Jump to content

Oiskin '98 Trans Am


Recommended Posts

Posted

Nonniin - lisää ahdettuja  \m/

Posted

Kyllähän se hinta pompsahtaa vielä pikkusen kun laitetaan rahti, tulli ja alvi, mutta ei ollenkaan paha jos on ehjä niinkuin mainosti. Ja varsinkin kun on täydellinen setti eikä tarvi metsästellä osia. Laajakaistalambadaa ja parit mittarit vaan. Ehkä vesi-metanooli myös, mutta ei sitä tuolla 6 psi paineilla välttämättä tarvi. Mut ekana pitää toivoo että Texi saa sen paketin  ;D

 

Nyt Oiski on oivaltanut asian,ei muutakun vakionokka vielä takaisin,kuinka lie noi kannet,lähinnä puristus-suhteet.

Meikä oli laiskempi,jätti noi välivaiheet pois ;D

 

Tossa vähän tulevaa "makupalaa" sulle ;)

 

Posted

Nyt Oiski on oivaltanut asian,ei muutakun vakionokka vielä takaisin,kuinka lie noi kannet,lähinnä puristus-suhteet.

Meikä oli laiskempi,jätti noi välivaiheet pois ;D

 

Tossa vähän tulevaa "makupalaa" sulle ;)

 

Pyh, ei sinne mitaan puhallinta tarvitse pikkasen lisaa kuutiotuumia niin alkaa potkia ;D

Posted

Nyt Oiski on oivaltanut asian,ei muutakun vakionokka vielä takaisin,kuinka lie noi kannet,lähinnä puristus-suhteet.

Meikä oli laiskempi,jätti noi välivaiheet pois ;D

 

Tossa vähän tulevaa "makupalaa" sulle ;)

 

 

Kannet on Patriot LS1 stage II portatut ja mie käsitin että puristukset on niillä vakio 10.25:1  ??? Mites toi nokka, meinaatko että ahdettuna tulee päästöjen kanssa ongelmaa vai? Vaparina menis vielä jyrkempikin nokka. 114 LSA on kuulemma ahdetussa hyvä. On siinä Vortechilla kyl pirun hienot äänet!  *clap*

Posted

Eli noissa kansissa on 67 cc palotila joka antaa puristuksiksi 10 (tai 10.1) jos on uskomista LS1 techiin.

 

http://www.ls1tech.com/forums/advanced-engineering-tech/111207-ls1-head-combustion-chamber-cc-volume-vs-cr.html

 

Eipä sit mitään hätää,kun noi puristussuhteen ovat orkkiset,ja porttaamisesta tulee plussaa m/

Nokassa lienee alkuperäisellä tai LS6,sella helpoin saada toimiviin säätöihin,päästöt.......jää nähtäväksi,kun ei ole sitä kristallipalloa  :)

Nämä setit lienee tarkoitettu aivan vakio moottoreille,helppoa tietty,tokihan voi kikkailla jos haluaa ja on aikaa ;)

 

Posted

Eipä sit mitään hätää,kun noi puristussuhteen ovat orkkiset,ja porttaamisesta tulee plussaa m/

Nokassa lienee alkuperäisellä tai LS6,sella helpoin saada toimiviin säätöihin,päästöt.......jää nähtäväksi,kun ei ole sitä kristallipalloa  :)

Nämä setit lienee tarkoitettu aivan vakio moottoreille,helppoa tietty,tokihan voi kikkailla jos haluaa ja on aikaa ;)

 

 

Eipä sitä oo paljon aikaa kikkailla jos meinaa kesällä ajaakin, viime kesä meni tehdessä noita edellisiä muutoksia. Ihan hyvä tosin, että aukastiin kone kun oli nokka-akselista kolme nokkaa aika kulahtanu.. Nostajat pyöri hyvin, mutta harmittaahan se kun niistä menin säästämään  :-[ Millaset tulpat kävis ahdettuun koneeseen? Itellä mielessä NGK V-Power.

Posted

Eipä sitä oo paljon aikaa kikkailla jos meinaa kesällä ajaakin, viime kesä meni tehdessä noita edellisiä muutoksia. Ihan hyvä tosin, että aukastiin kone kun oli nokka-akselista kolme nokkaa aika kulahtanu.. Nostajat pyöri hyvin, mutta harmittaahan se kun niistä menin säästämään  :-[ Millaset tulpat kävis ahdettuun koneeseen? Itellä mielessä NGK V-Power.

 

Niinpä,kiirettä pukkaa sulle.

Eiköhän ne nostajat mene vielä,koska tarkistitte niiden kunnon ja pyörivät hyvin.Johonkin sen säästämisen raja täytyy laitaa,tai kaikki on pian uusittava ;)

 

Meikä laittoi just noi,  NGK V-Power TR-6,set. Ovat hieman hakusalla,joten kannattaa alkaa tilailemaan!

Suuttimet(38lb) sain eilen,perjantaina paikoilleen,ja sit pitäis olla valmis,näkee meneekö kummalle puolelle 10psi,tä  :W

Posted

Niinpä,kiirettä pukkaa sulle.

Eiköhän ne nostajat mene vielä,koska tarkistitte niiden kunnon ja pyörivät hyvin.Johonkin sen säästämisen raja täytyy laitaa,tai kaikki on pian uusittava ;)

 

Meikä laittoi just noi,  NGK V-Power TR-6,set. Ovat hieman hakusalla,joten kannattaa alkaa tilailemaan!

Suuttimet(38lb) sain eilen,perjantaina paikoilleen,ja sit pitäis olla valmis,näkee meneekö kummalle puolelle 10psi,tä   :W

 

Mahtaakohan noi 38lb suuttimet riittää jos menee ahdot yli 8 PSI:n ::) Mulla on 60set.

Posted

Mahtaakohan noi 38lb suuttimet riittää jos menee ahdot yli 8 PSI:n ::) Mulla on 60set.

 

Todennäköisesti pitäis riittää,ovat setin omat eli samalla numerolla tilattu,toki regua voi tarvittaessa vielä kiristää.

Sulla kyllä suuttimien kapasiteetti riittää,käykö millaisilla prosenteilla penkissä?

Ilmeisesti tyhjäkäynnilläkin sun seokset kohdillaan,tämä lienee isojen suuttimien varjopuoli  m-

Posted

Mahtaakohan noi 38lb suuttimet riittää jos menee ahdot yli 8 PSI:n ::) Mulla on 60set.

vaparina 39lb suuttimet riittää noin 500hv, ehkä vähän alle. sellaiset tilasin itselleni. ahdettuun koneeseen voi olla vähän liian pienet ???

Posted

Ilmeisesti tyhjäkäynnilläkin sun seokset kohdillaan,tämä lienee isojen suuttimien varjopuoli  m-

Toi oli 90-luvun suuttimien ongelma, nyt osataan nuokin tehdä kunnolla m/

Posted

Toi oli 90-luvun suuttimien ongelma, nyt osataan nuokin tehdä kunnolla m/

 

Ahaa,hyvin moni mainitsi tämän ongelman,hyvä että kehitystä on tapahtunut näissä  :)

Posted

 

Meikä laittoi just noi,  NGK V-Power TR-6,set. Ovat hieman hakusalla,joten kannattaa alkaa tilailemaan!

Suuttimet(38lb) sain eilen,perjantaina paikoilleen,ja sit pitäis olla valmis,näkee meneekö kummalle puolelle 10psi,tä   :W

 

Ei meinaa löytyä TR-6:sia mistään.. Näinköhän joutuu tyytymään TR-55:siin  :-\ Jos toi miun satsi on vakiokoneelle suunniteltu niinkuin pitäis olla niin toivottavasti setistä löytyy myös suuttimet jotka on mitoitettu tuon 6 psi:n tuottaman tehon mukaan joka on ollu sellasta 470-480 pyörillä.

 

Posted

Ei meinaa löytyä TR-6:sia mistään..

 

Loytyy niita.  m/ Montako settia laitetaan tulemaan?  ;)

Posted

Toi oli 90-luvun suuttimien ongelma, nyt osataan nuokin tehdä kunnolla m/

Luultavasti ongelma on vieläkin olemassa, jos ostaa halpis suuttimia...

Laadukkailla testatuilla ja machatuilla suuttimilla paras lopputulos. ;)

Posted

Ei meinaa löytyä TR-6:sia mistään.. Näinköhän joutuu tyytymään TR-55:siin  :-\ Jos toi miun satsi on vakiokoneelle suunniteltu niinkuin pitäis olla niin toivottavasti setistä löytyy myös suuttimet jotka on mitoitettu tuon 6 psi:n tuottaman tehon mukaan joka on ollu sellasta 470-480 pyörillä.

 

 

Pistäppä tulpista tilaus Texille m/

Jospa siellä setissä on FMU,suuttimien tilalla :o  ;D

Niin paineen nostollahan on vaikutus polttoaine kapasiteettiin.

Posted

Pistäppä tulpista tilaus Texille m/

Jospa siellä setissä on FMU,suuttimien tilalla :o  ;D

Niin paineen nostollahan on vaikutus polttoaine kapasiteettiin.

 

Texi otti tilauksen vastaan  m/ Niin joo FMU.. olen aika kujalla vielä tästä ahtimien maailmasta (niinku monesta muustakin  ;D) Eli joudunko menemään vielä suutinkaupoille vai riittääkö paineen nosto  ???

Posted

Texi otti tilauksen vastaan  m/ Niin joo FMU.. olen aika kujalla vielä tästä ahtimien maailmasta (niinku monesta muustakin  ;D) Eli joudunko menemään vielä suutinkaupoille vai riittääkö paineen nosto  ???

 

Hyvä,tulpat sit tulossa  *clap*

Katselet sit kun ahdin setti tulee,tartteekko mitä lisää,pianhan pikku osia tulee lentorahtina  :)

Posted

Nyt alkaa lähestyä hetki kun otetaan loota irti ja toimitetaan osaaviin käsiin laitettavaksi. Nyt kun on tuo TCI:n turbiini niin mitenhän mahtaa olla sen vahvistuksen kanssa? Kannattaako vai hommaako samalla rahalla Precisionilta uus? Ja ennen kaikkea kuka tekee?

Posted

Nyt alkaa lähestyä hetki kun otetaan loota irti ja toimitetaan osaaviin käsiin laitettavaksi. Nyt kun on tuo TCI:n turbiini niin mitenhän mahtaa olla sen vahvistuksen kanssa? Kannattaako vai hommaako samalla rahalla Precisionilta uus? Ja ennen kaikkea kuka tekee?

 

No joo... Ma ostasin taalta askin http://www.performabuilt.com

On kehttu paljon. Ja sitten kun sekin loppupelissa hajoaa niin on vakio aski milla voi ajaa rauhssa kun tuo on korjauksessa.

In tieda mita 4L60E aski maksaa vieda prepattavaksi mutta voisin kuvitella etta 1200e menee nopeasti, eli 1600 talaa.

Muutama satku lisaa niin saa uuden laatikon taalta rapakon takaa.

 

Jos laitatat oman laatikon niin sitten loppuu kausi jos aski poikii, ei paase edes rauhassa cruisailee.

 

 

Posted

T56  *clap* m/ \m/

 

Joo-o, kiehtoishan tuo jos vaan löytyis jostain valmis satsi. Olis tekijäkin kerhon sisältä lupautunut apuun  ;) Alkaa olla kiire jos meinaa kesällä ajella enemmän kuin viime kesänä.. Kyllä toisaalta se automaagikin kelpaa jos se on samantyylinen ku oli se Päivisen tekemä jonka Crisikseltä ostin joskus 04 tai 05 edelliseen Ponuun.

Posted

Loytyiskohan niita 6 vaihteisia tomaatteja jo kohtuullisella hinnalla. Jossain nain muutossarjan 4 koppasiin. Saa jopa rattiin vaihtonamiskat.

Olis 2 valisen maailman kompromissi. ainakin speciaali

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...