Ilku Kirjoitettu 24. Huhtikuuta, 2009 Kirjoittaja Kirjoitettu 24. Huhtikuuta, 2009 Eilen meni koko ilta tallissa osia kokoon haaliessa, putsaillessa ja maalaillessa... peräkärryn pohja tuli täyteen tavaraa... Eivät sitten vaihtaneet nokan laakereita moottorihiomolla, vaikka oli puhetta.
Soppa Kirjoitettu 24. Huhtikuuta, 2009 Kirjoitettu 24. Huhtikuuta, 2009 Eilen meni koko ilta tallissa osia kokoon haaliessa, putsaillessa ja maalaillessa... peräkärryn pohja tuli täyteen tavaraa... Eivät sitten vaihtaneet runkolaakereita (vai mitä ne nyt on) moottorihiomolla, vaikka oli puhetta. Onko joku vaihtanut itse ne neljä pyöreää laakeria kampuran kaulalle itse? Millä ne saa painettua paikalleen? Ne kampuran laakerit lähtee sormilla napsauttamalla irti ja uudet samalla tavalla paikalleen, eivät ole mitenkään prässätty kiinni.
Ilku Kirjoitettu 24. Huhtikuuta, 2009 Kirjoittaja Kirjoitettu 24. Huhtikuuta, 2009 Ne kampuran laakerit lähtee sormilla napsauttamalla irti ja uudet samalla tavalla paikalleen, eivät ole mitenkään prässätty kiinni. Tarkoitin nokan laakereita (niitä pyöreitä - 4kpl)? Eli koneistamolle jälleen kerran...
Ilku Kirjoitettu 24. Huhtikuuta, 2009 Kirjoittaja Kirjoitettu 24. Huhtikuuta, 2009 Eilen meni koko ilta tallissa osia kokoon haaliessa, putsaillessa ja maalaillessa... peräkärryn pohja tuli täyteen tavaraa... Edit: Eivät sitten vaihtaneet nokan laakereita moottorihiomolla, vaikka oli puhetta.
Soppa Kirjoitettu 24. Huhtikuuta, 2009 Kirjoitettu 24. Huhtikuuta, 2009 Nokan laakerien vaihtoon tarvitaan kai oma työkalunsa? Mulle ne vaihtoivat koneistamolla, en ole itse tehnyt sitä hommaa.
fbird Kirjoitettu 24. Huhtikuuta, 2009 Kirjoitettu 24. Huhtikuuta, 2009 Sellanen työkalu on ihan tilattavissa vaikka RP:ltä ja ei maksa paljoa! Alle 100e (muistaakseni) Sitten pitää vielä osata käyttää oikein sitä työkalua.. Helppoa ja nopeaa!
Ilku Kirjoitettu 24. Huhtikuuta, 2009 Kirjoittaja Kirjoitettu 24. Huhtikuuta, 2009 Sovin jo ajan IKH:lle, vaihtavat laakerit tiistaina. On tässä aikamoinen savotta yhden koneen kanssa...
pile Kirjoitettu 24. Huhtikuuta, 2009 Kirjoitettu 24. Huhtikuuta, 2009 Kone on ollut myös epätasapainossa edellisen koneen tekijän toimesta. Ei ole ihme, ettei kone ottanut kunnolla kierroksia. sen verran oon kurkkinut sun konetilaan ja kaasutellut autoa kun sitä on sääretty ja ajanutkin sillä niin voin vilpittömästi sanoa että ei siinä ainakaan mitään ylimääräisiä värinöitä tullut silloin esiin ja kone kierti ihan kivasti. eriasia on sitten niillä viime metreillä mitä takkusit auton kanssa,kävikö se edes joka pytyllä,sytty perseellään seokset sekaisin kyllä niillä saa koneen kuin koneen värisemään. mihin perustat tuon väitteen. sanoit joskus että patoharjun simo olis koneen tehnyt,sen verran tunnen simoa että on kyllä tarkan työn tekiä eikä päästä sutta ulos,joskin ei ole mikäänhalpa mies.
Ilku Kirjoitettu 26. Huhtikuuta, 2009 Kirjoittaja Kirjoitettu 26. Huhtikuuta, 2009 sen verran oon kurkkinut sun konetilaan ja kaasutellut autoa kun sitä on sääretty ja ajanutkin sillä niin voin vilpittömästi sanoa että ei siinä ainakaan mitään ylimääräisiä värinöitä tullut silloin esiin ja kone kierti ihan kivasti. eriasia on sitten niillä viime metreillä mitä takkusit auton kanssa,kävikö se edes joka pytyllä,sytty perseellään seokset sekaisin kyllä niillä saa koneen kuin koneen värisemään. mihin perustat tuon väitteen. sanoit joskus että patoharjun simo olis koneen tehnyt,sen verran tunnen simoa että on kyllä tarkan työn tekiä eikä päästä sutta ulos,joskin ei ole mikäänhalpa mies. No Markus ainakin meinasi, että kone on ollut epätasapainossa. En tiedä sitten... Vetolevyssä on ulkokehällä paino ja kone oli sisäisesti tasapainoitettu. Sitä en tiedä, missä kone oikeasti on tehty, mutta edellinen omistaja sanoi, että kone olisi tehty Patoharjulla. No ainakin ahdin on sielä tietääkseni laitettu aikoinaan. Mutta eipä tuolla enää ole väliä, pian on uusi kone kasassa.
xaekx Kirjoitettu 26. Huhtikuuta, 2009 Kirjoitettu 26. Huhtikuuta, 2009 No Markus ainakin meinasi, että kone on ollut epätasapainossa. En tiedä sitten... Vetolevyssä on ulkokehällä paino ja kone oli sisäisesti tasapainoitettu. Sitä en tiedä, missä kone oikeasti on tehty, mutta edellinen omistaja sanoi, että kone olisi tehty Patoharjulla. No ainakin ahdin on sielä tietääkseni laitettu aikoinaan. Mutta eipä tuolla enää ole väliä, pian on uusi kone kasassa. Kaikissa(?) kolmosgennereissä on vetolevyssä puntti. Ja jos sä veit sinne nyt uudet sisuskalut, niin mistä se puntittaja päätteli koneen olleen epätasapainossa? Sitä varten olis pitäny olla ne vanhat sisuskalut. Tai sitten olen ymmärtänyt jotain väärin. Mikä on tietenkin todennäköistä.
GTATL Kirjoitettu 26. Huhtikuuta, 2009 Kirjoitettu 26. Huhtikuuta, 2009 Kaikissa(?) kolmosgennereissä on vetolevyssä puntti. Ja jos sä veit sinne nyt uudet sisuskalut, niin mistä se puntittaja päätteli koneen olleen epätasapainossa? Sitä varten olis pitäny olla ne vanhat sisuskalut. Tai sitten olen ymmärtänyt jotain väärin. Mikä on tietenkin todennäköistä. Veikkaisin etta tarvii vain nahda kampura, taimitamamistaantiedan
Ilku Kirjoitettu 27. Huhtikuuta, 2009 Kirjoittaja Kirjoitettu 27. Huhtikuuta, 2009 Veikkaisin etta tarvii vain nahda kampura, taimitamamistaantiedan Markus purki koneen ja hän sanoi, että kone on ollut epätasapainossa. Aluksi ei edes huomattu punttia vetolevyssä. Kampiakselistahan tuon kaiketi näkee??! Nyt menee vetolevy vaihtoon...
xaekx Kirjoitettu 27. Huhtikuuta, 2009 Kirjoitettu 27. Huhtikuuta, 2009 Markus purki koneen ja hän sanoi, että kone on ollut epätasapainossa. Aluksi ei edes huomattu punttia vetolevyssä. Kampiakselistahan tuon kaiketi näkee??! Nyt menee vetolevy vaihtoon... OK, eli päätteli jostain epätasaisesta laakerien kulumisesta tms? Tuonhan olisi voinut tarkastaakkin punnitsemalla ne vanhat kamat ja kokeilemalla puntituskoneessa, mutta aika lailla turhaa hommaa jos uutta on tulossa tilalle. Ja siinä (vakio)vetolevyssä on siis aina se puntti. Mulla kun tasapainotettiin kampura niin kokeiltiin ilman vetolevyä ja vetolevyn kanssa. Ilman vetolevyä (tai 0-painoisella vetolevyllä) olisi ollut kuulemma aika paha rasti saada tasapainoon. Mutta onhan se varmasti mahdollista, ja riippuu tietenkin siitä miten pyörivien osien painot sattuu menemään tietyssä kombossa.
rstuning Kirjoitettu 27. Huhtikuuta, 2009 Kirjoitettu 27. Huhtikuuta, 2009 Mulla kun tasapainotettiin kampura niin kokeiltiin ilman vetolevyä ja vetolevyn kanssa. Ilman vetolevyä (tai 0-painoisella vetolevyllä) olisi ollut kuulemma aika paha rasti saada tasapainoon. Mutta onhan se varmasti mahdollista, ja riippuu tietenkin siitä miten pyörivien osien painot sattuu menemään tietyssä kombossa. Oon kuullu, että suomessa on vajaa kourallinen pajoja, jotka osaa kunnolla tasapainottaa sisäisesti V8 koneen, eli sun oma on sit varmaan painotettu ulkoisesti...
Ilku Kirjoitettu 27. Huhtikuuta, 2009 Kirjoittaja Kirjoitettu 27. Huhtikuuta, 2009 Oon kuullu, että suomessa on vajaa kourallinen pajoja, jotka osaa kunnolla tasapainottaa sisäisesti V8 koneen, eli sun oma on sit varmaan painotettu ulkoisesti... Ei ole, vaan sisäisesti. Kaikki uudet osat oli painotettavana (ja lisäksi vanhat osat, eli ahtimen pyörä yms. kilkkeet). Painotus tehtiin RP.ssä, jossa kuulemma on hyvä kone. Koska alakerta säilyy 2 -pulttisena, niin eiköhän tuo tasapainoitus ole kaiken a ja o näillä tehoilla.
Jarno Kirjoitettu 27. Huhtikuuta, 2009 Kirjoitettu 27. Huhtikuuta, 2009 alakerta säilyy 2 -pulttisena Minkäköhän takia? Eikö se nyt samaan kauppaan olis muutettu 4-pulttiseksi?
Ilku Kirjoitettu 27. Huhtikuuta, 2009 Kirjoittaja Kirjoitettu 27. Huhtikuuta, 2009 Minkäköhän takia? Eikö se nyt samaan kauppaan olis muutettu 4-pulttiseksi? Turhaa hommaa. Sano mun sanoneen...
Jarno Kirjoitettu 27. Huhtikuuta, 2009 Kirjoitettu 27. Huhtikuuta, 2009 Mikäs siitä niin turhaa tekee? Voihan toi Ehkä kestääkkin kun painetta ei kuitenkaan ole kuin 0,5bar... tai sit ei.
Ilku Kirjoitettu 27. Huhtikuuta, 2009 Kirjoittaja Kirjoitettu 27. Huhtikuuta, 2009 Mikäs siitä niin turhaa tekee? Voihan toi Ehkä kestääkkin kun painetta ei kuitenkaan ole kuin 0,5bar... tai sit ei. Jos ei kestä, niin ei voi mitään... elämä on täynnä riskejä...
xaekx Kirjoitettu 27. Huhtikuuta, 2009 Kirjoitettu 27. Huhtikuuta, 2009 Oon kuullu, että suomessa on vajaa kourallinen pajoja, jotka osaa kunnolla tasapainottaa sisäisesti V8 koneen, eli sun oma on sit varmaan painotettu ulkoisesti... Nämä 3-gen SBC koneet on AINA (tehtaalta tullessa) varustettu vetolevyllä jossa on puntti. Tämä puntti on samanlainen kaikissa vakiovetolevyissä. Vetolevyyn ei ole mun tapauksessa kajottu millään lailla, kaikki painotustoimenpiteet on tehty kampuraan.
Ilku Kirjoitettu 27. Huhtikuuta, 2009 Kirjoittaja Kirjoitettu 27. Huhtikuuta, 2009 Nämä 3-gen SBC koneet on AINA (tehtaalta tullessa) varustettu vetolevyllä jossa on puntti. Tämä puntti on samanlainen kaikissa vakiovetolevyissä. Vetolevyyn ei ole mun tapauksessa kajottu millään lailla, kaikki painotustoimenpiteet on tehty kampuraan. Mulle sanottiin RP:ssä, että en voi käyttää tuota vanhaa vetolevyä. Piti ostaa uusi 0-painoinen vetolevy.
Soppa Kirjoitettu 27. Huhtikuuta, 2009 Kirjoitettu 27. Huhtikuuta, 2009 Jep, minäkin tasapainotin oman 383:n RP:llä ja 0-painonen vetolevy siihen piti sitten hommata. Ovat muuten harvassa ja summitillakin oli ruhtinaallisesti 1 vaihtoehto.
Samppa Kirjoitettu 27. Huhtikuuta, 2009 Kirjoitettu 27. Huhtikuuta, 2009 Kokkolassa painottivat tuon mun 383:n niin olivat vakiosta vetolevystä ottaneet puntin pois ja porailleet reikiä. Hommasin nyt uuden vetolevyn niin tarkistutin vanhan RP:ssä ja totesivat että siitä oli tehty 0-painoinen ja kone on painotettu sisäisesti. Summitilta hommasin kans 0-painoisen vetolevyn joita oli tosiaan vaan se 1 vaihtoehto, ATI merkkinen.
pile Kirjoitettu 27. Huhtikuuta, 2009 Kirjoitettu 27. Huhtikuuta, 2009 Markus purki koneen ja hän sanoi, että kone on ollut epätasapainossa. Aluksi ei edes huomattu punttia vetolevyssä. Kampiakselistahan tuon kaiketi näkee??! Nyt menee vetolevy vaihtoon... niin nuohan on puoliksi sisäisesti puntissa vakiona etupää sisäisesti ja takapää ulkoisesti. edelleen olen sitä mieltä että jos koneesi olisi ollut sisäisessä puntissa ja siinä puntillinen vetolevy kiinni niin se olis tärissyt ihan hirveesti ja ja se olis repinyt itsensä irti. rp:ssä on nykyään tasapainoituskone makella ja pitäis olla(tai siis on) suomen huippu,jos kalut on sielä painoitettu nyt niin pitäis olla hyvä.
pile Kirjoitettu 27. Huhtikuuta, 2009 Kirjoitettu 27. Huhtikuuta, 2009 Turhaa hommaa. Sano mun sanoneen... ei voi sanoa että turhaa jos koneesta tosiaankin on tarkoitus ottaa tehoja ulos,mutta kyllä se 2 pulttinen sen 500 hv kestää koska vaan
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään