Jump to content

Oiskin '98 Trans Am

Oiski

Recommended Posts

Kirjoitettu

Sama nokka kun mulla m/. Kyllä ne virtaa joku ajo niillä 12.9 muistaakseni 8)

Joku muistaakseni puhu, olisko ollu crisis, ettei vakio iskutilavuudella olevaan koneen kanssa kannata lähtee haikailemaan parempia virtauksia. Onkos sulla Juhani mitkä kannet? Kiinnostais ku kertoilit teholukemia joskus, että 400hp/600Nm olis  :)

Mut jos noilla mun kansilla ei nostot 1.8 keinuilla tuu liian hurjaks niin voishan ne laittaa samalla ku tönärit.

vie kannet J.Soljalle ja näet mitä ne virtaa. nokka kyllä vaikuttaa tosi miedolta, mutta noilla 1.8 vipoilla saa ainaskii nostoa lisää. olis kuitenkii hyvä tietää miten kannet virtaa .500- jälkeen m/

Ei kehtais virtaustestiä varten purkaa konetta tos pihalla  ;D Solja teki miulle joskus miun teiniaikoina 5,7 GTA:n rautakansista aika kelvolliset  m/

Kirjoitettu

Joku muistaakseni puhu, olisko ollu crisis, ettei vakio iskutilavuudella olevaan koneen kanssa kannata lähtee haikailemaan parempia virtauksia. Onkos sulla Juhani mitkä kannet? Kiinnostais ku kertoilit teholukemia joskus, että 400hp/600Nm olis  :)

Mut jos noilla mun kansilla ei nostot 1.8 keinuilla tuu liian hurjaks niin voishan ne laittaa samalla ku tönärit.

243 LS6/2 portatut kannet, 600nm on ehkä vähä yläkantissa heh,400 taas ehkä alakantissa,  no 1.8 nostot on 0,556/563 teoriassa, en muista LS6 jousista mut Comp 918 menee pindiin 0.6 about. Ne suin kannet ei ole merkittävästi huonommat, paitsi ehkä palotilan osalta.
Kirjoitettu

243 LS6/2 portatut kannet, 600nm on ehkä vähä yläkantissa heh,400 taas ehkä alakantissa,  no 1.8 nostot on 0,556/563 teoriassa, en muista LS6 jousista mut Comp 918 menee pindiin 0.6 about. Ne suin kannet ei ole merkittävästi huonommat, paitsi ehkä palotilan osalta.

Tätäkö haeskelit?

GM Performance Parts LS6 Valve Springs: "This valve spring is good for camshafts up to .580” lift"

Comp 918: "..can be used as stock replacements or in performance applications all the way up to 0.625” lift and at engine speeds to 7500 RPM"

Hmm..

Kirjoitettu

compin 918 jousia on jonnin verran menny poikki.Oli huono valmistuserä ja porukalla katkeili jousia noin 5tml kohdalla.

Aattelin vaan toistaa mitä oon kuullu, ei oo omakohtasta kokemusta.

Kirjoitettu

Jos aattelee, että mun nokalla ja 1.8 keinuilla nostot olis toi Juhanin mainitsema 0,556/0,563 ja LS6 jouset kestää .580 asti niin onks tossa tarpeeksi reserviä? Nyt pitäs jotai viripalikkaa ruveta jo tilailemaan kun kevät lähestyy :)

Kirjoitettu

Jos aattelee, että mun nokalla ja 1.8 keinuilla nostot olis toi Juhanin mainitsema 0,556/0,563 ja LS6 jouset kestää .580 asti niin onks tossa tarpeeksi reserviä? Nyt pitäs jotai viripalikkaa ruveta jo tilailemaan kun kevät lähestyy :)

miten olis helpoin ja halvin tapa lisätä tehoa ??? eli ilokaasu setti ??? nirousworksin sarja maksaa noin 600e rp:ltä ja tulee helpolla 100-200hv lisää m/ m/

Kirjoitettu

miten olis helpoin ja halvin tapa lisätä tehoa ??? eli ilokaasu setti ??? nirousworksin sarja maksaa noin 600e rp:ltä ja tulee helpolla 100-200hv lisää m/ m/

Mutta se ei vielä riitä. Pitää olla kunnon bensapumppu ja ehkä joku ohjainkin olis hyvä. Toisaalta toi kaasu on aika kallista. Siirryin itse muihin piristeisiin.  ;D

Kirjoitettu

Ei kehtaa lähtee noille linjoille vielä  ;D Ekana ens talvi säästetään koneen tako-osiin. Myös 383 stroker kitti himottaisi. Sit kun on kestävää osaa koneessa ja voimansiirrossa voi alkaa unelmoimaan tollasia  :) Yks vaihtoehto on, että pidän vakio iskutilavuuden ja säästelen magnachargeriin. Kun ekana sais venttiilikoneiston kuntoon, että uskaltaa kierrättää yli 6000 rpm

Kirjoitettu

Ei kehtaa lähtee noille linjoille vielä  ;D Ekana ens talvi säästetään koneen tako-osiin. Myös 383 stroker kitti himottaisi. Sit kun on kestävää osaa koneessa ja voimansiirrossa voi alkaa unelmoimaan tollasia  :) Yks vaihtoehto on, että pidän vakio iskutilavuuden ja säästelen magnachargeriin. Kun ekana sais venttiilikoneiston kuntoon, että uskaltaa kierrättää yli 6000 rpm

kunnon tönärit ja riittävän vahvat jouset+ hyvä damperi. noilla eväillä mulla ei ollut ongelmaa 6700rpm \m/ 

Kirjoitettu

kunnon tönärit ja riittävän vahvat jouset+ hyvä damperi. noilla eväillä mulla ei ollut ongelmaa 6700rpm \m/ 

Tollaset kierroslukemat suorastaan yllyttää siirtymään FASTin 90/90 imarisysteemiin  ;D LS6 imari on hyvä vaan 6000 rpm asti  :-\ Mutta haluis asiantuntijakommenttia onko noi nykyset LS6 jouset sopivat 1.8 keinujen ja hyvien tönärien kanssa? Siitä ku lähtis virittelee..

Kirjoitettu

Tollaset kierroslukemat suorastaan yllyttää siirtymään FASTin 90/90 imarisysteemiin  ;D LS6 imari on hyvä vaan 6000 rpm asti  :-\ Mutta haluis asiantuntijakommenttia onko noi nykyset LS6 jouset sopivat 1.8 keinujen ja hyvien tönärien kanssa? Siitä ku lähtis virittelee..

Se on siinä ja siinä noiden LS6 jousien kanssa, mittaat etäisyyden retainerista kannen jousi-istukkapintaan , tarkasti, sit tiedät onko coil bind lähellä vai ei. minusta toi ero ,563---,580 on liian pieni, mutta jos sulla on venat yhtään uponnu kansiin on varaa enenmän,ja sit noi nostot on teoreettisia käytännössä melkein aina niistä jäädään hiukan.
Kirjoitettu

Se on siinä ja siinä noiden LS6 jousien kanssa, mittaat etäisyyden retainerista kannen jousi-istukkapintaan , tarkasti, sit tiedät onko coil bind lähellä vai ei. minusta toi ero ,563---,580 on liian pieni, mutta jos sulla on venat yhtään uponnu kansiin on varaa enenmän,ja sit noi nostot on teoreettisia käytännössä melkein aina niistä jäädään hiukan.

Kiitoksia  m/ Taidan käyttää nyt keväällä liikenevät hillot siihen manuaaliswappiin. Tommonen SLP:n cold air induction olis varmaan aika kätevä, varttimaililla kaks kymmenystä tippu aika High Performance Pontiac lehden testissä  m/ Jos niihin tönäreihin jättäs toistaseks.. Sit jos porttais läppärungonkin. On se kumma kun kaipaa lisää tehoa vaikka ei oo säädöissäkään vielä edellisten jäliltä  ;D

Kirjoitettu

Kiitoksia  m/ Taidan käyttää nyt keväällä liikenevät hillot siihen manuaaliswappiin. Tommonen SLP:n cold air induction olis varmaan aika kätevä, varttimaililla kaks kymmenystä tippu aika High Performance Pontiac lehden testissä  m/ Jos niihin tönäreihin jättäs toistaseks.. Sit jos porttais läppärungonkin. On se kumma kun kaipaa lisää tehoa vaikka ei oo säädöissäkään vielä edellisten jäliltä  ;D

Ei kandee ainakaan ostaa tuota kun tässä ohjeet miten tehdä tuo itse. http://www.evlls1.com/installs/install-coldair.pdf

Nimim mulla on jo tuollainen tehtynä

Kirjoitettu

Ei kandee ainakaan ostaa tuota kun tässä ohjeet miten tehdä tuo itse. http://www.evlls1.com/installs/install-coldair.pdf

Nimim mulla on jo tuollainen tehtynä

Kiitoksia paljon! Noita ohjeita on etsitykin!  *clap*

nyttenkin sysää jo perkeleesti  ;)

Nyt ei juuri sysää kun on se loota hajalla, mutta kyllä siellä pitäis ihan mukavasti olla voimaa kun saa säätöihin. Eikös se vanha totuus ole, ettei hummia voi olla koskaan liikaa  :)

Kirjoitettu

Eikös se vanha totuus ole,ettei hummia voi olla koskaan liikaa  :)

niinhän se on,mutta sitten ei ne muut paikat kestä  m-

Kirjoitettu

Sama nokka kun mulla m/. Kyllä ne virtaa joku ajo niillä 12.9 muistaakseni 8)

Eikös Pekkaz ajellu näiden kansien kanssa vakioputkilla ja imusarjalla tuon 12,9? Nokka tosin 212/218 114 LSA. Olin hieman sekaisin kun ajattelin näiden olevan LS6 kannet. Eli Stage II LS1 ovat, virtauskäppyrää tuossa:

https://www.patriot-performance.com/xcart/images/D/ls6%20stag%20II%20flow-05.jpg

Onkos nämä nyt sellaset kannet, että uskaltaa joskus laittaa kansia vaihtamatta ahtoja kun ei ole niin kovat puristukset? Ja epäilyttää nyt, että tuliko laitettua näille kansille sopiva nokka  ??? Jyrkempihän se VOISI olla, mutta ettei ole huono.. Vai pitääkö ruveta ostelee kynämagneetteja  ;D

Kirjoitettu

Eikös Pekkaz ajellu näiden kansien kanssa vakioputkilla ja imusarjalla tuon 12,9? Nokka tosin 212/218 114 LSA.

Jos en ole väärin ymmärtänyt, niin toi mun vanha meni vakiokansilla, ls6 imarilla ja tolla nokalla 12,7. Puolipitkillä sarjoilla ja ei-niin-vakio-putkella.

Kirjoitettu

No voe hitto.. Nyt toi kerholehti sitten pisti pään sekasin. Olisko pahanmoinen rasti taivutella pelkän ahtimen ja välijäähyn ympärille niitä putkia yms? Täydelliset sarjat on niin hiton kalliita..

niinhän se on,mutta sitten ei ne muut paikat kestä  m-

Mulla on kognitioiden välistä dissonanssia havaittavissa.. = Kyllä tiedän ettei ne paikat välttämättä kestä, mutta kyllä ne kestää  ;D

Kirjoitettu

jos ahtoputkia tarkoitat niin kurvailepa sinne AM Worksille ja osta repullinen mutkia ;) saat sitä mitä haluat.. kasaat sit mieleiset mutkat ja suorat..

Kirjoitettu

No voe hitto.. Nyt toi kerholehti sitten pisti pään sekasin. Olisko pahanmoinen rasti taivutella pelkän ahtimen ja välijäähyn ympärille niitä putkia yms? Täydelliset sarjat on niin hiton kalliita..

Mulla on kognitioiden välistä dissonanssia havaittavissa.. = Kyllä tiedän ettei ne paikat välttämättä kestä, mutta kyllä ne kestää  ;D

voin kyllä tulla jeesaan putkien teossa jos tarttet apua m/ tosiaan amw:ltä löytyy kaikki tarvittava, sieltä oon itekkii hakenu.

Kirjoitettu

voin kyllä tulla jeesaan putkien teossa jos tarttet apua m/ tosiaan amw:ltä löytyy kaikki tarvittava, sieltä oon itekkii hakenu.

Kiitosta aputarjouksesta, pidetään mielessä  *clap* Apu metallihommissa tulisi tosiaan tarpeeseen kun ei niistä itsellä ole MITÄÄN kokemusta. Mutta ensin täytyy luonnollisesti ruveta nostamaan täyttä opintotukea ja tehä töitä siinä sivussa niin maan mahottomasti että keväällä ahtiin ois rahaa  :) AMW taitaa tosiaan olla varsinainen siunaus idän autoharrastajille.

Kirjoitettu

No ei sitä välijäähyä välttämättä tarvita. Tulee vielä rutkasti helpompi putkityö.

Kirjoitettu

Ei oikein tahdo löytyä edes lähes täydellistä T56 swappiin tarvittavaa pakettia  m- Pitäisköhän alkaa haalimaan palikoita erikseen.. Kalliimmaksihan se tulee kyllä. Vaiko nakkaisko niskat niksauttavan laitetun automaatin. Hitto kun se pitkä kutonen olis mainio bensan kulutuksen kannalta ja sit olis halvempaa Helsingin cruisingeissakin käynti täältä idästä. Ja varsinkin kun tykkään ajella pitkiä matkoja. Tässähän menee yöunet vallan  ;D

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...