Jump to content

Ilkun Paxton's Supercharged GTA '87

Recommended Posts

Kirjoitettu

http://www.summitracing.com/parts/BMM-70270/

Tommonen setti on mulla. Tulee öljynsuodattimen jalkaan ne letkut.

Ok, kiitti. Saakohan tuota sopimaan Hookereiden kanssa öljynsuodattimen alle? Se oma alkuperäinen vesikierto (siis se vesikiertopalikka suodattimen alle) ei vaan sopinut, kun putket lähti samaan suuntaan. Letkujen lähdöt pökkäsi sarjoihin.

Tommonen setti löytyis USPartsilta hyllystä:

http://www.summitracing.com/parts/HDA-1046/?rtype=10

Kirjoitettu

Ok, kiitti. Saakohan tuota sopimaan Hookereiden kanssa öljynsuodattimen alle? Se oma alkuperäinen vesikierto (siis se vesikiertopalikka suodattimen alle) ei vaan sopinut, kun putket lähti samaan suuntaan. Letkujen lähdöt pökkäsi sarjoihin.

Tommonen setti löytyis USPartsilta hyllystä:

http://www.summitracing.com/parts/HDA-1046/?rtype=10

mulla on tuollainen b&m cooleri, sopii hienosti hookerin super comp:ien kanssa. muistaakseni sulla on samanlaiset sarjat ??? tuon jakotukin lohkoon asennettaessa  kääntää vain hieman vinoon ennen kuin kiristää ja jää tilaa hyvin sarjoille.

Kirjoitettu

mulla on tuollainen b&m cooleri, sopii hienosti hookerin super comp:ien kanssa. muistaakseni sulla on samanlaiset sarjat ??? tuon jakotukin lohkoon asennettaessa  kääntää vain hieman vinoon ennen kuin kiristää ja jää tilaa hyvin sarjoille.

OK ja kiitos vastauksesta. Samanlaiset Hookerit löytyy autosta...

Huomasitteko mitään eroa lämpöjen kanssa asennettuanne kyseisen sarjan, eli toimiiko tuo oikeesti?

Eli tämä olis nyt sitten oikea sarja?:

http://www.summitracing.com/parts/BMM-70270/?rtype=10

Tuo toinen olis löytyny suoraan vain Suomesta, mutta en pääse nyt oikein selvyyteen tuon adapterin sopivuudesta Hookereiden kanssa??!

Kirjoitettu

Tosi viileenä käy ainakin mun kone, tosin en oo vielä päässy ihan kunnolla hampaat irvessä löylyä sille antamaankaan... En sitte tiiä, käykö liianki viileänä, kun ei ole erikseen öljynlämpöanturia, mutta kyllä se itse jäähdytin tuntuu aika kuumalta. Asensin jäähdyttimen siihen puskurin sisällä olevaan törmäyspalkkiin ja camarossa tulee se kilven vieressä oleva ilmanottoaukko juuri siihen kohdalle.

Kirjoitettu

Laiha samalla putsarin siirtosarja,niin sekin auttaa öljyn viilennyksessä

Kirjoitettu

Laiha samalla putsarin siirtosarja,niin sekin auttaa öljyn viilennyksessä

Siis mikä sarja? Laitatko linkkiä, niin tutustun.  ???

Kirjoitettu

tarkottaa arvatenkin öljynsuodattimen siirtosarjaa - saa moottorin öljynsuodattimen mihin kohti haluaa ;)

Kirjoitettu

tarkottaa arvatenkin öljynsuodattimen siirtosarjaa - saa moottorin öljynsuodattimen mihin kohti haluaa ;)

mulla olisi tuollainen siirtosarja hyllyssä. siinä on letkut ja jakotukki kahdella öljynsuodattimella. sillä tosiaan voi siirtää suodattimet ihan minne haluaa.

Kirjoitettu

mulla olisi tuollainen siirtosarja hyllyssä. siinä on letkut ja jakotukki kahdella öljynsuodattimella. sillä tosiaan voi siirtää suodattimet ihan minne haluaa.

No mä oikeastaan tiesin tämän (ihime =), mutta mites tuo nyt niin paljon voi vaikuttaa?!

Kirjoitettu

No ainakin ton suotimen vaihto on helpompaa,ja siirrettynä tonne etukulmaan,niin on pois lohkon ja sarjojen välistä.Mullakin on hyllys tommonen tuplajalka hiusmurtuman saaneena,toi on aika herkkää matskua murtumaan.Kiinni olevat ovat billet kamaa

Kirjoitettu

Ei auta seosten rikastaminen, eikä sytkän pudottaminen lämpö-ongelmaan.  >:(

Paljonko tuo veden lämpö saa olla? Nyt nostaa lämmöt yli 108 asteeseen ja 15lbs:än korkki päästää vedet paisuntasäiliöön.

Taitaa jäädä SummerMeet väliin...

Kirjoitettu

Paljonko tuo veden lämpö saa olla? Nyt nostaa lämmöt yli 108 asteeseen ja 15lbs:än korkki päästää vedet paisuntasäiliöön.

Eihän toi lämpö vielä haittaa jos ei kiehuta vettä. Laita joku 20-30 lbs korkki...

Kirjoitettu

Eihän toi lämpö vielä haittaa jos ei kiehuta vettä. Laita joku 20-30 lbs korkki...

Auttaiskohan tuo?

Kirjoitettu

Mitä jäähdytinnestettä käytät?

Jotain vakionestettä (taitaa olla jotain vihreetä Zeroa), mutta olen kokeillut jo laimentaakin sitä, mutta ei mitään vaikutusta.

Paljonko tuo veden lämpö saa olla, ennenkuin keittää?

Kirjoitettu

Jotain vakionestettä (taitaa olla jotain vihreetä Zeroa), mutta olen kokeillut jo laimentaakin sitä, mutta ei mitään vaikutusta.

Paljonko tuo veden lämpö saa olla, ennenkuin keittää?

äkkiä päissään  ;) laskien 50 prosenttinen glykoli/vesi seos,paine 1 bar niin kiehumispiste olis 129 celsius astetta.

Kirjoitettu

Halpa kokeilu:laita vaan n.5-10% glykolia ja loput vettä,niin jäähdyttää tehokkaammin.Toi glykoli vaan sentakia ettei tuu korroosiota.

Kirjoitettu

Ennakkoa pitää lisätä että viilenee.. ;)

Kirjoitettu

Kokeileppa vaihtaa nesteet Motulin Inugel Expert nimiseen tuotteeseen. Veljen kisa-autossa sekä parilla kaverilla turboautoissa auttanut lämpöongelmiin. Se kaadetaan raakana koneeseen ja on siitä hyvä että kestää pakkasta eli ei tarvii vaihdella nesteitä talveksi. Lisäksi tuntuu ainakin jossain määrin puhdistavan järjestelmää. Erästäkin kisakonetta kasattaessa kirottiin sisältä aika ruosteista lohkoa. No sitä ei kiireessä ehditty puhdistamaan millään hapolla joten kone kasaan. Seuraavan kerran kun kone purettiin niin kappas lohko kiilti sisältä kuin uusi.  :o

Kirjoitettu

Kokeileppa vaihtaa nesteet Motulin Inugel Expert nimiseen tuotteeseen. Veljen kisa-autossa sekä parilla kaverilla turboautoissa auttanut lämpöongelmiin. Se kaadetaan raakana koneeseen ja on siitä hyvä että kestää pakkasta eli ei tarvii vaihdella nesteitä talveksi. Lisäksi tuntuu ainakin jossain määrin puhdistavan järjestelmää. Erästäkin kisakonetta kasattaessa kirottiin sisältä aika ruosteista lohkoa. No sitä ei kiireessä ehditty puhdistamaan millään hapolla joten kone kasaan. Seuraavan kerran kun kone purettiin niin kappas lohko kiilti sisältä kuin uusi.  :o

Red Linen water wetter on vastaava tuote, 

kavitaationestoaineella on joskus saatu ilmausongelmat loppumaan esim Fleetquard DCA4

nii ja se alusyyläri :W

Kirjoitettu

Juu mutta water wetter ei kestä pakkasta joten joutuu kaks kertaa vuodessa pelaamaan nesteiden kanssa. Tosin sen etuna taisi olla hieman halvempi hinta jos en väärin muista.

Kirjoitettu

nii ja se alusyyläri :W

Tähän meinaan itte "panostaa" joskin kokoalumiiniseen halppikseen, mutta sen jälkeen ihmettelen muita asioita.

Toki lämpöongelmia ei pakosta muutenkaan olis odotettavissa, kun mulle ei ahdinta tuu... :P

Kirjoitettu

Juu mutta water wetter ei kestä pakkasta joten joutuu kaks kertaa vuodessa pelaamaan nesteiden kanssa. Tosin sen etuna taisi olla hieman halvempi hinta jos en väärin muista.

Joo, sitä voi käyttää myös  glykoliseoksen kans jolloin pakkaset ei oo ongelma  mutta paras teho on pelkällä vedellä, ja ratahommiin toi onkin hyvä kun glygolit on kielletty

no entäs mahtaisko tyfocor lämmönsiirtoneste toimia, mulla on sellaset tuvan aurinkopaneeleissa ja kestää  parisataa  astetta ennen ku kiehuu....

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...