Jump to content

Ilkun Paxton's Supercharged GTA '87

Recommended Posts

Kirjoitettu

Eikö renkastiän autotarvikkeesta saisi käteviten?

Niin tai Summitilta. No kenno on jo löytyny (spectra premium 94606, kiitokset palstan)... en tiedä kuka sen sitten jaksaa vaihtaa ja koska.  :W

Kirjoitettu

Niin tai Summitilta. No kenno on jo löytyny... en tiedä kuka sen sitten jaksaa vaihtaa...  :W

helppo homma. yhen oon vaihtanu ;D

Kirjoitettu

helppo homma. yhen oon vaihtanu ;D

Olen kans vaihtanut joskus 7v sitten, mutta en muista siitä enää mitään. Täytynee aloittaa alusta.  :W

Kirjoitettu

Tuli taas värkkäiltyä tallissa...

Uusi paisuntasäiliö löytyi vuotavan tilalle. Samoin on syylärin korkki tilauksessa ja tämmönen ilmanohjain on lisäksi autoon tulossa (olisko tämä nyt jo ver 3.0).

Vielä hieman tuota hifistellään ja muokataan (huom! kaikille Teille viisaille: nuo puristimet, lankku ja tuoli ei kuulu tuohon ohjaimeen). m/

ilmanohjain_.jpg}

Kirjoitettu

Se on ns. hänessä.  ::)

Jännä, miten tuo kuva vääristää hieman (renkaatkin näyttää kottikärrynpyöriltä)... ja huomaa "kullatut" ruuvit.  :-\

paikallaan_.jpg}

Kirjoitettu

No nyt kyllä ilman pitäs tietää minne kulkea..  m/ Mutta kestääkö tuo varmasti? Meinaan vaan että jos ajelis vaikka yli 200km/h (siis jos sattuu olemaan Saksassa käymässä) niin onko varma ettei ota liikaa ilmaa itteensä ja repeydy autosta irti?

Kirjoitettu

Mistä materiaalista tuo ohjuri on? Kumia? Ei kyllä lainkaan hullumman näkönen ole  m/

Kirjoitettu

Onks sulla muuten tossa mustassa tehtaan muovissa kiinni ne sisakaikaleet, eli siis tuo muovi joka taittaa ylospain. Ne on tarkeet koska virtaus halutaan pitaa siina mutkassa kiinni etta se vie ilmaa myos syylarin ylaosaan. Jos ne kaks muovia, jotka on syylarin eessa tuon taitetun muovin ylapuolelta puuttuu, virtauksella ei oo mitaan mihin tarttua.

Ja aika komee tuo kaukalo.

Kirjoitettu

Mistä materiaalista tuo ohjuri on? Kumia? Ei kyllä lainkaan hullumman näkönen ole  m/

Taipuisaa polykarbonaattilevyä. Kestää kyllä taitella. Taipuu hyvin lämmittämällä.

Olen yrittänyt ottaa huomioon +200km/h nopeudet tuota tehdessä, taitaa pamimmassa tapauksessa lähteä samalla T-Topit.  :W

Saa nähdä, miten käy... kiinnike on rosteria ja se kyllä kestää.

Kirjoitettu

Onks sulla muuten tossa mustassa tehtaan muovissa kiinni ne sisakaikaleet, eli siis tuo muovi joka taittaa ylospain. Ne on tarkeet koska virtaus halutaan pitaa siina mutkassa kiinni etta se vie ilmaa myos syylarin ylaosaan. Jos ne kaks muovia, jotka on syylarin eessa tuon taitetun muovin ylapuolelta puuttuu, virtauksella ei oo mitaan mihin tarttua.

Ja aika komee tuo kaukalo.

Olen joutunut purkamaan ne alkuperäiset yläpuoliset ohjaimet ja juurikin tuosta syystä syyläri ei saa kunnolla ilmaa yläosaan, jossa vesi on kuumimmillaan. Se ylöspäin kaareutuva lippa on vielä paikallaan.

Tuo syylärin yläpuoli on nyt mietinnänalla. Ei vaan tahdo olla kertakaikkiaan tilaa... ehkä tähänkin joku ratkaisu löytyy.

Kirjoitettu

Tuli vähän paranneltua jäähdytysjärjestelmää uuden paisuntasäiliön ja syylärin korkin merkeissä, josko ei enää vuotaisi ja kone alkaisi käydä viileämpänä samalla.  ::)

tsydeemi_.jpg}

Kirjoitettu

Olen joutunut purkamaan ne alkuperäiset yläpuoliset ohjaimet ja juurikin tuosta syystä syyläri ei saa kunnolla ilmaa yläosaan, jossa vesi on kuumimmillaan. Se ylöspäin kaareutuva lippa on vielä paikallaan.

Tuo syylärin yläpuoli on nyt mietinnänalla. Ei vaan tahdo olla kertakaikkiaan tilaa... ehkä tähänkin joku ratkaisu löytyy.

Koita Kyhaa, vaikka polykarbonaatista tai muusta levy mika menee siita yloskaartuvasta lipasta (siina pitais olla kiinnikkeet ylapaassa ruuvaille, metalli klipsut) sinne syylarin ylaosaan. Ihan vaan suora levy, joudut ehka tekemaan kahdesta osasta koska siela menee ristitukia ja muita vakiona.

Sen levyn pitaisi auttaa ilman siirrossa siita kaartuvasta muovista syylarin ylaosaan. Ilmaa ei saa paastaa syylarin yli tai sivuilta ohi. Nyt kun sulla on tollanen iso kaukalo, virtaus pitais riittaa pitkallekin jos vaan ilma ohjataan oikeaa reittia.

Voi olla etta uus korkki ja paisari myos autta (varsinkin jos vanha korkki paasti paineet heti karkuun). Tietenkin uus jaahdytyskenno ja yleisesti painetta kestava jaahdytysjarjestelma on valttamaton.

Jos kaiken ton jalkeen mikaan ei auta, niin ei muuta ku laadukas vesipumppu tilaukseen. Mulla meni vesipumppu paskaks parin vuoden seisonnan aikana kun en sisalle tajunnu ruuttaa riittavasti oljya. Laakerit ja stefat kuivu ja alko vuotaa ekalla koekaytolla. Uus pumppu taannoin korjas sen ongelman.

Mulla oli kans lampoongelmia kun en tajunnu laittaa kaikkia muoveja takasin. Sit ku kaikki tehtaan muovit oli asiallisesti paikallaan, ei enaa kone lammenny. Ilman niita kaasutellessa lammot nous aika nopeesti. Tosin mun koneessa oli vaan karva alle heppa per CID, eli virityssuhde ei missaan nimessa kova.

Kirjoitettu

jostain itäautostako tuo pönttö on :o

Jep. Ruottalaasen auton pönttö vaihtui Mitsun pönttöön. Ainut, joka sopii...

Kirjoitettu

Koita Kyhaa, vaikka polykarbonaatista tai muusta levy mika menee siita yloskaartuvasta lipasta (siina pitais olla kiinnikkeet ylapaassa ruuvaille, metalli klipsut) sinne syylarin ylaosaan. Ihan vaan suora levy, joudut ehka tekemaan kahdesta osasta koska siela menee ristitukia ja muita vakiona.

Sen levyn pitaisi auttaa ilman siirrossa siita kaartuvasta muovista syylarin ylaosaan. Ilmaa ei saa paastaa syylarin yli tai sivuilta ohi. Nyt kun sulla on tollanen iso kaukalo, virtaus pitais riittaa pitkallekin jos vaan ilma ohjataan oikeaa reittia.

Autossa ei ole enää niitä alkuperäisiä ristikkäistukia. Pitää kyhätä jonkinlainen ohjain tässä vielä.

Tuota vesipumppuakin olen mietinyt, saattaa olla jotain häikkää tuossakin.

Katsotaan nyt, kun pääsen taas ajelemaan tässä jokupäivä, miten homma toimii... "pikkuhiljaa hyvä tulee".  :)

Kirjoitettu

Ameriikan paketti on saapunut ystäväni toimesta tänne pohojanmaalle...

Paketis on kuulemma joku hassu Novin pyörä.  ;) "Pian alakaa ilo ku mennähän lähememmäs kilua".  ;D

Kirjoitettu

Paketis on kuulemma joku hassu Novin pyörä.  ;) "Pian alakaa ilo ku mennähän lähememmäs kilua".  ;D

Tai sitten suru kun osat levii kadulle :W

Kirjoitettu

Tai sitten suru kun osat levii kadulle :W

Aina yhtä postitiivinen ;D

Kirjoitettu

Niinhän sitä taidetaan ahtamisesta sanoa: "Ilo alkaa kilosta ja suru kahdesta"  \m/

Kirjoitettu

Aina yhtä postitiivinen ;D

;D  0.3 baarin ahdolla pienet ongelmat koneessa saattaa viela jaada pimentoon, mutta kilolla ne tulee jo esiin ;D mutta toivotaan etta kaikki on kunnossa ja iklun gta lentaa \m/ \m/

Kirjoitettu

Ameriikan paketti. Pienin Paxtonin pyörä, mitä saa valmiina:

novi2.jpg}

Kirjoitettu

Pitäisi vissiin asentaa vielä tuo öljynjäähdytin autoon, kun käy niin kuumana.

Onko hyviä vinkkejä kennon koolle ja sitten mistä ottaa letkut autossa (helpoin asennus)?

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...