöhemmin alakerta, sit laatikko jne...
rstuning Kirjoitettu 6. Syyskuuta, 2008 Kirjoittaja Kirjoitettu 6. Syyskuuta, 2008 lehtijuttuihin en ota kantaa mut muutamana vuonna dynopäivillä käuneenä oon huomannu et tosi tiukassa on 400 hepan raja vapari pikkulohkolle on se sit sbc, lt1 tai ls1 se ei vaan haluu ylittyä. Olisko ne ruutat kuitenki kökköjä verrattuna jenkkien kaasariteknologiaan Nyt joku äkkiä kokeilemaan 370heppaseen ruiskukoneeseen kunnon imaria ja kaasaria, jos menis 400 rikki
Soppa Kirjoitettu 6. Syyskuuta, 2008 Kirjoitettu 6. Syyskuuta, 2008 Jostain syystä tosiaan jenkit vierastaa ruiskuja, vaikea sanoa miksi. Onhan kaasareille enempi valikoimaa ja pidemmästi kokemusta. Mutta kun valittee oikeat jenkkilehdet, ruiskuitakin löytyy juttuja, esim. GM High Tech Performance.
mikke Kirjoitettu 6. Syyskuuta, 2008 Kirjoitettu 6. Syyskuuta, 2008 Olisko ne ruutat kuitenki kökköjä verrattuna jenkkien kaasariteknologiaan Nyt joku äkkiä kokeilemaan 370heppaseen ruiskukoneeseen kunnon imaria ja kaasaria, jos menis 400 rikki eräs herra harrastaja on hakannu päätä seinään tommosen ls1 mosan kans just muutamaan heppaa alle 400 ja siin ny pitäs olla kaikki niin optimia ku tämmösessä ruiskuvehkeessä millä pitää voida päivittäin ajaa voi olla . omaani mietin "kaasari" imusarjaa suuttimilla ja jollain läppärungolla mut tultiin siihen tulokseen et teho alue nousee korkeelle ja lisätehon hyödyks saaminen menee vaikeeks.
rstuning Kirjoitettu 6. Syyskuuta, 2008 Kirjoittaja Kirjoitettu 6. Syyskuuta, 2008 eräs herra harrastaja on hakannu päätä seinään tommosen ls1 mosan kans just muutamaan heppaa alle 400 ja siin ny pitäs olla kaikki niin optimia ku tämmösessä ruiskuvehkeessä millä pitää voida päivittäin ajaa voi olla . omaani mietin "kaasari" imusarjaa suuttimilla ja jollain läppärungolla mut tultiin siihen tulokseen et teho alue nousee korkeelle ja lisätehon hyödyks saaminen menee vaikeeks. Noku mulla tuntuu olevan sama ongelma jo ennenkö yhtään palikkaa on autos kiinni http://www.volvolandia.com/SVF/Smileys/classic/1012.gif
balez Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2008 Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2008 hehee,tais osua ja upota. eikös sullekkin ollu tulossa vähintään se 350hv sillon? Enkä oo väittäny tietäväni kaikkea.. mut SEN tiedän,että vaparina tpi'stä EI oteta 350hv,vaikka laittas tuon 600e lisää. rst,onko nuo teholaskelmat ihan sun omaa yhteenlaskua,vai mistä ne oot keksiny? 300hv + 600e= 350hv + 600e =370-380hv -En jaksa enää kommentoida tätä touhua,koska näyttää olevan aivan turhaa.. Kun ei KENENKÄÄN neuvot mene perille asti,niin antaa olla! pilke silmä kulmassa.. mutta kommentointia on monenlaista ja asian voi kertoa monella tapaa mutta ei sotketa tähän enempää jossittelua.. tietoa ei Jarno voi jakaa koskaan liikaa.. kerrot sen vaan niin mielivaltasesti tai sit musta vaan tuntuu siltä... rst parhaana rakentelu vinkkinä on, että kannattaa tutustua tohon v8 projekti irokkiin.. ja kattella sitten osia ja laskea budjettia.. halpaa se ei ole kumminkaan
5,7 Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2008 Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2008 Mikäs ton Magazinen numero mahtaa olla, kun prkl sain 5 aiheeseen liittyvää lehteä, mutta yksikään ei ollu toi Kyllä mulla helposti se 300 menee rikki vaikka jäis vakio ECM, mutta onko se sit enää TPI jos se vaihtuu... 350hv voi olla 600euroa kalliimpi toteuttaa vakio ECMllä, mutta toisaalta vielä saa laittaa toisen mokoman jos haluaa 20-30hv enemmän ja tulevaisuuden varalle säätövaraa, eli Haltecki yms. :'( mulla on tallessa toi projekti siis kopioituna koko sarja erikseen jos kiinnostaa voisin siitä kopioida laput?
rstuning Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2008 Kirjoittaja Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2008 onko nuo teholaskelmat ihan sun omaa yhteenlaskua,vai mistä ne oot keksiny? 300hv + 600e= 350hv + 600e =370-380hv -En jaksa enää kommentoida tätä touhua,koska näyttää olevan aivan turhaa.. Kun ei KENENKÄÄN neuvot mene perille asti,niin antaa olla! No ei ihan noin karkeesti, mutta kyllä 30-40hv voi pitkälle viritetystä löytyä, kun poistaa pari pullonkaulaa...http://www.volvolandia.com/SVF/Smileys/classic/nerd.gif mulla on tallessa toi projekti siis kopioituna koko sarja erikseen jos kiinnostaa voisin siitä kopioida laput? Joo kopioi vaan joutuuko maksaan jotain siitä? Saisikko kopioitua A.readerilla ja mailattua, vai kuinka onnistuis? Kyllä mä sen "reseptin 90% jo tiedänkin, mutta olis se kiva lukee
Diore Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2008 Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2008 ostat multa noi venakopan kannet..eihän ne tehoa tuo mut ulkonäköä? pyörii ylimääräsenä nurkissa..
5,7 Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2008 Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2008 No ei ihan noin karkeesti, mutta kyllä 30-40hv voi pitkälle viritetystä löytyä, kun poistaa pari pullonkaulaa...http://www.volvolandia.com/SVF/Smileys/classic/nerd.gifJoo kopioi vaan joutuuko maksaan jotain siitä? Saisikko kopioitua A.readerilla ja mailattua, vai kuinka onnistuis? Kyllä mä sen "reseptin 90% jo tiedänkin, mutta olis se kiva lukee voi olla et en onnistu koneelle saada duunis kopiokone sielä voin pyyhkästä tuleen laput ei ne mitää kustanna. annanko hasselle ku sitä näen silloin tällöin jos se heittää ne sulle?
rstuning Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2008 Kirjoittaja Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2008 ostat multa noi venakopan kannet..eihän ne tehoa tuo mut ulkonäköä? pyörii ylimääräsenä nurkissa.. Oon mä niitä kattonukki mutta löysin jo hillitymmät orkkis look kromikopat kaverilta. voi olla et en onnistu koneelle saada duunis kopiokone sielä voin pyyhkästä tuleen laput ei ne mitää kustanna. annanko hasselle ku sitä näen silloin tällöin jos se heittää ne sulle? Jaa tallikaveri hassea? Nyhän mä vasta hokasin et oot Vaasalainen! Voin tulla hakemaanki jossainvälissä Jatketaan Yv:llä
Pontiac-Pete Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2008 Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2008 Tuolta löytyy se camaroprojekti: http://www.komppi.com/fbodystuff/Lehtijutut/
rstuning Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2008 Kirjoittaja Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2008 Tuolta löytyy se camaroprojekti: http://www.komppi.com/fbodystuff/Lehtijutut/ Kiitoos! Nyt saa lukee koneella, niin ei tartte papereita jättää tenavien armoille
Guest Jukka Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2008 Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2008 Eikös tuota TPI:n tolkuttoman pitkää imukanavaa saa lyhennettyä siamisoimalla runnerit ja vaikka pätkän baseplateakin. Se onko se silloinkaan enää tpi kun koneessa ei ole tpi:lle tyypillistä pitkää imukanavaa.. Tapelkaa te siitä. Offtopic: Sen sanon että kun itse joskus uhosin että joskus otan 305 tbi:stä 300hv niin moni nauroi että ei onnistu. Eikä ole onnistunutkaan, vielä, kun säädettävän boksin kanssa on ollut ongelmia. Mutta uskon että tavoitteeni toteutuu. Se että onko kyseessä enää 305 tbi kun porauksella koneen koko on 310 ja alkuperäisistä osista tallella on enää lohko ja kampiakseli. Ajettavuus voikin olla sitten toinen juttu, 2 jumalattoman isoa suutinta kovilla pensan paineilla.. Hyvä se vaan on että jotkut koittaa tehdä jotain "rajoja rikkovaa". Tietenkin pitää osata kuunnella kritiikkiä ja osata suunnitella pakettia ja kaikkee sellasta. Onhan tässä kerhossa eräs "liian nopea" 305 tpi camaro. Varmaan sekin setä on kuullu joltain ihmiseltä (en tarkoota nyt sua, jarno, vaan yleensä jotain paikallista essonpaarintietäjää tms yleisneroa) että ei se voi kulkea.
repa Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2008 Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2008 Ilman uskoa omaan osaamiseen ja rohkeaa kokeilunhalua, me asuttais edelleen puussa ja syötäis eläviä toukkia, ugh Eli anna mennä vaan, onnistuu tai ei.
pate Kirjoitettu 9. Syyskuuta, 2008 Kirjoitettu 9. Syyskuuta, 2008 tuolla rykästiin pudasjärvellä 13.94/164. 305tpi. orkkis ecm. teho laskurit näyttää lähes 300hp:tä. paljonkohan sitte todellinen, en tiedä. vielä olis vara kiristää tiukemmalla nokalla ja puristusta laskemalla(puristus on kans orkkis)kun haltekki oottaa asennusta autotallin nurkassa. uskosin että noilla virityksillä mentäisiin yli 300hp:n kirkkaasti.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään