CamRaato94 Kirjoitettu 29. Huhtikuuta, 2008 Kirjoittaja Kirjoitettu 29. Huhtikuuta, 2008 Näyttääkin vahvasti siltä että seuraava vaihe on parantaa ajettavuutta. Etupää on pehmeä, mutta samalla aika jämäkkä. Saatujen kokemuksien perusteella ajettavuus muuttuu suorastaan vaaralliseksi kun mennään yli 150km/h nopeutta, puhumattakaan yli 200km/h ajettavuudesta (rata-ajossa tms). Takapää teki ankaraa wheel wobblingia eli vaeltelua puolelta toiselle. Alkaa vit.... Tämä on kuitenkin varsin halpa remontti vrt. muihin "virityksiin" joten päätin tilata alustan osia. Seuraavilla eväillä aion saada aikaan jämäkän, mutta samalla pehmeän takapään, joka seuraa hyvin kuoppia ja pysyy tiessä kiinni. Myös etupäätä on tarkoitus "kiristää" poikkituella. Tässä "ostoskori": http://forum.f-bodyfinland.com/Yabbse/index.php?action=dlattach;topic=12818.0;attach=16743
Nova Kirjoitettu 29. Huhtikuuta, 2008 Kirjoitettu 29. Huhtikuuta, 2008 Multa löytyy noita panhardeja ja alatukivarsien boksaus onnistuu.
CamRaato94 Kirjoitettu 29. Huhtikuuta, 2008 Kirjoittaja Kirjoitettu 29. Huhtikuuta, 2008 Multa löytyy noita panhardeja ja alatukivarsien boksaus onnistuu. Löytyykö tommosta kiinteää panhardia? Se säädettävä on jotenkin heikon oloinen... Boksaus voisi olla kova sana, mutta pitää varmaan tilata tuonne taakse sitten polypuslat...
Nova Kirjoitettu 29. Huhtikuuta, 2008 Kirjoitettu 29. Huhtikuuta, 2008 Löytyykö tommosta kiinteää panhardia? Se säädettävä on jotenkin heikon oloinen... Boksaus voisi olla kova sana, mutta pitää varmaan tilata tuonne taakse sitten polypuslat... Se sun "aikanaan" tilaama kiinteä odottaa noutajaa 65 euron hintaan.
CamRaato94 Kirjoitettu 29. Huhtikuuta, 2008 Kirjoittaja Kirjoitettu 29. Huhtikuuta, 2008 Se sun "aikanaan" tilaama kiinteä odottaa noutajaa 65 euron hintaan. Ok, minkäs kokoiset puslat tohon tarvii? Missäpäin asut jos asennettais (heh he)?
Nova Kirjoitettu 29. Huhtikuuta, 2008 Kirjoitettu 29. Huhtikuuta, 2008 Ok, minkäs kokoiset puslat tohon tarvii? Missäpäin asut jos asennettais (heh he)? Edelleen vakiopuslat käy, siis uretaaniset. Asennuksen kanssa on hiukan ruuhkaa. Nurmijärveltä voi noutaa mutta myös Karkkilasta onnistuu.
CamRaato94 Kirjoitettu 30. Huhtikuuta, 2008 Kirjoittaja Kirjoitettu 30. Huhtikuuta, 2008 Tossa kattelin ton originaalin takapään alatukivarren rakennetta. Tuo taipuilee ilmeisesti tuosta keskeltä. Miten tuo boxataan oikeaoppisesti? Itse tuota kiinnikerinkulaa saa tuskin vahvistettua. Siihen pitää tilata polypuslat. Tosiaan kiinnostaisi tehdä tuo itse, koska budjetti on rajallinen. Tossa kuva johon olen tumman punaisella yrittänyt mallintaa hitsattavaa vahviketta.
Nova Kirjoitettu 30. Huhtikuuta, 2008 Kirjoitettu 30. Huhtikuuta, 2008 Mä oon tehnyt U:sta neliön mallisen. Eli hitsannut sen railon umpeen pellillä. Tommonen piirtämäsi on aika hankala hitsata. Boksaus irto osiin n. 20 eur ja sisältää tarvikkeet.
CamRaato94 Kirjoitettu 30. Huhtikuuta, 2008 Kirjoittaja Kirjoitettu 30. Huhtikuuta, 2008 Mä oon tehnyt U:sta neliön mallisen. Eli hitsannut sen railon umpeen pellillä. Tommonen piirtämäsi on aika hankala hitsata. Boksaus irto osiin n. 20 eur ja sisältää tarvikkeet. Okei eli n. KOFF III - 24 pack hinta työlle. Kuulostaa hyvältä. Jätän tilauksesta lower control armit veke ja tilaankin bolt on subframet SPL:t...
CamRaato94 Kirjoitettu 30. Huhtikuuta, 2008 Kirjoittaja Kirjoitettu 30. Huhtikuuta, 2008 Mites nuo Subframe connectorit? Onko niistä nyt hyötyä? Olen laittamassa alustaa ojennukseen poikkituella ja jämäköittämällä takapäätä. Pitäisikö ostaa sellaiset "sivistyneet" pitkulaiset raudat jotka vaan kylmästi hitsillä kiinni sinne alapuolen palkkeihin? Niitä ei toki sieltä sitten saa pois. Sitten supernettona saisi jollain 400 eurolla SLP "hämähäkinseitti" monesta kohdasta PULTEILLA kiinnittyvät subframet. Tässä autossa kävi silleen, että kun tunkattiin ylös, ei kuskin ovi enää mennyt yhtä helposti kiinni. Eli taipui. Camaro ei tätä tehnyt vaan pukeille nostettuna siinä ovet toimivat jopa paremmin! KELEEN Subframe connector... Tekeekö niitä nyt ketään tyyliin "FINLAND" valmistus? Päivittyy, tämmösiä rinkuloita taakse:
CamRaato94 Kirjoitettu 1. Toukokuuta, 2008 Kirjoittaja Kirjoitettu 1. Toukokuuta, 2008 Vaihtoehtoja. Millä iskarilla pysyy parhaiten rengas maassa epätasaisissa maantieolosuhteissa? Nyt rata-ajettavuus ei ole se tärkein. Tarkoitus saada takapää lukemaan tietä, eikä ampumaan helposti kuoppaisessa mutkassa irti takapäätä eli koko autoa lepikkoon... Seuraavia mietin: BILSTEIN F4BE52407M1 heavy duty sarjan "jämäkämpi" vs. KYB AGX säädettävä 8 eri vaihtoehdolla vs. KYB GR-2 comfort "ride" Suunnitteilla siis takapäähän kokonaisuudessaan: - Vahvistaa alatukivarret - Alatukivarsiin täysikumiset Moogin kumipuslat (maantieajettavuus) - Jäykempi panhard-tanko - Panhard-tankoon polyuretaanipuslat - Uudet takaiskarit Etupäähän: - Poikkituki, asennetaan auton etupää nostettuna ylös että saadaan valmis "preload" Loppukaudella 2008, kun nähdään miten pysyy nipussa kesän (ja yllättävät menot: - Subframe connector, joko hitsataan sellaiset "pienet ja sievät" tai sitten moneen kohtaan pultattava SLP "hämähäkinseitti" malli. + Hengittävä cat back (joskus myöhemmin myös peltisarjat)
CamRaato94 Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2008 Kirjoittaja Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2008 Flektiongelma korjautui kolmen flektin releen vaihdolla. Nyt pystyi laittamaan säätöihin automaattisen flektien päällekytkennän. Nyt ennen syylärin vaihtoa lämpötilat ovat 85C #1 flekti ja 95C #2 flekti. http://www.kolumbus.fi/wiiklund/ponimages/6project_26.jpg A/C kompuran hihnapyörän puolelta avaamista. Kuten huomaatte, on puolet kuulalaakerin kuulista murskautunut... Myös magneettipyörä oli halki. Kovin oli leiponut kiinni. N. 1mm oli työstynyt akselin ympäriltä ym kivaa. http://www.kolumbus.fi/wiiklund/ponimages/6project_24.jpghttp://www.kolumbus.fi/wiiklund/ponimages/6project_25.jpg
camaro82 Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2008 Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2008 Tossa kattelin ton originaalin takapään alatukivarren rakennetta. Tuo taipuilee ilmeisesti tuosta keskeltä. Miten tuo boxataan oikeaoppisesti? Itse tuota kiinnikerinkulaa saa tuskin vahvistettua. Siihen pitää tilata polypuslat. Tosiaan kiinnostaisi tehdä tuo itse, koska budjetti on rajallinen. Tossa kuva johon olen tumman punaisella yrittänyt mallintaa hitsattavaa vahviketta. Ite hitsasin lattaraudat siihen avoimeen "alapintaan", tuo ei varmaan ole paras mahdollinen kuitenkaan. Oon jälkeenpäin miettiny että mitäs jos tuon tukivarren sisän samoinkuin panhardin sisään hitsais sopivan putken. Vois jäykistää hyvin
set28 Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2008 Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2008 A/C kompuran hihnapyörän puolelta avaamista. Kuten huomaatte, on puolet kuulalaakerin kuulista murskautunut... Myös magneettipyörä oli halki. Kovin oli leiponut kiinni. N. 1mm oli työstynyt akselin ympäriltä ym kivaa. Mun kompura on varmaankin saman näköinen sisältä
CamRaato94 Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2008 Kirjoittaja Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2008 Mun kompura on varmaankin saman näköinen sisältä Just yritän yhdestä jenkkipuljusta kysellä korjausosia. Koko tuon tee-se-itse korjaus on aika hazard projekti. Toisaalta uusi kompura on luokkaa 200 - 300€ vähintään ja jos vielä ostat kuivaimet ja muut vermeet niin rahaa palaa. Tiivistesarjan ja kuulalaakerit yms. pitäisi irrota alle 50 eurolla, MUTTA tuosta haljenneesta mangeettipyörästä ei ole tietoa. Se tuli yllätyksenä. Pahasti on siis leikannut kiinni. Millimetrin kun on syönyt vielä metallia niin ei ihme ettei pahemmin käynyt. Ei mulla kuitenkaan mennyt edes moniurahihna poikki. Ei vaan enää startannut. Ilman apuvirtaa ei edes inahtanut. Apuvirralla kuului sitten kaamea kirkasu kun koko hihna luisti kiinni leiponeen A/C kompuran hihnapyörällä. Pistin A/C pulleyn tilalle eli tyhjän pyörän. Pistän tänne projektiin miten ton kompurakorjauksen kanssa käy.
set28 Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2008 Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2008 Mulla napsahti hihna poikki.Mä laitoin kanssa ton delete-pulleyn
CamRaato94 Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2008 Kirjoittaja Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2008 Ite hitsasin lattaraudat siihen avoimeen "alapintaan", tuo ei varmaan ole paras mahdollinen kuitenkaan. Oon jälkeenpäin miettiny että mitäs jos tuon tukivarren sisän samoinkuin panhardin sisään hitsais sopivan putken. Vois jäykistää hyvin Ahaa eli pitäs hitsata sinne avoimeen alapintaan + kylkeen joku latta vaikka poikittain? Ei ole tämä "boxaus" kovin tuttua puuhaa. Täytyy toki sitten maalata ne tukivarret hohtavan punaisiksi, koska Spohnin poikkituki konehuoneessa on kanssa punainen. Panhardikin täytyy värjätä. On sitten kiva illalla maata parkkipaikalla ja ottaa kaljaa + ihailla alustaa. Alatukivarsiin näyttäs kuitenkin tulevan polyuretaanipuslat, kuten myös panhardiin. Etupäässä on uudet kumipuslat. Alan miehet sanoivat ettei sekapuslat haittaa etu/takapään välillä. Onhan noiden rakenteet niin erilaiset. Aika eripariahan näissä nää etu/takapäät ovat. Jäykkä taka-akseli: Halpa tehdä ja jämäkkä. Ei monia väljistyviä osia vrt. erillistuennat. Muusta hyvästä en sitten tiiä.
gmc63 Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2008 Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2008 Just yritän yhdestä jenkkipuljusta kysellä korjausosia. Koko tuon tee-se-itse korjaus on aika hazard projekti. Toisaalta uusi kompura on luokkaa 200 - 300€ vähintään ja jos vielä ostat kuivaimet ja muut vermeet niin rahaa palaa. Tiivistesarjan ja kuulalaakerit yms. pitäisi irrota alle 50 eurolla, MUTTA tuosta haljenneesta mangeettipyörästä ei ole tietoa. Se tuli yllätyksenä. Pahasti on siis leikannut kiinni. Millimetrin kun on syönyt vielä metallia niin ei ihme ettei pahemmin käynyt. Ei mulla kuitenkaan mennyt edes moniurahihna poikki. Ei vaan enää startannut. Ilman apuvirtaa ei edes inahtanut. Apuvirralla kuului sitten kaamea kirkasu kun koko hihna luisti kiinni leiponeen A/C kompuran hihnapyörällä. Pistin A/C pulleyn tilalle eli tyhjän pyörän. Pistän tänne projektiin miten ton kompurakorjauksen kanssa käy. Mul oli sama juttu muuten onnistui mutta yhtä pirun O rengasta ei sit löytynnyt ja siihen jäi mutta ostin sit uuden kompuran se maksoi n.170$+kuivain 40$ texin kautta :Den tiedä viel mitä noi tullit+muut kulut tekee mutta varmaan halvemmaks kuin ostaa noi kamat täältä
CamRaato94 Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2008 Kirjoittaja Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2008 Mul oli sama juttu muuten onnistui mutta yhtä pirun O rengasta ei sit löytynnyt ja siihen jäi mutta ostin sit uuden kompuran se maksoi n.170$+kuivain 40$ texin kautta :Den tiedä viel mitä noi tullit+muut kulut tekee mutta varmaan halvemmaks kuin ostaa noi kamat täältä Tämä jenkkifirma lupaa kaikki tiivisteet, jopa ison O-renkaan: = 94 - 95 V8 LT1 only one compressor R 134 - shaft seal $6.00 - gasket kit $8.00 - back seal $2.00 2 pieces - bearing for pulley $18.00 --- Mutta tuota magneettikytkentäsysteemiä en ole vielä kysynyt. Se oli säröillä. Asia tuli yllätyksenä. Pitääpä vielä tuonne Miamin puljuun soitella. Noi olis siis $34 eli vaikka 1,55 kurssilla n. 22 eur. Mutta toki veroja yms. shippingiä päälle. Katotaan miten käy...
CamRaato94 Kirjoitettu 5. Toukokuuta, 2008 Kirjoittaja Kirjoitettu 5. Toukokuuta, 2008 Paketti alkaa olla kasassa. Takavaimentimeksi tulee sitten Hookerin paketti. On kromatut ulostulot, kuten tässä on aluperinkin. Takapään alatukivarsien polyuretaaniset puslat kanssa Summitilta. Hawksilta tulee poikkituki, sekä panhardin polypuslat.
CamRaato94 Kirjoitettu 5. Toukokuuta, 2008 Kirjoittaja Kirjoitettu 5. Toukokuuta, 2008 Löytyi pari vikakoodia happiantureista ja en jaksa arvailla ovatko ehjät eli oliko vika vikakoodi vai oikea. Nytkyttää vähän myös täysikaasukiihdytyksessä. Sama ongelma oli aikoinaan myös Camarossa ja ongelma ratkesi happianturien vaihdolla. Elikkäs tämmöset o2 anturit tuli hankintalistalle: http://www.kolumbus.fi/wiiklund/ponimages/0_oxygen_sensor.jpg
mikke Kirjoitettu 5. Toukokuuta, 2008 Kirjoitettu 5. Toukokuuta, 2008 juuri nuo happianturit on omassakin.
camaro82 Kirjoitettu 6. Toukokuuta, 2008 Kirjoitettu 6. Toukokuuta, 2008 Toivottavasti antureitten vaihto auttaa Kaikenlainen nykiminen on ärsyttävää eikä se kovin laiha seos koneellekkaan hyvää tee
CamRaato94 Kirjoitettu 6. Toukokuuta, 2008 Kirjoittaja Kirjoitettu 6. Toukokuuta, 2008 Toivottavasti antureitten vaihto auttaa Kaikenlainen nykiminen on ärsyttävää eikä se kovin laiha seos koneellekkaan hyvää tee Jep, pitää toivoa. Tässä lainaus omasta päiväkirjatarinnoinnista koskien edellistä Camaro -94, joka puutui lähinnä kovissa yli 100km/h kiihdytyksissä (lokakuu 2006) : "- 2kpl happiantureita (oxygen sensors) vaihdettiin. Ennen anturien vaihtoa auto oireili siten, että moottoritienopeuksien kiihdytyksissä (90km/h --> 120km/h meno tuntui jotenkin puutuvan. Asiaa selvitettiin seuraamalla ruiskun/moottorin ohjaustekniikan toimintaa ajossa (datamaster analysointi) ja ongelma paikallistettiin seossuhteiden epäsuhdan perusteella juuri happiantureihin. Happianturit maksavat n. 50€/kpl. Toki työtä tämä vika aiheutti muutaman illan verran 10/2006" http://www.kolumbus.fi/wiiklund/wcamaro1994huolto06_muutkorjaukset.htm Löytyi muuten 2kpl takapäähän maan mainioita DeCarbon iskunvaimentimia (94 orkkikset), jotka poistettu uutena. Elikkäs nyt pääsee kiusaamaan radalle ranskalaisella mukavuudella. Tulevat maksamaan jotain 25 eur/pari. On näitä SLP rakennelma-autoista uutena poistettuja iskareita. Myös paksumpia etuvakaajia on myynnissä tyyliin "uuskäytetty" eli ennen uuden auton käyttöönottoa poistettu. Voihan toki olla että mua pissitään linssiin ja ne on jostain 200 000 ajetusta. Sen toki huomaa helposti... Turinaa uusvanhoista takaiskareista: "I purchased a pallett crate of these from the SLP plant that produced the Camaro SS and Firebird Firehawk for GM. GM sent a base Camaro and Firebird to them and they were stripped of there standard shocks and other items to be upgraded to very heavy duty items. These were then crated and stored. When the F-body was discontinued these were sold as scrap. I do not know what year but probably 2000-2002 and the miles are from the plant to the transport and into the SLP plant, they are like new."
CamRaato94 Kirjoitettu 7. Toukokuuta, 2008 Kirjoittaja Kirjoitettu 7. Toukokuuta, 2008 Olis tarjolla alustapäivitykseen myös 32mm etuvakaaja 1LE autosta. Tekeekö mitään? Täähän on Firebird Formula ja alusta on RPO FE2 Suspension system, Ride handling. Täytyy vissiin tunkata etupää ylös ja mauserilla mitata vakaajan paksuus. Eikös näissä ole edessä joku 28mm / 30mm peruspaketilla?
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään