Jump to content

Ilkun Paxton's Supercharged GTA '87

Recommended Posts

Kirjoitettu

Bensapumppu ja regu tilattu.

Uutta vesipumppuakin pitäisi täs kattella vielä...

AN -liittimiä saa Seinäjoelta, joten homma hoidossa.  m/

Ens viikolla joutuu vissiin talliin...  m-

Kirjoitettu

Ens viikolla joutuu vissiin talliin...  m-

Talkoo-oluet hankittu ?

Kirjoitettu

Talkoo-oluet hankittu ?

Ei taida olla talkoosiin tulijoita?  :'(

Kirjoitettu

Olikos näissä meidän autoissa tuo "long" mallin vesipumppu?

Entäpä missä käytettiin tuota "short" mallia, joka on yli tuuman matalampi?

Kirjoitettu

Olikos näissä meidän autoissa tuo "long" mallin vesipumppu?

Entäpä missä käytettiin tuota "short" mallia, joka on yli tuuman matalampi?

Short on corvetteen. Muista sitten että otat oikealla pyörimissuunnalla olevan pumpun. Muuten voi tulla lämpöongelmia.
Kirjoitettu

eli Clockwise ?

Moniurahihnallisissa on reverse pyörimissuunta
Kirjoitettu

Moniurahihnallisissa on reverse pyörimissuunta

Juu, mulla ei ole moniurahihnaa. 1987 on vielä jokainen apulaite melkein omalla remmellä.

Kirjoitettu

Niin, onko joku laittanut hiljan autoonsa alumiinista "highflow" vesipumppua?

Kirjoitettu

Niin, onko joku laittanut hiljan autoonsa alumiinista "highflow" vesipumppua?

~parivuottasitten.

Kirjoitettu

~parivuottasitten.

Laitoitko tuon Edelin, vai jonku muun?

Ihmetyttää vaan, että kannattaako tuosta "nimestä" maksaa lähes 100,00€ enemmän?

Ei tainnut olla merkittävää lämpöjen alenemista autossasi?!

Tähänhän vaikuttaa tietenkin monta asiaa ja varsinkin nykyisen syylärin kunto ja koko. Ja onko viritetty, vai vakio... yms.

Kirjoitettu

Laitoitko tuon Edelin, vai jonku muun?

Ihmetyttää vaan, että kannattaako tuosta "nimestä" maksaa lähes 100,00€ enemmän?

Ei tainnut olla merkittävää lämpöjen alenemista autossasi?!

Tähänhän vaikuttaa tietenkin monta asiaa ja varsinkin nykyisen syylärin kunto ja koko. Ja onko viritetty, vai vakio... yms.

Nuukana laitoin tämmösen:  http://www.summitracing.com/parts/WND-9240/

Mulla loppui outo lämpöjen seilaaminen kun vaihdoin tuohon pumppuun.Ainoa mikä kannattaa tehdä on se että vaihtaa heti kättelyssä ton pumpun pesän ja peltikannen välisen tiivisteen esim.Fel-pron tiivisteeseen.Se vakio tiiviste on täys paska.Tiivistettä lukuunottamatta hyvä hinta/laatusuhde tolla weiandilla.Testi ko. pumpasta:

http://www.bangshift.com/blog/BangShift-Tech-How-much-horsepower-does-a-mechanical-water-pump-really-take-to-spin.html

Kirjoitettu

Alumiininen pumppu on tehokkaampi, koska siinä on valettu pumpun siipipyörä ja tarkemmat toleranssit, kun taas valurautaisissa on lähes kaikissa pellistä taivutettu vispilä, samanlainen kuin laturissa.

Kirjoitettu

mun piti edelin punpusta rälläköidä reilulla kädellä valettua alumiinia pois että mahtu serpentiiniremmirunkojen keskelle paikalleen.

Kirjoitettu

No niin tulihan niitä vastauksia, kun aikansa "potki".  *clap*

Ja tuo testi oli ihan mielenkiintoista luettavaa...

Eli Edelin pumppukaan ei mene paikalleen ihan heittämällä?  ???

Kirjoitettu

Nuukana laitoin tämmösen:  http://www.summitracing.com/parts/WND-9240/

Mulla loppui outo lämpöjen seilaaminen kun vaihdoin tuohon pumppuun.Ainoa mikä kannattaa tehdä on se että vaihtaa heti kättelyssä ton pumpun pesän ja peltikannen välisen tiivisteen esim.Fel-pron tiivisteeseen.Se vakio tiiviste on täys paska.Tiivistettä lukuunottamatta hyvä hinta/laatusuhde tolla weiandilla.Testi ko. pumpasta:

http://www.bangshift.com/blog/BangShift-Tech-How-much-horsepower-does-a-mechanical-water-pump-really-take-to-spin.html

No niin... tämä pumppu vaikuttaa hyvältä, josko tämän sitten kans tilaisin. Oli hyvä huomio tuo tiiviste (kiva, kun saa pumpun kiinni ja alkaa vuotamaan).

On se ainakin parempi, kuin tuo alkuperäinen valurautainen vesipumppu.

Alkaa olla nyt kaikki osat koneessa sitten kohta muutettu.  ::)

Kirjoitettu

No niin... tämä pumppu vaikuttaa hyvältä, josko tämän sitten kans tilaisin. Oli hyvä huomio tuo tiiviste (kiva, kun saa pumpun kiinni ja alkaa vuotamaan).

On se ainakin parempi, kuin tuo alkuperäinen valurautainen vesipumppu.

Alkaa olla nyt kaikki osat koneessa sitten kohta muutettu.  ::)

Juu kannnattaa vaihtaa heti se tivari kun ottaa pumpun pois paketista.Mulla petti kahdesta weiandinpumpusta tuo ko.tiiviste.Eka pumppu meni takuuseen kun ampui vedet pihalle.Tosta takuupumpustakin alkoi vuotamaan,niin laitoin suosiolla felpron tivarin, ja senjälkeen ei ole ollut murheita ton vesipumpunkanssa.

Tommonen tiiviste:  http://www.summitracing.com/parts/FEL-13032/

Jos sulla on orkkikset kuusiokantaiset kiinnityspultit,niin tila pultinkannan ja pumpun välissä oli melko nafti.Kovin paksuseinämäisellä hylsyllä ei kannata yrittää.Tai vaihtoehto B,hommmaa suosiolla kuusiokolokannalla olevat kiinnityspultit.

Kirjoitettu

Juu kannnattaa vaihtaa heti se tivari kun ottaa pumpun pois paketista.Mulla petti kahdesta weiandinpumpusta tuo ko.tiiviste.Eka pumppu meni takuuseen kun ampui vedet pihalle.Tosta takuupumpustakin alkoi vuotamaan,niin laitoin suosiolla felpron tivarin, ja senjälkeen ei ole ollut murheita ton vesipumpunkanssa.

Tommonen tiiviste:  http://www.summitracing.com/parts/FEL-13032/

Jos sulla on orkkikset kuusiokantaiset kiinnityspultit,niin tila pultinkannan ja pumpun välissä oli melko nafti.Kovin paksuseinämäisellä hylsyllä ei kannata yrittää.Tai vaihtoehto B,hommmaa suosiolla kuusiokolokannalla olevat kiinnityspultit.

OK, hyvä tietää tämäkin. Mulla taitaa olla vielä alkuperäiset pultit.  m/

Kirjoitettu

Huomenna lähtee penkit verhoilijalle. Kangas vaihtuu vaaleaan nahkaan...  :)

Kirjoitettu

Huomenna lähtee penkit verhoilijalle. Kangas vaihtuu vaaleaan nahkaan...  :)

miksi pilaat hyvän verhoilun. säki ajelet kesääsin niin nahka on aina kuuma jos ei suorastaan polttava kun aurinko paistaa.pidä vaan alkuperäis tyyppinen kangas penkeissäs.

ja puhun pienellä kokemuksen rinta äänellä täs asias. ollu aika monta nahkapenkillistä autoa ja on tällä hetkelläki 3 joissa nahkaa penkit. ei hyvä.

ja nyt kysytään et miksi mulla on vieläki nahka penkillisiä autoja vaikka en niistä tykkää. no kun on köyhä ja joutuu ostamaan käytettynä mitä on tarjolla niin ei voi valita niin kuin rikkaammat.

Kirjoitettu

Jokos syylari on vaihtunu?

Ei ole vaihtunu, kun ymmärsin, että näihin joutuu modaamaan koko syylärin. Eli ei ole siis valmista heittää orkkiksen tilalle?!

Kirjoitettu

miksi pilaat hyvän verhoilun. säki ajelet kesääsin niin nahka on aina kuuma jos ei suorastaan polttava kun aurinko paistaa.pidä vaan alkuperäis tyyppinen kangas penkeissäs.

ja puhun pienellä kokemuksen rinta äänellä täs asias. ollu aika monta nahkapenkillistä autoa ja on tällä hetkelläki 3 joissa nahkaa penkit. ei hyvä.

ja nyt kysytään et miksi mulla on vieläki nahka penkillisiä autoja vaikka en niistä tykkää. no kun on köyhä ja joutuu ostamaan käytettynä mitä on tarjolla niin ei voi valita niin kuin rikkaammat.

Nämä on taas niitä makuasioita. Mä en ole löytänyt kivaa vaaleaa kangasta, jossa olisi sellainen alkuperäistä vastaava kuvio.

Ei meidän Volvossa ainakaan ole kuumat penkit kesäisin, tietysti sillä lähdetään aina viileästä autokatoksesta.  m/

Mä ajan tuolla autolla niin vähän, että ehkä sen kuumuuden sitten kärsii...

Kirjoitettu

Alumiininen pumppu on tehokkaampi, koska siinä on valettu pumpun siipipyörä ja tarkemmat toleranssit, kun taas valurautaisissa on lähes kaikissa pellistä taivutettu vispilä, samanlainen kuin laturissa.

Käytännön kokemuksia : uudella valurautapumpulla nopeasti lämmöt yli 190F (termari 165F) perus cruisailussa. Edelbrockin victor alupumpulla vähintään 20F alemmat lämmöt, ja hitaammin nousi. loppukesästä jopa vaan 155F victorilla. ja kokoajan sama mosa ja -67 orkkis syyläri. Eli kunnon pumpulla iso ero vaikka yli 40v vanha syyläri.

Kirjoitettu

Ei ole vaihtunu, kun ymmärsin, että näihin joutuu modaamaan koko syylärin. Eli ei ole siis valmista heittää orkkiksen tilalle?!

Tämä pitäs olla just oikee:

http://www.summitracing.com/parts/SUM-380455/?image=large

Saattaa olla et se laatikon öljyliitäntä puuttuu, mut paremmin seki olis pienellä lisälauhduttimella, jotka ei maksa paljoa.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...