Jump to content

GTATL.n 1989 Pontiac Turbo Trans Am Indy 500 Pace Car #425 TTA

Recommended Posts

Kirjoitettu

Priimaa jälkeä pukkaa.

Olen itse jättänyt tuon konetilan kumin laittamatta paremman jäähtymisen nimissä, tosin lykkää sitten kyllä helposti kuumaa auton sisäilmakanaviin. Ainakin kakkoskoppaiseen tuotakin myytiin ihan settinä esim classicilla jos ehtii pakettia odottamaan.

Kirjoitettu

Priimaa jälkeä pukkaa.

Olen itse jättänyt tuon konetilan kumin laittamatta paremman jäähtymisen nimissä, tosin lykkää sitten kyllä helposti kuumaa auton sisäilmakanaviin. Ainakin kakkoskoppaiseen tuotakin myytiin ihan settinä esim classicilla jos ehtii pakettia odottamaan.

m/

Tarttee ensin etsiä Suomesta ja jos ei löydy tilaan rapakon takaa :) Kaikkia muita tivareita mulla olikin ainakin kaksikertaa mutta ei yhtään tota :W

Kirjoitettu

T-toppien tivareiden vaihto operaatio. Tässä kuvia purku ja kasausjärjestyksessä jos joku joskus haluaa vaihtaa tivarinsa.

- Lukituskahva irti. Ruuvi torx T20

- Sisustamuovin irroitus 3kpl ruuvi, kaksoiskierre

TTA_ttop_tivarien_vaihto.jpg.c79d5fa97d386c72dca60440f71ab5a7.jpg

Kirjoitettu

Sivulasin tiiviste on kahdella ruuvilla kiinni ja liimattu tiivistekouruun. Poista tiiviste.

TTA_ttop_tivarien_vaihto1.jpg.6daad7c009a16d57d863fc9729ecdebf.jpg

Kirjoitettu

Tiivistekouru on 4 ruuvilla kiinni. Irroita kouru, huulitiivista on kourun alla puristuksissa.

TTA_ttop_tivarien_vaihto2.jpg.1b490736bfdd3b3f42194b0ca607da4f.jpg

Kirjoitettu

Mulla ainakin uudessa huulitiivisteessä oli kaksipuoleinen teippi valmiina joten kiinnittäminen oli helppoa. Huulitiivisteen jälkeen tiivistekouru paikoilleen ja siihen sivulasi tiiviste paikoilleen. Täytyy jatkaa huomenna kun jätin osat kuivamaan maalauksen jälkeen :)

TTA_ttop_tivarien_vaihto3.jpg.9d4864e3b62d6d34ef90ae2529feaaa3.jpg

Kirjoitettu

Kävin pikaisesti tallilla hommissa. Takakontin sisustamuovi asennus valmis. Tiiviste hommat odottaa t-toppeja että pääsis sovittaa. Siivosin konehuoneen että vois aloittaa seuraavaksi hommat siellä. Himan tallissa suihkutin fillerit t.toppien reunalistaan ja huomenna pääsis hiomaan+maalaamaan mustaksi. Jäähdyttimen yläkiinnikemuovi sai myös uuden pinnan.

TTA_hommia.jpg.6534e6b7655801c0549c09d294e4b72f.jpg

Kirjoitettu

Joka päivä jotakin. Tänään ttoppien lista sai mustan värin :)

TTA_ttoppienlistamusta.jpg.feb4da7d13509d8cad40ff335aa1a151.jpg

Kirjoitettu

T-topit sääty ihan kohtalaisen vaivattomasti paikoilleen. Mun mielestä noissa säädössä ei ole mitään ihmeellistä draamaa.

TTA_ttopit_saadetty.jpg.5b110b8452670c522cac92e77c620392.jpg

Kirjoitettu

Tässä pika säätöohje jos joku joskus innostuu säätelemään.

- Punaisella ja sinisellä ympyröidyt mutterit/pultit löysällä.

- Vihreällä nuolella osoitetut tapit pitää mennä läpi muovisista ohjureita (1/2 tappi ulkona)

- Työnnä toppipalaa keskikohtaa kohti niin että topin lista on samansuuntainen edestä A-pilarin kanssa ja takaa samassa lijassa korin katon sauman kanssa

- Tarkista että tapit on keskellä kiinnikkeiden hahloja

- tiukkaa punaisella merkatut mutterit

- Istu autoon sisälle  ja vedä toppia alas suuntaa toisella kädellä. Samalla tiukkaa sinisellä merkatut pultit.

- Done, happy days ;D

Nyt kun topit on paikoillaan ja et hätäpäissäsi jo liimannut uusia tiivisteitä topin uraan niin voit liuttaa tivarin oikeaan paikkaan ;)

TTA_ttoppien_saadot.jpg.4f45b7dcc926ede4c8cc8e1e8d517685.jpg

Kirjoitettu

Hiustenkuivaimen sovittelua ja downpipen suunnittelua :)

TTA_turbonsovittelua.jpg.d40323040355108ad8065fbc2182947b.jpg

Kirjoitettu

Paljonko meinasit ahdistaa ja minkälaiset teho tavoitteet?

Kirjoitettu

Paljonko meinasit ahdistaa ja minkälaiset teho tavoitteet?

Mennään ensin vakiopaineilla eli 1.1bar ja säädin riittää 22psi. Mulla on toinen säädin joka on sitten 18-30psi joka sitten vaatii alky.n :W On mulla tietysti toi rajapaineventtiili erikseen mutta normi ajossa ajelen vakiosysteemillä.

Tavoite on saada tehoa ainakin se mitä oli tehtaalta lähtiessä ;D Eikös sitten vois sanoa että viritys on onnistunut kun on vähintää vakio tehot \m/ ;D

Kirjoitettu

Eikös sitten vois sanoa että viritys on onnistunut kun on vähintää vakio tehot \m/ ;D

Silloinhan se on onnistunu jo reilusti yli (ulkopuolisten) odotusten...

Siihen menis kuvan perusteella kyllä nätisti toinenkin fööni... ;) :W

Kirjoitettu

Silloinhan se on onnistunu jo reilusti yli (ulkopuolisten) odotusten...

Siihen menis kuvan perusteella kyllä nätisti toinenkin fööni... ;) :W

Joo vois mahtuakkin mutta kun tämäkin fööni on jo reitattu 735hp niin mihin mä sitä toista tartteisin :W

Kirjoitettu

Tai transbrake turbiini niin ei tarvitse odotella milloin ahdin herää. 8)

Kirjoitettu

Transbrake on mun käsittääkseni venttiilikoneistossa. Solenoidilla kytketään pakki samaan aikaan ykkösen kanssa.

Joo en halunnut mitään lisäkykimiä autoon sisälle ja eihän tämä mikään kilpaauto ole.

Turbiinissa mulla on 3200rpm stalli ja turbo pitäis ahtaa jo alle 2k joten enköhän mä saa ahdot ylös ihan footbrakellakin :)

Kirjoitettu

5000rpm stalli turbiini ehdottomasti ja breikki askiin m/ hienoa paukutella lähtökierros rajoittimelle valoissa kylillä m/

Kirjoitettu

5000rpm stalli turbiini ehdottomasti ja breikki askiin m/ hienoa paukutella lähtökierros rajoittimelle valoissa kylillä m/

Jep ja koneen max rpm on 5500 \m/ Meikä ajelee tällä aurinkoisena kesäpäivänä kieli keskellä suuta, ihan varovasti ;)

Kirjoitettu

Useamman päivän metsästänyt mustaa pissapojanletkua ja loppu tulos on ettei sitä tästä tuppukylästä löydy >:( Vedetään sitten kirkkaalla m- Niin mätänetissä kyllä on mutta 1m pätkissä, menis ihan vitusti jatkoja ja näyttäis ihan sairaan hienolta m-

Kirjoitettu

Useamman päivän metsästänyt mustaa pissapojanletkua ja loppu tulos on ettei sitä tästä tuppukylästä löydy >:(

kävitkö ETRA Megacenterissä (Etola)  ::)

Kirjoitettu

kävitkö ETRA Megacenterissä (Etola)  ::)

Kyllä ::) etra, puuilo, autosport, motonet, ei ole :( Vois olla kuulemma jollain kuormaauto korjaamolla mutta mielenkiinto loppui. Pitää tämäkin ihan yksinkertainen asia tilata talven aika ameriikasta. On tämä vittu oikein venäjä tämä Suomi m-

Etrassa muuten myyjä kertoi että on useasti kyselty :W kannattais varmaan tilata hyllyyn *clap*

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...