Jump to content

Ilkun Paxton's Supercharged GTA '87

Recommended Posts

Kirjoitettu

Jaa, miten niin ei. Ette vain tainneet tietää tämmöstä tapaa säätää syttyä.  ;D

Kun sen säätää noin ja tarkistaa sitten laittamalla Haltechin ohjeiden mukaan sytyn kohilleen sillä lukituksella, niin se on just eikä melkein.

Eikä auton sytys ole mitään vikaa. Autohan toimii hienosti ja ennakot on kohillaan. MSD ei vain pelitä.

Ei kannata avautua, ellei ole varma.  8)

Juu, kyllä sä saat tolla tavalla haltechn synkattua kohdilleen, mutta noin et saa pyörijää ja kannen nastaa kohilleen.. Tee vanhaan jakajan kantteen reikä esim. ykkösen kohdalle ja kattot lampulla että on just keskellä max. ennakolla.. \m/

Kirjoitettu

Jaa, miten niin ei. Ette vain tainneet tietää tämmöstä tapaa säätää syttyä.  ;D

Kun sen säätää noin ja tarkistaa sitten laittamalla Haltechin ohjeiden mukaan sytyn kohilleen sillä lukituksella, niin se on just eikä melkein.

Eikä auton sytys ole mitään vikaa. Autohan toimii hienosti ja ennakot on kohillaan. MSD ei vain pelitä.

Ei kannata avautua, ellei ole varma.  8)

Sen verran pitaa Pile:n kommenttia puollustaa etta toi miten saadit on vaara tapa saataa ennakko (kuten sanoit, voi sen niin teha, voihan mita vaan teha vaarin), ellet nollannut kaikki sytytykseen liittyvat kertoimet. Yleensa ECU:ssa on lampotilakertoimia seka imuilmalle ja moottorin lammolle, saattaa olla muitakin muuttujia.

Suurimmassa osassa ECU:ta on niin sanottu ignition lock tai lock timing (ainakin commanderissa ja parissa muussa). Sen ideana on etta se yliajaa kaikki kertoimet ja lukitsee sytytyksen tiettyyn asteeseen, se asteluku on yleensa saadettavissa.

Haltechin manuaalin mukaan siela on sellanen:

"When the Timing Check Flag is set, the ignition timing is forced to 10° Before Top Dead Center

(BTDC). This is regardless of whatever ignition timing Maps are currently in the E6GM."

Kirjoitettu

Sen verran pitaa Pile:n kommenttia puollustaa etta toi miten saadit on vaara tapa saataa ennakko (kuten sanoit, voi sen niin teha, voihan mita vaan teha vaarin), ellet nollannut kaikki sytytykseen liittyvat kertoimet. Yleensa ECU:ssa on lampotilakertoimia seka imuilmalle ja moottorin lammolle, saattaa olla muitakin muuttujia.

Suurimmassa osassa ECU:ta on niin sanottu ignition lock tai lock timing (ainakin commanderissa ja parissa muussa). Sen ideana on etta se yliajaa kaikki kertoimet ja lukitsee sytytyksen tiettyyn asteeseen, se asteluku on yleensa saadettavissa.

Haltechin manuaalin mukaan siela on sellanen:

"When the Timing Check Flag is set, the ignition timing is forced to 10° Before Top Dead Center

(BTDC). This is regardless of whatever ignition timing Maps are currently in the E6GM."

siis nimen omaan pylväät mitä eri kartoissa on kertoo vain korjaamattoman sytyn .moottorin lämpö,inuilmanlämpö,vaikuttavatat todelliseen syttyyn. ja jakaja tosiaankin pitää kääntää niin että pyörrin on kohdillaan.

alipaine/paine ,imu lämmöt/moottorin lämmöt miiren kautta kun saat sytyn kohdillen niin pelaa.sun sormet tietäen siellä voi olla vaikka nin että kun iluilman lämmöt nousee ahdoilla niin sun sytty siirtyy aikaisemmalle lissä 40 astetta tai vaihtoehtoisesti saman verran myöhäisemmälle.

oon yrittäny monasti sanoa sitä että moottorin säätäminen on kuin naisen hyväilyä pitää tietää mitä tapahtuu toisaalla jos käännän tuota tai tuota namiskaa.

Kirjoitettu

Auto katsastettu, ei huomauttamista katsastusmiehen osalta!  m/

Muilla konttorilla sitäkin enemmän sanottavaa...  ::)

Kirjoitettu

Mun mielesta sun sytytys sekoaa MSD.lla siksi etta kipina on paljon voimakkaampi kun vakkarina ja kun sytty ei ole kohdillaan kipina ampuu vaariin nastoihin jakajan sisalla. Mika sulla trikkaa sytytyksen? MSD.n jakaja? Mika on jakajan trikkerikulma? Jos se on sama kun vakio gm hei ei tule onnistumaan saato ilman trikkerin ja pyorian keskinaista ajoituksen muutosta, tai onnistuu mutta kulmaksi muistaakseni tuli 18 astetta ja puola ei kylla ehdi latautua siina ajassa ;) Sytty ajoitus taytyy lahtea perus asioista muuten menee vituiks ;) Mulla haltekki toimii loistavasti MSD.n kanssa 6500 rpm.aan asti, joten pista perusasiat kuntoon ja sitten alat painaa sinne koneeseen sita ilmaa \m/

Kirjoitettu

mä en haltekista mitään tiedä mutta megassa ainakin näkee todellisen ennakon missä on lämpötilakorjauset jo mukana.

Kirjoitettu

Ihan pieni kysymys tähän väliin taas...

Paljonko pitää koneessa olla alipainetta, että lämppäri toimii oikein? Eli mikä pitää olla minimi alipaine, että kaikki pelittää?

Kirjoitettu

Ihan pieni kysymys tähän väliin taas...

Paljonko pitää koneessa olla alipainetta, että lämppäri toimii oikein? Eli mikä pitää olla minimi alipaine, että kaikki pelittää?

Mulla ainakin jarrutehostin rupes oireilemaan ensimmäisenä.alipainetta oli muistaakseni 0,35bar.

Kirjoitettu

Mulla ainakin jarrutehostin rupes oireilemaan ensimmäisenä.alipainetta oli muistaakseni 0,35bar.

Tuosta se tuli mullakin mieleeni. Hieman on huonot jarrut autossa tällähetkellä.  ???

Kirjoitettu

Voiko nyt olla niin, että MSD:n 6-BTM sytkäboksi, Haltech ja MSD 8366 virranjakaja ei vaan toimi yksinkertaisesti yhteen?

Omalla sytkällä auto toimii hienosti...

Onko tuosta digitaalisesta 6 AL boksista kellään kokemusta?

Kirjoitettu

Mun mielesta sun sytytys sekoaa MSD.lla siksi etta kipina on paljon voimakkaampi kun vakkarina ja kun sytty ei ole kohdillaan kipina ampuu vaariin nastoihin jakajan sisalla. Mika sulla trikkaa sytytyksen? MSD.n jakaja? Mika on jakajan trikkerikulma? Jos se on sama kun vakio gm hei ei tule onnistumaan saato ilman trikkerin ja pyorian keskinaista ajoituksen muutosta, tai onnistuu mutta kulmaksi muistaakseni tuli 18 astetta ja puola ei kylla ehdi latautua siina ajassa ;) Sytty ajoitus taytyy lahtea perus asioista muuten menee vituiks ;) Mulla haltekki toimii loistavasti MSD.n kanssa 6500 rpm.aan asti, joten pista perusasiat kuntoon ja sitten alat painaa sinne koneeseen sita ilmaa \m/

Teitkö uudet kiinnitysreijät jakajanrunkoon että sait siirrettyä pick-up kelaa, vai teitkö reluktoripyörästä säädettävän?

Mä koodailin jokuvuosisitten tota pyörijän asentoa suhteessa jakajankannen nastaan silleen, että merkkasin dampperiin ton maksimiennakonkohdan ja pyöritin koneen siihen ja vertasin pyörijän asentoa suhteessa nastaan.

Tohon ilkun sytkäjuttuun ootko ilku verrannut sytytyksenajoituslampun näyttämää boksilla ja ilman?(kun toi msd:n boksi ampuu useamman kipunan alle 3000rpm)Meinaan että osaako se sun sytkälamppu lukea kipunaa toi boksi kytkettynä?

Kirjoitettu

Teitkö uudet kiinnitysreijät jakajanrunkoon että sait siirrettyä pick-up kelaa, vai teitkö reluktoripyörästä säädettävän?

Mä koodailin jokuvuosisitten tota pyörijän asentoa suhteessa jakajankannen nastaan silleen, että merkkasin dampperiin ton maksimiennakonkohdan ja pyöritin koneen siihen ja vertasin pyörijän asentoa suhteessa nastaan.

Tohon ilkun sytkäjuttuun ootko ilku verrannut sytytyksenajoituslampun näyttämää boksilla ja ilman?(kun toi msd:n boksi ampuu useamman kipunan alle 3000rpm)Meinaan että osaako se sun sytkälamppu lukea kipunaa toi boksi kytkettynä?

Alkaa tämäkin menemään vaikeaksi. En ole tehnyt mitään reikiä, vaan säätänyt lampulla jakajan kohilleen dampperista. Miksi tämä sitten toimii auton omalla sytkällä hienosti, muttei MSD:n kanssa? Alkaa menemään jo yli ymmärryksen...

Pitääköä tässä muka alkaa tekemään MSD:n kanssa jotain ihmeellistä säätöä?

Kirjoitettu

Pitääköä tässä muka alkaa tekemään MSD:n kanssa jotain ihmeellistä säätöä?

Onko se msd pakko laittaa sinne?

Kirjoitettu

Onko se msd pakko laittaa sinne?

Ei ole. Laitan sen varmaan myyntiin.  ::)

Kirjoitettu

Ei ole. Laitan sen varmaan myyntiin.  ::)

Yleensä yksinkertaisin ratkaisu on se paras  m/

Kirjoitettu

Epäälen, jotta puolan latausajat on mitensattuu. Joka taas johtuu mitä ilmeisimmin väärästä MSD:n ohjauksesta. Sitä pitää ainaki Megalla ohjata ns "väärinpäin". Miten lie noissa "hienommissa" vekeissä nimetty? Megassa asetus on nimeltään "inverted" tai jotain.

Kirjoitettu

Epäälen, jotta puolan latausajat on mitensattuu. Joka taas johtuu mitä ilmeisimmin väärästä MSD:n ohjauksesta. Sitä pitää ainaki Megalla ohjata ns "väärinpäin". Miten lie noissa "hienommissa" vekeissä nimetty? Megassa asetus on nimeltään "inverted" tai jotain.

Se on juurikin väärinpäin ollut Haltechin asetuksissa, eli nimenomaan ristiin tietääkseni vakioasetusten kanssa. Jakella asia esim. on näin ja toimii hienosti. Ohjeet on tulleet haltechilta aikoinaan. MSD:n kytkentä piti myös muuttaa. Tästä olikin tuola aiempana mun osiossa jaken piirtämä kuvio. Mulla nuo asetukset ei kertakaikkiaan vaan toimi ahdoilla.

Nämä asetukset ovat olleet erilailla MSD:n kanssa Haltechin sytkäasetuksissa...

Spark Output: Constant Charge (vakioasetuksissa) -> Constant Duty (mulla)

Spark Edge: Rising (mulla) -> Falling (vakioasetuksissa)

Nyt asetukset ovat auton omalla sytkällä siis: 'Constant Charge' sekä 'Falling' ja auto pelittää.

Paljonko muuten tuohon puolan latautumisaikaan olikaan hyvä laittaa, ettei käy liikaa puolan päälle? 2-4ms?

Kirjoitettu

tuo saattas olla keino saada tämä pelaamaan.. En osaa ymmärtää miks mulla pelaa Ilkua paremmin, mullakin tosin starttausvaiheessa meinaa potkia takasin, vaikka käynistysvaiheen ennakot ovatkin täysin säädettävissä. Kierroksilla pelaa hyvin, ahdot hoituu kemiallisesti joten sen suhteen en osaa sanoa, mutta en usko että ahdoista voi olla tämä ongelma kiinni, jos MAP-anturi kerran pelaa oikeen.

Kirjoitettu

Pitääs päästä oikehe käsistäsä näkemähän toi vehjes. Uskon vakaasti, että asetuksista se ratkaisu vielä löytyy.

-Tuo valinta falling or rising edge vie tiggerikulman metsään todellisesta, mutta ei selitä mitään röpellyksiä. Pitää valita se asetus millä kulma tulee oikein. HEI:sä tosiaan voi olla juurikin 18 astetta. Ja jos tietää mitä tekee, niin tuolla voi siirtää triggerikulmaa halutessaan. Ilman että tarvii koskea rautaan.....

-3-4 ms on passeli latausaika.

-Lopuksi tärkein. Eli invertoidaanko sytkäohjaus vai ei. MSD:lle se pitää ivertoida. Muuten käy niin, että puolan lataus-ja purkaussyklit vaihtavat paikkaa, jolloin syltty menee mihin sattuu ja latausajat on ihan muuta kuin mitä on asetettu.

Haiskahtaa selittelyltä, mutta tuosta suosta on vika ennekin löytynyt  :W

Kirjoitettu

Pitääs päästä oikehe käsistäsä näkemähän toi vehjes. Uskon vakaasti, että asetuksista se ratkaisu vielä löytyy.

-Tuo valinta falling or rising edge vie tiggerikulman metsään todellisesta, mutta ei selitä mitään röpellyksiä. Pitää valita se asetus millä kulma tulee oikein. HEI:sä tosiaan voi olla juurikin 18 astetta. Ja jos tietää mitä tekee, niin tuolla voi siirtää triggerikulmaa halutessaan. Ilman että tarvii koskea rautaan.....

-3-4 ms on passeli latausaika.

-Lopuksi tärkein. Eli invertoidaanko sytkäohjaus vai ei. MSD:lle se pitää ivertoida. Muuten käy niin, että puolan lataus-ja purkaussyklit vaihtavat paikkaa, jolloin syltty menee mihin sattuu ja latausajat on ihan muuta kuin mitä on asetettu.

Haiskahtaa selittelyltä, mutta tuosta suosta on vika ennekin löytynyt   :W

Ei muuta kuin Ilmajoelle katsomaan vaan autoa. Otan mielelläni vastaan apuja.

Mutta voiko tuota nyt sitten enää laittaa toimimaan säädetyillä kartoilla MSD:lle, kun auto on säädetty penkissä ilman sitä? Auto toimii hyvin nyt tienpäällä ilman boksia...

Tänään yritin saada eloa IAC:hen, mutta ei mitään tietoa Haltechin asetuksista. Pitänee irrottaa se läppärungosta ja katsoa, että onko jumissa.

Ei reagoinut ainakaan (160 steps) mitenkään.

Kirjoitettu

Onko tuosta IAC:n säädöstä nyt juurikaan hyötyä?

Onko noita olemassa kahta eri tyyppiä, jotka sopii läppärunkoon, kuten olen joskus kuullut?

Onko tuo arvo sen 160 askelta? Mulla ei IAC reagoi mitenkään ja se on vasta muutaman vuoden vanha...

Kirjoitettu

Onko tuosta IAC:n säädöstä nyt juurikaan hyötyä?

Onko noita olemassa kahta eri tyyppiä, jotka sopii läppärunkoon, kuten olen joskus kuullut?

Onko tuo arvo sen 160 askelta? Mulla ei IAC reagoi mitenkään ja se on vasta muutaman vuoden vanha...

Jos saat sen käymään hyvin ilman IAC:ta tyhjäkäyntiä ja silleen ettei sammu ku laittaa vaihteen silmään niin mitäs sillä tekee..?  ;) ei mitään!! Ite en jaksanu MS:n kanssa alkaa säätämään sen kanssa vaan säädin muuten moottorin niin että se kävi tyhjäkäyntiä ilman IAC:n apua. Ainoa mikä jäi vaivaksi nii meinas kylmänä joskus liikkeelle lähtiessä sammahella mutta parin minuutin ajon jälkeen ei ollu mitään ongelmia. Ite ainakin totesin että turhaa sen IAC:n kanssa on taistella, on vaan taas lisää säädettävää. Keep it simple  ;)

Kirjoitettu

Jos saat sen käymään hyvin ilman IAC:ta tyhjäkäyntiä ja silleen ettei sammu ku laittaa vaihteen silmään niin mitäs sillä tekee..?  ;) ei mitään!! Ite en jaksanu MS:n kanssa alkaa säätämään sen kanssa vaan säädin muuten moottorin niin että se kävi tyhjäkäyntiä ilman IAC:n apua. Ainoa mikä jäi vaivaksi nii meinas kylmänä joskus liikkeelle lähtiessä sammahella mutta parin minuutin ajon jälkeen ei ollu mitään ongelmia. Ite ainakin totesin että turhaa sen IAC:n kanssa on taistella, on vaan taas lisää säädettävää. Keep it simple  ;)

No näin se varmaan on. Lisää vaan harmia. Taidan jättää kans IAC:n oman onnensa nojaan.

Auto käy ja toimii ilman sitäkin, eli pysyy käynnissä. Kylmänä vähän takkuaa, kun kierrokset ei ole niin korkeat. Korkeampi stallinen turbiini antaisi vielä anteeksi enemmän.

Myin juuri pois MSD 6 BTM boksin. Mitähän sitä laittaisi tilalle, vai ajaisko auton omalla sytyllä?  ???

Kirjoitettu

Mulla on hyllyssä MSD 6 HVC-L boksi. Saa nähdä saako sitä ikinä toimimaan mun kokoonpanossa (kun pääsen niin pitkälle),

kun kattoo näitä ihania tarinoita boksien toimivuudesta :-X

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...